Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2016, 09:26   #241
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Komen die ook in het volkshuis
Neen, in "de leeuw van Vlaanderen" ! Nog niet opgemerkt ?
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 09:27   #242
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat kan allemaal.
Alleen gaat deze draad over wantoestanden binnen de Lokale politie Antwerpen.
Neen, daar gaat het allesbehalve over. Ik heb u eigenlijk nog geen woord horen reppen over deze wansmakelijke praktijken van deze 4 agenten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 09:29   #243
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, daar gaat het allesbehalve over. Ik heb u eigenlijk nog geen woord horen reppen over deze wansmakelijke praktijken van deze 4 agenten.
Het lijkt wel of Antwerpen nu Charleroi geworden is.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 09:30   #244
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle commentaar verbleekt en lijkt overbodig, als men gewoon de feiten oplijst.

Speciaal voor u zal ik het in één adjectief samenvatten:
Dégoutant
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 09:39   #245
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Neen, in "de leeuw van Vlaanderen" ! Nog niet opgemerkt ?
Daar haal je dus uw wijsheid vandaan.
En tijdens die gesprekken met die agenten, vertelden ze ook welke partijkaart ze moesten hebben om aangeworven te worden?
En was het ook in het kader van de culturele verscheidenheid?
Ge weet wel.
Ook de politie moest een afspiegeling zijn van de maatschappij.
Zijn de criminelen dan niet ondervertegenwoordigd ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 09:40   #246
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Er zouden nog meerdere agenten betrokken zijn. De agressiefste van de bende zou nog op vrije voeten lopen. Misschien wel de Pool die momenteel op rondreis is door Amerika. You ain't seen nothing yet?

Nieuwe aanhoudingen op til
Bwa, nu de roversbende gepakt is, gaan die aan het praten he. En er zullen wel meer potjes zijn die intern gedekt zijn gebleven tot nu. Maar nu ze toch gepakt zijn kunnen ze evengoed gaan praten over de andere mistoestanden ook (in de hoop wat strafvermindering te krijgen). Er zal nog wel meer vuiligheid boven komen in de komende dagen/weken.
Oud 18 maart 2016, 09:41   #247
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En tijdens die gesprekken met die agenten, vertelden ze ook welke partijkaart ze moesten hebben om aangeworven te worden?
Ge weet wel.
Dat weet ik zo niet zeker, wanneer ik de laatste dagen mijn krant opensla...
Oud 18 maart 2016, 09:56   #248
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Zullen we nog eens de smeerlapperij die uw geloof teweeg brengt herhalen?
Eindelijk iemand die het durft zeggen... De oorzaak van alle problemen is nochtans gekend: de poco linkiewinkies pamperen de pislam.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 09:59   #249
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle commentaar verbleekt en lijkt overbodig, als men gewoon de feiten oplijst.

Speciaal voor u zal ik het in één adjectief samenvatten:
Dégoutant
Voila, en dat heeft dan 270 berichten moeten duren. Je toont dus eigenlijk perfect aan waarom het je hier te doen. Die wansmakelijke praktijken zijn uiteindelijk voor u niet zo belangrijk. Ze dienen gewoon om wat te kunnen kankeren op N-VA. Eigenlijk kan ik dergelijke ingesteldheid ook samenvatten in 1 adjectief: Dégoutant.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 18 maart 2016, 10:04   #250
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge weet wel.
Over partijkaarten spreekt men daar over het algemeen niet veel, want....de inhoud van communicerende vaten is immers dezelfde
Wat wel ter sprake komt, dat is hun gesprek met de selectieheer. Maar dat is meer in de lach vorm dan in de ernstige vorm.
Oud 18 maart 2016, 10:07   #251
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila, en dat heeft dan 270 berichten moeten duren. Je toont dus eigenlijk perfect aan waarom het je hier te doen. Die wansmakelijke praktijken zijn uiteindelijk voor u niet zo belangrijk. Ze dienen gewoon om wat te kunnen kankeren op N-VA. Eigenlijk kan ik dergelijke ingesteldheid ook samenvatten in 1 adjectief: Dégoutant.
Is het hier misschien verboden om op een politieke partij te kankeren?

Is het gewoon niet zo dat je het niet leuk vindt wanneer het jouw favoriete partij betreft?
Leer ermee leven!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 maart 2016 om 10:08.
Oud 18 maart 2016, 10:07   #252
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar goed dat wat al enkele jaren aan de gang was onder BDW allemaal boven water komt.
In Hazodi houden ze er met goedbedoelde aanpassingen andere praktijken op na.
Oud 18 maart 2016, 10:14   #253
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wacht even: geldt die regel dan niet als er in Hasselt, in Brussel, in Luik of Charleroi iets vergelijkbaars gebeurt? Als mijn geheugen me niet in de steek laat struikelen andere forumleden over elkaar heen om er conclusies over de sossen aan te koppelen.

