Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2016, 09:36   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Stel dat niet-gelovigen een tegenprocessie organiseren op hetzelfde moment
een paar straten verder , en toevallig kruisen ze mekaar , wat dan ??
Het is aan de burgemeester van een gemeente om te waken over de openbare orde. Als beide manifestaties toegelaten zijn, dan zal men voor beiden over een parcours waken dat van elkaar los staat. Een ongeoorloofde tegenmanifestatie hoort natuurlijk ingesnoerd te worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 10:29   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ja, je kan het de mensen wel moeilijk kwalijk beginnen te nemen. De moslims hebben nu niet echt aan hun PR gedacht. Je snapt ook wel dat als ze wat slimmer waren je een glimlach, nette kostuums, mooipraterij, loze beloftes en wat vaseline moet gebruiken om iemand anaal te nemen.

In plaats van gewoon een revolver te nemen en zeggen "dit zijn mijn eisen" of ik schiet je kop eraf. Dat is wat primitief hé.
Ja, zo werkt het nu éénmaal niet.

Alle grapjes terzijde; racisme gaat toch uit van de superioriteit van rassen in plaats van "negatieve" stempels.
Ras is een sociaal construct, net zoals moslims.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 15:07   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ras is een sociaal construct, net zoals moslims.
Alles in de menselijke cultuur is een "sociaal construct". Of groeien de aspecten van de cultuur ergens aan een bepaalde boom of op een bepaalde grond?
Oud 9 april 2016, 15:47   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Besef je wel dat het feit dat jij anno 2016 hier rondloopt als strenggelovige het eindresultaat is van 2000 jaar gewelddadige religieuze indoctrinatie? Een gedachtepolitie in het kwadraat? En moest die gedachtepolitie er niet geweest zijn, jij nu compleet andere ideeën zou hebben?
Dat is het probleem met geindoctrinereden. Ze beseffen niet dat hersenen enkel functioneren zoals ze geprogrammeerd zijn.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 15:50   #45
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet echt logisch wat u schrijft, daar u op dezelfde wijze zou moeten denken als een of andere "gewelddadige religieuze indoctrinatie" tot op de dag van vandaag zou doorwerken. Schijnbaar is er dus geen verband.
Dat is enkel schijn in jouw waarneming.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 9 april 2016, 15:51   #46
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig bewandelt men een nieuwe strategie om de islam toch positief te blijven voorstellen: de misdaden uit ons verleden dik in de verf zetten om dan IS op de een of andere wijze te verontschuldigen.
Wie behandelt die "nieuwe strategie" ?

Oud 9 april 2016, 15:54   #47
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Ik haat smurfen en de smurfen zeggen dat ik racist ben...
Oud 9 april 2016, 20:14   #48
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt logisch wat u schrijft, daar u op dezelfde wijze zou moeten denken als een of andere "gewelddadige religieuze indoctrinatie" tot op de dag van vandaag zou doorwerken. Schijnbaar is er dus geen verband.
Niet iedereen schudt een indoctrinair verleden op hetzelfde moment van zich af. Sommigen slagen daar nooit in.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 20:16   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet iedereen schudt een indoctrinair verleden op hetzelfde moment van zich af. Sommigen slagen daar nooit in.
Werd u dan geïndoctrineerd?
Oud 9 april 2016, 20:17   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is enkel schijn in jouw waarneming.
Hoe komt u tot die conclusie?
Oud 9 april 2016, 20:23   #51
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Werd u dan geïndoctrineerd?
Net als zovelen werd ik in mijn jeugd geïndoctrineerd in het Katholicisme. Maar ik heb dat van mij afgeschud.
Oud 9 april 2016, 20:30   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net als zovelen werd ik in mijn jeugd geïndoctrineerd in het Katholicisme. Maar ik heb dat van mij afgeschud.
En hoe gebeurde die indoctrinatie? En waar? Thuis? Op school? Waarom was dat volgens u "indoctrinatie"?
Oud 9 april 2016, 20:41   #53
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe gebeurde die indoctrinatie? En waar? Thuis? Op school? Waarom was dat volgens u "indoctrinatie"?
Zijn ouders hebben hem met een USB-stick geïndoctrineerd....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 20:44   #54
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Ik ben anti smurf...maakt dat mij racist?
Oud 9 april 2016, 22:48   #55
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe? Door jou de belofte van het "hiernamaals" voor te spiegelen. "Doe wat we zeggen en dan kom je in de hemel. Of anders in de hel." Wat een absurd idee is, wanneer je bedenkt hoe ons bewustzijn een functie is van onze hersencellen. Wanneer ons brein niet (volledig) werkt, verdwijnt ons bewustzijn, zoals tijdens bepaalde fasen van de slaap. Of wanneer je er een bloempot op je hoofd valt. Maar wanneer je sterft, dwz wanneer je brein onomkeerbare schade oploopt en niet meer aan de praat kan gekregen worden, zou je bewustzijn dan volgens de Bijbelse doctrine wegfladderen naar één of ander hiernamaals?

Als kind neem je aan dat de volwassenen het beter weten en geloof je zoiets zomaar. Later vroeg ik me af wat zoveel verstandige mensen bezielde om zich aan dergelijke ideeën te blijven vastklampen, in weerwil van het voortschrijdend wetenschappelijk en medisch inzicht - ook al in hun tijd. De enige mogelijke verklaring is dat ze nooit zijn kunnen loskomen uit die vicieuze cirkel van indoctrinatie.

Waarom is dat indoctrinatie? Omdat door middel van chantage ("hemel of hel") de mensen gedwongen worden een achterhaald wereldbeeld mee te dragen. Onze manier van leven functioneert dank zij een hoop technologie. Die technologie is er gaandeweg gekomen naarmate ons inzicht toenam over hoe de natuur in elkaar zit. Het Bijbelse wereldbeeld is daarmee in tegenspraak. Het vertrekt van onsterfelijke menselijke zielen als bouwstenen, van waaruit al de rest opgebouwd is. God (ook een soort ziel) is er eerst, en schept daarna de wereld. Bij de conceptie heb je meteen al een volwaardige menselijke ziel. Het lichaam groeit daarna. Volgens dit wereldbeeld is de materie functie van de ziel in plaats van omgekeerd.

Die twee tegenstrijdige wereldbeelden worden in het dagelijkse leven niet echt op de proef gesteld en bestaan dan ook voor de meeste gelovigen gewoon naast elkaar. Het is pas in situaties zoals bv in-vitro fertilisatie dat die tegenstelling tot uiting komt. Wanneer je duizend zygotes in een proefbuis hebt gecreëerd, mag je die dan weggooien? De ene persoon zal zeggen "Tuurlijk!", terwijl de andere - geïndoctrineerde - persoon zal zeggen: "Dit zijn duizend menselijke zielen. Als je dit weggooit bega je een massamoord."

Ook nog iets waar ik me mateloos aan stoor: kinderbijbels! De ultieme indoctrinatie! Aangezien de leugens in de echte Bijbel te cru zijn om de hedendaagse Katholieke scholier nog mee voor de gek te houden, worden ze zoet gehouden met kinderbijbels, waarin gelogen wordt over welke leugens er nu precies in de Bijbel staan. Zo ga je in een kinderbijbel Jezus nooit slavernij horen goedpraten, zoals in Lucas 12:45-48.

Laatst gewijzigd door vanderzapig : 9 april 2016 om 22:49.
Oud 9 april 2016, 23:18   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe? Door jou de belofte van het "hiernamaals" voor te spiegelen. "Doe wat we zeggen en dan kom je in de hemel. Of anders in de hel." Wat een absurd idee is, wanneer je bedenkt hoe ons bewustzijn een functie is van onze hersencellen. Wanneer ons brein niet (volledig) werkt, verdwijnt ons bewustzijn, zoals tijdens bepaalde fasen van de slaap. Of wanneer je er een bloempot op je hoofd valt. Maar wanneer je sterft, dwz wanneer je brein onomkeerbare schade oploopt en niet meer aan de praat kan gekregen worden, zou je bewustzijn dan volgens de Bijbelse doctrine wegfladderen naar één of ander hiernamaals?

Als kind neem je aan dat de volwassenen het beter weten en geloof je zoiets zomaar. Later vroeg ik me af wat zoveel verstandige mensen bezielde om zich aan dergelijke ideeën te blijven vastklampen, in weerwil van het voortschrijdend wetenschappelijk en medisch inzicht - ook al in hun tijd. De enige mogelijke verklaring is dat ze nooit zijn kunnen loskomen uit die vicieuze cirkel van indoctrinatie.

Waarom is dat indoctrinatie? Omdat door middel van chantage ("hemel of hel") de mensen gedwongen worden een achterhaald wereldbeeld mee te dragen. Onze manier van leven functioneert dank zij een hoop technologie. Die technologie is er gaandeweg gekomen naarmate ons inzicht toenam over hoe de natuur in elkaar zit. Het Bijbelse wereldbeeld is daarmee in tegenspraak. Het vertrekt van onsterfelijke menselijke zielen als bouwstenen, van waaruit al de rest opgebouwd is. God (ook een soort ziel) is er eerst, en schept daarna de wereld. Bij de conceptie heb je meteen al een volwaardige menselijke ziel. Het lichaam groeit daarna. Volgens dit wereldbeeld is de materie functie van de ziel in plaats van omgekeerd.

Die twee tegenstrijdige wereldbeelden worden in het dagelijkse leven niet echt op de proef gesteld en bestaan dan ook voor de meeste gelovigen gewoon naast elkaar. Het is pas in situaties zoals bv in-vitro fertilisatie dat die tegenstelling tot uiting komt. Wanneer je duizend zygotes in een proefbuis hebt gecreëerd, mag je die dan weggooien? De ene persoon zal zeggen "Tuurlijk!", terwijl de andere - geïndoctrineerde - persoon zal zeggen: "Dit zijn duizend menselijke zielen. Als je dit weggooit bega je een massamoord."

Ook nog iets waar ik me mateloos aan stoor: kinderbijbels! De ultieme indoctrinatie! Aangezien de leugens in de echte Bijbel te cru zijn om de hedendaagse Katholieke scholier nog mee voor de gek te houden, worden ze zoet gehouden met kinderbijbels, waarin gelogen wordt over welke leugens er nu precies in de Bijbel staan. Zo ga je in een kinderbijbel Jezus nooit slavernij horen goedpraten, zoals in Lucas 12:45-48.
Ik lees hier niets over enige indoctrinatie uit uw kindertijd of jeugd. Wel veel gedaas over van alles en nog wat, maar niet waar de vraag eigenlijk over ging.
Oud 9 april 2016, 23:27   #57
Odol
Gouverneur

Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2622028
Unia, beter gekend als CGKR, opent dossier tegen islamwatch.net
De stalinistische gedachtenpolitie

Laatst gewijzigd door Odol : 9 april 2016 om 23:27.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2016, 23:35   #58
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2622028
Unia, beter gekend als CGKR, opent dossier tegen islamwatch.net
De stalinistische gedachtenpolitie
Desinformatie op z'n best. O.m. in de laatste regels waarbij de beschuldiging te lezen staat dat het Vlaams Belang een bepaalde religie met geweld zou koppelen.

Wie pleegde hier eigenlijk die aanslagen? De leiding van het VB misschien?
Oud 10 april 2016, 02:44   #59
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees hier niets over enige indoctrinatie uit uw kindertijd of jeugd. Wel veel gedaas over van alles en nog wat, maar niet waar de vraag eigenlijk over ging.
U snapt toch ook de kroniek van deze tijd? Eerst valt het katholicisme. Dan valt de islam. En als laatste het jodendom. Let op mijn woorden; het volgende doelwit om op los te schieten na de islam is het jodendom....

De 3 grote religies moeten KAPOT.
Oud 10 april 2016, 03:22   #60
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
U snapt toch ook de kroniek van deze tijd? Eerst valt het katholicisme. Dan valt de islam. En als laatste het jodendom. Let op mijn woorden; het volgende doelwit om op los te schieten na de islam is het jodendom....

De 3 grote religies moeten KAPOT.
En de PR-campagnes van Joden en moslims gaan niet pakken. Zowel de sluikreclame als de regelrechte propaganda. Die 2 religies moeten bloeden en wel nu.

https://www.youtube.com/watch?v=B1zCN0YhW1s

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 10 april 2016 om 03:26.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be