Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2016, 10:52   #161
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.052
Standaard

vervolg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De 2 rode radarbeams vooraan hoe kunnen die nu een voertuig detecteren dat vanuit 80°-90° links vooraan plots dwarst ?
Maar mss was er wel een forward collision warning afgegaan in de auto net voor de impact? (wat wslk geen rol speelde aangezien een mens zo snel niet kan reageren, wie weet zat hij daar werkelijk een filmpje - met geluid- op zijn DVD player te kijken - daarbij de bestuurder is sowieso dood en gaat het niet navertellen...)

Een forward collision warning zet de bestuurder aan -tijdens autopilot- het target te ontwijken door in te grijpen en mogelijk de gevolgen te beperken, ook reeds gepost:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "post 84"
Though as Tesla explained, the trailer was not detected in the fatal crash, the radar confused it for an overhead sign, but in the tests above, the forward collision warning system sent out an alert – though as evidenced by the fact that the test subject wasn’t hit, the AEB didn’t need to activate and therefore it didn’t. Tesla explains:
“AEB does not engage when an alternative collision avoidance strategy (e.g., driver steering) remains viable. Instead, when a collision threat is detected, forward collision warning alerts the driver to encourage them to take appropriate evasive action. AEB is a fallback safety feature that operates by design only at high levels of severity and should not be tested with live subjects.”
It’s an efficient reminder that under the current system and until further improvements, nothing beats staying vigilant and always be ready to take action.
AEB: http://electrek.co/2016/07/02/tesla-...gency-braking/

Het heeft natuurlijk geen zin hier technisch verder op in te gaan want Tesla´s "autopiloot" is 1. helemaal geen volledig autonoom zelfrijdende wagen, en 2. ook een 100 % autonoom zelfrijdende wagen (zoals Google car) kon dit kruispuntongeval nooit vermeden of de ongevalgevolgen verminderd hebben. Wetten van de fysica. Amen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juli 2016 om 11:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:24   #162
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En nog maar eens leugens en verdraaiingen door onwetendheid, te dom om posten te begrijpen @ PORSCHE? Het verschil is enkel dat Tesla -anno zomer 2015- zover gaat het ook bij hogere snelheden te mogen gebruiken dan 90 kmh, ams spreekt van boven 100 kmh bij Tesla, heb jij een taalprobleem ofzo? Te dom ?
Ola er is een geitenwollen sokkendrager aka kuddebeest op zijn teen getrapt Sorry dat ik uw God Muskie heb beledigt. Aanvaard? Ga dan nu nog maar wat voor zijn foto knielen en bidden
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 11:28   #163
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ola er is een geitenwollen sokkendrager aka kuddebeest op zijn teen getrapt Sorry dat ik uw God Muskie heb beledigt. Aanvaard? Ga dan nu nog maar wat voor zijn foto knielen en bidden
Ik vergeef jouw domheid.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 13:11   #164
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Ondertussen wordt er al een tweede, ernstig ongeval onderzocht door de NHTSA onderzocht. Dit maal voor een model Y die met autopilot (?) door de vangrail ging en op z'n dak belandde - gelukkig zonder doden.

Reuters
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 13:14   #165
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Ondertussen wordt er al een tweede, ernstig ongeval onderzocht door de NHTSA onderzocht. Dit maal voor een model Y die met autopilot (?) door de vangrail ging en op z'n dak belandde - gelukkig zonder doden.

Reuters
Model Y ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 13:14   #166
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ah X, pardon.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 13:31   #167
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.721
Standaard

Je kan ook twijfelen of water wel nat is...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Is water nat.jpg‎
Bekeken: 58
Grootte:  43,8 KB
ID: 103174  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 14:12   #168
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dat kan ik zeker.

Als het ijs is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 15:25   #169
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De ongelukken stapelen zich op met die zelfrijdende auto's.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 15:28   #170
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De ongelukken stapelen zich op met die zelfrijdende auto's.
Met niet-zelfrijdende auto's daarentegen gaat het aantal ongelukken al jaren in dalende lijn. Verwacht wordt dat er tegen 2030 geen enkele chauffeur nog een stuurfout gaat maken, zodat het aantal ongevallen quasi nul gaat worden...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 15:30   #171
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Er zijn jaarlijk 1.3 miljoen dodelijke slachtoffers met autos.

Er is er nu eentje met een zelfrijdende wagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 17:17   #172
Gipsy
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 20.862
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn jaarlijk 1.3 miljoen dodelijke slachtoffers met autos.