Is dat dan niet degoutant?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 10:14   #254
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het lijkt wel of Antwerpen nu Charleroi geworden is.
Ook opmerkelijk is de reactie van FDW, en dan vooral hoe DICHT deze tegen die van Jan Jambon schuurt !

“Ik betreur ten zeerste dat dit het imago van het hele Antwerpse politiekorps aantast. Ik leef mee met alle politieagenten die, dag in dag uit, de rechtsstaat respecterend onze veiligheid garanderen, en nu dreigen mee het slachtoffer te worden van de malaise”, zegt Filip Dewinter.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160318_02...litieschandaal

Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon neemt het in een reactie op de affaire bij de Antwerpse politie op voor de politiemensen. “Er doen vaak zovele verhalen de ronde”, zegt hij. “De meeste politiemensen zetten zich iedere dag met gevaar voor lijf en leden in voor onze veiligheid.”
“Ik merk dat politiemensen altijd geviseerd worden wanneer er een probleem is. Ik heb nogal de neiging om agenten te loven en te danken voor hun inspanningen.”

http://www.gva.be/cnt/dmf20160317_02...en-probleem-is
Oud 18 maart 2016, 10:20   #255
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Wacht even: geldt die regel dan niet als er in Hasselt, in Brussel, in Luik of Charleroi iets vergelijkbaars gebeurt? Als mijn geheugen me niet in de steek laat struikelen andere forumleden over elkaar heen om er conclusies over de sossen aan te koppelen.

Is dat dan niet degoutant?
Ik mag toch hopen dat je beseft dat de toestanden in Hasselt in geen 100 jaar te vergelijken zijn met in Antwerpen. Daar worden de malversaties onder de mat geveegd door de politieke verantwoordelijken en de klokkenluiders worden aan de schandpaal genageld. De malversaties an sich zijn imo niet de schuld van de politiek, want krapuul heb je helaas overal, hoe de politiek ermee omgaat is wat belangrijk is.

Bijvoorbeeld. De dioxinecrisis. Toen probeerde men dat potje gedekt te houden, ergo terecht ontslag van Colla.

Bijvoorbeeld. Ontsnapping Dutroux. Fuck up van een paar agenten. Belachelijk ontstlag van Johan VDL.

Maar goed, wat baten kaars en bril, nietwaar

Laatst gewijzigd door fox : 18 maart 2016 om 10:23.
Oud 18 maart 2016, 10:20   #256
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het hier misschien verboden om op een politieke partij te kankeren?

Is het gewoon niet zo dat je het niet leuk vindt wanneer het jouw favoriete partij betreft?
Leer ermee leven!
Helemaal niet, maar het is dan misschien aangeraden om een topictitel te kiezen die de lading dekt.
Oud 18 maart 2016, 10:23   #257
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik mag toch hopen dat je beseft dat de toestanden in Hasselt in geen 100 jaar te vergelijken zijn met in Antwerpen. Daar worden de malversaties onder de mat geveegd door de politieke verantwoordelijken en de klokkenluiders worden aan de schandpaal genageld. De malversaties an sich zijn imo niet de schuld van de politiek, want krapuul heb je helaas overal, hoe de politiek ermee omgaat is wat belangrijk is. Maar goed, wat baten kaars en bril
Ik mag toch hopen dat je beseft dat de toestanden in Hasselt in geen 100 jaar te vergelijken zijn met in Antwerpen. Daar worden de malversaties onder de mat geveegd door de politieke verantwoordelijken en de klokkenluiders worden aan de schandpaal genageld.

Nogmaals, de rechters hadden hierover wel een heel andere kijk op de dingen dan jij !
Want er volgde een vrijspraak over de GANSE lijn.
Oud 18 maart 2016, 10:23   #258
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ten eerste vind ik dat het gekibbel in de regering een goede zaak. De diversiteit aan meningen verreikt wat mij betreft het debat. En dan weten de mensen tenminste ook waar hun partij staat que standpunt in de dossiers. En geef toe, he is entertainment van de bovenste plank
Jij bent rap tevreden, hoor. Wie zei ook weer dat politiek slecht theater was met goede acteurs? Welnu, ik zie hier alleen maar amateurtoneel met barslechte acteurs, en de regisseur, die is al lang gaan lopen. In andere landen zou die bende niet eens aan de bak komen in de dorpspolitiek.

Citaat:
Dat de NVA het niet schitterend doet heeft verschillende redenen. Ik denk dat de CD&V daar de grootste reden voor is. Die trekken volledig de kaart van het ACW tegenwoordig en houden vaak de belangrijke themas tegen.
Het is altijd wel de schuld van iemand anders, hé. Moslims, sossen, tsjeven, ... Bij recruteringsgesprekken zijn er mensen die zo door de mand vallen: de successen zijn altijd hun eigen verdienste, en de mislukkingen altijd de schuld van iemand anders. En dan denken ze een goede indruk gemaakt te hebben! De intelligente recruteerder heeft het echter door: het gaat hier om iemand die geen verantwoordelijkheid opneemt voor eigen daden. Met zo iemand kan je niets aanvangen, hoeveel kwaliteiten die voor de rest nog kan hebben.

Citaat:
Het enige dat ik ze tot nu kwalijk neem is de financiën. Van Van Overtveld had ik meer verwacht. Maar ja, als je heel wat nieuw talent aanwerft zit het ook wel eens mis he. En hij heeft nog een paar jaar om zich te herpakken.
We zullen zien, hé. Maar het gaat wel om een sleutelpost als Financiën. En exact het domein waar ze verandering beloofden. De verandering hebben we gezien, maar de beloofde vooruitgang en verbetering bleek achteruitgang en verslechtering.

Citaat:
Ik zie in deze regering vooral een breekpunt met de vorige regeringen omdat het ambtenarenbestel eindelijk afneemt en er structureel bespaart wordt. In die zin is de verandering gelukt en hoop ik dat ze nog even mogen verder doen.
Als je alle broodnodige structurele investeringen stopzetten zodat het groeipotentieel van ons land naar 0 gaat, besparen noemt, dan zijn ze inderdaad goed aan het besparen, zo blijkt uit een recente studie van de Gentse Universiteit.

Nu goed, men zegt dat elk land de politici en de regering heeft die het verdient. Zolang de Belg deze mediocriteit kan smaken, zal hij/zij die ook krijgen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 18 maart 2016 om 10:24.
Oud 18 maart 2016, 10:23   #259
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ten eerste vind ik dat het gekibbel in de regering een goede zaak. De diversiteit aan meningen verreikt wat mij betreft het debat. En dan weten de mensen tenminste ook waar hun partij staat que standpunt in de dossiers. En geef toe, he is entertainment van de bovenste plank
Jij bent rap tevreden, hoor. Wie zei ook weer dat politiek slecht theater was met goede acteurs? Welnu, ik zie hier alleen maar amateurtoneel met barslechte acteurs, en de regisseur, die is al lang gaan lopen. In andere landen zou die bende niet eens aan de bak komen in de dorpspolitiek.

Citaat:
Dat de NVA het niet schitterend doet heeft verschillende redenen. Ik denk dat de CD&V daar de grootste reden voor is. Die trekken volledig de kaart van het ACW tegenwoordig en houden vaak de belangrijke themas tegen.
Het is altijd wel de schuld van iemand anders, hé. Moslims, sossen, tsjeven, ... Bij recruteringsgesprekken zijn er mensen die zo door de mand vallen: de successen zijn altijd hun eigen verdienste, en de mislukkingen altijd de schuld van iemand anders. En dan denken ze een goede indruk gemaakt te hebben! De intelligente recruteerder heeft het echter door: het gaat hier om iemand die geen verantwoordelijkheid opneemt voor eigen daden. Met zo iemand kan je niets aanvangen, hoeveel kwaliteiten die voor de rest nog kan hebben.

Citaat:
Het enige dat ik ze tot nu kwalijk neem is de financiën. Van Van Overtveld had ik meer verwacht. Maar ja, als je heel wat nieuw talent aanwerft zit het ook wel eens mis he. En hij heeft nog een paar jaar om zich te herpakken.
We zullen zien, hé. Maar het gaat wel om een sleutelpost als Financiën. En exact het domein waar ze verandering beloofden. De verandering hebben we gezien, maar de beloofde vooruitgang en verbetering bleek achteruitgang en verslechtering.

Citaat:
Ik zie in deze regering vooral een breekpunt met de vorige regeringen omdat het ambtenarenbestel eindelijk afneemt en er structureel bespaart wordt. In die zin is de verandering gelukt en hoop ik dat ze nog even mogen verder doen.
Als je alle broodnodige structurele investeringen stopzetten zodat het groeipotentieel van ons land naar 0 gaat, besparen noemt, dan zijn ze inderdaad goed aan het besparen, zo blijkt uit een recente studie van de Gentse Universiteit.

Nu goed, men zegt dat elk land de politici en de regering heeft die het verdient. Zolang de Belg deze mediocriteit kan smaken, zal hij/zij die ook krijgen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 18 maart 2016 om 10:25.
Oud 18 maart 2016, 10:24   #260
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik mag toch hopen dat je beseft dat de toestanden in Hasselt in geen 100 jaar te vergelijken zijn met in Antwerpen. Daar worden de malversaties onder de mat geveegd door de politieke verantwoordelijken en de klokkenluiders worden aan de schandpaal genageld. De malversaties an sich zijn imo niet de schuld van de politiek, want krapuul heb je helaas overal, hoe de politiek ermee omgaat is wat belangrijk is. Maar goed, wat baten kaars en bril
Als een voorzitter van een meerderheidspartij over mensen zonder papieren praat zoals de laatste tijd, creëert dat een klimaat waarin een deel van de politie dit sort daden vindt kunnen.

Dus er is wel degelijk een politiek aspect.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be