Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2017, 19:04   #361
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het onze meen ik, of ligt Brussel niet in Vlaanderen volgens u
Spijtig genoeg wel. Maar het heeft ook ooit Romijns geweest en Spaans en..... 't Is wat het is dat telt en niet waar het gelegen is. San Marino ligt ook in Italië en 't Vaticaan ook.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 19:06   #362
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
je kan geluid, emissie, kilometerheffing invoeren. Een ademloos Ring taks, en een Zonien red de eekhoorn taks, Zonienwoud LEZ, de oplossingen zijn eindeloos met die slimme nummerplaat herkenningen...
Ge kunt ook die Brusselaars de raad geven om naar Wallonië te verhuizen, daar waar ze alleen everzwijnen horen knorren.
Oud 22 februari 2017, 19:07   #363
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat heeft dit met een regionalisering te maken? ook voor de regionalisering was dit al een klotedossier hoor.

ik zie geen enkele reden waarom het zou afkoelen. Ik veronderstel dat ze in Brussel maar zullen tevreden zijn als er effectief luchtvaartmaatschappijen vertrekken uit Zaventem.
Dat is onzin. Zij (vooral CDH tot in het extreme, maar ook de brusselse PS) zullen pas tevreden zijn als ze via hun verlaagde geluidsnormen minder lawaai boven hun kiesgebied zien bewaarheid worden. Ook de groenten in brussel, maar dat kan geen verwondering wekken. In dit dossier is het vooral CDH die dit als hefboom gebruikt om haar politiek overleven in Brussel nog een kans te geven. Daarom gaan die nu in overdrive, om zich tegenover de MR te kunnen profileren als de "goede" brusselse politieke partij die inzit met de nachtrust van de brusselaar terwijl de MR vlaanderen achterna holt. Sorry hoor mensen, maar zo werkt politiek...
CDH is enkel bezig met zichzelf te proberen een overlevingsscenario te gunnen. Dat dat ten koste van gigantische problemen is, zal hen worst wezen. En Vervoort werkt met plezier mee : al zijn tegenstanders zijn toch van een andere politieke familie zowel federaal als in vlaanderen. Kortom : hij heeft niets te verliezen.

Michel gaat de hamer moeten bovenhalen, geluidsnormen moeten gedwongen terug federaal worden zodat de federale regering objectief een beslissing kan nemen. De regio's kunnen hier niet uit raken. Ze kunnen dat enkel als ze hun eigen politieke agendas wegfilteren, wat uiteraard niet zal gebeuren...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 19:11   #364
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Terug een Belgische staat en het gezever is opgelost.
Terug? Van in 1830 zitten we met een Belgische staat en het heeft nooit anders geweest dan gezever sindsdien.
https://www.youtube.com/watch?v=GbdtQ0lWMEM

Laatst gewijzigd door Garry : 22 februari 2017 om 19:12.
Oud 22 februari 2017, 19:11   #365
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge moet eerst uw huis bouwen over een ijzeren weg, dan kun je daarna staan zeiken als de treinen door je slaapkamer rijden.
Ten eerste woonde ik in Bosvoorde lang voor er sprake was van 'vliegroutes', ten tweede, ik zeik niet, ik heb mijn huis laten isoleren, en heb er dus weinig last van als ik niet in de tuin ben.

Nog iets, choeke?
Oud 22 februari 2017, 19:15   #366
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Spijtig genoeg wel. Maar het heeft ook ooit Romijns geweest en Spaans en..... 't Is wat het is dat telt en niet waar het gelegen is. San Marino ligt ook in Italië en 't Vaticaan ook.
Brussel en Antwerpen zijn Gallo-Romeinse steden dan?
Oud 22 februari 2017, 19:16   #367
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ten eerste woonde ik in Bosvoorde lang voor er sprake was van 'vliegroutes', ten tweede, ik zeik niet, ik heb mijn huis laten isoleren, en heb er dus weinig last van als ik niet in de tuin ben.

