Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 29 juli 2016, 13:22   #601
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Om honderd % duidelijk te zijn : ik ben voor een totaal verbod. Een uitzondering voor één godsdienst rite is voor mij onbespreekbaar. Dat toestaan zou pas echte barbarij zijn.

edit : wat je schreef is helemaal niet strafbaar.
Allez-Loei-Ja!
Ik mag dus de Joden de same shit noemen als de Islamieten + untouchable in Belgie zonder dat die klootzakken van 't Joods Actueel ding me voor justitie kunnen sleuren wegens antisemitisme?

Straks ga ik nog in Sinterklaas (terug) geloven...
Noem me maar Tango-Hotel-Oscar-Mike-Alfa-Sierra, wat dit betreft.
Oud 29 juli 2016, 13:22   #602
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Pandareus heeft gelijk: bijlange niet al de moslims zijn salafisten, kijk maar naar Indonesië het grootste moslimland ter wereld. Ook zoeken die overigens niet om de rest van de wereld te islamiseren. Plus, als Christen/whatever kan je daar gewoon met een topje rondlopen, niemand die je iets zal aandoen.
Dan moet je bij de minste opflakkering van extremistische islam ook doodseskaders op pad sturen; zo kan je dat alleen maar aanpakken. Anders volgt de rest uit angst voor hun leven.
TV-verslaafde is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:23   #603
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zal dat nooit staken en enkel luider in worden.
Meer dan de helft van dit board wil een secularisme.
Lach maar zoveel je wil maar de rechtervleugel komt steeds dichter.
Gelieve secularisme en rechts niet gelijk te stellen. Eigenlijk is religie rechts.
dalibor is nu online  
Oud 29 juli 2016, 13:27   #604
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie promoot hier een onderscheid te maken?
Seculariseren is seculariseren, alle richtingen uit.
Religie dient in de private sfeer te belanden en ik heb al zo'n vermoeden dat de ene meteen aangepast gaat zijn, maar de andere weer fors van zich zal laten horen.
Daar heb je een punt, ook heeft het imo. los van religie met de aard van het beestje te maken, Arabieren en Noord-Afrikanen zijn heftiger/warmer van bloed/gaan sneller te keer enz. Het is een overwegende macho-cultuur. Gooi salafisme daarbij in de mix en de heethoofden gaan berserk. Islam is slechts de gezamelijke noemer, Indonesische mannen zijn wel degelijk een voorbeeld dat de religie vreedzaam kan beleefd worden.
bembem is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:27   #605
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Gelieve secularisme en rechts niet gelijk te stellen. Eigenlijk is religie rechts.
Wat is nog rechts en links vandaag? Ik zie enkel rechts pleiten om religie in de private sfeer te duwen.
Peche is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:31   #606
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal dat nooit staken en enkel luider in worden.
Meer dan de helft van dit board wil een secularisme.
Lach maar zoveel je wil maar de rechtervleugel komt steeds dichter.
Ik ga echt stoppen met die flessen witte Chimay tripel!
Ik las namelijk: Ik zal nooit staken en enkel luier worden!
TGIF is a bitch.
Oud 29 juli 2016, 13:32   #607
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar heb je een punt, ook heeft het imo. los van religie met de aard van het beestje te maken, Arabieren en Noord-Afrikanen zijn heftiger/warmer van bloed/gaan sneller te keer enz. Het is een overwegende macho-cultuur. Gooi salafisme daarbij in de mix en de heethoofden gaan berserk. Islam is slechts de gezamelijke noemer, Indonesische mannen zijn wel degelijk een voorbeeld dat de religie vreedzaam kan beleefd worden.
Maar het religie is nergens op gebouwd.
https://www.youtube.com/watch?v=-dlXCrpKTt0

