Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2015, 16:05   #201
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Rookverbod en pinte die veel te duur zijn, ik ben gisterenavond na lange tijd nog eens op café geweest met vrienden, gelukkig hadden ze ook een buitenterras met vuurtjes, want binnen zat amper volk. Om 0u00 hebben ze buiten de muziek afgezet zodat de mensen naar binnen zouden komen... een uur later was er amper nog volk. Mensen willen gewoon niet meer binnen gaan zitten als je er niet mag roken.
Kleine cafétjes, waar de patron zelf nog achter de toog staat, zouden zelf moeten kunnen beslissen of zij roken al dan niet nog toestaan.

Onze traditionele bruine cafécultuur, zolang die nog bestaat, wordt nu helemaal de doodsteek gegeven.

Zelf ben ik absoluut geen sigarettenroker, wel een hobby-sigarenroker, bij voorkeur met enkele andere liefhebbers, ik rook dus gemiddeld een paar sigaren per maand en ben absoluut niet verslaafd. En dan gaan we natuurlijk voor zeer kwalitatieve producten, handgedraaide Cubanen of de betere Davidoffs en zo.

Vroeger gingen we genieten van onze rookwaar in een cafétje, nu doen we dat noodgedwongen bij iemand thuis. Goed voor de economie lijkt me dat niet te zijn.

Dure pinten en het absolute rookverbod brengt veel ongewenste neveneffecten met zich mee: kijk naar het burenprotest in Leuven tegen lawaaierige kotfeestjes. Als de pinten nog goedkoop waren en roken in de gewone cafés werd toegelaten, zouden die studenten nog effectief uitgaan en hadden ze geen redenen om bij iemand op kot de boel op stelten te gaan zetten.

Laatst gewijzigd door freespirit : 25 oktober 2015 om 16:06.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 12:46   #202
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Leuke man onze psychiater van dienst.

Hij zou willen dat de jeugd ipv te facebooken weer meer op café gaat en pintjes pakt zoals in zijn tijd.
De vrouwen hebben dit al een tijdje begrepen. Je ziet tegenwoordig meer (en meer) vriendinnen op café, bar of restaurant, zonder vent(en).

Laatst gewijzigd door Rudy : 26 oktober 2015 om 12:47.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 13:56   #203
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Rookverbod en pinte die veel te duur zijn, ik ben gisterenavond na lange tijd nog eens op café geweest met vrienden, gelukkig hadden ze ook een buitenterras met vuurtjes, want binnen zat amper volk. Om 0u00 hebben ze buiten de muziek afgezet zodat de mensen naar binnen zouden komen... een uur later was er amper nog volk. Mensen willen gewoon niet meer binnen gaan zitten als je er niet mag roken.
Dat is toch niet overal zo. In mijn dorp is er een café dat gestart is na de invoering van het rookverbod. Op gewone weekavonden zit het daar soms echt wel stampvol. De rokers gaan af en toe naar buiten, maar als de sigaret op is komen ze ook weer snel binnen. Nu is het wel geen jeugdcafé, ook al komen er ook veel jongeren. Ik kan me voorstellen dat het voor een typische studentenkroeg wel wat moeilijker is.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 14:34   #204
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De vrouwen hebben dit al een tijdje begrepen. Je ziet tegenwoordig meer (en meer) vriendinnen op café, bar of restaurant, zonder vent(en).
Ik zie dat fenomeen vooral op televisie in Amerikaanse series.
In die films zit er wel altijd een knappe dame alleen aan de toog die in is voor een praatje...
In praktijk is dat in onze contreien sowieso eerder een 70 jarige tandloze zattefles die net uit haar OCMW flatje is gekieperd

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 oktober 2015 om 14:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 14:35   #205
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In die films zit er wel altijd een knappe dame alleen aan de toog die in is voor een praatje...
In praktijk is dat in onze contreien sowieso eerder een 70 jarige tandloze zattefles die net uit haar OCMW flatje is gekieperd
En mij collectief uitlachen als ik cafehangen een zielenpotenbedoeling vind
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 14:36   #206
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En mij collectief uitlachen als ik cafehangen een zielenpotenbedoeling vind
Inderdaad...maar er zijn vroegere tijden geweest....
Oud 26 oktober 2015, 14:42   #207
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee hoor, in mijn vrienden- en kennissengroep (twintigers en dertigers) gebeurt het zeer veel dat de vrouwen met elkaar op café afspreken. Ook met de jaarlijkse kermiskroegentocht gaan de mannen en vrouwen apart op stap om dan aan het einde ergens samen te komen.

*edit: met zeer veel bedoel ik meerdere keren per week

Laatst gewijzigd door JBM : 26 oktober 2015 om 14:43.
Oud 26 oktober 2015, 14:48   #208
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer buiten komen, minder voor de tv.
De knappe dames zijn zelfbewust en gaan uit met vriendinnen.

Het heeft geen zin om daar zo denigrerend over te doen. Misschien vinden die dames je achterlijk, of een vent zoals dertien in een dozijn.

Je hebt echt geen besef hoe de buitenwereld er buiten het boerkesdorp er uitziet.
Oud 26 oktober 2015, 14:52   #209
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Het heeft geen zin om daar zo denigrerend over te doen. Misschien vinden die dames je achterlijk, of een vent zoals dertien in een dozijn.

