![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed, volgens uw redenering heeft de overheid dus recht op uw huis. U bent immers eigenaar kunnen worden dankzij een subisidiesysteem van de overheid: belastingaftrek voor de hypotheek, interessante overheidsformules als groene leningen, subsidies bij renovatie, subsidies voor isolatie... En natuurlijk behoren die zonnepanelen op uw dak de overheid toe, want, jawel, weer die subsidies... Snapt u het nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Europees Commissaris
|
![]() We komen hier eindelijk in de realiteit terug terecht.
Goed zo Panda! Er wordt hier de ene na de andere onnozele vraag gesteld. Vragen die niks te maken hebben met de bedoelde inhoud van de topics. Maar vragen die wel iets te maken hebben met de realiteit krijgen daardoor ook geen antwoord. Ik stel gewoonlijk geen vragen. Maar uitzonderlijk verwijs ik naar de topic "Politici zijn uitschot"; bijdrage nr 160. Het ging over de VZW's. Geen antwoord natuurlijk. Wel ik zal zelf eens antwoorden door een voorbeeldje te geven. Recent viel er in mijn brievenbus reclame over een nieuwe VZW. Volgens stichtingsacte vond ik bijna geen gegevens over wat in feite het maatschappelijk doel was. In feite ging het over inrichten van feesten. Bij ontbinding werd er wel vermeld dat dat gereserveerde gelden en deze van gerealiseerde activa moesten gaan naar andere rechtspersonen met hetzelfde maatschappelijk doel. In het reclamepamflet stonden reeds een hele rits sociale activiteiten vermeld die stuk voor stuk het inrichten van feesten betroffen met allesbehalve democratische prijzen voor deelname. Nu zit de hele omgeving van die VZW vol met zelfstandige restaurantuitbaters waar men terecht kan in zalen voor eens te feesten. Wel; ik stel mij daarbij wel serieuze vragen. De medewerkers van deze VZW mochten zelfs worden bezoldigd volgens de statuten. Anderzijds mochten ze ook deelnemen op vrijwillige onbezoldigde basis. Wie dit proza snapt mag het mij eens komen uitleggen. Wel zie ik het gebeuren dat er heel wat zelfstandigen mogen krabben om hun gedane investeringen af te schrijven. Nu ja; ik ben geen zelfstandige maar mocht ik het zijn dan kwam er heibel. Mits er nog anderen zouden zijn die bereid waren om uit hun zetel te komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niks dictaturen. Wel realiteit. Zal even nog een andere realiteit aanhalen die mogelijk is. De VZW Natuurpunt. Een enorm aantal vrijwilligers; zelfs schoolkinderen; werkt gratuit mee tot verwezenlijking van het maatschappelijk doel. Te mooi om waar te zijn. Het zou deel kunnen uitmaken van hun opvoeding. Al ooit zoveel weggeworpen bliekjes aangetroffen in de natuur of langs de wegen? Langs Vlaamse wegen komt men overal bliekjes tegen. ![]() Maar terzake. Natuurpunt is dus een VZW en heeft een bestuur dus. Het resultaat is wel dat Natuurpunt overal in conflict komt met eigenaars die voor een appel en een ei hun gronden moeten verkopen. Politiekers blijven dus buiten schot. Oh ja. Vadertje staat betaald een gedeelte van de aangekochte natuur. Maar feitelijk is vadertje staat de eigenaar. Laten we even in de toekomst kijken. De VZW Natuurpunt gaat in vereffening omdat de bestuursleden een mooi jobke aangeboden krijgen. En naar wie gaat het patrimonium? Naar vadertje staat natuurlijk. Het draait dus mooi. Europa bepaald dat er in België natuurgebied moet komen. Europa bepaald ook waar dit gebeurt. En de politiek vermijdt de confrontaties met benadeelde eigenaars. Men moet zich dus niet blindstaren op akkoorden van zelfs Napoleon met de kerk maar wel beseffen dat akkoorden geen waarde hebben. Zolang vadertje staat die akkoorden eerbiedigt zijn het akkoorden. Maar als vadertje staat zijn moment gekomen acht zal hij nemen wat hem toekomt. Desnoods pesten ze die VZW van hun gronden. Gewoon de OV verhogen en de VZW gaat in faling. En wie gaat dat verhinderen? Een volksopstand? Wie zal er nog voor uit zijn zetel komen? De handel verkoopt en heeft geld. De lege blikjes belanden in de bermen. Maat als de handel het leeggoed moeten inzamelen via statiegeld dan hebben ze geen tijd en staat het kot overhoop. Dat......is het verschil tussen realiteit en dromen. De Jan zou hiervoren in deze draad best niet teveel verder dromen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die prietpraatjes moet ik nog bewezen zien. Papier is geduldig. Er blijft veel armoede, eigen schuld of niet en nu wordt ze nog ingevoerd ook. Betaald door de overblijvenden die wel nog wat hebben. Vooral minder grabbelen aan de top kan soelaas brengen geen Homans verhaaltjes.
