Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2017, 02:35   #101
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
In die reportage zie je het oprechte advies dat moslims aan elkaar geven. Het heet nasiha en is verplicht in de islam. Bij huwelijksproblemen idd: probeer er samen uit te komen, vraag Allah swt om hulp, familie en andere moslims om raad... ik begrijp ook niet meteen wat de politie gaat oplossen, de situatie verergeren misschien? Sinds wanneer is het trouwens een verplichting om naar de politie te stappen als je slaag hebt gekregen? Ook heel wat verkrachtingen bv zouden niet worden aangegeven. Moslims zijn gewoon tegen hypocrisie, weet je wel. Het valt ook op dat geen moslim haar heeft verboden van naar de politie of Deense instanties te gaan, alleen afgeraden en aangeraden om te proberen haar huwelijk te redden. Een islamitisch huwelijk is geen grap, net zoals over het algemeen je leven dat ook niet is.
Niemand verplicht u om moslim te zijn, je kan op elk moment kafir worden of als moslim al dansend naar de politie huppelen of als moslim de scheiding (khula of talaq) aanvragen. Ik begrijp dus niet wat het probleem is.
Excuseer? Advies om jezelf te laten slaan, te laten verkrachten, omdat je getrouwd bent met iemand die zelfs beslist of je mag werken?
Wat opviel was het advies om niet als een kaffir naar de politie te gaan, omdat dit voor de man problemen zou geven!
Hoe kun je dit verdedigen, en nog goed praten ook???
Bent u nog wel bij uw verstand?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 03:20   #102
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Excuseer? Advies om jezelf te laten slaan, te laten verkrachten, omdat je getrouwd bent met iemand die zelfs beslist of je mag werken?
Wat opviel was het advies om niet als een kaffir naar de politie te gaan, omdat dit voor de man problemen zou geven!
Ik betwijfel het.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2017, 21:16   #103
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wacht even..concreet, vormt de kern van onze Westerse staat dat religieuze leiders aan gelovigen het advies kunnen geven dat vrouwen geslagen mogen worden, seks niet geweigerd mag worden, ze toestemming nodig hebben van hun man om te werken, en bij huiselijk geweld geen aangifte gedaan mag worden? Valt dit wel of niet binnen de krijtlijnen van de wet?
Daar wil ik een duidelijk en ondubbelzinnig antwoord op.
Ik zei al eerder dat de wet de referentie is. Leest u mee? Artikel 66 van het Belgisch strafwetboek:

Citaat:
Art. 66. Als daders van een misdaad of een wanbedrijf worden gestraft :
Zij die de misdaad of het wanbedrijf hebben uitgevoerd of aan de uitvoering rechtstreeks hebben meegewerkt;
Zij die door enige daad tot de uitvoering zodanige hulp hebben verleend dat de misdaad of het wanbedrijf zonder hun bijstand niet had kunnen worden gepleegd;
Zij die, door giften, beloften, bedreigingen, misbruik van gezag of van macht, misdadige kuiperijen of arglistigheden, de misdaad of het wanbedrijf rechtstreeks hebben uitgelokt;
(Zij die, het zij door woorden in openbare bijeenkomsten of plaatsen gesproken, hetzij door enigerlei geschrift, drukwerk, prent of zinnebeeld, aangeplakt, rondgedeeld of verkocht, te koop geboden of openlijk tentoongesteld, het plegen van het feit rechtstreeks hebben uitgelokt, onverminderd de straffen die bij de wet bepaald zijn tegen daders van aanzetting tot misdaden of wanbedrijven, zelfs voor het geval dat die aanzetting zonder gevolg is gebleven.)
Wie aanzet tot mishandeling van een persoon, valt onder artikel 66.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 09:05   #104
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het valt ook op dat geen moslim haar heeft verboden van naar de politie of Deense instanties te gaan, alleen afgeraden en aangeraden om te proberen haar huwelijk te redden.
Concreet, dat arm schaap krijgt bezoek van haar moeder of schoonmoeder die iets zegt in de trant van "ach ja meiske, petsen krijgen is niet plezant maar ja, 't is wel uwe vent he".
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 10:06   #105
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik zei al eerder dat de wet de referentie is. Leest u mee? Artikel 66 van het Belgisch strafwetboek:

Wie aanzet tot mishandeling van een persoon, valt onder artikel 66.
IK denk dat je dit ruimer mag zien, normen en waarden van een bepaald land vormen de referentie.
Het ging immers ook over kinderen die examen hadden , maar de koranstudie hadden moeten laten voorgaan op studeren voor die examens.
Het gaat ook over vrouwen die toestemming nodig hebben om te mogen werken, seks moeten toestaan in hun huwelijk.
Oud 6 februari 2017, 10:19   #106
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
MashAllah mashAllah is dit een reportage tegen de islam?? Het doet deugd om zoveel iman te zien... begrijp de negatieve toon en onheilspellende achtergrondmuziek niet.
dit is dan ook weer duidelijk.

ook voor jou zijn woorden van de imam belangrijker dan de wet en zijn zelfs woorden van de imam die ronduit tegen de wet indruisen toelaatbaar.

het is mijn mening dat Europa zulke imams en hun aanhangers beter kwijt dan rijk is.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 10:45   #107
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
. Moslims zijn gewoon tegen hypocrisie, weet je wel. .
Taqqiya ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 11:42   #108
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

ook voor jou zijn woorden van de imam belangrijker dan de wet en zijn zelfs woorden van de imam die ronduit tegen de wet indruisen toelaatbaar.

het is mijn mening dat Europa zulke imams en hun aanhangers beter kwijt dan rijk is.
Dat is mijn mening ook!
Oud 6 februari 2017, 11:55   #109
Boa
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Euh, dat zijn dan wel alle imams die ze dan zullen moeten kwijt raken. Want de imams van de docu zeggen gewoon wat er in de koran en hadith staat.
Boa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 12:01   #110
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boa Bekijk bericht
Euh, dat zijn dan wel alle imams die ze dan zullen moeten kwijt raken. Want de imams van de docu zeggen gewoon wat er in de koran en hadith staat.
dat is, als de reportage accuraat is, zeker mogelijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 20:46   #111
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
De Sharia is de wet bepaald door Allah swt, De hoogste autoriteit. Je kan je met je beperkt verstand zelfs niet helemaal voorstellen hoe Hij is.
En volgens die wet mag een man zijn vrouw slaan, het is wel een van de allerlaatste middelen in een huwelijk, als ze tegen de sharia handelt en niet op andere (mondelinge) wijzen tot inkeer wil komen. Een man zal dat dan ook enkel doen om zijn islamitisch huwelijk te redden. Zo hoort het toch te zijn.
Verkrachting binnen het huwelijk bestaat niet. Een serieuze man gaat zijn vrouw nooit dwingen, dat spreekt voor zich. En een serieuze vrouw gaat haar man niet eindeloos weigeren.
Het advies was trouwens dat de kafir politie je problemen met de sharia niet kan oplossen. Vind ik logisch, ja.
Ook is de vermelding van die straf op het dood stenigen van een overspelige getrouwde veelal bedoeld als afschrikmiddel voor de mensen. Het toont aan hoe zwaar God tilt aan het overspel van getrouwden en hoe heilig het islamitisch huwelijk (waarin men om God's zegeningen vraagt) eigenlijk is. De straf wordt bijna nooit in de praktijk uitgevoerd, mede wegens het gebrek aan getuigen enz.

Ik vrees dat jij als opstandige vrouw niet serieus of bij je verstand bent en de gezonde samenleving, waarin het gezin belangrijk is, in de ondergang stort...

Laatst gewijzigd door Guinevere : 6 februari 2017 om 20:48.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 20:56   #112
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor mij is de sharia belangrijker dan een seculiere wet. Ik vind de sharia belangrijker voor elke MOSLIM.

Uw mening is uw goed recht. Voor mij hoeft secularisme niet de maatstaf te zijn in Europa als daar geen draagvlak meer voor is. Zoals vroeger, weet je wel, met de paus en kerk, alleen gaat het nu mss met de imam en moskee enzo zijn
Oud 6 februari 2017, 21:00   #113
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Concreet, dat arm schaap krijgt bezoek van haar moeder of schoonmoeder die iets zegt in de trant van "ach ja meiske, petsen krijgen is niet plezant maar ja, 't is wel uwe vent he".
Als ge na een paar petsen al direct wil scheiden, schort er wel iets met u. O, de decadentie!
Oud 6 februari 2017, 21:01   #114
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Sharia is de wet bepaald door Allah swt, De hoogste autoriteit. Je kan je met je beperkt verstand zelfs niet helemaal voorstellen hoe Hij is.
En volgens die wet mag een man zijn vrouw slaan, het is wel een van de allerlaatste middelen in een huwelijk, als ze tegen de sharia handelt en niet op andere (mondelinge) wijzen tot inkeer wil komen. Een man zal dat dan ook enkel doen om zijn islamitisch huwelijk te redden. Zo hoort het toch te zijn.
Verkrachting binnen het huwelijk bestaat niet. Een serieuze man gaat zijn vrouw nooit dwingen, dat spreekt voor zich. En een serieuze vrouw gaat haar man niet eindeloos weigeren.
Het advies was trouwens dat de kafir politie je problemen met de sharia niet kan oplossen. Vind ik logisch, ja.
Ook is de vermelding van die straf op het dood stenigen van een overspelige getrouwde veelal bedoeld als afschrikmiddel voor de mensen. Het toont aan hoe zwaar God tilt aan het overspel van getrouwden en hoe heilig het islamitisch huwelijk (waarin men om God's zegeningen vraagt) eigenlijk is. De straf wordt bijna nooit in de praktijk uitgevoerd, mede wegens het gebrek aan getuigen enz.

Ik vrees dat jij als opstandige vrouw niet serieus of bij je verstand bent en de gezonde samenleving, waarin het gezin belangrijk is, in de ondergang stort...
Ge maakt een grote fout, gij weet niet wat Allah wilt.
Gij gelooft wat een zevende eeuwse krijgsheer uit zijn botten sloeg en zelfs dat niet.
Hij heeft niet eens zelf iets opgeschreven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 21:29   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IK denk dat je dit ruimer mag zien, normen en waarden van een bepaald land vormen de referentie.
Fout. Totaal fout.

Enkel de wet is de referentie.

Als een groepering meent dat vrouwen rokken horen te dragen en geen broeken, dan mogen ze dat idee propageren. Niets strafbaar aan, daar er geen enkele wet bestaat die een dergelijke opvatting in de criminele hoek plaatst.

Ook al vindt de meerderheid van onze maatschappij dat een broek wel door een vrouw kan worden gedragen.
Oud 6 februari 2017, 21:31   #116
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging immers ook over kinderen die examen hadden , maar de koranstudie hadden moeten laten voorgaan op studeren voor die examens.
Komt me heel bekend voor. Alleen lees ik bij Vlaamse kinderen dan "jeugdbeweging of hobby's laten voorgaan op studeren".
Oud 6 februari 2017, 21:32   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk komt dat wel voor. Naast al die serieuze mannen lopen er jammer genoeg een aantal niet-serieuze mannen rond die niet echt last hebben van enig geweten.
Oud 6 februari 2017, 21:35   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijna nooit?

U moet zich dringend wat informeren over de praktijken in meerdere islamitische landen.

Daarnaast klopt uw redenering niet: als het huwelijk toch zo heilig is, waarom is scheiding dan wel toegelaten?
Oud 6 februari 2017, 21:38   #119
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout. Totaal fout.

Enkel de wet is de referentie.

Als een groepering meent dat vrouwen rokken horen te dragen en geen broeken, dan mogen ze dat idee propageren. Niets strafbaar aan, daar er geen enkele wet bestaat die een dergelijke opvatting in de criminele hoek plaatst.

Ook al vindt de meerderheid van onze maatschappij dat een broek wel door een vrouw kan worden gedragen.
Die groepering mag dat wel vinden maa r zeker een vrouw niet verbieden een broek te dragen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2017, 21:40   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Die groepering mag dat wel vinden maa r zeker een vrouw niet verbieden een broek te dragen.
Als een vrouw daarmee instemt, zie ik geen enkel probleem.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be