![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De haai is toch uit ander leven ontstaan, niet uit dode materie? Citaat:
Knaagdieren zijn slimme beesten. Ik zie het jou niet nadoen wat ze allemaal kunnen. Neem het konijn of de eekhoorn. Citaat:
Leg uit wat je daarmee bedoelt. Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat God dan van Hegel afgekeken. En veel BEWUSTZIJN was dat ZIJN nog niet. Het was nog slechts een abstract BEGRIP en meer nog niet. Citaat:
Dat is de dialectische logica die ook al weer bij Hegel is te vinden. Te beginnen met de eenheid van NIETS en ZIJN. Citaat:
Dan moeten we dat BEGIN maar ruim nemen als het eeuwig NU om God alle tijd te gunnen zichzelf aan zijn eigen Geest te kunnen bevredigen, en toen is Hij daarna aan het werk gegaan. Vrouw en kinderen had HIJ toen nog niet. Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel is het waar dat de Geest der Logica de grondslag is van alle bestaan en de evolutie daarvan. Maar daarvoor moet je niet in de BIJBEL, maar bij Hegel en mijn atoomtheorie wezen. |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En daarom niet uit de mens, maar uit God*. Lees daarvoor Hegel en mijn atoomtheorie. *In die zin ben je met de wetenschap in de war, die maar wat aan het fantaseren slaat als het om diepere dingen gaat. Laatst gewijzigd door harriechristus : 15 september 2015 om 14:03. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
kijk maar: Ik pas in mijn zwembroek, mijn zwembroek past in mijn broekzak; DUS pas ik in mijn broekzak. Dát is logica. Probeer maar (met logische argumenten) maar te ontkrachten.
|
|
|
|
#108 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je bent immers een microwezentje en dan kan het geen probleem zijn in je eigen broekzak te passen.... |
|
|
|
|
|
|
#109 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
De tree of life Citaat:
Ik heb geen problemen met evolutie. Wel is het zo dat veelal wetenschappers zichzelf een "psuedo" kunnen toedichten en moeten erkennen te zweven op wolkjes en luchtkastelen die geen aarding met wetenschappelijk onderzoek hebben. Het rekt en buigt en plooit zich in veronderstellingen en hypotheses om toch maar presenteerbaar op het bord gelegd te worden. Ziet er dan smakelijk uit. Maar eens je begint te eten proef je toch dat er iets verkeerd aan is, teveel smaken bij elkaar. En als je het recept vraagt, kan de kok het niet geven want hij heeft alles door elkaar gesmeten. Hij zou nooit hetzelfde recept kunnen maken als je vanuit een andere basis vertrekt, doch identiek dezelfde ingrediënten. Of zoiets. Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 16 september 2015 om 08:19. |
|||
|
|
|
|
|
#110 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als de evolutie zowel zeer snel als slechts zeer langzaam kan gaan, kan je wat dat betreft dus niet zeggen of het wel of niet mogelijk is. Misschien hebben de microwezentjes al een ontwerp voor een nieuw levend wezen klaar, voor het geval wij onder zullen gaan. De urgentie hiervan zorgt voor een zeer snelle evolutie van het oude model naar iets nieuws. Citaat:
"Alleen de aap zelf weet hoe hij in het oerwoud zijn weg moet vinden". |
||
|
|
|
|
|
#111 |
|
Banneling
|
Wat we observeren van evolutie staaft niet met wat ze ons wijsmaken in "origins".
Psuedo wetenschap aldus |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar daarom ben ik dan ook de wedergeboren Christus krachtens de eeuwige schepping van mijn atoomtheorie, waarin ook het bestaan van God wordt bewezen. Het ware christendom gelooft in de wedergeboorte van Christus en niet meer in de oude Bijbel, laat staan het scheppingsverhaal in het Oude Testament. Dat is een aardig sprookje voor de kleuters. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Minister-President
|
zelfs als dat waar is, dat doet niets af aan de theorie.
vb'tje: bewijs maar eens dat het universum werkelijk bestaat. (onmogelijk) en toch bestaat het universum. de evolutie theorie is een aftoetsbaar model met predicatieve capaciteiten. de theorie is afgetoetsd met duizenden fossielen. de theorie heeft duizenden predicties gedaan die ook afgetoetsd zijn. en dat is al dat nodig is. theoriën die niet aftoetsbaar zijn (zoals harrie's ruimteschepen) of zonder predicatieve capaciteiten (zoals ID, creationisme) zijn daarom compleet ongeloofwaardig.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 16 september 2015 om 16:15. |
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Minister-President
|
zolang er geen beter aftoetsbaar model met predicatieve capaciteiten is, is dit het meest plausible model.
Citaat:
|
|
|
|
#117 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niet aan mij he. De duizenden fossielen tonen mij net dat evolutie niet verloopt zoals sprookjesvertellers het wijsmaken. Wijs mij anders eens ergens naartoe? (en aub zeg geen museum, maar soortnamen) |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Timeli...uman_evolution De theorie is trouwens te alomvattend, bepaalde delen zijn toepasbaar ja. En die heb ik nooit ontkend nadat ik ze bekeek. |
|
|
|
|
|
|
#119 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat: