![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De spoorbonden moeten het woord actie nog maar fluisteren of het hele land staat in rep en roer. Alleen hoop in dat er nog wat acties gaan komen van de vakbonden voor het eind van 2016. En u noemt de acties van de vakbonden in Zaventem een scheet in een fles? Laatst gewijzigd door Patrick M. : 19 juni 2016 om 19:14. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En stipt en veilig openbaar vervoer is de verantwoordelijkheid van de bazen van de NMBS dus moet u nu gaan klagen bij de bazen van de NMBS. Maar u klaagt tegen de werknemers die ervoor zorgen dat er nog treinen rijden. U schiet op de verkeerde mensen. En er is nu eenmaal een sterke vakbond bij de NMBS en maar goed ook. Ik ben ook niet blij bij hoe er er soms aan toe gaat op het werk maar ik probeer zo goed mogelijk mijn werk te doen om de treinen stipt en veilig te laten rijden. En als er dan iets scheelt op een perron dan schieten de reizigers tegen de verkeerde werknemers uit. En over het personeelstekort gesproken, in sommige categorieën is er personeelstekort en dat zie je aan de aantal dagen dat deze personen achter staan. Het enige wat ze gemaakt hebben bij de splitsing van de NMBS zijn meer bazen, dat is alles. En ik ben blij dat ik mij steentje kan bijdragen aan de werking van de spoorbonden, of jullie dat nu leuk vinden of niet. Voor mij nog een paar jaren en dan is het de beurt aan iemand anders. Ik weet ook dat er vanalles moet veranderen om de NMBS optimaal te laten werken maar veranderd dan iets waar het nodig is en blijf niet bezig over de voordelen die de NMBS werknemers hebben. Ieder werk heeft zijn voor- en nadelen. |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Minister
|
Citaat:
Daarbij was u het die bij hoog en laag beweerde dat de vakbonden bij de NMBS inspraak hebben bij het veiligheidsbeleid. Alles wat er fout loopt bij de NMBS is te herleiden tot de vakbonden, zo blijkt keer op keer. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
U wilt gewoon de vakbonden in een slecht daglicht stellen en het liefst van al wilt u de vakbonden weg. Maar de vakbonden gaan blijven in België, leg er u maar bij neer. U kunt blijven roepen en tieren maar de vakbonden blijven. |
|
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
We wijken af, we wijken af...
Om terug te komen op het starttopic... misschien een werknemer bij de NMBS die misnoegd was en niet aangesloten bij de vakbond en die de boel in brand heeft gestoken? Zou kunnen zijn? |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Minister
|
U moet een job zoeken bij de politie!
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Als ik ze stormtroepen van links noem, dan is het omdat ze zich zo profileren. Ik kan er misschien niets aan doen, maar dat verandert de zaak niet dat ze de door links verloren verkiezingen en dus hun niet uitvoerbare politiek programma op een niet-democratische manier toch proberen door te drukken. Een verwerpelijke mentaliteit, die vooral in het zuiden des landes blijkbaar heel normaal wordt gevonden.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 19 juni 2016 om 22:18. |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
|
Citaat:
maar ik vrees dat het zwaar boven Petrick's Popeye-petje gaat... |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#79 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Banneling
|
Citaat:
maar iedereen zit daar vastbenoemd met allerlei ongelooflijke privilèges en wantoestanden. NMBS op de fles laten gaan en een nieuw spoorbedrijf starten met de werkwilligen. van al dat vakbondstuig zeker geen enkele meer binnenpakken. |
|
|
|
|