Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2016, 17:05   #201
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Europa???? Franstalige indoctrinatie zeker of een of ander flauw franstalig Europees parlementslid die zijn bevoegdheden te buiten ging...
Ge zijt blijkbaar niet op de hoogte.

Verwondert mij niets.

Zoek het eens op. Verrijk uw algemene kennis met FEITEN.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 17:08   #202
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Neen het kan blijkbaar niet erger.

Er is geen enkel hoofdstad ter wereld waarin de taal van de meerderheid zodanig gedecimeerd werd ,als dat geval is geweest met het Nederlands in Brussel.

.
Neen, er is geen enkele hoofdstad ter wereld waar de bewoners VRIJWILLIG een andere taal hebben aangenomen.
Er is niets gedecimeerd. Ge begrijpt dat woord niet eens.
Oud 7 februari 2016, 17:12   #203
geertvdb

Standaard

Citaat:
Dat zijn geen zwakkelingen ,maar respectvolle burgers
die de Universele wet volgen ,
dat wie zich ergens vestigt zich aanpast aan de plaatselijke taal;
Flauwe kul. Gij weet werkelijk NIETS. Toen de Franken hier binnenvielen in 400 NC hebben ze zich niet aangepast aan de Galliërs. Ze zijn gewoon hun taal blijven spreken.
Dat gij Nederlands spreekt is NET omdat uw voorouders zich niet aan die 'Universele wet' hielden.
Citaat:

Maar dat is natuurlijk teveel gevraagd
voor de Franstalige inwijkelingen in de Vlaamse Rand.
Die doen wat wij allemaal zouden doen. De gemakkelijkste oplossing zoeken. Verwacht niet als een gemeentebestuur voor 90% uit Franstaligen bestaat dat ze daar Nederlands beginnen te praten, hé.
Oud 7 februari 2016, 17:14   #204
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Flauwe kul. Gij weet werkelijk NIETS. Toen de Franken hier binnenvielen in 400 NC hebben ze zich niet aangepast aan de Galliërs. Ze zijn gewoon hun taal blijven spreken.
Dat gij Nederlands spreekt is NET omdat uw voorouders zich niet aan die 'Universele wet' hielden.

Die doen wat wij allemaal zouden doen. De gemakkelijkste oplossing zoeken. Verwacht niet als een gemeentebestuur voor 90% uit Franstaligen bestaat dat ze daar Nederlands beginnen te praten, hé.
Dossierkennis is helaas niet iedereen gegeven.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 17:14   #205
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U bedoelt zoals de franstaligen tot drie of vier maal toe een Europese delegatie naar Brussel uitnodigde om hen te laten verklaren dat de franstaligen door de Vlamingen gediscrimineerd zouden worden en telkens lik op stuk kregen tot de laatste delegatie waar de man hen gedeeltelijk gelijk gaf en hen voorhield dat men de taal van de anderen moest kennen, welk laatste argument ze wel steeds nalieten om erbij te vertellen...

En hoe die delegatie wel of niet evenwichtig samengesteld werd en door wie die delegatie wel of niet ontvangen werd zullen we er maar niet bijvertellen...
Als ik jou was zou ik eens nagaan wie er allemaal in de Europese raad vertegenwoordigd is.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 17:14   #206
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik ken geen vrouwen die de uitspraak "ik interesseer mij geen ballen" hanteren, is meer iets voor mannen ...
Marie Daenen is ne vent.