Er is er nu eentje met een zelfrijdende wagen.
Als je de doden per miljoen kilometer telt zal dat niet veel schelen. Het enige voordeel is dat een Tesla gemiddeld trager rijd maar liefst met de handen op het stuur.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 18:30   #173
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er zijn jaarlijk 1.3 miljoen dodelijke slachtoffers met autos.

Er is er nu eentje met een zelfrijdende wagen.
Door de fout van een vrachtwagenbestuurder die geen voorrang verleende.


Verder enkel voor de miereneukers :
Citaat:
Nog volgens Tesla is dit het eerste fatale ongeval met Autopilot geactiveerd in 200 miljoen afgelegde kilometers. Volgens Tesla gebeurt er in de VS elke 150 miljoen km een dodelijk ongeval met een wagen in het algemeen, en wereldwijd elke 100 miljoen km. Hiermee wil het bedrijf suggereren dat Autopilot de kans op een ongeval verkleint, al is 200 miljoen km statistisch gezien niet genoeg om al definitieve conclusies te trekken.

http://www.egear.be/tesla-autopilot-dodelijk-ongeval/
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2016 om 18:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 22:08   #174
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Misschien is hun volgende update "suïcide mode?"
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 22:33   #175
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.052
Standaard

Tesla S veiligste wagen ooit getest in de USA:

Citaat:
Tesla Model S veiligste auto ooit in VS

http://www.nu.nl/auto/3556273/tesla-...oit-in-vs.html

De Model S van Tesla heeft de NHTSA-veiligheidstests zo goed doorlopen dat-ie de veiligste auto ooit is in de Verenigde Staten.
De Model S is onderworpen aan het strenge examen van de National Highway Traffic Safety Administration, en heeft een gemiddelde score van 5,4 sterren weten te halen bij de botsproeven.

Alle subcategorieën zijn afgesloten met minimaal vijf sterren. Daarmee is de Model S de veiligste auto die ooit in de Verenigde Staten op de markt is geweest.

Dankzij het ontbreken van een motorblok in de neus heeft Tesla een enorme kreukelzone weten te creëren. "Net zoals wanneer je van grote hoogte in een bak water springt is het fijn om een diepe bodem te hebben met weinig stenen," reageert Tesla gevat.

Enige auto

De Model S is de enige auto die een 'goed' heeft gekregen bij een botsproef waarbij de auto zijwaarts tegen een paal wordt geramd. Vanwege het lage zwaartepunt, dat de auto dankt aan het feit dat het accupakket in de bodem is verwerkt, heeft de NHTSA een speciale methode moeten bedenken om de auto op z'n dak te krijgen.

Sterker nog, de Model S was nauwelijks om te rollen, wat resulteerde in het ter ziele gaan van het testapparaat. Omgerekend zou de Model S maar liefst vier volgeladen versies van zichzelf op z'n dak kunnen weerstaan.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 23:19   #176
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tesla S veiligste wagewilde t getest in de USA:
Al goed van Tesla dat ze een beetje vooruitziend waren dat die overal tegen en onder zou rijden.
Misschien daarom dat hij een 40 tonner eens wou laten zien wie de sterkste, de dapperste en de slimste was?

Enne die 2de lag toch wel op zijn dak zeker.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 00:13   #177
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Met niet-zelfrijdende auto's daarentegen gaat het aantal ongelukken al jaren in dalende lijn. Verwacht wordt dat er tegen 2030 geen enkele chauffeur nog een stuurfout gaat maken, zodat het aantal ongevallen quasi nul gaat worden...
Laten we dus een statistiek maken van: doden per gereden kilometer, ongevallen per gereden kilometer Tesla versus de rest.... In principe zouden de auto's veiliger moeten zijn, ondanks hun ludicrous drive...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 00:15   #178
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Door de fout van een vrachtwagenbestuurder die geen voorrang verleende.


Verder enkel voor de miereneukers :
Maar het aantal ongevallen op 200miljoen kilometers zou toch al een duidelijker beeld moeten geven
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 07:26   #179
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Door de fout van een vrachtwagenbestuurder die geen voorrang verleende.
En een fout van de bestuurder van de Tesla die zich op dat moment in een cinema waande. Men noemt dat onterecht vertrouwen hebben in iets.

Het is iets zoals snoep op tafel zetten voor de neus van een kind, vervolgens zeggen dat het kind de snoep niet mag aanraken en vervolgens geloven dat het kind dat ook gaat doen.