Nog iets, choeke?
Van voor 1958 dan, want zo lang staat er een luchthaven in Zaventem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 19:22   #368
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Van voor 1958 dan, want zo lang staat er een luchthaven in Zaventem.
Inderdaad.
Oud 22 februari 2017, 19:23   #369
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog iets, choeke?
Ja schat, maar ik woon vlak bij de vlieghaven van Oostende en ik heb daar totaal geen last van. Hooguit twee keer per jaar dat hier zo zes keer na elkaar het zelfde vliegtuig overgevlogen komt, moet zijn dat het een is waarin iemand aan het vliegen is voor zijn brevet. Buiten dat komt hier wel van tijd tot tijd een heli voorbij. Enkele jaren terug hebben ze de vlieghaven uitgebreid met een helihaven.

Ge weet wanneer ge in de buurt van een vlieghaven gaat wonen, ook al is het een heel kleintje, dat de dag komen zal dat die uitbreiding neemt en vliegtuigen maken lawaai en als de wind dan nog per toeval in jou richting blaast, ja dan zul je dat horen, dat weet je vooruit. Als je dat niet wil moet ge daar niet gaan wonen.

Hier in Oostende staan er nog recent gebouwde villa'tjes juist in de aanvliegroute, en nu maken ze van hun gat dat de pannen van het dak vliegen.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 februari 2017 om 19:29.
Oud 22 februari 2017, 19:28   #370
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Een goeie samenvatting in het nieuwsblad:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170222_02745025
Transporteconoom Eddy Van de Voorde (UA):
“Het probleem is dat ze in Brussel niet wakker lijken te liggen van een paar duizend jobs minder. Dat hoeft ook niet te verbazen, als je de tewerkstellingsgraad bekijkt in gemeenten als Schaarbeek en Sint-Jans-Molenbeek. Misschien moet Vlaanderen maar een manier vinden om hun visie door te voeren. Ik zeg niet dat we naar een chantage-oorlog moeten, maar er zijn middelen genoeg om Brussel op de knieën te krijgen.”
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 19:34   #371
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is onzin. Zij (vooral CDH tot in het extreme, maar ook de brusselse PS) zullen pas tevreden zijn als ze via hun verlaagde geluidsnormen minder lawaai boven hun kiesgebied zien bewaarheid worden. Ook de groenten in brussel, maar dat kan geen verwondering wekken. In dit dossier is het vooral CDH die dit als hefboom gebruikt om haar politiek overleven in Brussel nog een kans te geven. Daarom gaan die nu in overdrive, om zich tegenover de MR te kunnen profileren als de "goede" brusselse politieke partij die inzit met de nachtrust van de brusselaar terwijl de MR vlaanderen achterna holt. Sorry hoor mensen, maar zo werkt politiek...
CDH is enkel bezig met zichzelf te proberen een overlevingsscenario te gunnen. Dat dat ten koste van gigantische problemen is, zal hen worst wezen. En Vervoort werkt met plezier mee : al zijn tegenstanders zijn toch van een andere politieke familie zowel federaal als in vlaanderen. Kortom : hij heeft niets te verliezen.

Michel gaat de hamer moeten bovenhalen, geluidsnormen moeten gedwongen terug federaal worden zodat de federale regering objectief een beslissing kan nemen. De regio's kunnen hier niet uit raken. Ze kunnen dat enkel als ze hun eigen politieke agendas wegfilteren, wat uiteraard niet zal gebeuren...
Klopt. Ook uit het artikel in het Nieuwsblad:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170222_02745025
“Niet alleen een massa jobs - 60.000 volgens de Nationale Bank - maar ook het imago van onze luchthaven, van Brussel en zelfs van België. Deze impasse kan leiden tot langetermijneffecten die structureel de aantrekkingskracht van ons land kunnen aantasten. En dat voor wat politieke spelletjes. Want laat ons eerlijk zijn: het probleem van lawaaierige vliegtuigen is veel minder erg dan vroeger. Ik mag dat zeggen: ik heb vroeger nog pal onder een vluchtroute gewoond.”
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 19:40   #372
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
wie kent er iemand op het kabinet van weyts, tijd voor een trajectcontrole op de zuiderrand van BXL.
Het kabinet van Weyts heeft het te druk met andere prioriteiten :
-hondjes beschermen tegen het lawaai van nieuwjaarsvuurwerk
-zijn dossier ivm onverdoofd slachten doorschuiven naar een gepensioneerde tsjeef
-zeggen dat oosterweel ab-so-luut de fout van zijn voorgangers is
-heel vlaanderen vol bordjes 70 km/u zetten zodat heel west vlaanderen vanaf nu ook in kruipsnelheid mag rijden zoals in de andere provincies. Maar zonder dat daar noodzaak toe is. Iedereen gelijk voor de wet, bij ons Benneke !!!
-proberen het dossier rond de ring van brussel te doen vergeten en liefst zelfs over de verkiezingen te tillen, zodat een andere kloot ervoor mag opdraaien.

