Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2016, 14:47   #61
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Je hebt het over partijdemocratie. Dat kennen we. Het wil zeggen dat ons volk weer eens bij de neus wordt genomen. Er is niet echt een verschil tussen de partijen. Is dat jou idee van democratie?
Niet "ons volk" , enkel het deel van de N-VA kiezer dat aan vendelzwaaien doet. De grote massa die op hen stemt omdat ze een rechts conservatieve koers varen heeft geen probleem met het ontbreken van communautaire agenda's.
Bron : n-va haalde nog 28% na besparingsrondes. Pas toen de terreur startte daalden zij echt in de peilingen. Eenmaal de terreur zal stoppen gaan zij terug de 25% te boven gaan.
Het is trouwens de verantwoordelijkheid van de n-va politici hoe zij communiceren met hun achterban over hun gevolgde koers. Wat mij betreft is dat geen democratisch deficit.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 15:02   #62
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet "ons volk" , enkel het deel van de N-VA kiezer dat aan vendelzwaaien doet. De grote massa die op hen stemt omdat ze een rechts conservatieve koers varen heeft geen probleem met het ontbreken van communautaire agenda's.
Bron : n-va haalde nog 28% na besparingsrondes. Pas toen de terreur startte daalden zij echt in de peilingen. Eenmaal de terreur zal stoppen gaan zij terug de 25% te boven gaan.
Het is trouwens de verantwoordelijkheid van de n-va politici hoe zij communiceren met hun achterban over hun gevolgde koers. Wat mij betreft is dat geen democratisch deficit.
Ik heb het over ons volk. Jij hebt het over de bevolking. Dat is van alles.
Mag ik het even opsommen: rare schepsels. Dat is mijn volk niet.

De politiek lost in ieder geval niets op. Het geweer misschien wel.
Oud 15 juli 2016, 16:17   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het over ons volk. Jij hebt het over de bevolking. Dat is van alles.
De conclusie blijft : het is niet het volk (of de bevolking...) die bij de neus genomen worden, enkel de vendelzwaaiers onder het electoraat van n-va.
Citaat:
Mag ik het even opsommen: rare schepsels. Dat is mijn volk niet.
Ja, je mag dat zeker opsommen. Doe maar.

Citaat:
De politiek lost in ieder geval niets op. Het geweer misschien wel.
Klavier warriors...
Oud 15 juli 2016, 17:41   #64
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Belgicisten beginnen ook te beseffen dat de Vlaamse Onafhankelijkheid steeds maar dichterbij komt.

Als laatste stuiptrekking gaat de Open -Vld

als echt opvolger van de Pest Voor Vlaanderen

bibberend en bevend voorzichtig ten aanval.

"Open Vld gaat lijnrecht in tegen de confederale droom van coalitiepartner N-VA.
De liberalen willen bij een volgende staatshervorming enkele bevoegdheden die nu vooral Vlaams, Waals en Brussels zijn opnieuw Belgisch maken. Herfederaliseren. "Omdat één beleid voor het hele land soms beter werkt."

"Het is geen kwestie van ideologie, wel van efficiëntie",
zegt vicepremier Alexander De Croo. "

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...eslissen.dhtml
En wees maar zeker dat de andere traditionele partijen in dezelfde richting gaan.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 17:53   #65
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En wees maar zeker dat de andere traditionele partijen in dezelfde richting gaan.
Hoe kom je daarbij?
Binnen zijn eigen partij hebben ze er zich van gedistancieerd en de CD&V zegt zelfs "no way".
Je moet je eigen dromen nu ook niet voor werkelijkheid nemen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 18:17   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergelijkbaar met ongeschreven engagementen die n-va onderhandelaars menen/beweren gekregen te hebben van de andere partijen en dan maar zelf in een atoma schriftje hebben zitten noteren ? En die ze dan gretig becommentariëren achter gesloten deuren tegenover een meute fans alsof het om een zekerheid zou gaan ?
Hoe toevallig !
In de zaal van het regeringscongres in Antwerpen werd ook de vraag gesteld omtrent de zekerheid van het gegeven woord.

Bart De Wever antwoordde iets in de zin van "een gegeven woord is nooit zeker, maar zonder ons wordt het wel gegarandeerd zeker Di Rupo II, dus .. de keuze is aan de leden".

Wat ook zeker is, dat is dat Termont eerst ontkende van een ietwat fout man persoonlijk te kennen, maar dan schoorvoets ...
Den Albertkanaalduiker ontkende ook, maar sprong toch ...
De stekker er uit trekken en de regering doen vallen: dat zijn inderdaad harde feiten; de verkiezingsuitslag die er op volgde ook.

Ge ziet: ik kan ook van de hak op de tak springen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 18:18   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe kom je daarbij?
Binnen zijn eigen partij hebben ze er zich van gedistancieerd en de CD&V zegt zelfs "no way".
Je moet je eigen dromen nu ook niet voor werkelijkheid nemen.
Het blijft politiek hee. Tommelein is een ex-vendelier, heeft jarenlang in de antichambre moeten verblijven waar hij het in oostende steeds moest afleggen tegen JVDL en JMDD. Met dat JMDD nu klinisch dood is, is hij de facto de tweede belangrijkste politicus in die regio. Maar hij is de enige troefkaart van o-vld in die regio en zijn geduld heeft opgebracht. De defenestratie van turtelboom maakt dat hij nu in de topliga mag meespelen en ja dan wil je ook wel eens je stem verheffen. Maar fundamenteel is Tommelein een volger, die zal doen wat Rutten hem opdraagt. Wat de mening is van de burgemeester van Kortrijk, daar ligt niemand van wakker.

Het is uiteindelijk allemaal terug te brengen tot één boodschap : "mannekes, voor ons stopt de onzin van de splitsing hier, wij doen niet meer mee met dat circus"
Of dacht je echt dat o-vld en MR niet beseffen dat herfederaliseren nooit zal gebeuren ? Zelfs al zou dat enkele heel specifieke domeinen kunnen oplossen ? Het m�*g gewoon niet, dat strookt niet met het Ware Geloof.
Oud 15 juli 2016, 18:22   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaan jullie na de verkiezingen dan niet terug artikel 1 op zolder zetten in ruil voor machtsdeelname ? Je weet toch dat het dat is, of oppositie ?
...
Dat zal aan de leden van een eventueel regeringscongres zijn om dat te bepalen.

Verder ademt je vraag wel een ondemocratische lucht uit: hoe kunnen wij wat dan ook zeggen, zonder dat we weten hoe de kiezer de kaarten zal schudden.
Wij zijn de autoritair gestuurde Spa niet hoor.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 15 juli 2016, 18:25   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Pandareus : 15 juli 2016 om 18:26.
Oud 15 juli 2016, 18:26   #70
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Verder ademt je vraag wel een ondemocratische lucht uit: hoe kunnen wij wat dan ook zeggen, zonder dat we weten hoe de kiezer de kaarten zal schudden.

.
Oh, jawel. Elke partij is dat.
Oud 15 juli 2016, 18:26   #71
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht

Ik ben Decroo nog altijd dankbaar voor die actie. Hij heeft hiermee de Vlaamse onafhankelijkheid een heel pak versneld.
2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 18:31   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe toevallig !
In de zaal van het regeringscongres in Antwerpen werd ook de vraag gesteld omtrent de zekerheid van het gegeven woord.

Bart De Wever antwoordde iets in de zin van "een gegeven woord is nooit zeker, maar zonder ons wordt het wel gegarandeerd zeker Di Rupo II, dus .. de keuze is aan de leden".

Wat ook zeker is, dat is dat Termont eerst ontkende van een ietwat fout man persoonlijk te kennen, maar dan schoorvoets ...
Den Albertkanaalduiker ontkende ook, maar sprong toch ...
De stekker er uit trekken en de regering doen vallen: dat zijn inderdaad harde feiten; de verkiezingsuitslag die er op volgde ook.

Ge ziet: ik kan ook van de hak op de tak springen.

.
Ik erken voor 100% jouw kunnen op dat vlak !

