![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ik zal dus nooit meer stemmen op of voor een partij waarvan mandatarissen hun ongebreidelde macht misbruiken om niet blinde aanhangers te kloten. In dit land pretenderen wij over een democratie te beschikken. Wel een democratie is een instelling waar iedereen die er aan deelneemt onderschrijft om de bestaande gestemde wetten te respecteren. Dit betekent voor mij dat indien bewijskrachtig kan aangetoond worden door wie dan ook dat een mandataris bewust iemand schade berokkent door de wet niet te respecteren dat de partij deze mandataris moet uitstoten en alle macht ontnemen. Mij dunkt dat mijn benadering toch klaar is ? Of zijn we hier op dit forum om te blijven zeveren over politiek zonder ooit zelf iets zinnigs te zeggen? Daar doe ik dus niet meer aan mee. Ik heb mijn definitieve visie en trek bijgevolg mijn definitieve conclusies en met die basis maak ik al of niet een bolletje rood ten gepaste tijde. En als er niks beter lijkt; uit democratisch oogpunt; dan schrijf ik gewoon foert op mijn stembrieven. Dan sluit ik mij aan bij de meerderheid. Ik breek er mijn hoofd niet meer over hoor. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 17 juli 2016 om 21:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij denkt dat dat politiek onbelangrijk is, dan zul je dat wellicht niet meer denken de moment dat iemand een 2/3 meerderheid zoekt federaal + 2 meerderheden in de taalgroep. Veel geluk toegewenst zonder de zetels van de liberalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet trouwens alsof OVLD en MR aan hetzelfde zeel zouden trekken maar dat is niet zo: ze zijn familie van elkaar maar daar stopt het dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Tip: verzamel al die "foert" stemmers aan de hand van een politiek programma van het "eigen volk" en je zal hoogst waarschijnlijk de volgende Vlaamse minister president of Belgische premier worden ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als het goedkoper is een 'eurofight team' te maken, dan maak je toch een europees gevechtsleger ? als het goedkoper een benelux voetbalbond te hebben dan maak je toch een benelux voetbalteam ? als het goedkoper een europese electriciteitsmarkt te hebben, dan maak je toch een europese electriciteitsmarkt ? als het goedkoper is een VS-Euro handelszone te hebben, dan maak je toch een VS-Euro handelszone ? Dus ik zie echt niet in hoe NVA zo cavalier seule gaat spelen en Vlaanderen op de kaart gaat zetten zoals UK zich nu belachelijk aan het maken is. Het groftste is dat de Brexit precies de afsplitsingszone Schotland motiveert om apart terug bij de Euro te gaan... Wat illustreert hoe averechts die gedachte is Er is volgens mij maar één correcte gedachte, en dat is als het opbrengt om te splitsen splits je, en als het opbrengt om europees samen te werken duw je de bevoedgheden europees; Enhet stapje waar het begint, het begint bij belgie, stapt naar Benelux, en stapt dan verder naar Europa Het heeft dus absoluut geen zin om onze bevoegdheden te fixen en te grendenelen, en het heeft absoluut geen zin om alles zodanig af te splitsen tot je een boskabouter bent in het mondiale geheel. Je moet dus bij de feiten blijven zoals ze zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou nu ineens de blok erop gelegd worden? Om N-VA te pesten? CD&V gaf al aan dat na de uitvoering van de 6e (deze legislatuur) de deur moet open staan voor de 7e. N-VA is in deze regering gestapt met inderdaad het communautaire in de koelkast te steken. Ze voeren héél loyaal het regeerakkoord uit en de premisse van het communautair staakt-het-vuren. Iets zegt me dat er wel degelijk een akkoord is achter de schermen over het bewuste artikel. Het kon niet expliciet in het regeerakkoord omdat de positie van de MR heel fragiel was tijdens de start van deze coalitie. Om te herfederaliseren van bepaalde bevoegdheden moet ook een beroep gedaan worden op een grondwetswijziging. Zo zouden de liberalen het kunnen verkopen door het slotje eraf te gooien. Is dit de manier van de liberalen om N-VA te dwingen om de communautaire rust te bewaren tot na de verkiezingen?
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plus, een beetje aan de N-VA reet likken, de financiële regeling voor de Arco-misdaden is nog niet binnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Nochtans was CD&V wel telkens betrokken bij de vorige staatshervormingen.
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je dat Marianne Thyssen een graptje maakte toen ze zei, 'Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen'.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Onze loodgieter heeft goed werk geleverd. Citaat:
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 18 juli 2016 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Bevoegdheden gesplitst: 0
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Toch niet. Slechts de bijzondere wet tot hervorming der instellingen moet gewijzigd worden.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() Bedankt voor de rechtzetting.
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Schrijf en beweer nu eens de waarheid in je reactie. Waar beweer ik dat de meerderheid in België of Vlaanderen op zijn stembrief "foert" schrijft? Er staat toch duidelijk dat ik foert schrijf. Als ik geen eerlijker politiek vaststel bij geen enkele partij dan wil ik het kiesresultaat niet beïnvloeden en sluit ik me aan bij de zienswijze van de meerderheid. Niet dat één stem belangrijk zou zijn maar één stem uitbrengen zonder visie is een stem der domheid. Kun je ook al premier worden met foert stemmen te verzamelen? Ik denk niet dat je stilstaat bij hetgeen je schrijft mijn beste. ![]() |
|
![]() |
![]() |