Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2017, 17:58   #501
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Wait...

Dus krakers die iemands eigendom stelen = geen "Wild West"-rechtstaat, maar eigenaars die, in de steek gelaten door de rechtstaat dan maar eigenhandig die krakers op straat knikkeren, dat = "Wild West"-rechtstaat?
je kan dan eventueel de politie bellen die dan hooguit "hun paske" mogen vragen. Als dat je geen veiligheidsgevoel geeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 13 maart 2017 om 18:02.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:01   #502
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nergens. Net zomin als men ergens in europa mag rondlopen met wapens en schieten op inbrekers.
Als winkelier in België mag je wél schieten op inbrekers. Uitspraak door de Rvs.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...schieten.dhtml

In Italië is het ook geen probleem, vermoed ik.
http://jurgenverstrepen.typepad.com/...nen_mogen.html

Dus die "nergens" zou ik toch alvast met een flinke schop zout nemen.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:01   #503
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
10 maart 2015

’Kraken blijft in een juridische grijze zone zitten’, klinkt het op het kabinet van burgemeester Daniël Termont (SP.A). ‘Het is niet strafbaar. We proberen via gerichte preventie bij eigenaars zo veel mogelijk kraken te voorkomen.’ Ondanks de toename van het aantal kraakpanden stijgen de klachten niet, klinkt het nog. Een mogelijke verklaring is dat Gent sinds kort strenger optreedt. ‘Men is veel repressiever en minder tolerant geworden’, zegt Dominique Willaert, die via de sociaal-artistieke vereniging Victoria Deluxe vaak in contact komt met krakers. ‘Als een leegstaande sociale woning wordt gekraakt, stapt men meteen naar het vredegerecht. Uit schrik om electoraal afgestraft te worden door de gewone Gentenaar die al jaren op een wachtlijst staat.’

En het ziet er sterk naar uit dat die aanpak nog strenger zal worden. Het federale regeer*akkoord kondigt aan dat de ‘regels rond kraakpanden worden herzien om de uitdrijving te versnellen’.

Een goede zaak’, zegt schepen Mathias De Clercq (Open VLD); die in 2013 een soortgelijk wetsvoorstel indiende. ‘Er zijn ons verhalen bekend van oudere mensen die na een verblijf in het ziekenhuis vaststellen dat hun huis gekraakt is. Ze kunnen alleen naar het gerecht stappen. De politie kan nu enkel bij heterdaad optreden, wat zeer moeilijk is.’
https://gent.n-va.be/nieuws/elke-wee...anden-gekraakt

Nutteloos....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 maart 2017 om 18:02.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:06   #504
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben er zeker van dit meer succes heeft dan de aanpak van burgemeester Termont.
Ik ben er trouwens ook zeker van Termont het anders zou aanpakken als zijn eigen huis gekraakt werd.
Ik denk dat de Gentse politie dan wel meer dan één oogje in het zeil zal houden, naar de woning van rode Daniël toe, als meneer met z’n gezin op reis is.
Krakers/inbrekers maken daar gewoon geen kans.
Oud 13 maart 2017, 18:07   #505
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
in ieder geval niet het recht in eigen handen nemen.
rechtstaat weet je wel.....
Als de ‘rechtstaat’ (zie toestand Gent) faalt om haar burgers bij te staan, tjah…
Citaat:
maar goed, die is van geen tel als het over vreemdelingen gaat, dan telt enkel het recht van de sterkste en luidste roeper.
En hier komt je vooroordeel weer bovendrijven.
Of dat nu Roma’s, Afrikanen of homegrown Vlamingen zijn, de shit waar je dan mee zit is hetzelfde en eruit gaan ze.
Ik maak dus geen onderscheid tussen afkomst en/of etnie, ze krijgen allemaal dezelfde behandeling.
Oud 13 maart 2017, 18:08   #506
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je kan dan eventueel de politie bellen die dan hooguit "hun paske" mogen vragen. Als dat je geen veiligheidsgevoel geeft.
Juist daarom de bemerking.
Dergelijke systematieken zijn een bananenrepubliek waardig (then again hoeft dat ook weer niet te verbazen met jullie Belgische beleid...). Een overheid die zijn bevolking niet kan beschermen tegen dergelijke diefstal, en die het manu militari buiten knikkeren van krakers overlaat aan ellenlange procedures, die vraagt er gewoon om dat mensen het heft in eigen handen nemen.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:09   #507
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aja, het is inderdaad beter om wat slagen met een baseball bat uit te delen. Daarmee ga je zeker rechtszaken vermijden. Het voordeel is ook dat je niet gaat moeten wachten op een schadevergoeding van de tegenpartij want je zal zelf mogen dokken.
Ja kijk, meneer de juge, toen ik binnenkwam dreigden die inbrekers me te beroven van m’n geld en ik kon nog juist ontsnappen naar m’n garage.
Toen ze me achterna kwamen gelopen, had ik nog juist de tijd om een bat van onder het stof te pakken (die daar al 20 jaar onaangeroerd lag), waarop ze terug m’n huis binnenliepen.
Toen ik ze achterna ging zag ik hoe ze uit de keukenschuif enkele grote vleesmessen grepen om mij neer te steken, maar kon ze gelukkig nog tijdig ontwapenen met enkele gerichte batswings.
Zó en niet anders is dat gebeurd, meneer de juge.

En nu mag de tegenpartij aan het woord. Verdedig jij ze even, Fox ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 13 maart 2017 om 18:13.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:09   #508
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hier dus wel, je mag er zelfs blijven wonen.
Inbreken mag hier uiteraard niet. Tegen kraken valt jammer genoeg nog niet veel te doen. Dus is het belangrijk dat het wetsvoorstel Lachaert er nu snel doorraakt.
Dan zal dat strafbaar zijn, en kan de politie optreden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:15   #509
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat een hopeloos gedoe allemaal. Mocht ik na een korte of lange afwezigheid terug thuis komen en krakers aantreffen, dan zou ik alvast geen flikken of wat dan ook erbij halen.
Even m'n alu baseball bat uit de garage halen en die mensen heel beleefd 5 minuten de tijd geven om op te krassen.
When time is up en de ongenode gasten willen dan nog niet weg, dan zullen er ‘n paar klinkende homeruns te zien en te horen zijn in huize Diego.
Voila, case solved.
👍 Same here.

Maar ik zou hen wel netjes & beleefd 't (de) adres(sen) overhandigen van politiek correcte, pro-multicul, pro-diversiteit, linkse wereldverbeteraars, alwaar ze hun intrek kunnen nemen, als politiek correcte, pro-multicul, pro-diversiteit, linkse, allochtonenknuffelende wereldverbeteraar kan je daar toch niks op tegen hebben, de wereld is tenslotte van iedereen, kansarmen dienen geholpen te worden en verdienen 'n dak boven hun hoofd.

Dit geval juich ik dan ook van harte toe, want als iemand zulks verdient zijn zij 't wel.
In feite wens ik dat alle linkse politiek correcte, zelfverklaarde wereldverbeteraars multiculadepten toe!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:17   #510
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Wat een hopeloos gedoe allemaal. Mocht ik na een korte of lange afwezigheid terug thuis komen en krakers aantreffen, dan zou ik alvast geen flikken of wat dan ook erbij halen.
Even m'n alu baseball bat uit de garage halen en die mensen heel beleefd 5 minuten de tijd geven om op te krassen.
When time is up en de ongenode gasten willen dan nog niet weg, dan zullen er ‘n paar klinkende homeruns te zien en te horen zijn in huize Diego.
Voila, case solved.
Wees gerust. Tijdens de vlucht naar huis zou ik wel het een en ander uitkienen om ze op enkele minuten buiten te hebben met hun broek vol bagger. Geweld enkel zonodig in laatste instantie! Alhoewel zware electriciteitsproblemen en reukhinder en/of verstikkend gas niet gans geweldloos zijn. In zo'n gevallen moet men zo creatief als mogelijk te werk gaan. Shock doctrine aangewezen...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 maart 2017 om 18:22.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:24   #511
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in ieder geval niet het recht in eigen handen nemen.
rechtstaat weet je wel.....

maar goed, die is van geen tel als het over vreemdelingen gaat, dan telt enkel het recht van de sterkste en luidste roeper.
Die rechtstaat kan beter goed oppassen om zelf niet vervolgd te worden voor deze totale onzin.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:27   #512
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Same hier.
Wees er maar zeker van dat ik ondanks mijn beperkte mogelijkheden een manier zou vinden om mijn probleem op de lossen met het krapuul dat zich eventueel meester denkt te kunnen maken van mijn eigendom. De politie zou ik er niet eens bijhalen. Die maakt het alleen maar ingewikkelder om ongewensten buiten te krijgen.
Even een aantal hulpvaardige buren erbij halen met knuppels zoals ikzelf en beleefd vragen om op te hoepelen zal volstaan, denk ik. Wedden dat mijn ongevraagd bezoek het hazenpad kiest?
Oud 13 maart 2017, 18:30   #513
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inbreken mag hier uiteraard niet. Tegen kraken valt jammer genoeg nog niet veel te doen. Dus is het belangrijk dat het wetsvoorstel Lachaert er nu snel doorraakt.
En welke wet zegt dat kraken mag en wat de voorwaarden zijn ?
Mensen die zich in mijn huis bevinden zonder mijn toelating zijn inbrekers.
Ook als ze beweren dat ze krakers zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:31   #514
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat je zelf doet, doe je beter hee Muyle !

33 jaar jonger ....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:32   #515
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
👍 Same here.

Maar ik zou hen wel netjes & beleefd 't (de) adres(sen) overhandigen van politiek correcte, pro-multicul, pro-diversiteit, linkse wereldverbeteraars, alwaar ze hun intrek kunnen nemen, als politiek correcte, pro-multicul, pro-diversiteit, linkse, allochtonenknuffelende wereldverbeteraar kan je daar toch niks op tegen hebben, de wereld is tenslotte van iedereen, kansarmen dienen geholpen te worden en verdienen 'n dak boven hun hoofd.

Dit geval juich ik dan ook van harte toe, want als iemand zulks verdient zijn zij 't wel.
In feite wens ik dat alle linkse politiek correcte, zelfverklaarde wereldverbeteraars multiculadepten toe!
Alle poco's zullen de d'office de horlepiep dansen, wanneer hun woningen multi-cultureel verrijkt zullen worden door hun knuffels:

https://www.s-p-a.be/wie-is-wie/

http://www.raadvgc.be/gemeentemandatarissen.asp
Oud 13 maart 2017, 18:32   #516
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
👍 Same here.

Ge zijt te goed voor deze wereld.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:36   #517
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Same hier.
Wees er maar zeker van dat ik ondanks mijn beperkte mogelijkheden een manier zou vinden om mijn probleem op de lossen met het krapuul dat zich eventueel meester denkt te kunnen maken van mijn eigendom. De politie zou ik er niet eens bijhalen. Die maakt het alleen maar ingewikkelder om ongewensten buiten te krijgen.
Even een aantal hulpvaardige buren erbij halen met knuppels zoals ikzelf en beleefd vragen om op te hoepelen zal volstaan, denk ik. Wedden dat mijn ongevraagd bezoek het hazenpad kiest?
Via dit forum 'n paar pb's sturen en binnen de 24 hr heb je voldoende bijstand, om je woning van een hele nest krakers te ontdoen.
Oud 13 maart 2017, 18:37   #518
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
dus jij bent voor een "Wild West"-rechtstaat?
Er is geen ander toekomst draai en keer het maar ... met de komst van die woestijnzotten en die ander brousse mensen dan nog de Albanezen Maffia er tussen...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:47   #519
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Het is hoe langer hoe duidelijker: Termont en de rest van de sossen zijn meer bezorgd om de inbrekers/huisjesmelkers/krakers dan om de autochtone Gentenaar. Niet dat dat voor een groot deel van de linkse aanhang in Gent ook maar een bal uitmaakt hoor: die volslagen idioten blijven op sp.a stemmen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 18:55   #520
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
in dit geval is de term kraken gebruiken is gewoon bedrog en misleidend

bij kraken denk ik aan de renault fabrieken in Vilvoorde
20j leeg, geen belastingen, eigenaar gaan lopen, geen elctrabel contract, geen meubelen, verwaarloosd,...

Dat kun je kraken en dat is tot op zekere hoogte ok

een gedomicilieerd huis, met electrabelcontractje, meubeltjes, waarop belastingen betaald worden ... kun je nooit kraken.
je hebt dus geen nieuwe wet nodig, gewoon de bestaande wetgeving rond inbraak en diefstal toepassen

ga je niet akkoord definieer dan het verschil tussen bewoond en onbewoond.

in de tijd? 5 minuten naar de bakker vs een half jaar op cruise
in de ruimte? alle Belgen in het buitenland hun woonst wordt automatisch onbewoond?
werken in het buitenland mag niet meer wil je je eigendom niet verliezen?

in dit geval is het natuurlijk ook straf dat de inbraak bewezen moet worden, vraag me niet wat er te bewijzen valt als ze in de living op dit forum liggen te surfen, maar het mondelinge huurcontract tussen Roma en Oost-blokker door iedereen voor waar wordt aangenomen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be