Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
13 februari 2017, 11:33 | #121 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
Maar dat was niet echt mijn punt. Ik wilde maar aantonen dat er bij het opwekken van stroom ook veel energie verloren gaat. Het gebruik van elecriciteit dus minder rendabel is als sommigen hier willen beweren. Akkoord, E omzetten naar stuwkracht in uw auto is veel rendabeler, maar dat is natuurlijk maar de laatste stap. Eerst moeten we E maken. |
|
13 februari 2017, 11:35 | #122 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
Citaat:
|
|
13 februari 2017, 11:40 | #123 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
Maar bij mijn weten volstaan windmolens en zonnepanelen nog niet voor onze energievoorziening. Wat mijn auto verbruikt kan ik niet meer gebruiken voor mijn mixer. |
|
13 februari 2017, 13:06 | #124 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.775
|
Bron Vrije Universiteit Brussel:
Hebben we voldoende stroom? Stel dat 10% van ons wagenpark elektrisch zou zijn, dan zou men slechts 1,4% meer elektriciteit moeten opwekken. Belangrijk is wel te onderstrepen dat er ook een hele andere evolutie bezig is. Namelijk die van de introductie van hernieuwbare energiebronnen zoals zon- en windenergie. Hun aandeel in de productie van elektriciteit zal sterk stijgen. Echter dit geeft ook uitdagingen. Wat als er geen wind is en geen zon? Dan zullen andere centrales moeten draaien om stroom te voorzien ofwel zal men meer en meer moeten werken met energie-opslag. De batterijen van de elektrische wagens zijn hier een potentiële kandidaat voor. Maar om dit mogelijk te maken heeft men heel veel elektrische wagens nodig en zoals reeds geschetst zullen die pas langzaam de markt binnenkomen. In afwachting van deze marktintroductie van elektrische voertuigen, zal men dus ons elektriciteitssysteem grondig moeten herzien als men de hernieuwbare energiebronnen hun rol willen laten spelen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
14 februari 2017, 00:05 | #125 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
30 jaar geleden reden mijn grootouders niet meer met de wagen. Ze waren toen 60. Bomma ging met de fiets haar waar halen. Bompa ging niet veel weg. Mijn ouders, ook ongeveer die leeftijd, hebben twee wagens. Idem ditto voor mijn schoonouders. En ze rijden veel. |
|
14 februari 2017, 00:06 | #126 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
In de winter laden die zonnenpanelen nauwelijks op en wie heeft opgelet weet dat we bijna een maand of langer zeer weinig wind hebben gehad.
Dat heb je met studies. Ze komen altijd anders uit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 februari 2017 om 00:07. |
14 februari 2017, 00:07 | #127 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
|
|
14 februari 2017, 00:08 | #128 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
De turbines hebben hier afgelopen dagen toch stevig gedraaid. Ze staan nauwelijks stil. Technologie: zelfs met lage windsnelheden draaien ze. |
|
14 februari 2017, 00:20 | #129 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
Maar uw gedacht is pas een non-issue aangezien niet alle electriciteit in België opgewekt wordt. Er wordt er ook ingevoerd. Trouwens in België wordt wel olie verstookt. |
|
14 februari 2017, 00:25 | #130 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
|
14 februari 2017, 00:30 | #131 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
De oudere niet. Daarom ook de fors hogere load factors ivg met pakweg 10 jaar geleden. |
|
14 februari 2017, 00:46 | #132 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
Ik weet niet of dat allemaal wel zoveel opbrengt. Heb ergens gehoord dat de aankoop + plaatsing + onderhoud nogal aan de dure kant is. Kwatongen beweren dat dit hun hoogste opbrengst is.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
14 februari 2017, 00:48 | #133 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Het zijn moneytrons van de bovenste plank. |
|
14 februari 2017, 09:05 | #134 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
Citaat:
|
|
14 februari 2017, 09:07 | #135 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
|
|
14 februari 2017, 09:10 | #136 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
|
Citaat:
Ik ben niet bereid om elke dag in de file te staan en dus doe ik dit ook niet. |
|
14 februari 2017, 09:17 | #137 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
Ik sta ook niet in files. Maar toch zijn er tienduizenden die het dagelijks weldoen. En er is geen alternatief.
|
14 februari 2017, 10:17 | #138 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
|
Als ik zie dat niet alleen hier bij ons, maar overal elders in de wereld er windmolens geplaatst worden, dan denk ik dat er niet zoveel getwijfeld moet worden aan hun rendement.
Idem met zonnepanelen. Ik zie geen probleem als in een gezin zoals het mijne (twee oudjes) twee auto's zouden hebben: één voor de korte afstanden (vul maar in: tot 50 of xx km) volledig elektrisch, en de andere een stekkerhybride, wat groter, voor langere afstanden, of als meerdere kleinkinderen eens mee moeten. Die kleine auto zou niet veel meer onderhoud moeten hebben als mijn wasmachine ... en zou, buiten de batterijen, flink wat minder moeten kosten. Want simpelere en minder technologie. Dat hele systeem zal dus zeker en vast een shift in tewerkstelling teweeg brengen; en misschien ook wel een forse mindering van het aantal jobs. De belastingen op autobezit gaan ook herbekeken moeten worden. Boeiende tijden. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
14 februari 2017, 10:42 | #139 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
|
14 februari 2017, 11:04 | #140 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
|
Ik ga voor 51 procent akkoord.
De 49 procent betreft het adjectief: slimme kilometerheffing. En in die slim mag zelfs iets bijkomen van belasting op luxe. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |