Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2017, 18:46   #61
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Kom kom, Brussel West is niet enkel Molenbeek, maar ook dorpjes als Ganshoren en St Agatha Berchem. Heus niet de far west.

Omdat militairen parasitaire leeglopers zijn, mogen flikken dat ook zijn?
zowel Koekelberg, Berchem, Jette als Ganshoren gaan dezelfde weg op als Molenbeek, St.Gillis, Vorst en Anderlecht. Binnen hooguit vijf �* tien jaar max. is het hele Z-W van BHG volledig geïslamiseerd. Volgend jaar misschien (hopelijk) nog niet, maar in 2024 krijgt Anderlecht een islamitische burgemeester, daar kan je gif op drinken.

De enige Brusselse gemeenten die nog niet zijn ingepalmd door het islamitisch tuig zijn : Oudergem, de twee Woluwe's, Ukkel, Watermaal-Bosvoorde en gedeeltelijk Etterbeek (de buurt rond de EU).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 18:50   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Hele delen van Molenbeek zijn ook alles behalve de Far West.
met heel veel goede wil, de Mettewielaan. Maar kijk, de terrorist die ilaatst in het Centraal Station een mislukte aanslag pleegde, woonde op die boulevard.
De rest van Molenbeek catalogeer ik als "vuilbak".

Citaat:
Oud 27 juli 2017, 18:52   #63
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja daar heb je een punt. Maar hoe zou dat komen ? Als ik die wijken dan vergelijk met de gewelddadige(re) wijken in niet islamitische landen dan heb ik zo een klein vermoeden.

Ja, zo kan je ook redeneren, "t'is elders nog erger, dus is het hier nog zo erg niet"

Citaat:
Oud 27 juli 2017, 20:08   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp die redenering niet goed. Als het gaat over gewesten of taalgebieden, zeggen V-partijen "Ze zijn te verschillend, ze hebben andere uitdagingen, andere noden; laten we verder uit elkaar gaan"

Als het gaat over gemeenten met nog grotere tegenstellingen (Watermael Boitsfort - Molenbeek), is eenmaking plots de oplossing.

Begrijpe wie begrijpen kan.
Probeer het begrip 'eenheidsworst' eens.
Het is niet omdat b. gesplitst moet worden, dan sommige gebieden dan maar versnipperd moeten worden in hun gemeentelijke organisatie zoals die was in 1830 ...

Verder vergeet je glansrijk dat alle Vlaamse partijen unisono zijn op het vlak van de organisatie van Brussel. Nu ja, de Franstalige ook. Maar wel diametraal anders.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 20:11   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Als ik het begrijp zal Jan niks kunnen veranderen, het wettelijke kader he, Jan moet dan het wettelijke kader maar aanpassen, maar dat gaat niet zeker, de anderen willen niet echt mee, hij kan ook opstappen omdat hij niet kan doen wat nodig is, een beetje karakter tonen he, toch als hij mijn stem wil hebben
We gaan eens testen of je het begrijpt:

wat heeft die flik eigenlijk concreet en precies willen aanklagen, en wie heeft die flik eigenlijk precies willen aanklagen ?
Wie blijft volgens hem in gebreke, en wie is daarvoor verantwoordelijk ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 27 juli 2017, 21:28   #66
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verder vergeet je glansrijk dat alle Vlaamse partijen unisono zijn op het vlak van de organisatie van Brussel. Nu ja, de Franstalige ook. Maar wel diametraal anders.
Veel Vlaamse politici roepen dat, ja. Bij Brusselse politici ligt dat echter anders.

Jean Luc Vanraes en Guy Vanhengel heb ik het tegendeel al horen bepleiten http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...onzinnig.dhtml

Unisono is ook veel gezegd. Bij Groen heb ik nog geen dergelijke geluiden gehoord. CD&V en SPa. zijn het eens over een fusie van de politiezones, niet van de gemeenten.
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 21:39   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel Vlaamse politici roepen dat, ja. Bij Brusselse politici ligt dat echter anders.
...
Die Brusselse politici wisten niets van Samusocial.
Dat zij voor eeuwig zwijgen en boeten voor hun lafheid.
En zeker de nek van een Hengel: een liberaal op een sossenlijst.

