![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Betreft bevolkingsgroei is de grootste bottleneck, zolang dit niet onder controle zullen de mensen daar blijven denken vandaag is voor helden, morgen is voor losers. Deze denkwijze is gewoon funest en moet mee gebroken worden. Het is als een stam van een boom, korte termijn denken leidt weer tot onderling wantrouwen, waardoor er een backstabbing cultuur ontstaat, dit leidt weer tot, en weer tot, en weer tot....; kortom Afrikaanse toestanden in lijn dat echte vriendschap wordt verafschuwt, dit is nml iets voor blanken, familielijnen is wat telt, wat goed is in de boze buitenwereld moet worden kapotgemaakt. Collectief samenwerken en wederzijds vertrouwen is de basis voor een goed functionerende samenleving. De blanken hebben de negers uit het stenen tijdperk gehaald; hen leren lezen, handen wassen en 1 god gegeven. Betreft wederzijds vertrouwen moet de neger echt zelf doen. Daar kan geen Chinees tegenop ! Laatst gewijzigd door Frankenstein : 7 juli 2017 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Europees Commissaris
|
![]() Ook een probleem is met Westers +Braziliaans voedsel is dat er geen klachten binnenkomen over fakevoedsel en dergelijke, en dus hoog in aanzien staat. Laatst heb ik begrepen dat in Nigeria een grote partij fake rijst uit China op de markt terecht is gekomen. Dwz een mengsel van plastic en cassave. Dit is big story natuurlijk, ipv een bedorven vrieskip, dat wel weer geaccepteerd wordt en niet tot zelden het grote nieuws haalt.
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 7 juli 2017 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vraag wie van de mannen worden er verkracht; zijn dit prof voetballers, MMA figthers, winkelbedienden, advocaten, pikzwarte pubers of gewoon lelieblanke bejaarden. Mijn vraag zit er een logica in of is het random in Afrika ? Laatst gewijzigd door Frankenstein : 7 juli 2017 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een goede site om je te informeren naar de werkelijke toestand van de wereld is deze: Www.gapminder.org http://www.gapminder.org/videos/dont...ut-population/
![]() |
![]() |
#265 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit zegt ook wel iets over de Chinese manier van denken, nml. totaal schijt hebben wat anderen binnenkrijgen en deze rommel ook nog eens met een 'glimlach' verkopen. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 8 juli 2017 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kwaliteitscontrole staat en valt op basis van vertrouwen van mensen die hun vak verstaan. Betekent dus dat douaniers, wareninspecteurs en hun bazen hun werk naar behoren moeten doen. Is dit niet het geval dan houdt alles op. Of het nu 'een klein beetje' of 'veel kwaliteitscontrole' is, maakt niet uit... Laatst gewijzigd door Frankenstein : 8 juli 2017 om 05:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Angola en Tanzanië bvb., stegen wel heel sterk. Staan nu ongeveer op het niveau van Kenya maar komen van veel verder. http://hdr.undp.org/en/composite/trends |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowiezo vind ik dat mannen en vrouwen in dit opzicht gelijk behandeld moeten worden. Volgens bepaalde linkse kringen zijn vrouwen, homo's, Marokkanen, zwarten, etc. per definitie slachtoffers. Nee dus, op dat vlak kan ik Houellebecq heel goed appreciëren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs in Kenya merk ik weinig zulke toestanden. Nog nooit ziek geweest van eten, helemaal anders dan in landen als Indië, die levensgevaarlijk zijn op vlak van gastro entritis en soortgelijke aandoeningen. Zelfs in echte krottenwijken koop ik soms lokale specialiteiten die op straat verkocht worden. De mensen die zulke dingen verkopen weten niet eens dat ze mensen in de zak kunnen zetten, daar komt geen enkele toerist, en de locals verdragen geen bedrog, dus de prijs is correct. En nog nooit ziek van geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag op Vranckx ging het over Kenya.
