![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe dat niet meer. Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 september 2015 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is natuurlijk of al die vergaderingen zinvol zijn. Een kennis vertelde me dat in het verleden de scholen verplicht werden elke week een klasseraad te houden. Volkomen absurd. En die absurditeit heeft vrij lang geduurd naar het schijnt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel zijn er in het lager wekelijkse overlegmomenten, al dan niet in combinatie met de zorgleraar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let wel, een job in het onderwijs is niet altijd gemakkelijk. Het wordt ( meer dan eens)ondergewaardeerd. En ouders hebben de tendens om de leraar eens even te komen zeggen hoe het allemaal moet. Dat zijn veel gehoorde klachten van leerkrachten naar het schijnt. Daarentegen is de vergoeding van leerkrachten vrij goed. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 september 2015 om 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overlegmomenten zijn er niet om iedere keer weer alle leerlingen af te lopen, hoor. Net zoals het ook geen ellenlange vergadering zijn. In de lagere school hebben we te maken met een bijzonder heterogeen onderwijspubliek, wat ook een aantal gevolgen met zich meebrengt voor de zorg en opvolging. In het middelbaar hebben ze veel minder te maken met dit probleem, zeker na de eerste graad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk geldt dit niet voor alle ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerlijkheid gebiedt me toch aan te stippen dat kinderen vroeger veel eerder werden "vrijgelaten" en veel meer in eigen kring bezig waren. De ouder als entertainer van zijn kinderen is echt wel een vrij recent gegeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik zou ook veel liever hebben dat met 1 persoon gaan werken voldoende was, en dat mijn kinderen niet opgevangen moesten worden. Maar helaas kan ik zelfs met een stevig bovengemiddeld loon dat niet financieren. Vooral dankzij de massa belastingen op loon en de zeer hoge levenskost. Aub niet spreken over zaken waar ge waarschijnlijk zelf geen ervaring mee hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Ik heb het niet over entertainen, ik heb het over opvoeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Terug on topic: het onderwijs en de werkgever maken het ouders niet gemakkelijk. Ik heb geluk dat de school van mijn kinderen naschoolse opvang organiseert. Maar ik ben wel van mening dat de zeer lange en grote zomervakantie een probleem is: dat is te lang (pedagogen hebben al aangetoond zelfs veel te lang voor zwakkere leerlingen) voor zowel kinderen als ouders. Ik weet niet hoe ik dat ga oplossen, en het gaan toch de grootouders gaan zijn die moeten inspringen, helaas. De zomervakantie is ook een overblijfsel uit vervlogen tijden, toen de oogst moest binnengehaald worden. Dat is nu niet meer aan de orde. Mijn voorstel: verkort die met bvb 2 tot 3 weken (zoals in onze buurlanden). Hierdoor zullen leerkrachten meer tijd hebben om hun leerstof aan de leerling te brengen. En ouders minder miserie. Maar we weten allemaal wie daar tegen zijn...de leerkrachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat het soms moeilijk is voor een gezin met twee werkende ouders om alles op een rijtje te krijgen, klopt. Maar ik heb dat ook altijd beredderd. Dus kunnen anderen dat ook. Verder sluit dat niet uit dat je wanneer je bij je kinderen bent, je als ouders aan hun opvoeding 'werkt'. Velen kunnen dat niet meer: hun vrije tijd opofferen aan de opvoeding van hun kinderen. Hun vrije tijd behoort hen. Ze hadden in dat geval beter geen kinderen op de wereld gezet. Ouder zijn vraagt het wegcijferen van jezelf op de eerste plaats. |
|
![]() |
![]() |