Zoveel zelfbeklag. Dat is spijtig genoeg mannelijk.
Oud 7 februari 2016, 17:15   #207
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had geen ervaring met vrouwen uit de lagere klasse, dus ja, nu heb ik iets bijgeleerd ...
Duidelijk totaal geen klassebenul...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 17:17   #208
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hewel, dat is toch wat ik al de hele tijd zegt... Het werd de Vlamingen van bovenuit opgedrongen en daar is niets maar dan ook niets vrijwilligs aan...
Oud 7 februari 2016, 17:18   #209
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 februari 2016 om 17:19.
Oud 7 februari 2016, 17:19   #210
geertvdb

Standaard

Citaat:
Over calimero gesproken... De RER aan Vlaamse kant is voor 99% afgewerkt; aan frantalige kant staat ze practisch nergens ook al hebben ze de nodige gelden ervoor gekregen maar werden ze in eigen middens tegengewerkt...
Oei, de Vlamingen hebben hun RER en nu moeten ze voor de grote francofonie maar op hun kin kloppen totdat de franstalige RER er ook staat..., want dat kan toch niet dat de Vlamingen iets hebben dat zij, grote francofonie door eigen fout, nog niet hebben...
Totaal niet terzake. Bla bla bla. Een schaap is er niets tegen. Blijf eens bij het onderwerp!
Citaat:
Wie speelt er hier voortdurende de calimero???
Totaal niet terzake. Bla bla bla. Een schaap is er niets tegen. Blijf eens bij Gemakkelijke vraag. GIJ!
Citaat:

En dat zoveel Vlamingen Thuis frans begonnen te spreken was omdat ze alleen op die manier, volgens de Belgische klok, eigenwaarde konden verwerven in Bruxelles...
Dat is gewoon niet waar. De verfransing begon al minstens 50 jaar voor België bestond.
Citaat:

Oh, het ging niet om eigenwaarde; het was enkel grotesk boerenbedrog.
Maar hoe vindt je het dat zelfs mijnheer de rechter weigerde om een woord Nederlands of zelfs Vloms te spreken tegenover Vlaamse beklaagden en dat er zelfs Vlamingen ter dood veroordeeld werden in de taal van Molière terwijl ze van het hele proces geen woord verstaan hadden...
Dat zijn natuurlijk zaken die men veel liever onder de mat veegt want ze ruiken misschien een beetje te veel naar nazistische wreedheden en Duitse grootheidswaan???
En een land dat zulke praktijken uitvoerde moest dan doorgaan voor ons vaderland...
Weer onbegrijpbaar gejank, in schabouwlijk Nederlands. Mijn kat is er niets tegen. En die kan er nochtans veel van.
Oud 7 februari 2016, 17:21   #211
geertvdb

Standaard

Citaat:
Hewel, dat is toch wat ik al de hele tijd zegt... Het werd de Vlamingen van bovenuit opgedrongen en daar is niets maar dan ook niets vrijwilligs aan...
Huh?

Lees nog eens wat ik schrijf.

En ik denk niet dat er 1 Vlaming in 1 randgemeente werd verplicht zijn huis te verkopen.
Dat hebben ze allemaal vrijwillig gedaan. Aan Franstaligen.

Tja, we leven in een vrije wereld...
Oud 7 februari 2016, 17:27   #212
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is gewoon niet waar. De verfransing begon al minstens 50 jaar voor België bestond.
Inderdaad in die tijd sprak men frans tot bij de Tsarenfamilie in Rusland... En la Belgique moest verplicht in die tijd blijven hangen...
Maar in alle andere landen is die franstalige grootheid al lang verleden tijd, maar wij opgescheept dat we zitten met de grote francofonie wij zitten er nog midden in...

En wij erfden niet alleen die grote francofonie met al zijn taal- en kultuureisen, maar wij zitten ook opgescheept met de economische, monetaire, sociale en andere franstalige bekrompenheid zodat er niets meer fatsoenlijk draait in dit land...

Zie Bruxelles met zijn 19 baronniën en dat willen voorstellen als meer democratie terwijl die baronnieën er enkel op uit zijn om meer en meer geld naar hun hofhoudingen te verpatsen...
Oud 7 februari 2016, 17:29   #213
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had geen ervaring met vrouwen uit de lagere klasse, dus ja, nu heb ik iets bijgeleerd ...
Ah ok, je bent geadopteerd.
Oud 7 februari 2016, 17:33   #214
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Huh?

