Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2016, 16:09   #181
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
In Vlaanderen ook niet, heel Vlaanderen treurt om zijn overleden ambassadeur van Sina tot de US of A, met zijn grote Vlaamse hit Cherie.
Vreemd, daar merk ik niets van...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 16:18   #182
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Moesten mijn ouders een afkeer voor mekaar gehad hebben, ik zou hier niet zijn.
Dus neen, er is geen afkeer tegen alles wat Vlaams is, in francofoon België.
Ik ben ook met een franstalige getrouwd en het is door in Wallonië te komen wonen dat ik pas echt heb ingezien hoe groot de kloof tussen de twee gemeenschappen wel is en hoe er, vanuit franstalige politieke zijde geen enkele, maar dan ook geen enkele wil is om op een evenwaardige wijze met hun Vlaamse medeburgers samen te leven...

Alles is alleen en alleen op hun eigen franstalige macht en invloed berekend: hoeveel meer ze uit de federale pot kunnen halen; hoeveel meer grond ze nog uit Vlaanderen kunnen wegtrekken; hoe ze Vlaanderen verder in eigen voordeel kunnen benadelen en ten slotte: hoe ze bij een eventuele splitsing de rekening volledig op Vlaanderen zullen afschuiven en hoe zij dan met Brussel, grote stukken Vlaams grond en het zoveel mogelijk afschuiven van de hele Belgische (lees franstalige) schuldenberg op Vlaanderen zichzelf redden...

Vlaanderen, Wallonië ook, is voor enkel wingebied; twee kolonies die ze totaal leeg gezogen hebben...

En de grootste lomperikken blijven die boeven ophemelen...
Oud 7 februari 2016, 16:19   #183
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Moesten mijn ouders een afkeer voor mekaar gehad hebben, ik zou hier niet zijn.
Dus neen, er is geen afkeer tegen alles wat Vlaams is, in francofoon België.
Ik ben ook met een franstalige getrouwd en het is door in Wallonië te komen wonen dat ik pas echt heb ingezien hoe groot de kloof tussen de twee gemeenschappen wel is en hoe er, vanuit franstalige politieke zijde geen enkele, maar dan ook geen enkele wil is om op een evenwaardige wijze met hun Vlaamse medeburgers samen te leven...

Alles is alleen en alleen op hun eigen franstalige macht en invloed berekend: hoeveel meer ze uit de federale pot kunnen halen; hoeveel meer grond ze nog uit Vlaanderen kunnen wegtrekken; hoe ze Vlaanderen verder in eigen voordeel kunnen benadelen en ten slotte: hoe ze bij een eventuele splitsing de rekening volledig op Vlaanderen zullen afschuiven en hoe zij dan met Brussel, grote stukken Vlaams grond en het zoveel mogelijk afschuiven van de hele Belgische (lees franstalige) schuldenberg op Vlaanderen zichzelf redden...

Vlaanderen, Wallonië ook, is voor enkel wingebied; twee kolonies die ze totaal leeg gezogen hebben...

Oud 7 februari 2016, 16:22   #184
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Flauwe kul.

De Europese Raad heeft het al eens bekeken, en heel onafhankelijk beslist dat de Franstaligen gelijk hadden.

Al die blablabla over 'genocide'... GE maakt u zelf enkel belachelijk met uw gejammer . Grow up!
Europa???? Franstalige indoctrinatie zeker of een of ander flauw franstalig Europees parlementslid die zijn bevoegdheden te buiten ging...
Oud 7 februari 2016, 16:28   #185
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht

Uw man behandelt u niet als gelijke?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 16:28   #186
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hoe, ze zijn allemaal ineens en op hetzelfde ogenblik neergestreken??? Het was dus een echte volksverhuizing en een echte overrompeling zoals met de vluchtelingen nu???
Wat ik me wel herinner is dat in de jaren 70-80 heel wat burgemeesters uit de Vlaamse rand in het Frans reclame maakten in het Brusselse weekblad VLAN om de merites van hun gemeente aan te prijzen.
Enkel en alleen in de hoop om de begoede Franstalige Brusselaars naar de rand te lokken.
Wat ik hier wel geweldig in vind is dat meerdere toenmalige burgervaders vandaag vervangen zijn door een Franstalig exemplaar.
En nu hoor je de Vlamen beweren dat de toevloed van Franstaligen in de rand
een complot was.
A mourir de rire

Laatst gewijzigd door speurneus : 7 februari 2016 om 16:29.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 16:31   #187
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Europa???? Franstalige indoctrinatie zeker of een of ander flauw franstalig Europees parlementslid die zijn bevoegdheden te buiten ging...
Het is duidelijk dat jij geen flauw benul hebt van wat de Europese raad is anders zou je zulke shit niet schrijven.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 16:37   #188
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw man behandelt u niet als gelijke?
Mijn man zit niet in de politiek...
Oud 7 februari 2016, 16:40   #189
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus 99% van de francofonie is wel Ok?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 16:42   #190
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wat ik me wel herinner is dat in de jaren 70-80 heel wat burgemeesters uit de Vlaamse rand in het Frans reclame maakten in het Brusselse weekblad VLAN om de merites van hun gemeente aan te prijzen.
Enkel en alleen in de hoop om de begoede Franstalige Brusselaars naar de rand te lokken.
Wat ik hier wel geweldig in vind is dat meerdere toenmalige burgervaders vandaag vervangen zijn door een Franstalig exemplaar.
En nu hoor je de Vlamen beweren dat de toevloed van Franstaligen in de rand
een complot was.
A mourir de rire
Het complot zit hem in de regering van dit land dat vanaf het ontstaan van la Belgique er alles aan doet om de franse taal te bevoordeligen tov de Nederlandse taal...
En we kunnen dat inderdaad geen complot noemen, want ze doen het heel openlijk...
Als we al van een complot kunnen spreken dan zou het eerder zijn bij de vaststelling dat de Vlamingen, media en politiek incluis dat allemaal zonder morren laten gebeuren; vooral omdat ze overal, indien ze de internationale wetten, de rechten van de mens en andere strikt zouden toepassen overschot van gelijk hebben...
Heel dat franstalig gedoe, gesteund door de Vlaamse leenmannen is regelrecht en puur racisme...

En dan maar afkomen dat ze zogezegd tegen racisme zijn....
Oud 7 februari 2016, 16:43   #191
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op welke verfoeilijke partij stemt hij?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 16:47   #192
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Het is duidelijk dat jij geen flauw benul hebt van wat de Europese raad is anders zou je zulke shit niet schrijven.
U bedoelt zoals de franstaligen tot drie of vier maal toe een Europese delegatie naar Brussel uitnodigde om hen te laten verklaren dat de franstaligen door de Vlamingen gediscrimineerd zouden worden en telkens lik op stuk kregen tot de laatste delegatie waar de man hen gedeeltelijk gelijk gaf en hen voorhield dat men de taal van de anderen moest kennen, welk laatste argument ze wel steeds nalieten om erbij te vertellen...

En hoe die delegatie wel of niet evenwichtig samengesteld werd en door wie die delegatie wel of niet ontvangen werd zullen we er maar niet bijvertellen...
Oud 7 februari 2016, 16:48   #193
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus 99% van de francofonie is wel Ok?
99% van de frandofonie weet niet beter...
Oud 7 februari 2016, 16:52   #194
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Zelfs dat vraag ik hem niet, want hij heeft toch niet veel keuze... Het zijn allemaal dezelfde...
Alhoewel ik moet toegeven dat sinds enkele maanden vanuit de media gezien de franstalige debatten veel steviger zijn geworden en dat men moeilijke vragen durft stellen aan iedereen...
Op dit ogenblik denk ik dat het eerder de Vlaamse media is die de mensen door en door bedriegt...
Oud 7 februari 2016, 16:53   #195
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zelfs dat vraag ik hem niet, want hij heeft toch niet veel keuze... Het zijn allemaal dezelfde...
Alhoewel ik moet toegeven dat sinds enkele maanden vanuit de media gezien de franstalige debatten veel steviger zijn geworden en dat men moeilijke vragen durft stellen aan iedereen...
Op dit ogenblik denk ik dat het eerder de Vlaamse media is die de mensen door en door bedriegt...
Over wat mag er dan bij u thuis wel gesproken worden, over everzwijnen?
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 16:56   #196
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Over wat mag er dan bij u thuis wel gesproken worden, over everzwijnen?
Ik interesseer mij geen ballen over wat jij met je vrouw praat en het gaat jou geen sikkepit aan over wat ik met mijn man praat...
Oud 7 februari 2016, 16:58   #197
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ik interesseer mij geen ballen over wat jij met je vrouw praat en het gaat jou geen sikkepit aan over wat ik met mijn man praat...
Ik ken geen vrouwen die de uitspraak "ik interesseer mij geen ballen" hanteren, is meer iets voor mannen ...
Oud 7 februari 2016, 16:59   #198
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ken geen vrouwen die de uitspraak "ik interesseer mij geen ballen" hanteren, is meer iets voor mannen ...
Iets bijgeleerd dan...
Oud 7 februari 2016, 17:02   #199
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik zou liever weten op welke verfoeilijk Waalse partij Marie zelf stemt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 17:04   #200
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Iets bijgeleerd dan...
Ik had geen ervaring met vrouwen uit de lagere klasse, dus ja, nu heb ik iets bijgeleerd ...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be