Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2012, 19:28   #121
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Tja Ad Hominem, misschien dat u zich er mee beter voelt met mij persoonlijk aan te vallen maar je zal er geen mensen mee overtuigen.
Beter voelen ? Ik heb mij verschrikkellijk slecht gevoeld bij het lezen van uw domme posting, steven...Een zeer zwakke posting zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Aligator : 17 november 2012 om 19:28.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2012, 21:09   #122
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Tja Ad Hominem, misschien dat u zich er mee beter voelt met mij persoonlijk aan te vallen maar je zal er geen mensen mee overtuigen.

VTI met één non? Over welke tijdsperiode heeft u het eigenlijk? Jaren 60-70-80?
Eind jaren '80.
Dat is bijzaak.
De kern v.d. zaak is dat die jongen kon verder studeren.
Hij heeft nu een goede job MET TOEKOMST. Z'n vrouw & kinderen hoeven zich geen zorgen te maken. Hij heeft een TECHNISCH beroep in een branche waar de spleetogen bijlange niet kunnen aan tikken.

Hij heeft ook kindergeld: een klopje op z'n schouder. Hij kan z'n kinderen ook laten studeren aan een "vakschool". Ze zullen daar (evt) een beroep leren waarmee ze héél goed hun boterham zullen verdienen. Zéker weten !!!

Laatst gewijzigd door Boduo : 17 november 2012 om 21:12.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2016, 14:59   #123
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Verplichte sterilisatie?
Ik ben voorstander van verplichte sterilisatie voor degenen die door het vrederecht handelsonbekwaam zijn verklaard. Eveneens zou sterilisatie verplicht kunnen worden voor mensen die persoonlijk failliet zijn verklaard. Ook hun kinderen die ten laste zijn van mensen die persoonlijk failliet zijn of handelsonbekwaam dienen gesteriliseerd te worden.

Dit is een stap om de vicieuze cirkel van generatiearmoede te doorbreken. Verder ben ik voorstander voor het afschaffen van kinderbijslag, geboortepremies en aanverwanten.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160427_02262461

Spijtig dat N-VA voorstander blijft van het kindergeld.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 06:03   #124
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Misschien wat minder pijnloos

Ik zou kinderen zelfs extra gaan belasten ...

Deze is een walgelijk voorbeeld , dat ze van over heel de wereld juist maar naar België willen komen om te kweken & ervoor betaald te worden... waar ter Wereld moet je zoiets gaan proberen? echt onsmakelijk die foto , en wij maar belastingen betalen dat we scheel BLIJVEN KIJKEN TOT WE ERBIJ VALLEN.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 06:17   #125
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Jij lijkt mij wel een beetje een jaloerse spelbederver.
Ik wed dat je geen kinderen hebt . Waarschijnlijk zelf nog een snotaap...En dan nog éne die VB stemt, of N-VA , of zoiets in den aard...
Wat is er verkeerd om VB te stemmen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 06:19   #126
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het is politiek en juridisch-technisch perfect mogelijk dat de rijken het kunnen "afbollen" als ze dat willen, MAAR dan wel zonder hun volledige rijkdom.
En waarom zonder hun volledige rijkdom.
Maar laat ons ook definiëren wat rijken zijn.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 06:20   #127
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

En dat op de nuchter maag..
Oud 29 april 2016, 06:47   #128
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
En dat op de nuchter maag..

Goeie morgen iedereen.
De morgenstond heeft goud in de mond.
Ligt ook zwaar op de maag; dat goud.
Ik houd het bij een boterhammeke met een eitje.
En dan een paar karwijtjes in de tuin.
Profiteer ervan. Het heeft geregend en de pispaaltjes op dit forum zijn afgespoeld. Lang gaat dat niet duren want "Tielebuis" gaat ze weer zien staan en dan worden ze weer gebruikt voor andere doeleinden.
Profiteer er ondertussen van nu het nog kalm is.

Laatst gewijzigd door werkman : 29 april 2016 om 06:47.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 08:58   #129
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Deze is een walgelijk voorbeeld , dat ze van over heel de wereld juist maar naar België willen komen om te kweken & ervoor betaald te worden... waar ter Wereld moet je zoiets gaan proberen? echt onsmakelijk die foto , en wij maar belastingen betalen dat we scheel BLIJVEN KIJKEN TOT WE ERBIJ VALLEN.
Van mij mogen ze zelfs 45 jong poepen maar dat ze dan ook zien dat ze ze kunnen grootbrengen met eigen middelen hé. Je vrouw als fokmachine gebruiken geeft volgens mij ook weinig blijk van respect.

Mijn grootmoeder was er eentje uit een nest van 21 maar in die tijd bestonden er nog geen voorbehoedsmiddelen en bestond er ook geen kindervergoeding. Toen moesten ze de gevolgen dragen van hun daden, zoals het hoort trouwens.

De ene verzamelt postzegels en de andere kindjes. Wat ze ook willen verzamelen is hun eigen zaak maar dat ze dan ook er voor zorgen dat ze hun verzameling kunnen bekostigen zodat wij dat niet voor voor hen moeten doen.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2016 om 08:59.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 09:11   #130
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Ik ben al jaren groot voorstander van het afschaffen van kindervergoeding maar wat mij betreft mag daar gerust iets voor in de plaats komen, bv. voor iedereen die gaat werken en hierdoor een belastbaar inkomen verwerft, gratis 24 op 24 h kinderopvang op een aanvaardbare afstand van de woonst zodat niemand nog de verontschuldiging heeft van niet te kunnen gaan werken omdat ze voor de kindjes moeten zorgen.

Ze moeten dan niet voor de kinderen zorgen, maar als ze daar voor kiezen moeten ze ook maar zien dat ze het zonder vervangingsinkomen en zonder kindervergoeding kunnen redden.

Verder mogen ze voor mijn part alle scholen volstrekt gratis maken incl. de schoolboeken en schriften, middagbewaking enz. Zelfs boekentassen en schrijfgerief mogen gratis bedeeld worden als ook een schooluniform met warme mantel en degelijk schoensel.

Maar dan gaan de middelen zonder twijfel naar de kinderen en niet naar papa zijn BMW of Mercedes. Om die middelen te bekomen moet er ook een continuïteit van aanwezigheid zijn uiteraard en kinderen met taalachterstand moeten naschoolse bijlessen volgen om ze zo snel mogelijk op gelijk niveau te krijgen.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2016 om 09:28.
Oud 29 april 2016, 09:16   #131
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik ben al jaren groot voorstander van het afschaffen van kindervergoeding maar wat mij betreft mag daar gerust iets voor in de plaats komen, bv. voor iedereen die gaat werken en een belastbaar loon heeft, 24 op 24 h kinderopvang op een aanvaardbare afstand van de woonst zodat niemand nog de verontschuldiging heeft van niet te kunnen gaan werken omdat ze voor de kindjes moeten zorgen.

Ze moeten dan niets, maar als ze daar voor kiezen moeten ze ook maar zien dat ze het zonder vervangingsinkomen en zonder kindervergoeding kunnen redden.

Verder mogen ze voor mijn part alle scholen volstrekt gratis maken incl. de schoolboeken en schriften, middagbewaking enz. Zelfs boekentassen en schrijfgerief mogen gratis bedeeld worden als ook een schooluniform et warme mantel en schoenen. Maar dan gaan de middelen zonder twijfel naar de kinderen en niet naar papa zijn BMW of Mercedes. Om die middelen te bekomen moet er ook een continuïteit van aanwezigheid zijn uiteraard en kinderen met taalachterstand moeten naschoolse bijlessen volgen om ze zo snel mogelijk op gelijk niveau te krijgen.
Eingelijk is het heel simpel.... Wie kinderen wil moet er ook kunnen voor zorgen en niet rekenen op kinderbijslag. Niemand dwingt echtparen om kinderen te krijgen. Dat is hun eigen wil. Draag er dan ook de gevolgen van. Niet meer, niet minder!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 09:28   #132
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Laat ons al gewoon beginnen met het verminderen van kindergeld per extra kind. Nu heb je meer voor 2e dan voor je eerste en nog meer voor 3e. Zoiets is compleet onzinnig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 09:31   #133
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Het afschaffen van het kindergeld zal aan de huidige armoede ook niks verhelpen. Het zal mensen in de toekomst aanzetten om geen tot minder kinderen meer te maken, maar is hoegenaamd geen oplossing voor huidige (kroostrijke) gezinnen. Ergo, je verhoogt er de armoede alleen maar mee en maakt kansarme kinderen alleen maar kansarmer.

Het enige dat je kan is een beperking van het kindergeld tot twee (of drie) kinderen invoeren vanaf de ingangsdatum van de wet.
Dat zou inderdaad reeds een eerste verstandige maatregel zijn. Bovendien vind ik dat het getuigt van een gebrek aan realiteitszin op hardnekkig vast te houden aan de slogan "een kind is een kind" en geen rekening te houden met het gezinsinkomen. Bijgevolg: kinderbijslag beperken tot 2 of hooguit drie kinderen en bovendien degressief t.a.v. het gezinsinkomen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2016, 09:41   #134
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

En buiten het afschaffen van de kindervergoeding zou ik zeggen,

laten we hier eens paal en perk aan stellen want dit is nog stukken erger

http://www.dumpert.nl/embed/6548966/338451b8/

http://www.dumpert.nl/mediabase/1613...envullers.html

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2016 om 09:59.
Oud 29 april 2016, 09:59   #135
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 't stokvisje Bekijk bericht
Dumpert
probleem opgelost

http://www.dumpert.nl/mediabase/1613...envullers.html

Laatst gewijzigd door Garry : 29 april 2016 om 10:00.
Oud 29 april 2016, 10:57   #136
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Volledig mee akkoord: als je kinderen wil moet de staat daarvoor niet opdraaien! Voor mij mag ook het fiscaal voordeel wegvallen als we netto per maand meer overhouden uit werk. Of eventueel behouden tot max 2.
Dat ze bij IS kindergeld aanvragen hé, hier zijn ze niet thuis, we hoeven ze niet en we hebben ze niet gevraagd.
Oud 29 april 2016, 11:00   #137
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Inderdaad. Er zijn veel varianten mogelijk op dit voorstel, maar de bottom line ervan is dat men als gemeenschap niet moet opdraaien voor de kinderwens van een koppel. Een kinderwens is eigen aan de mens, maar ik zie geen enkele vorm van rationaliteit in bijvoorbeeld het feit dat een kansarm gezin 5 jongeren op de wereld zet. Het kindergeld afschaffen kan misschien een aansporing zijn voor hen om de gezinsaanwas wat in te perken.
In zwart Afrika bestaat geen kindergeld en toch kweken ze erger dan de konijnen..........dus.............
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2016, 10:04   #138
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
In zwart Afrika bestaat geen kindergeld en toch kweken ze erger dan de konijnen..........dus.............
We zijn hier niet in Afrika ....
Oud 30 april 2016, 10:08   #139
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Structuur is hier anders hier moet iedereen bijdragen om van de pensioen en ziekenkas te kunnen ....Afrika teert op zijn nakomelingen als structuur ... plus hun geloof die daarbij nog de hoofdader maakt gooi het niet op ne hoop ..
Oud 30 april 2016, 10:09   #140
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Wat een koning!

Het gehuil op het forum zou niet van de lucht zijn geweest als Serge een andere naam had gehad. Abdel of zo.
Koning? Leg even dan de uitgaven ernaast. Of denkt u dat al die bijdragen rechtstreeks op een spaarrekening komen en dat een dermate groot gezin verder geen kosten heeft? Ooit eens gedacht wat een kind kost aan schoeisel bijvoorbeeld? Kleren kan je nog overdragen, maar schoenen niet. Ooit gedacht aan de uitgavepost voeding in zo'n gezin?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be