Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
14 februari 2017, 11:11 | #141 |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
|
Waarom belasting op luxe? Omdat een grote luxewagen een halve meter meer plaats in neemt? Doe dan de vrachtwagens maar maal vijf. Of omdat een bepaalde wagen vele malen duurder is dan een andere? Die heeft dan ook de 21% BTW er op betaald. Waarom moeilijk maken als het simpel kan : elke gereden meter met gemotoriseerd vervoer -is het nu op brandstof, CNG of elektrisch- hetzelfde bedrag. Is het nu op een veldweg of autosnelweg, dag, nacht, weekdag of weekend. En dat mag gerust een vrij hoog bedrag zijn en niet zo een lachertje als nu met de vrachtwagens.
Edit : met elektrisch bedoel ik dus ook een elektrische fiets. Dit is eveneens een stroomverbruiker. Ook de moto's, gaande van de kleinste tot de zwaarste. |
14 februari 2017, 11:47 | #142 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
Maar de hoeveelheid stroom zal altijd afhankelijk zijn van de wind. |
|
14 februari 2017, 11:52 | #143 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
|
14 februari 2017, 11:56 | #144 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
Kan meteen ook de factuur voor de gezinnen omlaag. |
|
14 februari 2017, 13:05 | #145 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
|
Citaat:
Het is één van de taken van de overheid om sommige goede zaken wat te bespoedigen via subsidies, zodat het moment van rendabiliteit wat vlugger in het zicht komt. Voorwaarde is natuurlijk wel dat het voldoende intelligent, transparant en eerlijk verloopt. Met andere woorden: niet laten organiseren door ene Freya of door ene Keizer van een badstad. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
14 februari 2017, 13:12 | #146 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
|
Citaat:
Op grote hoogtes draaien die redelijk gemakkelijk, omdat er altijd wel wat wind is en omdat de lengte van de wieken daar een grote rol in speelt. Een windmeuleke is nogal mechanisch, vergeleken met een paneelke. En ook nogal groot. Ik zie straks nog elektrische auto's met in het dak een paneelken geïntegreerd. Zal niet veel helpen, maar als de kost op vier jaar bijvoorbeeld teruggewonnen is, dan is het toch maar dat. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
14 februari 2017, 14:59 | #147 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
Uw autotje met paneelke zal in de winter veel stilstaan. |
|
14 februari 2017, 16:41 | #148 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
|
Citaat:
Men heeft bijvoorbeeld ook getijdencentrales. Die hebben het grote voordeel dat hun output perfect voorspelbaar is. We zullen trouwens ook energie moeten omzetten naar lange termijn opslag. Ik denk daarbij aan waterstof en methaan. Natuurlijk zou alles in één klap opgelost worden indien we kernfusie onder controle zouden kunnen krijgen. |
|
14 februari 2017, 17:09 | #149 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
|
Citaat:
Citaat:
.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
14 februari 2017, 17:16 | #150 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
Getijdencentrales hebben wel enige voordelen maar waarom zetten ze daar dan niet meer op in? |
|
14 februari 2017, 17:21 | #151 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
|
14 februari 2017, 19:41 | #152 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
Niet zonder enige reden. De reden is en blijft; veroorzaak fileleed en belast ze daarna met bv km heffing. 80% kan opgelost worden.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
14 februari 2017, 19:45 | #153 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.496
|
Is dat zo?
|
14 februari 2017, 20:51 | #154 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
14 februari 2017, 23:00 | #155 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
|
Citaat:
Hebt gij een idee hoeveel van dat soort auto's zonnepanelen op hun dak hebben liggen ? .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
14 februari 2017, 23:02 | #156 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
|
Citaat:
.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
15 februari 2017, 08:57 | #157 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
|
Citaat:
En ik heb daar niet echt een goede ondervinding mee. Maar goed, zoals ge zegt, alle beetjes helpen. |
|
15 februari 2017, 13:40 | #158 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.757
|
Ook Mercedes-Benz (Daimler) begint aan hun overgang-modernisering naar electro-wagens:
D: Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 februari 2017 om 13:42. |
|
15 februari 2017, 14:49 | #159 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
|
Citaat:
Ik vrees dat die nog meer buiten het budget van de modale burger zullen vallen..... |
|
15 februari 2017, 15:43 | #160 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 45.547
|
Ik ben eens benieuwd wat de versmalling van de E40 in Brussel gaat veroorzaken. Het probleem van de file wordt volgens Brussel veroorzaakt door problemen na de afritten en niet door de inrichting van de E40. En dus moet de E40 het verlies aan rijstroken kunnen slikken. Deze redenering is zoals de atoombom: klinkt goed in theorie maar duizenden zullen lijden. Zolang de problemen na de afritten blijven bestaan, zal een vermindering van het aantal rijstroken bijkomende verkeersellende veroorzaken.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |