![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Haal jij bij negatieve rente op het spaarkboekje: | |||
al je geld af. Alles. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 35,29% |
het merendeel van mijn centen. Veel dus. (procentueel van mijn bezit) |
![]() ![]() ![]() |
15 | 44,12% |
een deelke van mijn centen toch. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
niks geld af. Ik beschouw het als de kosten van een diefstalverzekering. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begrijpt dus, ik bestel in Nederland, slecht voor Belgie en veel sneller in levering.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Successierechten op wat?
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Dan plaats ik alles in beleggingen. Behalve wat transfer & huishoudgeld.
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 maart 2016 om 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, bij mijn weten is er nog altijd geen wet die je verbiedt om je geld thuis te bewaren.
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Is Eno18 een dubbelnick? Mag ik reageren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zult max 100 Euro per dag kunnen afhalen. De economie gaat dan instorten. Daarbij, ik denk dat er weinig mensen hun huis durven verlaten indien zij al hun spaargeld daar gaan verstoppen. Besluit : er gaat nooit een negatieve rente komen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Als de rente negatief wordt, mogen de mensen hun geld bij mij brengen tegen een kleine jaarlijkse vergoeding.
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 maart 2016 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de privé-banken niet meer weten wat te doen met spaargeld,dan kunnen we ons vragen stellen omtrent hun nut voor de gewone man...
Ik ben die bijna halfjaarlijkse proeves van onbekwaamheid van de banken ("beste klant,door het monetair beleid van de ECB zien wij ons genoodzaakt de rente ....blablabla...verlagen.....blablabla") stinkend beu. Wij zijn schilders,automonteurs,ambtenaren........en wij kennen iets van ONZE metier.We moeten in ons vakgebied niet te veel afkomen met "het is de schuld van een ander" als het niet lukt. En ons konstant komen lastigvallen met beleggingsproductjes(waarbij al het risico bij de klant gelegd wordt en een "fee" bij de bank) is op het onbeschofte af.Dat moeten andere sectoren ook niet al te veel proberen... WILLEN de banken ons spaargeld of willen ze het niet.....JA of NEE? Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2016 om 18:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() Laten we het zo stellen : ze willen ons geld indien we er ook nog hun winst bij betalen. Van hoogmoed gesproken.
Ik persoonlijk zit te wachten op de nieuwe briefjes van 50 om alles af te gaan halen. Kwestie van dat ik ze niet al te snel zal moeten inwisselen. Heel dat gezever heeft er alles mee te maken dat de economie niet draait. De redenen daarvoor zijn m.i. nogal duidelijk. Het heffen van negatieve interest en zelfs het afschaffen van cash gaat daar niets aan veranderen.
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Zweden geven ze volle gas om oud geld waardeloos te maken: Introduced 1 October 2015: 20-, 50-, 200- and 1 000-krona banknote. Introduced 3 October 2016: 100- and 500-krona banknote. 1-, 2- and 5-krona coin. Invalid after 30 June 2016: 20-, 50- and 1 000-krona banknote. Invalid after 30 June 2017: 100- and 500-krona banknote. 1-, 2- and 5-krona coins. http://www.riksbank.se/en/Notes--coi...tes-and-coins/ After 31 August 2016, the Riksbank can redeem the invalid banknotes for an administration fee of SEK 100. http://www.riksbank.se/Documents/Sed...klovad_eng.pdf
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal in ieder geval het bedrag op de spaarrekening beperken. Als ik einde maand een overschot aan liquiditeiten heb dan zal ik het liever naar de cashreserve van mijn effectenrekening overhevelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is met exact dit ene zinnetje, dat heel de miserie van het ontstaan van banken enz. begonnen is. Hèt zinnetje bij uitstek van gierige inhalige mensen, die om zich te camoefleren dan maar bankiers noemen. Daar staat ge nu met uw klein pietje hé. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |