Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2016, 10:51   #21
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Autorijden onbetaalbaar maken én iedereen bespioneren die met zijn auto buitenkomt. Goe bezig.
Het is gewoon een kwestie van mensen, die niet kunnen beschikken over bepaalde intellectuele vermogens, aan te zetten tot een doordacht en verantwoord autogebruik. Centjes tellen kan namelijk iedereen en een systeem taksen is het enige systeem dat bij een groep mensen van allerhande slag een significante gedragsverandering kan teweeg brengen.

Bovendien is dit niet zozeer louter voor extra inkomsten, maar gewoon noodzakelijk voor het afwenden van een totaal verkeersinfarct. De realiteit leert namelijk dat mensen beslissingen nemen met oogkleppen op zonder rekening te houden met de realiteit.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 11:26   #22
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Het is gewoon een kwestie van mensen, die niet kunnen beschikken over bepaalde intellectuele vermogens, aan te zetten tot een doordacht en verantwoord autogebruik. Centjes tellen kan namelijk iedereen en een systeem taksen is het enige systeem dat bij een groep mensen van allerhande slag een significante gedragsverandering kan teweeg brengen.

Bovendien is dit niet zozeer louter voor extra inkomsten, maar gewoon noodzakelijk voor het afwenden van een totaal verkeersinfarct. De realiteit leert namelijk dat mensen beslissingen nemen met oogkleppen op zonder rekening te houden met de realiteit.
Begin dan eens met bedrijfswagens op gelijke voet te belasten.

Een bedrijfswagen krijgt in België een gemiddelde maandelijkse subsidie van 230 euro. Van de 1.1 miljoen bedrijfswagens zijn er 560 000 salariswagens. En uiteraard mét onbeperkte tankkaart, zodat de heren hogere kaders al helemaal geen incentive hebben om de fiets te pakken.

VOKA en handpop N-VA lossen de files niet op, ze subsidiëren ze.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"

Laatst gewijzigd door Zeus : 17 mei 2016 om 11:28.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 11:28   #23
vrijzinnige
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2015
Berichten: 6.892
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je vergeet nog de pastoor (of de imam ?) te vermelden die ons dom moet houden.

.
Die zijn niet meer nodig, de Vlamingen geloven toch alles als het uit de juiste mond komt, en als dit in de taal van het gepeupel is

Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 17 mei 2016 om 11:29.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 11:30   #24
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Alle kleine diensten gaan massaal profiteren om de km's aan te rekenen terwijl de heffing normaal gezien alleen maar op de snelwegen zou van toepassing zijn.
Vrachtwagens zijn er al goed mee bezig.
Nu al die anderen ook nog eens?

En de auto taks zal zeer zeker ook niet verdwijnen; bij de vrachtwagens is die ook niet weg mijn gedacht.

Dus euh...men ziet het zelf wel hé wel spelletje er alweer bezig is?
Wanneer de MTM (maximaal toegelaten massa) 3.500 kg overschrijdt wordt de huidige verkeersbelasting afhankelijk van het aantal assen van het voertuig en de aard van de ophanging bepaald. De bedragen variëren tussen 59,97 euro (vrachtwagen van 3,501 kg met één of twee assen), tot 844,70 voor vrachtwagens van meer dan 43 ton met 3 + 2 assen. Een peulschil voor dergelijk vrachtvervoer.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 17 mei 2016 om 11:31.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 11:33   #25
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je vergeet nog de pastoor (of de imam ?) te vermelden die ons dom moet houden.

.
De pastoor is vervangen door de zender van Bracke & Becaus en de Vlaams Totalitaire Mediamaatschappij van VOKA-baasje Van Thillo.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 11:36   #26
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Ik ben voor kilometerheffing. En zo zullen er velen zijn. Op voorwaarde dat de BIV en wegenbelasting weg valt. Dus enkel nog 30 euro voor een nummerplaat en dan per gereden kilometer betalen.

Als ik uitreken wat ik met een -onlangs verkochte- wagen deed. Iets meer dan 10000 euro aan BIV en jaarlijks iets meer aan 2000 euro aan belasting. Terwijl de wagen misschien 1000 kilometer op een jaar zou gedaan hebben. Geef mij dan maar kilometerheffing. De zwaar motoren zullen wel terug beter verkopen. En dan is het ineens een eerlijk systeem. Ongeacht je een diesel, benzine, hybride of E-wagen hebt : elke kilometer betaal je. Als ze het dan nog eerlijk spelen dan iedereen even veel. En mensen die graag 50 kilometer verder willen gaan werken : eigen keuze dus betalen. Anders moet je maar op sites als regiojobs en zo gaan snuffelen!

En idem voor vrachtwagens. Niet enkel kilometerheffing op bepaalde grote wegen maar overal. Elke gereden kilometer is betalen. Zo simpel kan het zijn.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 17:51   #27
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warpozio Bekijk bericht
Als zijn voorkeursstemmers merken dat hun autotax daalt hierdoor, want verdeelt over alle gebruikers van de baan, blijven ze wel op hem stemmen
Dat geloof je nu zelf toch niet dat de autotaks algemeen zal dalen.
Mensen zijn en blijven toch naïef.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 18:46   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 36.528
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar zijn al wat draden over versleten op dit forum (zoals voor ongeveer alle onderwerpen).

Toch maar mijn dada:
een slimme rekeningrijden-regeling heeft alleen maar voordelen.

Dat de Hollanders zagen, is normaal. Laat ze rustig mekkeren.
(op één puntje hebben ze gelijk: de herstelling van ons wegennet is wel bezig, maar duurt lang. ** .... onder meer door inertie wegens communautaire lasten ...)

.
Voor de mensen met een bedrijfswagen zeker.....voor de gewone werkmensen zijn die voordelen een pak minder.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2016, 23:59   #29
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Waarom is dat voor gewone werkmensen minder? Niemand verplicht ze toch om dagelijks 50 kilometer enkele reis te pendelen? Of dagelijks hun kinderen naar en van school te doen. Of even naar de zee te tuffen. En is er geen werk in eigen streek? Wie met de wagen rijdt moet betalen. Zo simpel is het. Wordt wagen rijden te duur dan moet je deze maar verkopen en andere oplossingen zoeken. Ik ben pro kilometerheffing en liefst een dik cijfer er op. Op voorwaarde dat EN BIV EN wegenbelasting weg valt.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 07:58   #30
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wie met de wagen rijdt moet betalen. Zo simpel is het. Wordt wagen rijden te duur dan moet je deze maar verkopen en andere oplossingen zoeken. Ik ben pro kilometerheffing en liefst een dik cijfer er op. Op voorwaarde dat EN BIV EN wegenbelasting weg valt.
Wel, wel, wel, er zijn blijkbaar ook punten waar we het eens kunnen over zijn!

Minder verkeer op de wegen, minder files en minder schadelijke uitstoot? Wel, sofort de fossiele brandstofprijzen op zijn minst verdubbelen, rekeningrijden invoeren, en het verlenen van gratis brandstofkaarten aan bezitters van bedrijfswagens verbieden (of niet langer fiscaal aftrekbaar maken)!

Maar het pure bezitten van een wagen mogen we inderdaad niet langer afstraffen (dus geen BIV en geen wegenbelasting meer).
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 08:18   #31
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.980
Standaard

Ik ben feitelijk misschien ook wel voorstander. Rekeningrijden is misschien wel het kleine duwtje dat nog nodig is om dit land failliet te krijgen
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 08:45   #32
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 41.247
Standaard

Er zijn op dit ogenblik een kleine 6 miljoen personenwagens in België. Als die allemaal "een bakje" moeten aanschaffen....welke is de firma die deze mag leveren? Laat ons ook meteen maar eens kijken of er geen politieker zijn handen gaat wassen in deze kost?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 mei 2016 om 08:46.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 09:02   #33
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Er zijn op dit ogenblik een kleine 6 miljoen personenwagens in België. Als die allemaal "een bakje" moeten aanschaffen....welke is de firma die deze mag leveren? Laat ons ook meteen maar eens kijken of er geen politieker zijn handen gaat wassen in deze kost?
We moeten ons toch ook een nummerplaat achteraan, een nummerplaat vooraan, een driehoek, een verbanddoosje, een brandblusapparaat aanschaffen. Maak je je daar meer zorgen over dan iets anders, dat er politiekers zouden gaan sjoemelen ?
(en in Frankrijk nog twijfelachtig: twee alcoholtesters ...)

Ik wil maar zeggen: jouw praat is toogpraat omdat je het plaatje niet snapt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 09:06   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Begin dan eens met bedrijfswagens op gelijke voet te belasten.
...
De camionette van mijn loodgieter is een bedrijfswagen.
We vermoeden dat jij niet jaloers zijt op die Ford Transit, maar wel op de salariswagens.

De nva is de enige partij die die salariswagens op de meest grondige manier wilt afschaffen.
En dat is namelijk de belasting op arbeid op het niveau brengen van de ons omringende landen.
Dan valt de goesting om te spelen met salariswagens als element van verloning onmiddellijk weg.

Misschien is dat wat te moeilijk om te begrijpen.
En bekt het leuker aan de toog om te brabbelen: doe die mannen wat extra belasting betalen ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 09:18   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 41.247
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We moeten ons toch ook een nummerplaat achteraan, een nummerplaat vooraan, een driehoek, een verbanddoosje, een brandblusapparaat aanschaffen. Maak je je daar meer zorgen over dan iets anders, dat er politiekers zouden gaan sjoemelen ?
(en in Frankrijk nog twijfelachtig: twee alcoholtesters ...)

Ik wil maar zeggen: jouw praat is toogpraat omdat je het plaatje niet snapt.

.
Leg me dan het plaatje maar eens uit, beste alwetende.
Het plaatje dat privévervoer de melkkoe moet zijn en blijven zonder enig alternatief voor wie hier een bijdrage wenst te leveren aan dit onland door elke dag de moed te hebben te gaan werken. Dat er in dit land voor niets geld is, laat staan voor een degelijke infrastructuur, terwijl we ongeveer het meest belast zijn ter wereld.
Leg het me eens uit.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 10:12   #36
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Begin dan eens met bedrijfswagens op gelijke voet te belasten.

Een bedrijfswagen krijgt in België een gemiddelde maandelijkse subsidie van 230 euro. Van de 1.1 miljoen bedrijfswagens zijn er 560 000 salariswagens. En uiteraard mét onbeperkte tankkaart, zodat de heren hogere kaders al helemaal geen incentive hebben om de fiets te pakken.

VOKA en handpop N-VA lossen de files niet op, ze subsidiëren ze.
Dat is zeer zeker het geval en is dan ook iets wat moet veranderen. Helaas duurt het in conservatieve en angstige België steeds eeuwen en moet je hemel en aarde bewegen vooraleer je iets in beweging krijgt.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 11:38   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Leg me dan het plaatje maar eens uit, beste alwetende.
Het plaatje dat privévervoer de melkkoe moet zijn en blijven zonder enig alternatief voor wie hier een bijdrage wenst te leveren aan dit onland door elke dag de moed te hebben te gaan werken. Dat er in dit land voor niets geld is, laat staan voor een degelijke infrastructuur, terwijl we ongeveer het meest belast zijn ter wereld.
Leg het me eens uit.
Om het element rekeningrijden uit te leggen, moeten we grijpen naar de derde stelling van het goede staatsbeheer.
Die luidt namelijk "de vervuiler betaalt".
En wat autorijden betreft zijn er twee vervuilende aspecten:
de pure vervuiling van het leefmilieu;
en de vervuiling van het wegennet op sommige ogenblikken: teveel verkeer.

Dat teveel verkeer moet gestuurd worden.
Door de vervuiler te doen betalen.

illustratie: als ik een auto èn een motorfiets heb, waarom moet ik dan twee keer betalen ? Ik kan niet met beide tegelijk rijden. (tenzij je me wilt belasten op luxe, maar dat zitten we in stelling nr. 2 van het goede staatsbeheer).
Als het me de helft maar kost om naar de zee te rijden, als ik een uurtje vroeger op sta ..... dan heb ik de keuze.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 11:59   #38
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 41.247
Standaard

En je denkt dat het rekeningrijden in uw voordeel zal zijn? Keep on dreaming.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 13:54   #39
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.980
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En je denkt dat het rekeningrijden in uw voordeel zal zijn? Keep on dreaming.
Voor wie met een Porsche of een Bentley of iets dergelijks rijdt, zal het misschien goedkoper worden. Maar voor de gewone burger die dagelijks naar z'n werk pendelt, die zal meer betalen om in dezelfde file te staan waar hij nu al elke dag in moet staan :s BIV en wegentaks zullen lang niet opwegen tegen de kost van het rekeningrijden.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2016, 15:07   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
En je denkt dat het rekeningrijden in uw voordeel zal zijn? Keep on dreaming.
Als je kan kiezen, is het altijd in je voordeel.
Want kies je de duurdere momenten, dan is het je overwogen keuze, en heb je er het plezier van.

Als je niet kan kiezen, ben je maar een slaaf.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be