Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2015, 11:20   #8601
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en uw punt is ???
Keer eerst voor je eigen deur, duh.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 11:23   #8602
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Keer eerst voor je eigen deur, duh.
mijn trottoir is proper, dank je.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 11:34   #8603
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Iedere keer weer probeert u de discussie af te leiden, net alsof u bang bent dat het falen van het vrije woord in Rusland iets teveel naar voor zou worden gebracht.
In Rusland bestaat oppositie tegen Putin, ik heb mij zelfs lid gemaakt van de KPRF, de grootste oppositiepartij tegen Putin.
Ja, een groot deel van de pers is niet objectief, maar net hetzelfde kan gezegd worden van het Westen. Het falen van het vrije woord is geen typisch Russisch fenomeen, het Westen ziet zichzelf in een veel te goed daglicht.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 11:38   #8604
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met allerlei muilkorfwetten en een inquisitieapparaat dat ongewenste uitingen laat vervolgen, is het niet verwonderlijk dat de man in de straat soms zwijgt en alleen spreekt wanneer hij zeker is geen slagen te krijgen.
Heb je het nu over Rusland of het Westen?
Als je het over België hebt, inderdaad, zulke dingen dragen bij tot hypocrisie, en op een of andere manier wordt dat in Vlaanderen geassocieerd met links, waardoor veel mensen rechts stemmen.
Recent weer heel dat gedoe rond die dancing in Antwerpen. Daar wordt de nota bene, half-Nigeriaanse eigenaar van "la gare" beschuldigt van racisme omdat hij op z'n facebook schreef "geen Marokkanen en bendes negers". Wel, jaren geleden ging ik dikwijls uit in Antwerpen, dat is gewoon de realiteit, omdat Marokkanen altijd boel zoeken, en bendes negers met elkaar op de vuist gaan na het glas teveel. Ze worden wel geknuffeld door de pseudo-linkse bakfiets elite aan het "Zuid", maar in realiteit is er weinig interactie. Er schort iets aan ons integratie-model.
Ik ga ook soms uit in Rusland. In Rusland worden de weinige zwarten of buitenlanders die er zijn onmiddellijk opgenomen in een groepje Russen, of ze vinden bijna onmiddellijk een Russisch lief, vooral Russische vrouwen zijn dol op buitenlanders, die zich niet de hele dag laveloos zuipen en er exotisch uitzien, en worden zeer vlug geintigreerd. Buitenlanders die zich misdragen in Rusland riskeren hun leven, dat weten ze, en dat gebeurt dus niet. Ik heb het nu wel over "niet ex-USSR buitenlanders natuurlijk", Kirgiezen, etc. worden niet beschouwd als buitenlanders, daar zijn er massa's van.

Laatst gewijzigd door tomm : 26 augustus 2015 om 11:48.
Oud 26 augustus 2015, 12:28   #8605
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot Rusland, wordt dat homofoob geweld in het Westen vervolgd. (als er klacht wordt neergelegd, natuurlijk).
Elk land is anders. In Oekraïne worden politieke moorden niet vervolgd, dat is andere koek, maar daar hoor je niemand in het Westen over bezig, dat is niet bruikbaar in de propagandaoorlog tegen Rusland.
Oud 26 augustus 2015, 12:52   #8606
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Elk land is anders. In Oekraïne worden politieke moorden niet vervolgd, dat is andere koek, maar daar hoor je niemand in het Westen over bezig, dat is niet bruikbaar in de propagandaoorlog tegen Rusland.
een land dat het soort tuig, die medeburgers in mekaar slaat, niet vervolgt, reken ik niet tot de beschaafde wereld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 13:03   #8607
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een land dat het soort tuig, die medeburgers in mekaar slaat, niet vervolgt, reken ik niet tot de beschaafde wereld.
Dus Oekraïne reken je niet tot de beschaafde wereld? Overigens niemand werd vervolgd voor het in elkaar slaan van de gaypride participanten in Kiev dit jaar.
Oud 26 augustus 2015, 13:06   #8608
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
In Rusland bestaat oppositie tegen Putin, ik heb mij zelfs lid gemaakt van de KPRF, de grootste oppositiepartij tegen Putin.
Ja, een groot deel van de pers is niet objectief, maar net hetzelfde kan gezegd worden van het Westen. Het falen van het vrije woord is geen typisch Russisch fenomeen, het Westen ziet zichzelf in een veel te goed daglicht.
dat beaam ik. De westerse pers is, net als de russisiche zeer eenzijdig en propagadistisch.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 13:14   #8609
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
dat beaam ik. De westerse pers is, net als de russisiche zeer eenzijdig en propagadistisch.
Eenzijdig kan je nog ergens plaatsen, maar propagandistisch?

Dat is alweer zoals de radio-activiteit van een veld spinazieplanten vergelijken met die van een kernreactor :
ze zijn alletwee radio-actief, maar er is toch een pietsie verschil, denk je niet?

Al veel betogingen gezien tegen spinazieplanten?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 13:15   #8610
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals zovele keren is gezegd; in het Westen zijn de guillotine en bruut geweld vervangen door hypocrisie en leugens. Als jij onder beschaving hypocrisie en leugens verstaat doe dan maar wat je niet laten kunt.....
Oud 26 augustus 2015, 13:20   #8611
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus Oekraïne reken je niet tot de beschaafde wereld? Overigens niemand werd vervolgd voor het in elkaar slaan van de gaypride participanten in Kiev dit jaar.
Rusland is niet tot de beschaafde wereld te rekenen, dat is zeker.
Oekraiene is in transitie, het probeert uit de verdorven en achterlijke russische invloedssfeer te geraken, dat ook tot voor kort nog de mentaliteit aanttastte van vele oekraieners.

Ooit komt het goed voor oekraiene, de weg is lang maar er is licht aan het einde van de tunnel.
Rusland staat nog voor zijn zoveelste implosie en neergang, momenteel is er nog geen hoop in zicht.

Overigens over die Gay Pride in Kiev :

http://www.huffingtonpost.com/2015/0...n_7525194.html

Citaat:
Despite the presence of several hundred police in riot gear, the march of around 150 LGBT (Lesbian, Gay, Bisexual and Trans-gender) supporters carrying rainbow banners and placards came under attack and 25-30 "hooligans" were arrested, parliament member Serhiy Leshchenko said on Twitter.

Leshchenko said police had prevented any direct clashes between participants in the march and the attackers.

Ukrainian authorities have increased their support for LGBT rights since a new pro-European government came to power after last year's 'Maidan' street protests; but critics say homophobic attitudes remain widespread
Behalve 2 politiemannen ZIJN er helemaal geen participanten in elkaar geslagen.
Weer teveel naar de haatzenders RT of Sputnik gekeken zeker?
Oud 26 augustus 2015, 13:24   #8612
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oekraiene is klein bier in vergelijking met rusland, waar mensen als Nemtsov voor het kremlin worden geexecuteerd en critici zoals Navalny in de gevangenis worden gedraaid en journalisten zoals Anna Politkovskaya een prijs op hun hoofd krijgen vanuit het Kremlin en men huurmoordenaars op hen loslaat.

Rusland is terug aan het glijden naar de zwartste periode uit de koude oorlog,
je moet gek of idioot zijn om nog kritiek te durven geven in rusland momenteel.
Oud 26 augustus 2015, 13:32   #8613
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Rusland is terug aan het glijden naar de zwartste periode uit de koude oorlog,
je moet gek of idioot zijn om nog kritiek te durven geven in rusland momenteel.
Waarom houden ze ons hier dan in de gaten met Facebook, google, telefoontaps, smartphones, internet, camera's, enz...?
Oud 26 augustus 2015, 13:34   #8614
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Eenzijdig kan je nog ergens plaatsen, maar propagandistisch?

Dat is alweer zoals de radio-activiteit van een veld spinazieplanten vergelijken met die van een kernreactor :
ze zijn alletwee radio-actief, maar er is toch een pietsie verschil, denk je niet?

