Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2015, 11:11   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Bizar van de VRT, anders staan ze vooraan als het is om de islam te verdedigen. Ze moeten maar eens kleur bekennen, voor of tegen de islam.
moeilijk om te vatten zeker, mensen die niet wit-zwart denken maar een genuanceerd verhaal vertellen?
Oud 19 oktober 2015, 11:51   #22
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wil hiermee de discussie opentrekken over veel onderwerpen binnen maatschappij en samenleving, waar vaak forummers beweren dat moslima's toch vrij zijn en keuze hebben, terwijl deze docu glashelder aantoont dat vrouwen zich moeten onderwerpen, en hoe mannen naar vrouwen kijken die niet de regels volgen. Dat speelt hier evengoed, die mentaliteit, zie discussie boerkini of eerder " femme de la rue".
Waarom blijven mensen verdedigen dat we dat proces moeten steunen, van onderwerping en beknotting van vrouwen ?
Deze docu toont het hedendaagse leven van vrouwen, dat patroon zet zich evengoed door in deze samenleving.
Ik hoor graag argumenten, waarom we dit ook hier in stand houden, wie (h) erkent dit en hoe? Of juist niet en wat is dan de argumentatie?
Salma lijkt zich alvast niet op Belgisch grondgebied of in Europa te bevinden? U weet toch dat er hier in schralere (armere) periodes ook keuzes werden gemaakt: ja, hier studeerden van de middenklasse ook vnl de jongens verder, de meisjes mochten huishoudschool volgen. Als er al amper of geen jobs zijn voor de mannen worden vrouwen in minder ontwikkelde samenlevingen natuurlijk ook niet gestimuleerd om zich buitenshuis te begeven. Een recht op iets hebben, bv onderwijs, wil helaas nog steeds niet zeggen dat iedereen op de wereld het zich financieel kan permitteren. Zo is het wel.

Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat Belgische moslims anno 2015 een stap achteruit willen zetten en de trends van ontwikkelingslanden volgen.
Moslimvrouwen voelen zich doorgaans niet onderdrukt door de islam; de religie, incl de vrouwenrechten en leefregels, is hun vrijwillige keuze. De islam bevrijdt de vrouw van "moeilijke" leefpatronen (een vrouw mag nog vrouw zijn) en kent haar haar rechtvaardige rechten toe als vrouw op deze wereld.
De islam is alleen geen religie voor hypocrieten, zoals blind-feministen of anti-religieuzen, dat is alles.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 oktober 2015 om 11:52.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 11:53   #23
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
moeilijk om te vatten zeker, mensen die niet wit-zwart denken maar een genuanceerd verhaal vertellen?
Grapjas, de VRT indoctrineert ons al tientallen jaren met feel good verhaaltjes over de islam.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 11:54   #24
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Salma lijkt zich alvast niet op Belgisch grondgebied of in Europa te bevinden? U weet toch dat er hier in schralere (armere) periodes ook keuzes werden gemaakt: ja, hier studeerden van de middenklasse ook vnl de jongens verder, de meisjes mochten huishoudschool volgen. Als er al amper of geen jobs zijn voor de mannen worden vrouwen in minder ontwikkelde samenlevingen natuurlijk ook niet gestimuleerd om zich buitenshuis te begeven. Een recht op iets hebben, bv onderwijs, wil helaas nog steeds niet zeggen dat iedereen op de wereld het zich financieel kan permitteren. Zo is het wel.

Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat Belgische moslims anno 2015 een stap achteruit willen zetten en de trends van ontwikkelingslanden volgen.
Moslimvrouwen voelen zich doorgaans niet onderdrukt door de islam; de religie, incl de vrouwenrechten en leefregels, is hun vrijwillige keuze. De islam bevrijdt de vrouw van "moeilijke" leefpatronen (een vrouw mag nog vrouw zijn) en kent haar haar rechtvaardige rechten toe als vrouw op deze wereld.
De islam is alleen geen religie voor hypocrieten, zoals blind-feministen of anti-religieuzen, dat is alles.

Islam en vrijheid passen niet in dezelfde zin.

Allah sucks.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”

Laatst gewijzigd door Maori : 19 oktober 2015 om 11:54.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 11:59   #25
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

'k Heb het al dikwijls gequote maar da's enkel en alleen omdat het zo frappant is.
Na al die tijd is er nog altijd niks veranderd. Integendeel.

Citaat:
The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property, either as a child, a wife, or a concubine, must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men.

Winston Churchill
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 19 oktober 2015, 12:02   #26
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Das ook iets dat ik niet snap:

Somewhere in het hol van pluto, wordt er een meisje opgesloten dus
daarom moeten we hier in België de rechten van de vrouw aan banden leggen door bepaalde kledingstukken verbieden.

wat is het volgende?

de bh's hier verbieden omdat er christenen in afrika jonge meisjes verminken met "breast ironing"?
Gij moet u écht eens verdiepen in vrijheid.
En uw ogen openen voordat een burka ze sluit.

The fact that in Mohammedan law every woman must belong to some man as his absolute property, either as a child, a wife, or a concubine, must delay the final extinction of slavery until the faith of Islam has ceased to be a great power among men.

