Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2015, 13:36   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Erkende vluchtelingen krijgen geen privileges die Belgen met hetzelfde inkomen niet delen. Erkende vluchtelingen kunnen niet per definitie terecht op de sociale woonmarkt. En bovendien krijgen éénoudergezinnen ook een toeslag op hun kindergeld wanneer ze onder een bepaalde inkomengrens zitten. Voor jou geldt overigens hetzelfde als voor maddox: het is niet omdat jij er achterlijke ideeën op nahoudt over de gemiddelde azielzoeker die erkend wordt (wat niet hetzelfde is als geregulariseerd), dat die daarom ook waar zijn.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...donie-in.dhtml

Zeg Edina, waarom vragen deze mensen geen asiel in Macedonië ?
Dat land heeft de conventie van Genève toch ook getekend.
Zou dat kunnen zijn omdat ze daar minder zot zijn en de Mo daar geen voorrang krijgt op een sociamle woning ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 13:48   #22
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 Bekijk bericht
Geen politieke of economische overwegingen kunnen dit probleem op lossen!
alleen naasteliefde en menselijke warmte en genegenheid kan dat.
Ja de economie zal achteruit gaan als we de wereld in Belgie/Europa binnen
laten! Maar voor mij is dat het waard. Want mijn levenskwaliteit heeft niets te
maken met wat ik kan consumeren, maar wat ik kan liefhebben.
Kijk maar naar Sint-Damiaan en Moeder-Theresa.
Arme sloor God zegent u ... liefhebben ? mijn huis laten onder schijten door een bende impulsieve ongeschoolde wezens die hals over kop hun eigen haard verlaten en zichzelf opdringen aan de andere kant van de oceaan eisen dat alles voor hen gedaan zal worden ? dat dan nog normaal vinden ook ??? weet u wel precies hoelang een immigratie procedure duurt voor een EU er die naar Australië of Canada of VS wil verhuizen??????????? doe het zelfde eens !! neem een bootje en ga maar eens de zelfden toer op ..dwaze kloten hebben altijd al bestaan ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 14:09   #23
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

-

Laatst gewijzigd door kwantum : 23 augustus 2015 om 14:11.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 14:10   #24
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Erkende vluchtelingen willen dan ook niets liever dan werken.
Belachelijk. Het leefloon dat ze hier krijgen is voor hen als goud dat uit de hemel valt. Letterlijk in hun handen. Zonder te werken.

Als ik een leefloon nodig heb wordt mij het leven lastig gemaakt omdat ik op de kosten van de staat zit. En nu omdat ze uit oorlogsgebied komen hebben zij recht op een leefloon! Veemdelingen die geen enkele band hebben met mijn cultuur,geloof, normen of waarden. Dit is krankzinnig!

En vermits we dus een bende idioten zijn die dit niet snappen, verwacht dus maar dat er binnenkort VELE MILJOENEN 'vluchtelingen' aan de OCMW poorten staan. Tot de laatste cent die ik gespaard heb wordt leeggeroofd om die mensen een beter toekomst te gunnen. Gewoon krankzinnig.
Oud 23 augustus 2015, 14:21   #25
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onderdak en eten kan veel goedkoper geregeld worden hoor. Het leger heeft daar de spullen en ervaring voor. Ergens een modern tentenkamp opslaan, bij voorkeur in een armer euroland waar wel plek is voor zulke zaken.
Ik ben zelfs bereid om Griekenland finacieel te steunen om een van haar eilanden om te vormen tot asielcentrum. Tenten, water en brood. Das al wat ze krijgen. Iemand die WERKELIJK een echte vluchteling is uit oorlogsgebied springt daamee een gat in de lucht. Maar neen, ZIJ bepalen wat ze hier MOETEN krijgen: je kent de lijst: papieren, onderwijs, ziekenkas, sociale woning enz...
En wij zijn zo idioot om die klucht nog eens extra in de verf te zetten. Hoe is het mogelijk om zich zo te laten naaien?