Sorry, Ben en zijn andere mislukte studiemakkers die vermoedelijk zijn kabinet bevolken hebben andere katten te geselen. Io Vivat.
Oud 22 februari 2017, 19:43   #373
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad ;Lesotho wordt volledig omgeven door Zuid-Afrika .

San Marino wordt volledig omgeven door Italië.
Vaticaanstad ook.
Oud 22 februari 2017, 19:44   #374
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Natuurlijk ,want alle Vlaamse instellingen en ministeries zullen uit Brussel naar Vlaanderen verhuisd worden
En dat zal bovendien nog een groot voordeel betekenen in vermindering van trafiek.
Oud 22 februari 2017, 19:46   #375
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
voil�*, er gaat geen oplossing komen binnen de 2 maanden hoor.

Er zal pas een oplossing komen als Zaventem doodgebloed is.
oplossingen zijn er wel maar ze moeten ze willen uitvoeren.
Oud 22 februari 2017, 19:52   #376
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Marie haar vent zou dat filmpje moeten zien ! Mentale steun vanuit vlaanderen met zijn tantaluskwelling.
Oud 22 februari 2017, 19:53   #377
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets zou ik in geen duizend jaar zeggen, Brusselaars zijn Vlamingen.

Vanuit dat standpunt hebben de Brusselaars recht op zelfbeschikking, ze maken deel uit van het Vlaamse volk en zullen dus bijgevolg deel uitmaken van de Vlaamse republiek.
Van jou gaan ze nooit kunnen zeggen dat je niet duidelijk bent in je analyses en besluiten hee Xeno !
Oud 22 februari 2017, 19:53   #378
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoiets zou ik in geen duizend jaar zeggen, Brusselaars zijn Vlamingen.

Vanuit dat standpunt hebben de Brusselaars recht op zelfbeschikking, ze maken deel uit van het Vlaamse volk en zullen dus bijgevolg deel uitmaken van de Vlaamse republiek.
Dan is de Vlaamse republiek al verloren voor ze van start gegaan is.
Oud 22 februari 2017, 19:56   #379
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
We weten al lang dat gij u geen vlaming voelt. Brusselaars - moest je daar iets van afweten - passen hun "nationaliteit" aan zoals het hun uitkomt. Wat nooit verandert is hun superioriteitsgevoel. Zij voelen zich zelfs een stuk beter dan een belgicistische Maaskanter. Voor hun ben jij ook, net zoals ik, maar een boertje hoor!
Ik heb verschillende jaren in Brussel gewoond, gestudeerd en gewerkt. Dan heb je wel een idee hoe Brusselaars zijn. Mijn ervaring is dat dat Brusselaars wat betreft superioriteitsgevoel nog niet aan de knieën raken van die van Antwerpen. Als ge begrijpt wat ik bedoel.

Waarom zou ik mij Vlaming moeten voelen? Toch niet omdat een paar tientallen jaren geleden mijn geboorteregio en mijn woonplaats bij het Vlaamse gewest gevoegd zijn?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 19:56   #380
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U meent dat het de Brusselse regering dus louter te doen is om het Vlaanderen heel moeilijk te maken?

Als bekentenis kan dat wel tellen!
"bekentenis" ? sinds wanneer moet een forumlid hier stellingen innemen in naam van regionale regeringen ? En is een persoonlijke mening die strookt met die van één regio dan ook een "bekentenis" ? Dan bekennen wij hier 24/24 en aan de lopende band hoor...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be