Het is een ideologie met achterliggende motieven met werelddominatie voor ogen en onderdrukking van de vrouw.
Het is een mannelijke psychose uitvergroot in een middeleeuws tijdskader.
Peche is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:35   #608
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Pandareus heeft gelijk: bijlange niet al de moslims zijn salafisten, kijk maar naar Indonesië het grootste moslimland ter wereld. Ook zoeken die overigens niet om de rest van de wereld te islamiseren. Plus, als Christen/whatever kan je daar gewoon met een topje rondlopen, niemand die je iets zal aandoen.
Niet helemaal dus : http://time.com/4291832/indonesia-ac...a-law-alcohol/
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:37   #609
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is een ideologie met achterliggende motieven met werelddominatie voor ogen en onderdrukking van de vrouw.
Het is gewoon ordinaire politiek die over de landgrenzen heen gaat. Als jullie dat nu nog niet hebben gesnopen ??? Triest dan. Pfft...
Oud 29 juli 2016, 13:43   #610
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar niet hé. Benhaddou is imam en spreekt zich expliciet uit tegen IS, en ageert in het onderwijs tegen hun discours.

Het puntje komt bij het paaltje, en hij kiest tegen datgene wat volgens u de keuze van elke moslim is.

U bent simpelweg bevooroordeeld.
Kerel.
Als er iemand een cartoon maakt van de Mo komen ze met tienduizenden op straat en schreeuwen ze, totaal berzerk, om wraak.
En nu het protest tegen de aanslagen "niet in onze naam" : zo goed als onbestaande.

Laatst gewijzigd door Pericles : 29 juli 2016 om 13:55.
Pericles is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:45   #611
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het evangelie van Lukas:

"Wie veel heeft, krijgt er meer bij. Wie weinig heeft, raakt ook dat beetje nog kwijt. En breng nu mijn vijanden, die in opstand zijn gekomen, hier en dood hen voor mijn ogen!" (Lukas 19:26-27).

Uit het Oude Testament:

"Wanneer u de stad waartegen u gaat vechten nadert, stuur dan eerst boodschappers vooruit om de inwoners vrede aan te bieden. Als zij dat aanbod aannemen en de stadspoorten voor u openen, zullen alle inwoners uw dienaren worden en u belasting betalen. Maar als zij de vrede weigeren, moet u de stad belegeren. Als de HERE, uw God, de stad aan u heeft gegeven, dood dan iedere mannelijke inwoner; de vrouwen, kinderen, het vee en de buit mag u voor uzelf houden. Deze aanwijzingen gelden alleen voor steden in het buitenland, niet voor de steden die in het beloofde land liggen. Want in die steden mag u niemand sparen; vernietig alle leven. U moet de Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Ferezieten, Hevieten en Jebusieten volledig vernietigen. Dit is het gebod van de HERE, uw God. Dit gebod moet voorkomen dat deze volken u verleiden tot het aanbidden van hun afgoden en het meedoen aan hun gruwelijke gebruiken. (Deuteronomium 20:10-18).

Nu gij.
De bijbel is 'n verhalenboek, geschiedenis van 'n volk, geschreven op verhalende wijze.
De koran is dat niet, integendeel.

Ik ga heel dat riedeltje niet opnieuw aflopen omdat gij iets gevonden hebt in 'n boek dat totaal geen waarde heeft voor mij en dat dan vergenoegd onder mijn neus duwt alsof ge helemaal opnieuw 't warm water hebt uitgevonden.
Als ge de verschillen wilt kennen raad ik u google aan om u te informeren.

Over water gesproken, ik ga nu 'n duik nemen en wat plonzen (in m'n zwembad, 't is bloedheet hier) in m'n spiksplinternieuw, petieterig klein bikinitje, zolang dat nog wettelijk mogelijk is en zonder vrees om geattakeerd te worden door uw lievelingetjes, de aanhangers van de vredelievende, tolerante islam.

