Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 februari 2016, 11:53   #101
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Daarom heeft de domme minister geen overgangsregeling voorzien. Dat is het probleem. Er hoeven niet noodzakelijk tijdelijke slachtvloeren te zijn maar om onverdoofd te slachten in een erkend slachthuis is er een opleiding en attest nodig en die zijn er niet op 1-2-3. Weyts kon het allemaal wel diplomatischer aanpakken als een heer ipv als een boer, zoals hij vorig jaar heeft gedaan.
De moslimgemeenschap heeft dus weldegelijk schade geleden door het onmiddellijke verbod. Ik vermoed zelfs dat er kwade wil van de minister mee is gemoeid.
Blijven procederen tot het Europese hof desnoods, inderdaad. De godsdienstvrijheid dient sowieso gewaarborgd te blijven.

Het is trouwens duidelijk dat moslims niet op n-va moeten stemmen, tenzij ze met 'idioot' op hun voorhoofd willen rondlopen.
Tot uw dochter later met een christen of een atheist thuiskomt.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 12:34   #102
Anitta
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Tot uw dochter later met een christen of een atheist thuiskomt.
maak daar een christen hond van.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 13:03   #103
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom heeft de domme minister geen overgangsregeling voorzien. Dat is het probleem. Er hoeven niet noodzakelijk tijdelijke slachtvloeren te zijn maar om onverdoofd te slachten in een erkend slachthuis is er een opleiding en attest nodig en die zijn er niet op 1-2-3. Weyts kon het allemaal wel diplomatischer aanpakken als een heer ipv als een boer, zoals hij vorig jaar heeft gedaan.
De moslimgemeenschap heeft dus weldegelijk schade geleden door het onmiddellijke verbod. Ik vermoed zelfs dat er kwade wil van de minister mee is gemoeid.
Blijven procederen tot het Europese hof desnoods, inderdaad. De godsdienstvrijheid dient sowieso gewaarborgd te blijven.

Het is trouwens duidelijk dat moslims niet op n-va moeten stemmen, tenzij ze met 'idioot' op hun voorhoofd willen rondlopen.
Hah, neen. Jou recht op vrijheid van het kiezen van godsdienst stopt waar de anderen hun rechten en wetten beginnen (dieren incluis).

Ik denk dat jij en vele andere gelovigen niet doorhebben wat godsdienstvrijheid juist inhoud. Dat houdt in dat iedereen vrij is in het (niet) beleven van een religie. Het houdt niet in dat iedereen zomaar zaken mag eisen die in strijd zijn met andermans rechten of de (grond)wetten van een natie.
Oud 15 februari 2016, 13:39   #104
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Overgangsmaatregelen zijn maar zinvol wanneer de betrokken doelgroep de werkelijke intentie heeft te veranderen. Inzake slachten lijkt me daarvan geen sprake.

Ik ben bereid in de samenleving godsdienstbeleving zijn plaats te geven, al ben ik atheïst. Maar rond slachten zioe ik geen grond tot toegevingen. Een godsdienst is trouwens niet meer dan een lege verzameling regeltjes als het er werkelijk toe doet dat het schaapskoteletje van een schaap moet komen dat op middeleeuwse wijze is gekeeld.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 13:48   #105
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Overgangsmaatregelen zijn maar zinvol wanneer de betrokken doelgroep de werkelijke intentie heeft te veranderen. Inzake slachten lijkt me daarvan geen sprake.

Ik ben bereid in de samenleving godsdienstbeleving zijn plaats te geven, al ben ik atheïst. Maar rond slachten zioe ik geen grond tot toegevingen. Een godsdienst is trouwens niet meer dan een lege verzameling regeltjes als het er werkelijk toe doet dat het schaapskoteletje van een schaap moet komen dat op middeleeuwse wijze is gekeeld.
Het is zoals Bobke het hierboven kort maar toch zeer duidelijk stelde : godsdienstvrijheid wil zeggen dat je mag DENKEN wat je wil maar niet noodzakelijk DOEN wat dat je wil.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 15:14   #106
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Ik heb geleerd dat die regeltjes er zijn om mijn vrijheid als mens te affirmeren. Vrijheid zit hem niet in alles te doen wat men kan doen, maar net om zich zaken bewust te ontzeggen en zo zijn of haar vrijheid te affirmeren. Godsdienst kan hierbij een positieve rol spelen wanneer men zaken niet letterlijk neemt maar interpreteert, van de definitie van G'd tot de regeltjes die ermee gepaard gaat. Maar om u a priori te pareren, men heeft daar inderdaad niet persé godsdienst voor nodig.