Wat is hier fout? Dat snoep? Het kind? Of het iets te enthousiast geloof?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2016, 09:15   #180
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.052
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Maar het aantal ongevallen op 200miljoen kilometers zou toch al een duidelijker beeld moeten geven
Idd. Maar ook dan zijn al die ongevallen maar in *~1% van de de gevallen aan een technisch mankement te wijten, en van de ~1 % is ook meestel de eigenaar schuld wegens onachtzaam onderhoud.

* willekeurige bron: http://www.expertas.de/01_en/02_docs...4/ub2004/8.htm

Ik herinner me nog de ophef om de Toyota Prius met die al dan niet hangende "electrische pedaal", de Prius was toen ook de innovator van de hybride techniek waar de microben tot elefanten werden opgeblazen omdat het nu eenmaal een nieuwe techniek was. (de modale wereld is nu eenmaal onverdraagzaam tov nieuwe techniek, en de media wil kranten verkopen)

Ook veralgemenende leugens werden toen verspreid, ttz misbruik:
http://www.auto-motor-und-sport.de/n...n-1790982.html

Terwijl terugroepacties de normaalste zaak van de wereld zijn - ook - in de autowereld: https://en.wikipedia.org/wiki/Product_recall

Tesla heeft NOOIT beweerd of geclaimd dat autopilot een volledig-zelfrijdend systeem is. Google car wel denk ik.

In elk geval zit Tesla´s autopilot - indien men het heeft, en extra wil activeren in goede omstandigheden - in level 3 en NIET bij level 4 of 5, #Tesla of beter E.Musk (jeweetwel Musk zat eerst in SpaceX, dan Tesla) hoopt het in 2018 naar level 4 SAE te krijgen.

#
Citaat:
DECEMBER 21, 2015
Tesla CEO Elon Musk drops his prediction of full autonomous driving from 3 years to just 2

The CEO made the comment while talking with Fortune’s Kirsten Korosec :

“We’re going to end up with complete autonomy, and I think we will have complete autonomy in approximately two years.”

To be clear, Musk is talking about a “level 4 autonomous vehicle”, which The National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) describes as a “vehicle designed to perform all safety-critical driving functions and monitor roadway conditions for an entire trip”. The vehicle can be occupied or not.

Musk also added:

“When I say level 4, I mean level 4 autonomy with the probability of an accident is less than that of person,”

As usual, Musk adds that his timeline is for the technology to work. For commercial availability, he predicts regulations could take between 1 to 5 years depending on the jurisdiction. But just like it is the case for Tesla’s current generation of Autopilot, the company will likely include the technology in all vehicles for it to be enabled via a software update once ready.
#
Citaat:
Classification

In the United States, the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) has proposed a formal classification system:[10] NHTSA automated vehicle classifications:

Level 0: The driver completely controls the vehicle at all times.
Level 1: Individual vehicle controls are automated, such as electronic stability control or automatic braking.
Level 2: At least two controls can be automated in unison, such as adaptive cruise control in combination with lane keeping.
Level 3: The driver can fully cede control of all safety-critical functions in certain conditions. The car senses when conditions require the driver to retake control and provides a "sufficiently comfortable transition time" for the driver to do so.
Level 4: The vehicle performs all safety-critical functions for the entire trip, with the driver not expected to control the vehicle at any time. As this vehicle would control all functions from start to stop, including all parking functions, it could include unoccupied cars.
An alternative classification system based on six different levels (ranging from driver assistance to fully automated systems) has been published by Society of Automotive Engineers (SAE), an automotive standardisation body.[12] This classification system is based on the amount of driver intervention and attentiveness required, rather than the vehicle capabilities, although these are very closely related.

SAE automated vehicle classifications:

Level 0: Automated system has no vehicle control, but may issue warnings.
Level 1: Driver must be ready to take control at anytime. Automated system may include features such as Adaptive Cruise Control (ACC), Parking Assistance with automated steering, and Lane Keeping Assistance (LKA) Type II in any combination.
Level 2: The driver is obliged to detect objects and events and respond if the automated system fails to respond properly. The automated system executes accelerating, braking, and steering. The automated system can deactivate immediately upon takeover by the driver.
Level 3: Within known, limited environments (such as freeways), the driver can safely turn their attention away from driving tasks.
Level 4: The automated system can control the vehicle in all but a few environments such as severe weather. The driver must enable the automated system only when it is safe to do so. When enabled, driver attention is not required.
Level 5: Other than setting the destination and starting the system, no human intervention is required. The automatic system can drive to any location where it is legal to drive.

https://en.wikipedia.org/wiki/Autonomous_car
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2016 om 09:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be