't Was me 'n genoegen om met jullie (ook en vooral Panda 😘😜) van mening te mogen verschillen.
SDX is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:45   #612
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tja Peche, emancipatie van vrouwen is hier ook nog maar een recent verschijnsel, vergeet niet dat ze tot voor kort zelfs niet eens mochten stemmen, grotendeels afhankelijk waren van hun man...
bembem is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:47   #613
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja Peche, emancipatie van vrouwen is hier ook nog maar een recent verschijnsel, vergeet niet dat ze tot voor kort zelfs niet eens mochten stemmen, grotendeels afhankelijk waren van hun man...
Ja maar als ge naar hier komt past ge u aan dat verschijnsel aan.
Niet andersom. Onze maatschappij maakt zich steeds meer conform op de islam.
We leven in een omgekeerde wereld, revert the whole.
Iedereen met volle schouders er tegen.
Peche is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:49   #614
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De bijbel is 'n verhalenboek, geschiedenis van 'n volk, geschreven op verhalende wijze.
De koran is dat niet, integendeel.

Ik ga heel dat riedeltje niet opnieuw aflopen omdat gij iets gevonden hebt in 'n boek dat totaal geen waarde heeft voor mij en dat dan vergenoegd onder mijn neus duwt alsof ge helemaal opnieuw 't warm water hebt uitgevonden.
Als ge de verschillen wilt kennen raad ik u google aan om u te informeren.

Over water gesproken, ik ga nu 'n duik nemen en wat plonzen (in m'n zwembad, 't is bloedheet hier) in m'n spiksplinternieuw, petieterig klein bikinitje, zolang dat nog wettelijk mogelijk is en zonder vrees om geattakeerd te worden door uw lievelingetjes, de aanhangers van de vredelievende, tolerante islam.

't Was me 'n genoegen om met jullie (ook en vooral Panda 😘😜) van mening te mogen verschillen.
Lullig om in je eigen huis een bikini te moeten dragen in je zwembad. Katholiek schroom veronderstel ik?
Toch plezier gewenst.
Oud 29 juli 2016, 13:51   #615
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Met invloed in de politiek. Je zoekt spijkers op laag water in een onbegrijpelijke poging de rol van de islam in de veiligheidsproblemen van vandaag onder tapijt te vegen.
momentje... ik denk dat het onderscheid tussen een religie en een staatsvorm vrij essentieel is om een correcte discussie te kunnen houden.

Verder probeer ik op geen enkel moment de rol van het salafisme in de veiligheidsproblemen onder het tapijt te vegen. Het is net de essentie van het veiligheidsvraagstuk.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:54   #616
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Echt waar?
Als "rechts" het hier moet hebben van dat handvol autochtonen dat nog gelooft in het bestaan van een opperwezen is hun einde wel zeer nabij.

Laatst gewijzigd door Pericles : 29 juli 2016 om 13:54.
Pericles is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:58   #617
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op basis van dezelfde redenering is elke N-VA'er een potentiële nazi, is elke sociaaldemocraat een moordzuchtige stalinist en is elke dierenliefhebber een potentiële ecoterrorist. Uiteraard bestaat er een continuüm aan opvattingen.

Grootste onzin die ik hier in lange tijd heb gelezen.
Dit lijkt wel te ontsporen in een experiment rond religieus en sociaal determinisme. Er gaan nog studenten hun thesis kunnen schrijven op basis van een analyse van sommigen hun uitingen van hun obsessie hier.
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 13:59   #618
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De secularisatie van Europa dient zich te verspreiden als mycelium, alle kanten op. Op haar koers iedereen bedwelmen met een nieuwe vorm van ideologie die ons uit deze waanzin bevrijdt.
Gaan we nu ook kumbaya zingen met bloemen in het haar, rond het kampvuur ?
Pandareus is offline  
Oud 29 juli 2016, 14:02   #619
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gaan we nu ook kumbaya zingen met bloemen in het haar, rond het kampvuur ?
Ik reik U de hand.

Peche is offline  
Oud 29 juli 2016, 14:03   #620
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Echt waar?
Als "rechts" het hier moet hebben van dat handvol autochtonen dat nog gelooft in het bestaan van een opperwezen is hun einde wel zeer nabij.
Ge moet van alles wat hebben in uwe wereld he? Religies zijn gewoon ontstaan als politieke partijen met een oncontournabele leider.
Uitstekende uitvinding van de eerste minister die 'mens' was...
Slecht een idioot snapt de strategie niet. In deze wereld is diezelfde idioot ook gekend als 'de kiezer'.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be