Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2017, 13:29   #781
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is heel belangrijk.
Stel u voor dat u zich vergist en bij een bull begint te zuigen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 16:08   #782
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hoeft niet hoor

Aan de Vlaamse kust ook geen probleem....ze beginnen er zelfs direct in het Frans tegen me als ze je niet kennen En in Brussel spreken vlamingen andere vlamingen die ze niet kennen ook eerst aan in het Frans ......nog niet lang geleden meegemaakt in een vlaamse school Beleefde mensen 'de' Vlamingen
Er zijn er zelfs die daar handel drijven en geen woord Nederlands kunnen. Als ik aan de kust in het Frans aangesproken wordt ga ik gewoon in het Nederlands verder en krijg ik dan van hen te horen dat ze alleen maar Frans kunnen geef ik ze in het Frans een flinke sneer en ga gewoon terug buiten.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 16:16   #783
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de luchthaven van Dubai werken wel 50 nationaliteiten. Die luchthaven bevindt zich in de VAE...denk jij dat die valiezensjouwers daar allemaal Arabisch spreken ?
Die luchthaven boost aan een ongelofelijk tempo.....ze zijn daar met gans andere dingen bezig dan te zeuren over al dan niet Vlaamsch spreken. Daar wordt gewerkt en hebben ze andere dingen te doen dan zich met futuliteiten bezig te houden

Trouwens die laaggeschoolde mensen die daar het harde werk doen hebben niet veel diepgaande dialogen met hun collega's en hun oversten .....meestal is hier en daar een gebaar voldoende om te weten waar die of die kar moet worden naar toe gereden....

Begin toch wat te wennen aan de moderne wereld.
En maken ze daar ook te pas en te onpas van hun kloten over vliegtuigen dat ze te veel lawaai produceren? En daarbij, Zaventem ligt niet in Dubai hé. Wat jullie er allemaal bij trekken om toch maar te proberen aan te tonen dat jullie het grote gelijk aan jullie kant hebben, echt niet gewoon.

Waar ligt de vlieghaven van Zaventem, in Brussel, in Wallonië, in Dubai of in Vlaanderen?????

Vlaams dus. En als ze het niet kunnen of niet willen kunnen moeten ze het aftrappen.
Oud 28 februari 2017, 16:18   #784
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De andere collega's spreken ook Frans...
Niet wanneer ge de norm oplegt van voldoende Nederlands te kunnen.
Oud 28 februari 2017, 16:39   #785
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Niet wanneer ge de norm oplegt van voldoende Nederlands te kunnen.
Een luchthaven is geen ministerie, Garry.
Een bagagelader moet willen werken, twee armen en benen hebben en kunnen lezen.
Dat is het zowat.

Dat profiel vinden is op zich al moeilijk genoeg.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 februari 2017 om 16:42.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 19:01   #786
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een luchthaven is geen ministerie, Garry.
Een bagagelader moet willen werken, twee armen en benen hebben en kunnen lezen.
Dat is het zowat.

Dat profiel vinden is op zich al moeilijk genoeg.
Misschien is dat in Brussel al moeilijk genoeg, iemand te vinden die kan lezen en ook wil werken.

Ah, wat doet het er allemaal toe, in het nemen van kordate maatregelen is men in Vlaanderen één grote bende schijtlaarzen, wat moet ik mij daar dan in dik maken, dat ze op Zaventem hun plan trekken. 't Kan mij allemaal gestolen worden. Vroeger met Sabena, dan was het nog goed op Zaventem.

Laatst gewijzigd door Garry : 28 februari 2017 om 19:05.
Oud 28 februari 2017, 20:12   #787
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er zelfs die daar handel drijven en geen woord Nederlands kunnen. Als ik aan de kust in het Frans aangesproken wordt ga ik gewoon in het Nederlands verder en krijg ik dan van hen te horen dat ze alleen maar Frans kunnen geef ik ze in het Frans een flinke sneer en ga gewoon terug buiten.
En je gaat er weer aan voor je moeite. Want hoe denkt die waal ....ik zou wel NL willen spreken maar ik kan het niet.....hij (jij dus) kent Frans maar wil het niet spreken...c'est un flamingant
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 20:14   #788
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En maken ze daar ook te pas en te onpas van hun kloten over vliegtuigen dat ze te veel lawaai produceren? En daarbij, Zaventem ligt niet in Dubai hé. Wat jullie er allemaal bij trekken om toch maar te proberen aan te tonen dat jullie het grote gelijk aan jullie kant hebben, echt niet gewoon.

Waar ligt de vlieghaven van Zaventem, in Brussel, in Wallonië, in Dubai of in Vlaanderen?????

Vlaams dus. En als ze het niet kunnen of niet willen kunnen moeten ze het aftrappen.
De nationale taal in Dubai is Arabisch. Nochtans is daar een heel grot deel van de mensen die daar werken die taal niet machtig. Maar het is een internationaal kruispunt en iedereen trekt er zijn plan.
Oud 28 februari 2017, 20:15   #789
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
En je gaat er weer aan voor je moeite. Want hoe denkt die waal ....ik zou wel NL willen spreken maar ik kan het niet.....hij (jij dus) kent Frans maar wil het niet spreken...c'est un flamingant
Terwijl zijn reflex zou moeten zijn : "Oei, ik verlies klanten omdat ik geen Nederlands spreek, toch maar iets aan doen dus"...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 20:18   #790
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Terwijl zijn reflex zou moeten zijn : "Oei, ik verlies klanten omdat ik geen Nederlands spreek, toch maar iets aan doen dus"...
Oh maar die reflex gaat verloren tegenover de grote francofonie die ze moeten uitdragen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 20:44   #791
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
"Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest gaat vanaf middernacht boetes uitschrijven aan luchtvaartmaatschappijen wiens vliegtuigen de strenge geluidsnormen overtreden.
De Brusselse regering gaat dus geen rekening houden met het belangenconflict dat de Vlaamse regering (voor de tweede keer) heeft ingeroepen en waarmee de strengere regels (opnieuw) 60 dagen zouden worden uitgesteld."