Maar het blijft een prestatie om "U" tegen te zeggen dat BDW tegenover een congres met vendelzwaaiers en mensen met een genetische afwijking op vlak van het been stijf houden erin is gelukt hen met dergelijk smoesje mee te krijgen.
Die man verdient een oscar. Ik meen dat oprecht.
Oud 15 juli 2016, 18:34   #73
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Alle landen die ooit een Confederatie zijn geweest hebben die wegens "onwerkbaar" al lang afgeschaft.
De "Confederatio Helvetica"

is zeker een Unitaire staat volgens de Belgicisten
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 18:40   #74
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar het blijft een prestatie om "U" tegen te zeggen dat BDW tegenover een congres met vendelzwaaiers en mensen met een genetische afwijking op vlak van het been stijf houden erin is gelukt hen met dergelijk smoesje mee te krijgen.
Volgens Schoof is het verkiezingsprogramma van de N-VA dus afhankelijk van de verkiezingsuitslag.
Dus aan de kiezer gaan ze zeggen als we 30 procent halen is dat ons programma , bij 20 procent is dat ons programma enz...
Het wordt dus een ingewikkelde zaak.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 18:49   #75
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit triest omdat je een een intelligent mens bent.
Dat meen je niet...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 19:47   #76
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben wel zeker dat de andere politieke partijen niet in die richting gaan. Waar haal je dat?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 19:52   #77
Sukkelaar

Standaard

Citaat:

.
Komt er dan een regeringscongres? Dat geloof je toch niet?
Oud 15 juli 2016, 19:54   #78
Sukkelaar

Standaard

Citaat:

Maar dan toch een oscar voor bedrog.
Oud 15 juli 2016, 20:00   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Volgens Schoof is het verkiezingsprogramma van de N-VA dus afhankelijk van de verkiezingsuitslag.
Dus aan de kiezer gaan ze zeggen als we 30 procent halen is dat ons programma , bij 20 procent is dat ons programma enz...
Het wordt dus een ingewikkelde zaak.
De vraag was "Gaan jullie na de verkiezingen ...."

Hoe jij daaraan kan vastknopen wat je hierboven uit je ongekuiste botten slaat, is me een groot raadsel.
Wel ja, een ingewikkelde zaak.

.

Oud 15 juli 2016, 21:58   #80
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De vraag was "Gaan jullie na de verkiezingen ...."

Hoe jij daaraan kan vastknopen wat je hierboven uit je ongekuiste botten slaat, is me een groot raadsel.
Wel ja, een ingewikkelde zaak.

.
Schoof; wij zitten niet op dezelfde golflengte.
Wat de N-VA na de verkiezingen zal doen met haar programma of kan doen is voor mij niet de hoofdzaak. Er zijn trouwens momenteel te veel onbekende factoren die zullen bepalen wat er van dat programma kan of mag uitgevoerd worden. Dus intenties tellen voor mij niet meer mee.
Ik beoordeel voortaan alleen nog partijen of politiekers op uitgebouwde structuur van de partij en eerlijkheid van haar leden. Hebben zij een geweten of niet? En zijn ze slim genoeg om leiding te geven of om verantwoordelijkheid op te nemen.
En ik ga een voorbeeld geven Schoof; een voorbeeld dat hier tot uiting kwam op dit forum. Herinner je U nog het optreden van de "Kleine"; de inbreker op dit forum dus. Welnu; dat braaksel heeft hier constant losgelopen met de N-VA banier in zijn handen. Hij heeft op ditzelfde forum anderen uitgemaakt voor hoerenlopers en omgekochte dronkaards.
Welnu Schoof; de andere N-VA'ers op dit forum hebben niet ingegrepen toen de partijvlag dagelijks besmeurd werd. Integendeel; zij hebben met graagte de andere kant opgekeken. Dus de N-VA heeft hier weinig aanhangers die ingrijpen volgens mensen met een geweten of met verantwoordelijkheidszin. Akkoord Schoof?
En nu iets wat een politieke partij zelf betreft Schoof.
Welnu; ik zal mijn visie geven.
Een eerlijke politieke partij moet het volgende durven zeggen tegen haar leden en of mandatarissen. Zij moet durven zeggen : "Luister mannekes;
wij stemmen mee wetten en onderschrijven deze en... wij hebben ook veel macht, teveel soms. Maar wij; als partij willen dat deze wetten gevolgd worden door allen onder ons. Gebeurt dat niet en blijkt iemand onder ons de wet te negeren of misbruiken om zelfs kleine mensen te nekken dan.......vliegt die eruit.
De slimme kiezer ziet dat en verlangt dat immers.
Wel Schoof; ik reken mezelf bij de slimme kiezers.
Uw partij zal dus moeten bijsturen. Of ik veeg met haar folders mijn sanitaire boodschap af. En dat zou Schoofzak....nu eens echte vernieuwing zijn waar het volk recht op heeft.
Al de rest is bla bla of bla.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be