Ik kreeg onlangs nog naar het hoofd geslingerd dat het achterlijk was om geen varkensvlees te eten. "Ik eet toch waar ik gewoon goesting in heb" argumenteerde betreffende persoon, letterlijk met een glas wijn in de hand terwijl hij enkele maanden voordien nog in een afkickkliniek zat die de staat zo'n 2000euro per week kost.

Als op heden je je strikt wil houden aan het halal of koosjer slachten van grote dieren die hierdoor een zeer pijnlijke dood sterven dan geeft dit blijk van een immature beleving van je godsdient. Helaas is dat bij de islam de regel en moet men de uitzonderingen hierop met een loep gaan zoeken.

Laatst gewijzigd door Frederik2000 : 15 februari 2016 om 15:16.
Frederik2000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 16:35   #107
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Hah, neen. Jou recht op vrijheid van het kiezen van godsdienst stopt waar de anderen hun rechten en wetten beginnen (dieren incluis).

Ik denk dat jij en vele andere gelovigen niet doorhebben wat godsdienstvrijheid juist inhoud. Dat houdt in dat iedereen vrij is in het (niet) beleven van een religie. Het houdt niet in dat iedereen zomaar zaken mag eisen die in strijd zijn met andermans rechten of de (grond)wetten van een natie.
Dat snapt betrokkene niet se!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 16:35   #108
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht

Laatst gewijzigd door coro : 15 februari 2016 om 16:36.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 16:51   #109
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De dieren die discreet geslacht worden zijn daar vet mee.

Ik ben tegen uitzonderingen op de wetten inzake dierenwelzijn. Zeker wat betreft religieus fundamentalisme. Dierenwelzijn gaat VOOR religieuze barbarij.
Dieren lijden ook mét verdoving bij het slachten vaak al teveel vooraleer ze op de slachtbank terecht komen.

Citaat:
Heb jij ooit een koe 'halal' zien slachten? Hoe ze levend uit de trommel wordt geworpen waarin ze ondersteboven werden gekeeld, in haar eigen bloed staat te strompelen, en nog altijd levend, aan één poot wordt opgehangen?
Ik heb nooit iets barbaarser en dieronterend gezien.
Godverdomme zeg als ik nog veel van die dingen ga lezen hé ik kook van woede!
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 16:52   #110
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Gooi al die klootzakken hier uit dat land die zoiets doen miljaardegodverdomme
Oud 15 februari 2016, 17:28   #111
Frederik2000
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Godverdomme zeg als ik nog veel van die dingen ga lezen hé ik kook van woede!
Het onverdoofd slachten van een rund maakt me ook niet bepaald vrolijk. Maar daarom koken van woede ... Uw liefde voor 'de koe' is bewonderenswaardig.

Maar hoe zal u dan reageren als enkele terug aangespoelden hier enkele kufar halal zullen slachten en het op youtube gaan gooien? Want gezien de escalatie en de woorden van de Franse premier indachtig (hyperterrorisme) denk ik dat dit maar een kwestie van tijd is ...
Frederik2000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2016, 18:47   #112
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht
Het onverdoofd slachten van een rund maakt me ook niet bepaald vrolijk. Maar daarom koken van woede ... Uw liefde voor 'de koe' is bewonderenswaardig.

Maar hoe zal u dan reageren als enkele terug aangespoelden hier enkele kufar halal zullen slachten en het op youtube gaan gooien? Want gezien de escalatie en de woorden van de Franse premier indachtig (hyperterrorisme) denk ik dat dit maar een kwestie van tijd is ...
Jaja ben een gemakkelijke prooi voor de mening van uw soort braafslaafjes kweet het , ge zou beter ook eens uit uw kot komen zoals het hoort en opkomen voor hetgeen die nodig is ,, in plaats van alles weg te moefelen zoals al jaren gank is ;..wat is integratie feitelijk ?? alles die met onze wetten te maken heeft onderdrukken en versnipperen?? en verdoezelen ?? en ja ik zie graag dieren ,,koeien en schapen zijn weerloze brave dieren jammer dat mensen zo achterlijke manieren hebben ,,
Oud 15 februari 2016, 18:50   #113
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik2000 Bekijk bericht

En kzal allesind niet in mijn broek doen van de schrik zoals uw soortje kakkers ... oog om oog tand om tand is mijn leuze geworden als het erop aankomt.
Oud 17 februari 2016, 03:50   #114
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de slacht en consumptie van dieren barbaars vind, moet je maar vegetariër worden, niet de rechten van andere mensen afnemen.
Macrobioot kan ook nog

Citaat:
niet de rechten van andere mensen afnemen.
Stel dat die andere de andere hun rechten ook willen afpakken ,
Wat nu gedaan , elkaar de mond snoeren ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 03:50   #115
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
geen uitzonderingsmaatregelen voor geen enkele 'religie'.
Helemaal mee eens !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be