Ik blijf dit quoten totdat ge het begrijpt.
Oud 19 oktober 2015, 12:17   #27
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
je kan het blijven herhalen hoor.

herhaal dan ook maar het volgende:

Mohammedan law /= Belgische wet.

misschien ga je het dan ook begrijpen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 12:22   #28
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
'k Heb het al dikwijls gequote maar da's enkel en alleen omdat het zo frappant is.
Na al die tijd is er nog altijd niks veranderd. Integendeel.
Churchill was volgens mij geen moslim- (koran of islam) geleerde. Wat hij daar ooit zei is gewoon zijn persoonlijke mening.

Vrouwen zijn bezit van Allah in de islam. Net zoals de mannen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 oktober 2015 om 12:32.
Oud 19 oktober 2015, 12:25   #29
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij moet u écht eens verdiepen in vrijheid.
En uw ogen openen voordat een burka ze sluit.

Het is geen onderdeel van de "Mohammedan" law. Bewijs uw bewering aub met citaten uit de Koran of hadith mbt vrouwen.
Tjonge jonge, onwetendheid is een zegen precies...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 19 oktober 2015 om 12:26.
Oud 19 oktober 2015, 12:33   #30
Guinevere
Banneling

Standaard

Vrouwen in de islam...

Oud 19 oktober 2015, 12:42   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

De islam is puur vergif, dat uit Europa dient verwijderd te worden.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  vrouwenonderdrukking-islamitische-landen02.jpg‎
Bekeken: 145
Grootte:  40,0 KB
ID: 100581  

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 12:50   #32
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Churchill was volgens mij geen moslim- (koran of islam) geleerde. Wat hij daar ooit zei is gewoon zijn persoonlijke mening.

Allah bestaat niet. Ze hebben u dat wijsgemaakt.

Ik weet wel dat ge mij niet wilt geloven. Maar geloof me vrij. Opperwezens bestaan niet. Enkel in uw verbeelding.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 12:53   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Ik weet wel dat ge mij niet wilt geloven. Maar geloof me vrij. Opperwezens bestaan niet. Enkel in uw verbeelding.
voor dat soort uitspraken, vlieg je in een moslimland minstens in de gevangenis. In sommige wordt je zelfs publiekelijk onthoofd of opgehangen.
En dat soort volgelingen van die lugubere cultus wordt momenteel massaal ingevoerd in Europa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 19 oktober 2015 om 12:54.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 14:07   #34
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
je kan het blijven herhalen hoor.

herhaal dan ook maar het volgende:

Mohammedan law /= Belgische wet.

misschien ga je het dan ook begrijpen.
Neen.
Mohammedan law heeft niks te maken met de belgische wet. Maar dan ook niks.

Mohammedan law is de wet van de fascistische gedegenereerde mutanten.
Oud 19 oktober 2015, 14:08   #35
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Maar die ziekelijke moslims vinden zo'n ingebeeld vriendje enorm handig om hun fascistisch gedachtengoed door onze strot te rammen.
Het is ook enorm handig om uw verantwoordelijkheid als mens te ontlopen want het is allemaal de wil en wet van het ingebeelde vriendje.

Lafbekken noemen ze zoiets. En domoren.
Oud 19 oktober 2015, 14:09   #36
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De islam is puur vergif, dat uit Europa dient verwijderd te worden.
Absoluut!
Oud 19 oktober 2015, 14:13   #37
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrouwen in de islam...

How does he know it's her?

Mooie quote trouwens maar één zwaluw maakt de lente nog niet.

Islamisten zijn niet geïnteresseerd in verlichting.
Oud 19 oktober 2015, 14:24   #38
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen.
Mohammedan law heeft niks te maken met de belgische wet. Maar dan ook niks.
Waarom kom je dan zeveren over de 'Mohammedan law'?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2015, 14:32   #39
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom kom je dan zeveren over de 'Mohammedan law'?
Doe ik niet. Doet Guinny.

Ter info: ik zeg dat die gruwelwet niks met de belgische wet te maken heeft terwijl jij met je opmerking impliceerde dat ik deed alsof die wet-van-de-islamistenmutanten hier enige waarde had.

Die onmenselijke gruwelwet is hier inderdaad van geen enkele waarde maar we weten allemaal hoe de islamistenmutanten denken over westerse wetten en hoe ze hun eigen gruwelwetten altijd belangrijker vinden. Da's natuurlijk normaal: als je zo'n wreedaardige soort zijt, heb je uiteraard geen uitstaans met democratische wetten.

Laatst gewijzigd door Maori : 19 oktober 2015 om 14:44.
Oud 19 oktober 2015, 14:44   #40
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De mens was een pak verstandiger dan alle islamisten samen.

Het zal je misschien immens storen maar ook niet-islamisten mogen meningen verkondigen over de gruwelijke islamistenmutanten.

Beter nog: die man zijn quote is van 1899 denk ik...en vandaag de dag nog altijd geldig.
Zo geweldig is jouw fascistische ideologie.

En neen, vrouwen ZIJN het bezit van hun vader en hun broer en hun man. Sjieke positie. Vooral blijven volhouden.

Laatst gewijzigd door Maori : 19 oktober 2015 om 14:45.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be