![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Banneling
|
Tot nu toe geen onnozelaar ontmoet die van plan is mee te gaan in dat piramidespel....
Kennen jullie iemand die in deze oplichterstruc zal trappen? http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2798373 |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En ook ambtenaren die nu voor 1 maart 2018 met vervroegd pensioen gaan, krijgen hun studiejaren nog gratis. 2/ In De Tijd staat een artikel over het afkopen van studiejaren met de raad : "DOE HET NIET". |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banneling
|
Zorgt dit voor lagere overheidsuitgaven? Dan vind ik het een goed idee. Pensioen is nu eens iets wat mij helemaal niet interesseert.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De regering heeft beslist om het systeem nu ook uit te breiden naar de ambtenaren. Die zullen binnenkort dus ook moeten betalen om hun studiejaren te laten meetellen voor hun pensioen. Tot nu toe kregen de ambtenaren die er gratis bij. Om één studiejaar af te kopen zou men 1.500 euro moeten betalen. In ruil krijgt men dan later per jaar ongeveer 200 euro pensioen extra. http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2799425 Laatst gewijzigd door demonen : 21 oktober 2016 om 23:47. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, ik heb dat nu ook vernomen, maar blijkbaar moet die afkoop gebeuren binnen 10 jaar na het afstuderen. Geen wonder dat er niet veel gegadigden zijn.
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Uiteraard gaat het zo zijn:
Mensen kopen af, en later schrapt men de pensioenen voor iedereen. Nu, mij goed. Belasting op domheid. Enkel domme mensen denken dat de wereld binnen 40 jaar nog dezelfde zal zijn en dat zij dan hun pensioen gaan krijgen. Daarbij, wie denkt er op die leeftijd al aan pensioen? |
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Nu, in dit geval lijkt het afkopen van studiejaren mij toch een zeer slechte deal. Stel dat je tot je 24 studeert, dan kom je slechts aan 43 loopbaanjaren, terwijl er 45 loopbaanjaren nodig zijn voor een volwaardig pensioen. Je kan die studiejaren dus omzetten naar loopbaanjaren voor 1500€ per studiejaar. Ik meen zelfs dat je verplicht bent om ALLE studiejaren op te nemen na je 20ste levensjaar, in dit voorbeeld dus 4 studiejaren ofte 6000€. Uiteindelijk kan je dat bedrag beter zélf opsparen. Komt daarbij dat de Belgische overheid nog eens een zeer onbetrouwbare partner is, en het volgens verschillende experts zelfs nog niet zeker is dat ze de pensioenen dan nog kunnen uitbetalen. Handen af dus. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat mij betreft ligt het vraagstuk niet voor. Enerzijds ben ik langer dan 10 jaar afgestudeerd, anderzijds nog niet 3/4 van mijn loopbaan achter de rug.
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Daarbuiten waren er nog enkel belangrijke voorwaarden. De scholing moest in dagonderwijs zijn met een volledig leerplan in een erkende school. EN niet onbelangrijk: de geregulariseerde jaren tellen niet mee voor de lengte van je loopbaan. M.a.w. je kan niet eerder op vervroegd pensioen als je die jaren regulariseert. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gouverneur
|
De legerdienst telt sinds kort mee voor de pensioenberekening. 2 jaar gesubsidieerd zuipen werd gelijk gesteld aan werken.
![]() |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Gij vindt dat niet kunnen? Gij vindt het normaal dat mannen die jaren verloren hebben wegens verplichtte legerdienst (lees: gewettigde vrijheidsberoving ten dienst van de gemeenschap) achteraf ook nog jaren langer moeten werken? PS ik heb behalve zuipen ook nog serieus mogen werken tijdens mijn legerdienst voor een loon van omgerekend minder dan 2 euro per dag. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Los daarvan zou het opnieuw in ere herstellen van een actieve legerdienst, inclusief bullebak drilsergant en uitdeler van de nodige ballen, een zegen zijn om generatie Z wat wereldse realiteit bij te brengen in tegenstelling tot wat ik zag/zie gebeuren door velen uit generatie Y.
|
|
|
|
#15 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is rekenwerk, maar ik kan me voorstellen dat iemand jonger dan 35 niet bezig is met zijn pensioen en niet zeker van zijn uiteindelijke loopbaan. Het zal gokwerk zijn, maar waarom niet?
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als het op mijn bank staat, zal het (misschien) minder waard zijn na 20-30 jaar, maar tenminste is het er nog.
|
|
|
|
#20 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
(het zo gezegde principe van; De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten). Maar vanaf je pensioenleeftijd telt dat schijnbaar niet meer want dan moet diegene die meer dan het dubbele van u heeft niet meer helpen de lagere pensioenen wat aanvaardbaarder te maken. Toevallig zijn dat nu net diegenen die reeds hun leven lang op kosten van die "sterke schouders?" teerden.
|
|