Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2015, 13:44   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het is een zaag, die sichipater.

Jongeren doen nooit wat de ouderen vroeger deden.

Mocht iedere zoon niet slimmer zijn dan zijn vader, we leefden nog in holen in het Stenen Tijdperk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 13:51   #22
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alleszins was het ook een plek voor sociale kontakten...iedereen kende iedereen en het fungeerde eveneens als een plek voor sociale controle.En ja als jongeren niet meer op café gaan zitten er nog enkel ouderen dat is nogal wiedes.Of misschien wonen in jouw dorp enkel oude mensen dat kan ook natuurlijk

Maar goed als ik je goed begrijp is de jeugd nu volledig clean ....er wordt niet meer gedronken en of gerookt of veel minder ? Om nog maar te zwijgen over andere substantiesWaar zouden ze dat nu wel allemaal leren dan

Ik lees dus eerder het omgekeerde van hetgeen jij beweert ....dus misschien waren die café's nog zo slecht niet

http://nieuws.vtm.be/binnenland/1603...lcoholprobleem

http://www.at5.nl/artikelen/125439/h...ookt-weer-meer

De jeugd is niet clean. Dat heb ik nergens gezegd. Ik zeg dat dat een factor was die meespeelde. Als je je ouders op cafe zag roken en drinken, ben je heel erg snel geneigd om dat over te nemen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 13:54   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is een zaag, die sichipater.

Jongeren doen nooit wat de ouderen vroeger deden.

Mocht iedere zoon niet slimmer zijn dan zijn vader, we leefden nog in holen in het Stenen Tijdperk.

.
Je hebt gelijk ....Bruno Jean Jacques en Bert zijn oneindig veel slimmer dan Louis Karel en Vic

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 oktober 2015 om 14:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 13:59   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De jeugd is niet clean. Dat heb ik nergens gezegd. Ik zeg dat dat een factor was die meespeelde. Als je je ouders op cafe zag roken en drinken, ben je heel erg snel geneigd om dat over te nemen.
Het kan ook zijn dat het net dat is dat je er een grote aversie gaat voor voelen....ik ken veel kinderen van zware drinkers die net daardoor een grote afkeer kregen voor Alcohol (misbruik).

En verder vraag ik me dan wel af waardoor er nu nog evenveel wordt gedronken en gerookt onder de jeugd ?
Oud 1 oktober 2015, 14:02   #25
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het kan ook zijn dat het net dat is dat je er een grote aversie gaat voor voelen....ik ken veel kinderen van zware drinkers die net daardoor een grote afkeer kregen voor Alcohol (misbruik).

En verder vraag ik me dan wel af waardoor er nu nog evenveel wordt gedronken en gerookt onder de jeugd ?
Ah ze leren het wel op school, als ze het niet op café leren. En uitgaan doen ze wel nog massaal, in het weekend. Maar dat zijn eerder dancings. Een café vinden ze 'saai'. Toch vind ik het maar een vreemd pleidooi. Cafés zijn uit de tijd, je kan geen sociale cohesie creëren waar die er niet meer is.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 14:02   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Tzijn er al een pak minder.

Oud 1 oktober 2015, 14:02   #27
Mindset
Minister-President

Standaard

weet je wel wat dat kost een avondje op café met een aantal mensen?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 15:27   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben niet gescheiden, heb 2 kinderen, ben 35 jaar en ga geregeld met vrienden een pint pakken op café. Kan je me even uitleggen waar ik nu net een triestigaard ben?
definieer 'geregeld'
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 17:45   #29
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuke man onze psychiater van dienst.

Hij zou willen dat de jeugd ipv te facebooken weer meer op café gaat en pintjes pakt zoals in zijn tijd.

http://www.demorgen.be/binnenland/di...cafe-a2472320/

Blijkbaar heeft die man nog nooit gehoord van Alcoholcontroles en rookverbod....de voornaamste reden waarom veel jonge mensen liever thuis blijven.
Verbaast ons dat ?

Men maakt jongeren van kleinsaf bang door hysterisch te doen rond een pintje te veel op en eens een sigaretje op te steken. Cafés en uitgaan komen reeds sinds de jaren negentig niet vaak meer positief in het nieuws. De negatieve media-aandacht en paniekzaaierij is één van de hoofdredenen waarom ook het leeuwendeel van onze eens zo befaamde discotheken en danstempels zijn gevallen als vliegen sinds pakweg 2000.

Ik volg De Wachter hier volledig in, het lijkt me gezonder te zijn voor de sociale en cognitieve ontwikkeling om eens van achter dat scherm te komen en met de maten een pintje te gaan drinken.

Toch speelt er volgens mij ook nog een belangrijke andere reden, namelijk het financiële. Uitgaan is op pakweg twintig jaar tijd ongeveer drie keer duurder geworden, onze lonen zijn echter maar een goede anderhalve keer gestegen. Kijk nu naar de bierprijs: toen ik begon uit te gaan kostte een pintje in een gewoon café nog maar 25 of 30 frank, nu betaal je zelfs in sommige bruine cafés al 2 euro of meer. Need I say more !?