http://www.hln.be/hln/nl/39286/Gelui...dsboetes.dhtml
"Dat de Brusselse regering het belangenconflict naast zich neerlegt is volgens de N-VA-minister "totaal ongezien".
"Ik herinner bij BHV, waar de Franstaligen vier of vijf belangenconflicten hebben ingeroepen. "

Inderdaad nu hebben het Vlaams Gewest en daarna de Vlaamse Gemeenschap een belangenconflict ingeroepen en de Brusselse regering veegt daar haar voeten aan.

Als een regio de wetten van dit land niet meer volgt,
is dit land de facto dus gesplitst.

Dank U Brusselse regering, nog van dat Go, go ,go
Brusselse regering brengt Vlaamse Onafhankelijkheid dichterbij : dit klopt niet.
Nog geen 5% vd Vlamingen is voor onafhankelijkheid!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 20:48   #792
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De critical mass om die reflex om te turnen tot de realiteit zijn de Vlamingen in Brussel al lang kwijt.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 20:54   #793
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Brusselse regering brengt Vlaamse Onafhankelijkheid dichterbij : dit klopt niet.
Nog geen 5% vd Vlamingen is voor onafhankelijkheid!
Veel minder, nog geen 0.0005% denk ik.

FDW misschien, dat zal het zo wat zijn.
Oud 28 februari 2017, 20:58   #794
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor Wallonië is Vlaanderen een koe, niet meer dan dat, en de mens houd de koe voor haar melk, niet uit liefde voor de koe. Zolang ze melk geeft zal hij er alles aan doen om te verhinderen dat die koe zou weglopen maar als de koe geen melk meer geeft dan hoeft hij die koe niet meer , dan zoekt hij zich een andere koe.

Als gij daar een andere visie over hebt is uw goed recht maar ik ben niet zo naïef als jij.
Neen, voor de meeste Franstaligen is Vlaanderen gewoon een deel van België net als Wallonië, Brussel en de Duistalige kant van het land. En een deel van België waar veel Franstaligen trouwens leven en werken : het beste bewijs dat ze geen boodschap tegenover het Vlaams-Nationalisme hebben.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 21:06   #795
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Etnische zuivering, ...veel zotter kun je het niet meer gaan zoeken.

Juist niets Etnische zuivering, gewoon noodzakelijke reorganisatie van een bedrijf waardoor er andere eisen gesteld worden aan het personeel en het personeel dat aan die nieuwe eisen niet voldoet laat afvloeien. Wat heeft dat te maken met Etnische zuivering???
Zoek geen schijnexcuus.
Oud 28 februari 2017, 21:07   #796
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze mensen doen afvloeien omdat ze niet voldoen aan de eisen van het bedrijf, dat verandert niets aan vrij verkeer van personen. Het wil niet zeggen omdat ze afgedankt zijn in Zaventem dat ze niet in Vlaanderen kunnen en mogen komen. Wat voor idiote zaken gaan jullie er nog allemaal bij trekken?
Afgedankt omdat ze geen Vlamingen zijn?
Oud 28 februari 2017, 21:10   #797
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze werk vinden waaraan ze voldoen!
Er zijn al nu Franstaligen die in Vlaanderen. Ze hebben dus werk gevonden waaraan ze voldoen. Geen redenen hen te ontslaan in andere woorden.
Oud 28 februari 2017, 23:05   #798
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik het niet wil spreken? In Wallonië en in Frankrijk spreek ik Frans. In Engeland spreek ik Engels, In Italië spreek ik Italiaans, in Duitsland spreek ik Duits en in Spanje doe ik wat ik kan om mij duidelijk te maken in het Spaans. Maar in Vlaanderen spreek ik V L A A M S, Capisc?

En voor dat ge komt melke dat het niet capisc is maar capisce moet zijn zal ik nu maar al meteen te kennen geven dat capisce als capisc mag afgekort worden en zelfs heel gebruikelijk is in Italië, want daar hebben ze hier op 't forum ook zo een slag van weg om te denken dat ze het allemaal veel beter weten.

In Vlaanderen Vlaams en op 't sint Anneke mosselen hé vriend!
Oud 28 februari 2017, 23:07   #799
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als 'onze' vlaming daar goede zaakjes kan doen zal die daar met veel plezier iets kopen en maar al te graag wat frans broebelen.
Ik schrijf het hier alle dagen.....alles draait om geld.
Oud 28 februari 2017, 23:10   #800
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Er zijn al nu Franstaligen die in Vlaanderen. Ze hebben dus werk gevonden waaraan ze voldoen. Geen redenen hen te ontslaan in andere woorden.
Als een bedrijf om redenen dient een reorganisatie door te voeren en omwille daarvan andere eisen stelt waaraan haar personeel moet beantwoorden mag zij perfect die personeelsleden die aan die eisen niet beantwoorden afdanken, of dacht gij soms dat de vlieghaven een liefdadigheidsinstelling is???
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be