Laatst gewijzigd door kwantum : 23 augustus 2015 om 14:22.
Oud 23 augustus 2015, 17:33   #26
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Edina, het is niet waar wat u zegt. Mijn dochter is afgestudeerd aan de universiteit en is ouder dan 25 jaar en krijgt NIKS steun.
De regering heeft dat zo beslist.
Zij moet eerst een aantal dagen gewerkt hebben en als ze dan zonder werk valt dan pas krijgt ze steun en anders NUL steun.
Géén 817,36€ maar NUL€.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 17:43   #27
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Met dank aan links die deze structuren op poten heeft gezet en waar we onder druk van Europa niet meer van af geraken.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 17:45   #28
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kloppen die cijfers echt?
Blijkbaar wel! Zijn nu al meerdere keren voorgekomen in krantenartikelen en Francken meende te kunnen ontkennen met de bewering "neen, ze krijgen geen geld"...maar dat geld gaat naar het OCMW, evenveel per persoon (+ al de rest, kindergeld, huisvesting enz) en dat komt dus op hetzelfde neer! Diegenen die klagen dat dat geld dagelijks aan de vreemdelingen wordt gegeven/besteedt maar niet aan hen ook al ze zelf sukkelaars zijn, die blijven gelijk hebben!
Het blijft een compleet onaanvaardbare waanzin dat sommigen hier doen alsof we de ganse wereld moeten binnenlaten op onze kosten als ze maar "uit een onveilig land" komen!
Zo zitten er nog miljoenen te wachten en krijgen we een warm gevoel telkens we horen hoeveel duizenden er dagelijks uit de zee worden geschept zodat ze verder naar de "beloofde landen" kunnen doorreizen...
Dat zal er hier plezant uitzien binnen een paar maanden!

Laatst gewijzigd door andev : 23 augustus 2015 om 18:05.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 17:49   #29
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Europa is gewoonweg een continent die door zwakkelingen geleid wordt. Waarom moeten alle ellendelingen van de hele wereld hier opgevangen worden?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 17:50   #30
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bloem123 Bekijk bericht
Geen politieke of economische overwegingen kunnen dit probleem op lossen!
alleen naasteliefde en menselijke warmte en genegenheid kan dat.
Ja de economie zal achteruit gaan als we de wereld in Belgie/Europa binnen
laten! Maar voor mij is dat het waard. Want mijn levenskwaliteit heeft niets te
maken met wat ik kan consumeren, maar wat ik kan liefhebben.
Kijk maar naar Sint-Damiaan en Moeder-Theresa.
Voor jou is het dat misschien waard. Voor mij en vele anderen niet! We hebben decennialang aan onze maatschappij gebouwd en ervoor gewerkt en betaald en dat deden we niet om hetnu in een paar jaar te laten naar de bliksem gaan zoals een veld dat door sprinkhanen wordt overvallen!
Mensen helpen in de wereld ok. Maar niet zo!
En pas maar op dat "wat jij kan liefhebben" straks niet in je huis staat met een mes op je keel om je centen te jatten! Want dankbaar zijn ze wel, de meesten!
En de reputatie van Moeder Theresa is ook niet zo onbesproken dacht ik!
Oud 23 augustus 2015, 17:53   #31
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kettingmailtje gekregen zeker? En dat blijft werken hé, ook al is dat al tot in den treure ontkracht.

Asielzoekers krijgen wel degelijk enkel onderdak en voedsel. Maar iemand moet natuurlijk voor die opvang zorgen en als het OCMW dat doet, krijgt het OCMW daarvoor bij benadering de bedragen die u noemt (en voor je daarover begint te zeuren: daar moeten ze natuurlijk meer dan die opvang mee betalen, die valt immers niet uit de lucht, en ze moeten met dat bedrag de asielzoekers ook begeleiden).

Als asielzoekers worden erkend (en dus asiel krijgen), kunnen ze - zolang ze geen werk vinden en net zoals elke Belg die steun nodig heeft - rekenen op een leefloon (€ 1.089,82 voor een gezinshoofd en, € 817,36 voor een alleenstaande) dat ver beneden de armoedegrens wil. Erkende vluchtelingen willen dan ook niets liever dan werken.
En voor jou is dat vanzelfsprekend? Dacht het niet...
Oud 23 augustus 2015, 17:58   #32
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Erkende vluchtelingen krijgen geen privileges die Belgen met hetzelfde inkomen niet delen. Erkende vluchtelingen kunnen niet per definitie terecht op de sociale woonmarkt. En bovendien krijgen éénoudergezinnen ook een toeslag op hun kindergeld wanneer ze onder een bepaalde inkomengrens zitten. Voor jou geldt overigens hetzelfde als voor maddox: het is niet omdat jij er achterlijke ideeën op nahoudt over de gemiddelde azielzoeker die erkend wordt (wat niet hetzelfde is als geregulariseerd), dat die daarom ook waar zijn.
Maar het gaat niet enkel daar over: het gaat er over dat we er zo geen miljoenen "vluchtelingen" en profiteurs van alle slag op ons dak moeten krijgen want dan gaat alles naar de bliksem!
Maar sommige lieden zien dat als een leuk vooruitzicht!

Laatst gewijzigd door andev : 23 augustus 2015 om 18:08.
Oud 23 augustus 2015, 18:27   #33
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Korte samenvatting.

https://www.youtube.com/watch?v=vmjSltIaloY

Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 19:04   #34
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Met dank aan links die deze structuren op poten heeft gezet en waar we onder druk van Europa niet meer van af geraken.
Beweringen ZONDER bewijzen horen eerder thuis aan een plaatselijke cafetoog, want daar gelooft men zatte praat 😊
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 19:12   #35
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Edina, het is niet waar wat u zegt. Mijn dochter is afgestudeerd aan de universiteit en is ouder dan 25 jaar en krijgt NIKS steun.
De regering heeft dat zo beslist.
Zij moet eerst een aantal dagen gewerkt hebben en als ze dan zonder werk valt dan pas krijgt ze steun en anders NUL steun.
Géén 817,36€ maar NUL€.
Dat de inschakelingsuitkering is beperkt tot -25 jaar, hebben we te danken aan aan onze huidige neoliberale regering. Je zal dus daar moet aankloppen om je er over te beklagen.

Maar ook erkende vluchtelingen hebben geen recht op zo'n uitkering hoor en al evenmin op een werkloosheidsuitkering, want daar moet je idd eerst een bepaalde tijd hebben gewerkt.

Ik had het dus over een leefloon waar uw dochter - indien ze over geen andere middelen beschikt - eveneens recht heeft. Als ze nog thuis woont, is dat bedrag beperkt tot € 544,91 (samenwonend) en moet het gezinsinkomen natuurlijk onder een bepaalde grens liggen om in aanmerking te komen. Dat is niet onlogisch, aangezien die uitkering als doel heeft om mensen te helpen die niet over voldoende bestaansmiddelen beschikken om in hun BASISonderhoud te kunnen voorzien. Veel verder kom je daar ook niet mee.

Laatst gewijzigd door Edina : 23 augustus 2015 om 19:13.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 19:15   #36
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Beweringen ZONDER bewijzen horen eerder thuis aan een plaatselijke cafetoog, want daar gelooft men zatte praat 😊

Hoogstaand antwoord , u bent duidelijk nuchter en superieur . Maar wie heeft het vluchtelingen-statuut gemaakt tot wat het is in Belgie ? Of moet ik eens gaan bewijzen zoeken over het bestuur in het verleden ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 19:17   #37
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Blijkbaar wel! Zijn nu al meerdere keren voorgekomen in krantenartikelen en Francken meende te kunnen ontkennen met de bewering "neen, ze krijgen geen geld"...maar dat geld gaat naar het OCMW, evenveel per persoon (+ al de rest, kindergeld, huisvesting enz) en dat komt dus op hetzelfde neer!
Nee dus, het klopt niet. En het klopt nog minder dat daarbovenop nog eens huisvesting, kindergeld of whatever zou komen. Asielzoekers krijgen GEEN geld, dus ook geen kindergeld. En het bedrag dat de OCMW's krijgen dient dus net om voor huisvesting, eten en begeleiding te zorgen. Natuurlijk moet dat geld worden uitgegeven. Dat heet solidariteit. Het gaat hier wel over mensen hé en niet zelden over families met kinderen.
Oud 23 augustus 2015, 19:19   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waarom moeten alle ellendelingen van de hele wereld hier opgevangen worden?
Ook dat klopt dus niet. De overgrote meerderheid van de vluchtelingen ter wereld wordt opgevangen in derdewereldlanden. Waar er nog wel wat meer lokale mensen in armoede leven dan hier.
Oud 23 augustus 2015, 19:21   #39
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Hoogstaand antwoord , u bent duidelijk nuchter en superieur . Maar wie heeft het vluchtelingen-statuut gemaakt tot wat het is in Belgie ? Of moet ik eens gaan bewijzen zoeken over het bestuur in het verleden ?
ZEKER doen, ik wacht vol ongeduld ☺
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2015, 19:22   #40
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee dus, het klopt niet. En het klopt nog minder dat daarbovenop nog eens huisvesting, kindergeld of whatever zou komen. Asielzoekers krijgen GEEN geld, dus ook geen kindergeld. En het bedrag dat de OCMW's krijgen dient dus net om voor huisvesting, eten en begeleiding te zorgen. Natuurlijk moet dat geld worden uitgegeven. Dat heet solidariteit. Het gaat hier wel over mensen hé en niet zelden over families met kinderen.
Dat is het probleem, jij en ik vinden dat we het hier over mensen hebben, velen hier vinden dat het minderwaardige beesten zijn die geen respect verdienen. Parasieten zal nog het vriendelijkste zijn dat je hier gaat hier horen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be