Die arrogante Zweed die reportages maakt over louche derde wereld figuren. Toevallig ken ik Kenya heel goed, VEEL beter dan dat ventje, en toevallig heb ik ook al eerder deheer Kirubi ook, niet echt maar heb hem wel al eens ontmoet, en veel mensen gesproken die hem goed kennen. Ten eerste, wat een povere reportage. Die zogenaamde krottenwijken van Nairobi zijn in het echt middle class. Duidelijk is dat hij naar de echte krotten wilde maar dat de bescherming voor de ploeg teveel zou kosten. Ook de pathetische pogingen waarop hij in de gunst van Kirubi wil geraken... die mens is erg rijk in Kenya en moet dus erg geslepen zijn, die had die journalist al lang door... natuurlijk werd hij slecht behandeld, Kenianen zijn bijzonder "sharp" hebben zulke dingen direct door. En natuurlijk is Kirubi corrupt, net als de president en iedereen in Kenya die geld heeft. Maar het is wel iemand die z'n via corruptie verkregen geld zo goed mogelijk probeert te gebruiken, en DAAROM is hij het publieke beeld van Kenya. |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onpartijdige bemerking, he.
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat zoveel Roemenen heimwee hebben naar die periode toont toch aan dat hij zo dom niet is. Ofwel zijn de huidige leiders nog dommer. Kirubi is intelligent, maar op z'n Keniaans. Onder het kolonialisme waren alle zwarten arm, dus alle rijke Kenianen zijn ergens "nouveau riche". Dus als ze kunnen eten ze ook liefst frieten met gefrituurde kip, met een paar stevige pinten er bij. En dan eens lekker samen naar de hoeren gaan. Ze blijven ook trouw aan hun stam, hij is een trotse Kikuyu. Je moet niet beginnen over Hegel of Kant. Die journalist lijkt mij ook niet van de slimste, ik zou zoiets veel subtieler aanpakken. Eens goed in de zuip smijten ook, dan zeggen ze wat ze echt denken. (natuurlijk zullen er weinigen bereid zijn dat te laten filmen) Het doet mij een beetje denken aan Rusland, ook daar kan een zakenpartner niet vertrouwd worden als je niet eens samen stevig bent uit geweest. Stalin deed dat ook, organiseerde zuippartijen, wie dingen zei die hem niet bevielen, kon 's morgens een bezoekje verwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wat ik niet begrijp is dat europese poco joernalisten zoveel waarde hechten aan multicultuur en de normen en waarden van die culturen, maar dan toch betwetertje spelen hoe zo'n Kirubu zich zou moeten gedragen. Dat is de schijnheiligheid van onze poco joernalisten. Daarom is zo'n multicul in europa zo'n chaos. Enerzijds de normen en waarden van vreemde culturen hoog in het vaandel dragen omdat het deel is van hun identiteit, en dan anderzijds moeten vaststellen dat die normen en waarden niet deugen. Begin er maar aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voorbeeld Suriname; de jeugd heeft Bauta destijds aan de macht geholpen, ouderen hebben gewaarschuwd dat deze man niet schuw is van geld bijdrukken, hiermee o.a. dure projecten financieren waarbij geld wordt afgeroomd, dus inflatie. Niet naar geluisterd; de eerste periode van 5 jaar ging 'goed', vanuit het niets werden banen in de ambtenarij gecreëerd, scholen kregen gratis eten, dure wegen en bruggen werden aangelegd. Wel tot gevolg dat van een schatkist overschot nu het land met een schuld voor generaties is opgescheept, momenteel werkloosheid, criminaliteit en inflatie etc. Surinamers (nougoed de meesten dan) in Nederland zeggen dat hun landgenoten door een zure appel moeten bijten, Bauta goed is en sturen weer voor de zoveelste keer geld naar hun familie. Inmiddels is de jeugd erachter gekomen dat zij een grote fout hebben gemaakt om op deze man te stemmen en o.a. beter niet haar hun ooms en tantes van de diaspora hadden en voormalig coupleider hadden moeten luisteren. Maargoed, te laat; het land heeft weer jaren nodig om op te krabbelen om vervolgens weer in dezelfde fout vervallen. Jammer, heel jammer zelfs. Maargoed het is en blijft een ontwikkelingsland; het zou niet in hun hoofd opkomen om in de vaart der volkeren mee te gaan. Stel eens voor om de bevoorrechte slachtoffer positie kwijt te raken.. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 9 juli 2017 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |