![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben al lang en veel gezeverd over de hoofddoek die de ambtenaar wel of niet zou mogen dragen achter zijn loket, of bij andere contacten met het publiek.
Nu krijgen we een ander item: mag een koppeltje kandidaat-gehuwden zich uiten als religieus of politiek geëngageerd ? Geen haan die daar naar zou kraaien. Behalve als er eens een afkomt met een extreem-rechts symbool. 't Is te zeggen: in een trouwzaal in een gemeente- of stad-huis waar sossen en groenen de plak zwaaien, en blauwsels mee mogen spelen als ze doen wat de plakzwaaiers dicteren. Toch sta ik achter de beslissing van Gent. Omdat het ging om het versieren van de zaal; niet omwille van het dragen van een stuk kledij of een symbool. ![]() titel: Gent verstrengt regels over religieuze en politieke symbolen in trouwzaal link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160427_02260921 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Waar moeit de overheid zich mee?
De overheid moet luisteren en zich schikken naar de burgers, niet omgekeerd. Hier komt niemands vrijheid in het gedrang, dus er is geen enkele reden om welk politiek symbool dan ook te verbieden. Dat men pas alarm kraait wanneer het om een 'extreemrechts' symbool gaat, spreekt natuurlijk weeral boekdelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toch niet ingrijpen zeker ?! t is toch niet dat leeuwenvlag met zwarte tong was hé !?! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ook, ik zou gevraagd hebben of ze niet liever in Turkije voor de wet wilden trouwen, met een Belgische vlag rond hun schouders gedrapeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik liet op zulk moment wel geen enkele foto maken, je kan idd niet toestaan dat het gemeentehuis als decor gebruikt wordt in allerhande media voor politieke doeleinden. laat die burger dus in alle vrijheid kiezen, of die vlag, of beeldmateriaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch maar logisch en normaal dat men in het stadhuis alles neutraal wil en moet houden! Gasten met zo'n vlag erbij moeten in Turkije trouwen, niet hier.
Ook voor wat betreft islam-hoofddoeken enz. Want als het daar mag, leg dan maar weer uit waarom niet op een andere plaats... Aanpassen aan onze levensgewoontes of wegblijven aub. Laatst gewijzigd door andev : 27 april 2016 om 15:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Voor Jezus gelden de wetten van de wetenschap niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elk huwelijk wordt tegenwoordig bezegeld met honderden foto's en filmpjes van tientallen getuigen en familieleden, met smartphones, tablets en gewone digitale toestellen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ja, ik kan ook een octopus op mijn kop zetten omdat dat moet van mijn nieuwe geloof. Daar ben je vrij in; het is alleen enorm belachelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben in de openingspost nog vergeten te melden dat er ooit een hetze was in het Waasland, omtrent een nooit bewezen feit dat iemand weigerde gehuwd te worden "door die zwette" (door een schepen met donkere huidskleur, in mijn kindertijd nog gewoon niet-racistisch een neger genoemd).
Er was zelfs twijfel of de uitspraak zou verwijzen naar de adoptieouders van de neger, omdat die nogal Vlaamsnationalistische gevoelens hadden/hebben ... .
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog een bemerking:
we mogen wel officieel in het gemeentehuis gaan trouwen (een element van burgerlijke stand), maar een plechtigheid bij ons laatste wapenfeit, als we de laatste keer ons pijp uitgeklopt hebben, die is er niet. Ik veronderstel dat er al veel mensen in de kerk een Vlaamse Leeuw op hun lijkkist gekregen hebben. Zijn crematoria gebouwen van de overheid ? .
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Klopt. De ene dag doe je een trainingspak aan met nike's en de andere dag een jeansbroek met een t-shirt en de andere dag je kostuum. Die vrijheid hebben de moslima's zelfs niet. De vrouwen moeten hun hoofd bedekken; de enige keuze die ze hebben is het kleureke. Er is dus geen keuzevrijheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's stout. Zelfs een schoolmeester kan een tokfout maken.
Maar wel plezant natuurlijk. 't Moest dus de verleden tijd zijn: gold. .
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() ..... Veronderstel een koppel naturisten.... mogen die dan ook compleet ontkleed trouwen ???
Naakt zijn is niet strafbaar en geen uiting van politiek noch van godsdienstige strekking. |
![]() |
![]() |