Lees nog eens wat ik schrijf.

En ik denk niet dat er 1 Vlaming in 1 randgemeente werd verplicht zijn huis te verkopen.
Dat hebben ze allemaal vrijwillig gedaan. Aan Franstaligen.

Tja, we leven in een vrije wereld...
Ik begin te denken dat de francofone indoctrinatie jouw verstand heeft aangetast; steeds dezelfde, niets ter zake doende, onnozelheden herhalen...
Hoogheidswaanzin belemmert inderdaad elke realistische kijk op de zaken...
Wij zijn de beste omdat wij de beste zijn en verder komt men niet...
Oud 7 februari 2016, 17:36   #215
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begin te denken dat de francofone indoctrinatie jouw verstand heeft aangetast; steeds dezelfde, niets ter zake doende, onnozelheden herhalen...
maar wel met andermans centen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 17:47   #216
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
maar wel met andermans centen.
Dat vegen ze onder tafel met het excuus dat dat federaal geld is en dat de federatie, la Belgique, geld uitdeelt...
Oud 7 februari 2016, 18:03   #217
geertvdb

Standaard

Citaat:
Niets heeft mijn verstand aangetast.

Ik heb gewoon geen laag zelfbeeld dat ik probeer te compenseren met een ingebeeld onrecht dat mij zogezegd is aangedaan.

Ik ben een atheist.

Ik geloof evenveel in Vlaanderen als in 'la Belgique'. Namelijk niet.
Ik heb geen nood aan een ingebeeld identiteit. En daarom is zelfbeklag mij vreemd.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 februari 2016 om 18:06.
Oud 7 februari 2016, 18:05   #218
geertvdb

Standaard

Citaat:
Inderdaad in die tijd sprak men frans tot bij de Tsarenfamilie in Rusland... En la Belgique moest verplicht in die tijd blijven hangen...
Maar in alle andere landen is die franstalige grootheid al lang verleden tijd, maar wij opgescheept dat we zitten met de grote francofonie wij zitten er nog midden in...

En wij erfden niet alleen die grote francofonie met al zijn taal- en kultuureisen, maar wij zitten ook opgescheept met de economische, monetaire, sociale en andere franstalige bekrompenheid zodat er niets meer fatsoenlijk draait in dit land...

Zie Bruxelles met zijn 19 baronniën en dat willen voorstellen als meer democratie terwijl die baronnieën er enkel op uit zijn om meer en meer geld naar hun hofhoudingen te verpatsen...
Meer en nog meer zelfbeklag van hoe onrechtvaardig ge wordt behandeld. Wéén wéén wéén. Pak nog een zakdoek en snotter maar wat verder.
Oud 7 februari 2016, 18:14   #219
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
99% van de frandofonie weet niet beter...
Uw man is dus een onwetende idioot?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2016, 18:31   #220
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de 19de eeuw over heel la Belgique bestonden alleen franstalige scholen. dus alle mensen die wilden meegeteld worden in het openbare leven waren verplicht om dat in het frans te doen...

Later toen er meer en meer mensen hun kinderen naar de school konden sturen; waren dat opnieuw enkel en alleen franstalige scholen en daar kregen ze in eerste instantie de grootheid van de taal van Molière en in tweede instantie de minachting voor alles wat Vloms was mee ingelepeld...

Kom nu maar eens af met bewijzen van wat jij beweert ipv hier de hele tijd dezelfde nonsens te komen vertellen.
Dat was inderdaad zo, zeker in het secundair onderwijs. Het is maar beginnen serieus veranderen na de eerste wereldoorlog. Eerst in het secundair onderwijs en daarna pas in de jaren dertig aan de Gentse universiteit (waarvoor door de studenten zelfs bloedige straatgevechten werden geleverd).
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be