Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 27 maart 2016, 12:14   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Antwerpse ISIS-strijder eist aanslagen op (en executeert een man)

Bron

Detail tekst:

Citaat:
Er is een nieuwe video opgedoken waarin Islamitische Staat (ISIS) de aanslagen op Brussel opeist. In het filmpje is te zien hoe de Antwerpse ISIS-strijder Hicham Chaib in het Nederlands het woord neemt en met nog meer aanslagen dreigt. Daarna executeert hij een gevangene.
Best erg van de media dat men altijd verwijst naar die Antwerpenaar, die Belg (andere Europeaan) en dat die lieden dat totaal niet zijn en het ook nooit zullen zijn laat staan dat ze het zouden willen zijn.
Oud 27 maart 2016, 12:25   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

"Ja, de Francofonie blablabla...."
Another Jack is offline  
Oud 27 maart 2016, 12:30   #3
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

"Hicham Chaib" is 'n volstrekt perfecte Antwerpse naam!

Dat weet nu toch 't kleinste kind.
SDX is offline  
Oud 27 maart 2016, 12:31   #4
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

In 2013 zei Poetin het volgende:

“In Rusland leven we als Russen. Elke minderheid, van overal, die wil leven in Rusland, om te werken en te eten in Rusland, spreekt Russisch, en moet de Russische wetten respecteren.

Als ze de sharia prefereren, en het leven leiden van een moslim, dan adviseren wij hen om naar die plaatsen te gaan waar dat de staatswet is. Rusland heeft geen islamitische minderheden nodig. Minderheden hebben Rusland nodig, en we zullen ze geen speciale privileges toekennen, of proberen om onze wetten te veranderen om beter bij hun wensen te passen.

Het maakt niet uit hoe hard ze roepen ‘discriminatie’. We tolereren geen gebrek aan respect voor onze Russische cultuur. We kunnen beter leren van de zelfmoord van Amerika, Engeland, Nederland en Frankrijk, als we willen overleven als natie. De moslims zijn die landen aan het overnemen en dat zal ze niet lukken met Rusland.

De Russische gewoontes en tradities zijn niet compatibel met het gebrek aan cultuur of de primitieve manier van sharia wetgeving en moslims. Wanneer dit eervolle wetgevend lichaam denkt aan het maken van nieuwe wetten, moet het in gedachten hebben de Russische nationale belangen voorop te stellen, in acht nemend dat de moslims minderheden zijn en geen Russen.”
orfeus5412 is offline  
Oud 27 maart 2016, 12:38   #5
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Het francofonieverhaal gaat weer voor even in de kast.
Another Jack is offline  
Oud 27 maart 2016, 12:40   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
In 2013 zei Poetin het volgende:

“In Rusland leven we als Russen. Elke minderheid, van overal, die wil leven in Rusland, om te werken en te eten in Rusland, spreekt Russisch, en moet de Russische wetten respecteren.

Als ze de sharia prefereren, en het leven leiden van een moslim, dan adviseren wij hen om naar die plaatsen te gaan waar dat de staatswet is. Rusland heeft geen islamitische minderheden nodig. Minderheden hebben Rusland nodig, en we zullen ze geen speciale privileges toekennen, of proberen om onze wetten te veranderen om beter bij hun wensen te passen.

Het maakt niet uit hoe hard ze roepen ‘discriminatie’. We tolereren geen gebrek aan respect voor onze Russische cultuur. We kunnen beter leren van de zelfmoord van Amerika, Engeland, Nederland en Frankrijk, als we willen overleven als natie. De moslims zijn die landen aan het overnemen en dat zal ze niet lukken met Rusland.

De Russische gewoontes en tradities zijn niet compatibel met het gebrek aan cultuur of de primitieve manier van sharia wetgeving en moslims. Wanneer dit eervolle wetgevend lichaam denkt aan het maken van nieuwe wetten, moet het in gedachten hebben de Russische nationale belangen voorop te stellen, in acht nemend dat de moslims minderheden zijn en geen Russen.”
Ooit gehoord van Beslan?
Bijgevoegde afbeelding(e)

Another Jack is offline  
Oud 27 maart 2016, 13:29   #7
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Jaja, een ongevaarlijk carnavalesk groepje clowns heette het hier indertijd door de club. Nietwaar Jack?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 27 maart 2016, 13:53   #8
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Jaja, een ongevaarlijk carnavalesk groepje clowns heette het hier indertijd door de club. Nietwaar Jack?
Zeker dat het toen niet over Vlaams-nationalisten van de oude stempel ging?
Another Jack is offline  
Oud 27 maart 2016, 13:54   #9
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ooit gehoord van Beslan?
Wat heeft Beslan er mee te maken?

Als je wil kijken hoe Rusland omgaat met de moslims binnen zijn grenzen, dan moet je naar Tjetjenië kijken. Er stond uiteindelijk geen steen meer recht en de revolte is voorbij, wegens gebrek aan mankracht.

Hier laten ze er miljoenen binnen, waarvan ze weten dat er een hoop fundamentalistisch tuig en heel wat IS-aanhangers tussen zitten, terwijl er al zoveel miserie is met de islamitische minderheden binnen Europa.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Nierika is offline  
Oud 27 maart 2016, 13:57   #10
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeker dat het toen niet over Vlaams-nationalisten van de oude stempel ging?
Nee hoor. Ik herinner me je omschrijving van S4B nog heel goed.
Weer naar goeie gewoonte grenzeloos naast de kwestie leuteren in de hoop de aandacht af te leiden van de essentie van het topic, met name de onvoorstelbare naïviteit van dergelijke uitspraken, zal daar niks aan veranderen.

Nierika is offline  
Oud 27 maart 2016, 14:37   #11
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Ik wist dat dus als groot kind zelfs niet. (door Sarcasmus)

Bij deze noteer ik het met enige graagte in mijn 'zwartboekje' een weetje rijker zeg maar.

Toch bedankt.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 maart 2016 om 14:39.
Universalia is offline  
Oud 27 maart 2016, 15:14   #12
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Weer naar goeie gewoonte grenzeloos naast de kwestie leuteren in de hoop de aandacht af te leiden van de essentie van het topic, met name de onvoorstelbare naïviteit van dergelijke uitspraken, zal daar niks aan veranderen.
Wat is de essentie ook alweer?
Another Jack is offline  
Oud 27 maart 2016, 15:15   #13
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat heeft Beslan er mee te maken?

Als je wil kijken hoe Rusland omgaat met de moslims binnen zijn grenzen, dan moet je naar Tjetjenië kijken. Er stond uiteindelijk geen steen meer recht en de revolte is voorbij, wegens gebrek aan mankracht.

Hier laten ze er miljoenen binnen, waarvan ze weten dat er een hoop fundamentalistisch tuig en heel wat IS-aanhangers tussen zitten, terwijl er al zoveel miserie is met de islamitische minderheden binnen Europa.
Wat heeft Putin er mee te maken?
Another Jack is offline  
Oud 27 maart 2016, 15:43   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, AJ, pandadinges & C° noemden Belkacem en de rest van S4Belgium destijds (onschuldige)clowns. Eén van die "clowns" heeft ondertussen dus duidelijk carrière gemaakt.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 27 maart 2016, 16:40   #15
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat heeft Putin er mee te maken?
Jij moest er persé Beslan bij sleuren.
Ik reageerde gewoon op die idiote opmerking.
Meer moet je daar niet achter zoeken...

Nierika is offline  
Oud 27 maart 2016, 16:46   #16
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat is de essentie ook alweer?
Dat je er, naar goeie gewoonte, weer helemaal naast zat met je gezellig carnavalsgroepje.
Ik begrijp niet waarom je nog eens om die bevestiging hengelt.
Over het wereldbeeld van mensen met zo'n smurfenland-opvattingen heerst toch geen onduidelijkheid?

Nierika is offline  
Oud 27 maart 2016, 16:55   #17
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Idd, AJ, pandadinges & C° noemden Belkacem en de rest van S4Belgium destijds (onschuldige)clowns. Eén van die "clowns" heeft ondertussen dus duidelijk carrière gemaakt.
Één?

BadAtilla beweerde hier nog niet zo lang geleden dat het leeuwendeel van de leden van S4B hier veroordeeld was en dat ze dus niet ongestoord hun gang konden gaan. BA vindt zichzelf heel progressief en vond het dus indertijd zijn plicht ze ook als ongevaarlijk en overroepen te omschrijven, moet je weten.

Tot hij geconfronteerd werd met een lijst van de meer dan 40 leden die op het proces tegen S4B werden veroordeeld. Op die lijst kon je ook aflezen hoeveel er effectief in de gevangenis zaten. Negen op de tien (!) waren bij verstek veroordeeld. Ze waren allemaal druk bezig koppen te snellen in Syrië, wat natuurlijk niet relevant is, het zijn tenslotte maar Syriërs...
Toen klonk het dat hij enkel op dat detaike (!) na gelijk had over de volle lijn.

Nierika is offline  
Oud 27 maart 2016, 16:57   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij moest er persé Beslan bij sleuren.
Ik reageerde gewoon op die idiote opmerking.
Meer moet je daar niet achter zoeken...
Sorry, eerst werd Putin erbij gesleurd.
Kijk maar eens na...
Another Jack is offline  
Oud 27 maart 2016, 16:59   #19
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat je er, naar goeie gewoonte, weer helemaal naast zat met je gezellig carnavalsgroepje.
Ik begrijp niet waarom je nog eens om die bevestiging hengelt.
Over het wereldbeeld van mensen met zo'n smurfenland-opvattingen heerst toch geen onduidelijkheid?
Het carnavalgroepje was in de gegeven omstandigheden een zegen.
Het blijken net de low profiles te zijn die de veiligheidsdiensten niet in kaart konden brengen en die de grootste schade aanbrachten.
Another Jack is offline  
Oud 27 maart 2016, 17:06   #20
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Ja, de Francofonie blablabla...."
Ja met de francofonie valt niet te redeneren, te argumenteren heel die hun filosofie, levenswijze is gesloten; niet open voor nieuwe ideeen, gedachten. Daarom moeten we ze dumpen; koppig weerbarstig volk dat zich niet kan aanpassen aan nieuwe situaties hoort thuis in t museum....

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be