Je hebt echt geen besef hoe de buitenwereld er buiten het boerkesdorp er uitziet.
Dat is toch ook helemaal geen nieuw gegeven? Toen ik pas begon uit te gaan, midden jaren 90, gingen de meisjes en jongens uit de vriendengroep ook apart op café om dan later op de avond (of nacht) elkaar tegen te komen op een fuif of zo.
Oud 26 oktober 2015, 15:01   #210
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Dat is toch ook helemaal geen nieuw gegeven? Toen ik pas begon uit te gaan, midden jaren 90, gingen de meisjes en jongens uit de vriendengroep ook apart op café om dan later op de avond (of nacht) elkaar tegen te komen op een fuif of zo.
De jongemannen hebben geen andere keuze.
Oud 26 oktober 2015, 15:08   #211
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De jongemannen hebben geen andere keuze.
Het is vooral geen probleem vind ik.
Oud 26 oktober 2015, 15:44   #212
Tavek
Banneling

Standaard

Euh mannen, uitgaan is niet de enigste manier om een vrouw tegen te komen hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2015, 15:54   #213
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Ging het hier dan over manieren om vrouwen tegen te komen?
Oud 26 oktober 2015, 18:07   #214
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad, zo ervoer ik het ook.
Oud 26 oktober 2015, 18:09   #215
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is toch niet overal zo. In mijn dorp is er een café dat gestart is na de invoering van het rookverbod. Op gewone weekavonden zit het daar soms echt wel stampvol. De rokers gaan af en toe naar buiten, maar als de sigaret op is komen ze ook weer snel binnen. Nu is het wel geen jeugdcafé, ook al komen er ook veel jongeren. Ik kan me voorstellen dat het voor een typische studentenkroeg wel wat moeilijker is.
Er zullen altijd wel een paar zaken zijn op de goede locatie en eventueel met een goed concept die kunnen overleven. Maar 90 % van de traditionele cafés is al verdwenen of er dreigt de komende vijf jaar sluiting.
Oud 27 oktober 2015, 06:41   #216
Peche
Banneling

Standaard

Jonge mensen "moeten" meer thema's aangereikt krijgen.
De gelegenheden, kansen, mogelijkheden tonen dat ze aangetrokken worden naar iets constructiefs.
In principe "moeten" wij een heel nieuw wereldbeeld creëren . Naar een ander verhaal toe leven.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 09:13   #217
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Er zullen altijd wel een paar zaken zijn op de goede locatie en eventueel met een goed concept die kunnen overleven. Maar 90 % van de traditionele cafés is al verdwenen of er dreigt de komende vijf jaar sluiting.
Ik denk dat het er voor uitbaters inderdaad op aan komt om met een goed concept te komen. De typische bruine kroeg is op veel plaatsen tot verdwijnen gedoemd. De café waar ik het over hebt heeft een moderner concept. Geen super hippe bar zoals je die in grotere steden vind. Dat zou in een klein dorp niet werken. Maar wel een modern, doch gezellig interieur met een ruim aanbod aan bieren en mee met de laatste trends (zoals nu de gin hype).
Oud 27 oktober 2015, 12:34   #218
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En dat je nu net dat aan Fredje moet vertellen....Fredje zijn wereld speelt zich helemaal niet af in een boeredorpje hoor

https://www.youtube.com/watch?v=j4ueaD22hg8
Oud 27 oktober 2015, 12:37   #219
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het ging over het gewone café en het feit dat jonge mensen daar minder en minder zijn te vinden dacht ik ? Ook ik heb die indruk.Als jij vind dat de café's nu vol zitten met knappe dames ken jij veel andere café's dan ik of ben je heel opportunistischIk ga niet helemaal ontkennen wat je hier beweert maar Vlaanderen is nu éénmaal geen plek op de wereld waar je veel vrouwen alleen tegenkomt op café ....brasserie ...enz...
Tuurlijk zijn de mannen hier in het Westen niet veel gewoon....ze zijn heel rap content en opgewonden....bij gebrek aan beter

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2015 om 12:51.
Oud 27 oktober 2015, 14:26   #220
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het ging over het gewone café en het feit dat jonge mensen daar minder en minder zijn te vinden dacht ik ? Ook ik heb die indruk.Als jij vind dat de café's nu vol zitten met knappe dames ken jij veel andere café's dan ik of ben je heel opportunistischIk ga niet helemaal ontkennen wat je hier beweert maar Vlaanderen is nu éénmaal geen plek op de wereld waar je veel vrouwen alleen tegenkomt op café ....brasserie ...enz...
Tuurlijk zijn de mannen hier in het Westen niet veel gewoon....ze zijn heel rap content en opgewonden....bij gebrek aan beter
In een ouderwets café waar enkel een paar stamgasten komen en op zondag voormiddag een groep kaarters zijn de kansen op jong vrouwelijk schoon waarschijnlijk inderdaad minder.

Maar Rudy heeft zeker en vast gelijk dat vrouwen tegenwoordig massaal in groepjes vriendinnen op stap gaan. Dat ze daarvoor een ander etablissement verkiezen dan "Café Welkom" is hun goed recht natuurlijk
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be