Al veel betogingen gezien tegen spinazieplanten?

je vergelijking is mooi.
Maar de kern is, is de westerse pers propagadistisch of niet. Volgens mij duidelijk wel. Je moet het enkel durven inzien.
En ja hoor, uiteraard is de Russische pers propaganditisch. En minder subtiel dan de westerse.
Oud 26 augustus 2015, 14:02   #8615
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U probeert weer uit te gaan van een tegenstelling die hier niet aangebracht wordt, maar die u steeds weer aanbrengt zodra er kritiek wordt gegeven op alles wat van dicht of ver Russisch is. Iets te doorzichtig, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:04   #8616
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Merkwaardig, hoor... Een eenvoudige zoekopdracht en ik kreeg tientallen Amerikaanse sites die daarover berichten. Ook bij Reuters valt het te lezen.

Uw conclusie lijkt dus niet echt te sporen met de werkelijkheid.
Oud 26 augustus 2015, 14:06   #8617
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is uw blik vrij beperkt op die pers. Kijk ik naar bijvoorbeeld Nederland, dan zie ik een heel palet aan visies en levensbeschouwelijk gebonden media. Bij ons is het inderdaad wat eenheidsworst geworden, enkele uitzonderingen niet te na gesproken, maar probeer toch eens buiten de landsgrenzen te kijken. Hetzelfde met Frankrijk trouwens, waar de media veel meer ruimte geeft aan andere opinies.
Oud 26 augustus 2015, 14:13   #8618
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan is uw blik vrij beperkt op die pers. Kijk ik naar bijvoorbeeld Nederland, dan zie ik een heel palet aan visies en levensbeschouwelijk gebonden media. Bij ons is het inderdaad wat eenheidsworst geworden, enkele uitzonderingen niet te na gesproken, maar probeer toch eens buiten de landsgrenzen te kijken. Hetzelfde met Frankrijk trouwens, waar de media veel meer ruimte geeft aan andere opinies.
Ruimer dan de meesten allicht. Maar ik geef toe, ik lees geen kranten uit de 28 EU-lidstaten, slechts Belgische en soms enkele buitenlandse toch, en CNN. Noemt u dit beperkt, dat kan zijn, want dat is relatief, maar zal toch minder beperkt zijn dan doorsnee burger.
Oud 26 augustus 2015, 14:14   #8619
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ruimer dan de meesten allicht. Maar ik geef toe, ik lees geen kranten uit de 28 EU-lidstaten, slechts Belgische en soms enkele buitenlandse toch, en CNN. Noemt u dit beperkt, dat kan zijn, want dat is relatief, maar zal toch minder beperkt zijn dan doorsnee burger.
Welke Belgische en buitenlandse kranten leest u?
Oud 26 augustus 2015, 14:25   #8620
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
je vergelijking is mooi.
Maar de kern is, is de westerse pers propagadistisch of niet. Volgens mij duidelijk wel. Je moet het enkel durven inzien.
En ja hoor, uiteraard is de Russische pers propaganditisch. En minder subtiel dan de westerse.
Ik denk dat je nu even de partij-bladen door elkaar haalt met de media.

Hoe en op welke manier is er precies propaganda?
En wat is voor jou propaganda?

Ik heb het al gezegd he : je hebt pas propaganda als er duidelijke politieke richtlijnen zijn over objectieven die de pers moet bereiken.
Bijvb. in rusland is het zo dat men een bepaalde media-lijn aanhoudt met betrekking tot de russische oorlog in oekraiene en bvb. MH17.
De waarheid in die berichtgeving is van geen enkel belang, alle artikels en verslaggeving wordt gericht op het bereiken van het geloofwaardig maken van volgende leugens die het Kremlin in de geesten van de russen wil branden :
- rusland is onschuldig, heeft geen troepen in Donbas en is per definitie slachtoffer van NAVO en het perfide westen.
- Oekraiene heeft een westers-gestuurde coup ervaren en wordt nu geregeerd door Fascisten die het bloed willen vergieten van alle russen in oekraiene.
- MH17 werd niet door rusland neergeschoten, zelfs al geeft de fabrikant zelf aan dat het met een BUK-raket gebeurde en spreken russische handpopjes elkaar tegen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be