![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kwestie van een Nexit, visa en verblijfsvergunning aanvragen. Evt iedereen die na 2000 Zeeuws Vlaanderen binnenkwam deporteren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dezelfde taal plus dan nog eens hetzelfde geld en geen grens controle meer,dat maakt men de grens bijna niet meer gewaarwordt . De Vlamingen voelen steeds minder en minder dat ze in het buitenland zijn ,eens ze in Zeeuws Vlaanderen verblijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast wappert aan de ene kant van de Zeeuws-Vlaamse vlag. En daar zijn ze fier op. Er was al altijd veel grensverkeer tussen Zeeuws- en Belgisch-Vlaanderen, ook toen we nog betaalden met Guldens en Franken. Meer zelfs, er reden toen veel meer Belgische wagens aan de andere kant, omdat er toen heel wat Belgen hun spaargeld in Nederland kwamen beleggen. In Eede bestond er toen een hele levendige horeca die zo goed als volledig op dat Belgisch beleggingstoerisme draaide. Nu is dat volledig verdwenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
|
![]() Citaat:
(Er wonen meen meer dan 300.000 burgers van Duitse afkomst in Nederland) Omgekeerd zijn veel Nederlanders over de grens in Duitsland gaan wonen Het integreren in Zeeuws Vlaanderen blijkt overigens een gevoelige snaar bij Zeeuws Vlamingen. Volgens Zeeuws Vlamingen gebeurt dit nauwelijks tot slecht door Belgische immigranten. Het sociaal leven blijft zich vaak in België afspelen. Belgen weigeren te integreren https://www.youtube.com/watch?v=GIufM9Lhln0 Laatst gewijzigd door Adrian M : 16 augustus 2016 om 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, én "assimileren" tot Nederlanders.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Frans-Vlaanderen, daarentegen.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb zo een flauw vermoeden dat dat ook aan de Franse kant van de schreve het geval is. Dat is dan wel tragisch als dat inderdaad zo is.
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, welk land heeft trouwens ooit al land weggeschonken...?
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
|
![]() Citaat:
Maar de territorium geilheid in deze thread is beschamend. Gelijk echte dictators maar dromen over welke gebieden ingepalmd kunnen worden, met het speeksel uit hun monden, en een *r*ct** in hun broek (pardon my language, maar hier is het wel van toepassing). Wat dat de mensen die in die gebieden leven daarover denken is echt het laatste waar ze dan ook aan denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als er iets had moet worden rechtgezet dan is het Pruisisch Vlaanderen, maar daarvoor is het rijkelijk te laat. In de 19 e eeuw verdween er het Nederlands en geen kat die er noch het Nederfrankisch dialekt spreekt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 augustus 2016 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Europees Commissaris
|
![]() Bestaat er ook in Vlaanderen een belgitude.....?
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorwaar mooie emoties laaien hier hoog.
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 17 augustus 2016 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Minister-President
|
![]() Ik heb ooit wel eens meermaals de moeite genomen om Frans-Vlaanderen te bezoeken.
Wel, ik voelde me helemaal niet in Vlaanderen. Het is er door en door Frans. En dat de dorpjes Vlaamse namen dragen, en dat de grafzerken Vlaamse namen dragen, dat de (graafschaps)Vlaamse vlag er veelvuldig wappert, heeft mij op geen enkel moment het gevoel gegeven dat ik in Vlaanderen ben. Als ik aan Vlaanderen denk, denk ik aan het huidige Vlaanderen, het Vlaamse Gewest dus.
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je trouwens ooit met de mensen daar een wat langer gesprek gehad? Dan zul je vaak horen dat ze wel Fransen zijn, maar "anders". Diezelfde reflex zie je ook in de Elzas. Ze staan op hun eigen, regionale identiteit, ook al is die, met het verdwijnen van het Vlaams, deels natuurlijk verloren gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ik vermoed dat de grotere belangstelling in de Vlaamse Beweging er vooral komt onder invloed van vooral mensen uit het Belgische en Nederlandstalige gedeelte van het historische graafschap Vlaanderen. En hoe westelijker je gaat, hoe groter de belangstelling, schat ik.
![]() |