![]() |
![]() |
#209 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Oei! Weer niks reactie. Nochtans heb ik tweemaal bewust een dt fout gemaakt denkende dat men daar zeker ging gebruik van maken. Niks dus. Vijgen na Pasen. Nu ja; ik ben hier niet begonnen over VZW's in deze draad. Want daarop had ik ook reactie verwacht. Niet dus. Terwijl er hier op dit forum types aanwezig zijn die constant iedere draad om zeep helpen door onnozele vragen te stellen. Met hoeveel iemand verdient heeft trouwens niemand zaken. Dergelijke vragen zijn louter bedoeld om de essentie van een draad om zeep te helpen. En dat gezever blijft hier duren. Het resultaat is voor de hand liggend. Als waarnemer van deze kolder begin je uiteindelijk je af te vragen of sommigen hier werkelijk hun gepretendeerde partij vertegenwoordigen ofwel dat ze bewust die partij schade willen berokkenen via hun gedrag. Maar.....foert! Het zijn mijn zaken niet. Dat mombakkes (of nicab) dat sommigen hier mogen dragen maakt er wel een eeuwigdurend karnavalfeest van op dit forum. En binnenkort mogelijk beginnen te huilen dat ze niks meer mogen zeggen op een forum. Ik vind dat in dit land zelfs heel veel toegelaten is onder het mom van privacy. Men vraagt zelf achter maatregelen op den duur. Maar de partij die ooit probeert tegen die kolder in te grijpen zal worden afgeschoten door de andere partijen. Iedereen zit hier opgesloten in dit land. En dan maar hopen dat er ingegrepen wordt tegen zakkenvullers. Vergeet het. Het zeuren hier zal daar zeker niks aan veranderen. Après nous le déluge. Onze nazaten zullen de wereld wel verbeteren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu moeten bijna 125.000 Belgen hiermee rondkomen ! De eerste 8 maanden van '16 steeg het aantal leefloners met 13 %. Dat ligt vooral aan de "erkende" vluchtelingen. Het aantal erkende vluchtelingen nam toe !!! NU is de erkenningsgraad tussen 50 & 60 % Ook het groot aantal werklozen werd kunstmatig beperkt ---> OCMW. Hierdoor is er een "fantastische" DALING v.d. "werkloosheid" !!! + Onze politiekers maken ons wijs dat er veel meer mensen aan de slag gaan ---> eigenlijk een vervanging van oudere werknemers + x aantal DEELTIJDSE jobs ! We worden belogen & bedrogen dat het geen naam heeft. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Boduo : 11 februari 2017 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat daarin dat alles naar de staat gaat? Dan is dat zo. Staat daarin dat alles naar een bepaalde vereniging gaat? Dan is dat zo. Staat daarin dat het moet gaan naar een vereniging die dezelfde doelen nastreeft, dan is dat zo. De staat heeft in deze echt niets te willen. |
|
![]() |
![]() |