Het is vooral ook heel dat hypocriete en kleinburgerlijke gedoe van die moraalridders dat me enorm stoort: iedereen moet het zelfbeschikkingsrecht hebben om te zuipen, roken, vreten en voor mijn part ook slikken en spuiten wat men zelf wilt !

Laatst gewijzigd door freespirit : 1 oktober 2015 om 17:46.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 18:38   #30
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
Feit is, is dat het cafebezoek bij jongeren fors terugloopt (en gelukkig maar).

In de studentensteden heb je nog wel een cafetraditie, maar bij de burgerij is dat al een heel pak minder.
Neen, bij de burger is het niet meer de gewoonte om op café te gaan. Ze weten meer over het leven van hun soappersonages dan over hun buurtbewoners, lekker gezellig zolang de buis opstaat.

Gelukkig kunnen ze 's morgens hun ad nemen om de dag door te komen met al die vreemden om hen heen en 's avonds een pilletje om de slaap te vatten en het piekeren tegen te gaan, want in hun leven is eveneens geen kat meer geïnteresseerd.
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 19:02   #31
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
Neen, bij de burger is het niet meer de gewoonte om op café te gaan. Ze weten meer over het leven van hun soappersonages dan over hun buurtbewoners, lekker gezellig zolang de buis opstaat.

Gelukkig kunnen ze 's morgens hun ad nemen om de dag door te komen met al die vreemden om hen heen en 's avonds een pilletje om de slaap te vatten en het piekeren tegen te gaan, want in hun leven is eveneens geen kat meer geïnteresseerd.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
Oud 1 oktober 2015, 19:18   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
Ach ja, waarom niet ?

In Nederland waar nog niet eens onze zuipcultuur heerst:

http://www.telegraaf.nl/dft/geld/con...goeden___.html

3 MILJARD EURO !!!

http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...probleem.dhtml

Maar de man heeft wel een punt. Tegenwoordig lijken mensen geboren te zijn met een smartphone in de hand.
Is dat dan negatief?
Oud 1 oktober 2015, 19:26   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tzijn er al een pak minder.

Voor ieder bewijs vindt je wel een tegenbewijs.Nu heb ik wel de indruk dat als ik dan ergens zit op een terras het me opvalt hoeveel van de jongeren roken en al zeker de meisjes.Op iedere tafel liggen wel een paar pakjes sigaretten...Ik zie ook heel weinig jongeren niet alcoholische dranken nuttigen .....Dus ik heb zeker niet de persoonlijke indruk dat er minder gerookt en of gedronken wordt.
Oud 1 oktober 2015, 19:29   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dat dan negatief?
Wat voor de ene negatief is is voor de andere positief.
Oud 1 oktober 2015, 19:41   #35
Krates
Banneling

Standaard

Er is niks mis mee met af en toe is wat pinten te drinken en wat te filosoferen met enkele zatlappen op café.
Krates is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 20:28   #36
Bad Tölz
Provinciaal Statenlid

Bad Tölz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Toch speelt er volgens mij ook nog een belangrijke andere reden, namelijk het financiële. Uitgaan is op pakweg twintig jaar tijd ongeveer drie keer duurder geworden, onze lonen zijn echter maar een goede anderhalve keer gestegen. Kijk nu naar de bierprijs: toen ik begon uit te gaan kostte een pintje in een gewoon café nog maar 25 of 30 frank, nu betaal je zelfs in sommige bruine cafés al 2 euro of meer. Need I say more !?
Veel jongeren lossen dat op door voor te drinken bij elkaar thuis of op pleintjes.
Bad Tölz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 21:41   #37
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor ieder bewijs vindt je wel een tegenbewijs.Nu heb ik wel de indruk dat als ik dan ergens zit op een terras het me opvalt hoeveel van de jongeren roken en al zeker de meisjes.Op iedere tafel liggen wel een paar pakjes sigaretten...Ik zie ook heel weinig jongeren niet alcoholische dranken nuttigen .....Dus ik heb zeker niet de persoonlijke indruk dat er minder gerookt en of gedronken wordt.
Je sample size is te klein
Oud 1 oktober 2015, 21:43   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht

Inderdaad, ik heb geen interesse in het verhaal van het gefaalde huwelijk van jos, vader van 3, dopper en gescheiden. Hij had misschien wat meer uit het cafe gebleven, dan was zijn huwelijk niet gefaald en was hij vaker op tijd op het werk gekomen.
Oud 1 oktober 2015, 22:47   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is, is dat het cafebezoek bij jongeren fors terugloopt (en gelukkig maar).

In de studentensteden heb je nog wel een cafetraditie, maar bij de burgerij is dat al een heel pak minder.
Ging de betere burgerij dan vroeger op café?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2015, 22:52   #40
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ging de betere burgerij dan vroeger op café?
Dat woordje beter heb jij toegevoegd.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be