Oud 27 juli 2017, 21:59   #68
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

Jean Luc Vanraes en Guy Vanhengel heb ik het tegendeel al horen bepleiten http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...onzinnig.dhtml

Unisono is ook veel gezegd. Bij Groen heb ik nog geen dergelijke geluiden gehoord. CD&V en SPa. zijn het eens over een fusie van de politiezones, niet van de gemeenten.
Groen heeft zijn lot verbonden aan écolo en neemt klakkeloos over wat écolo voorkauwt. En vanhengel en vanraes daar noem je twee pipos die er alles gaan aan doen om te overleven in een francofone omgeving en zich dus zo weinig mogelijk Vlaams opstellen
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 22:03   #69
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dit.
Waarom dus miljoenen stuks buiten-Europees schrorremorie hier toelaten ?
Welke voordelen heeft de Europese bevolking daaraan te danken ?
ahzo ... gaat het over miljoenen ?

Tjah blijkbaar is er een groot verschil tussen eigen volk en vreemd volk.
Bij vreemd volk is het allemaal schorriemorrie tenzij een uitzondering en die dient dat dan uitvoerig te bewijzen.. dag in dag uit.
Bij eigen volk hoeft dat uiteraard niet daar Diego er zelf deel van uitmaakt
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2017, 22:06   #70
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat de industrie bazen in de jaren 60 en 70 hier vnml links waren....Een mens leert nog wat bij hier
tenzij hangmat dan toch weer niet synoniem staat voor links
Oud 27 juli 2017, 22:08   #71
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tuurlijk, dat blijkt uit de werkloosheidscijfers uit die tijd ...
zoek de cijfers maar zelf op. Kom eens uit uw hangmat.

goeike
Oud 28 juli 2017, 07:32   #72
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U geeft een simpel antwoord op een complexe vraag....wat uiteraard eigen is aan nogal rechtse mensen.

Wanneer is werk gedaan ? De AUDI VW fabriek in Vorst die draait nu toch nog altijd ? Er worden toch nog altijd wegen aangelegd ?

Die gastarbeiders waren hier ondertussen gehuisvest .....tot groot jolijt van onze huiseigenaars en verhuurders die hun oude krotten plots zagen veranderen in goudmijntjes.

En verder bedankt voor uw interessante uitleg over fauna en flora....bent U bioloog of is dat gewoon een hobby

Gisteren in het nieuws! Een ingevoerde plant "duizendblad" is hier al dertig jaar en nu heeft de VRT dat ook ontdekt. En nu hebben ze er niks als miserie mee en krijgen ze hem heel moeilijk weg. Wie kan de sukkelaars helpen met een oplossing aan te reiken? Ook dat nog!! Hadden de Amerikanen in Vietnam geen spul dat alles kapot kreeg?
Te zachte dokters maken gewoonlijk de ergste wonden.
Ze zullen dat hier nog wel ondervinden.
Die volksverhuizingen hebben altijd bestaan maar dan in het klein.
Bij ons in de streek zegt het volk nog steeds : "Hij is verhuisd naar Vilvoorde". Sommigen om dichter bij hun werk te wonen. Maar ook een heleboel die het niet te nauw namen met hun sociale verplichtingen en zopen tegen de sterren op ofwel hoereerden; hun vrouw afsloegen en hun kroost honger lieten lijden. Kortom; een publiek dat niet meer aanvaard werd in de context van een sociaal platteland. En dan hebben we nog de tijd gekend dat er velen naar Amerika trokken. Ook velen van dezen hadden geen nagel om hun gat te krabben en evenmin de werklust.
Als we de gemiddelde Amerikaan beoordelen naar het sociaal gedrag van sommigen dan kan men besluiten dat ook hier de appels dikwijls niet ver van de boom zijn gevallen. De tegen hun wil geïmporteerde zwarten en de indianen kunnen daarvan getuigenis afleggen.
En nu zijn we hier bezig met hetzelfde toe te laten.
Een meer en meer ontwrichte maatschappij zal het eindresultaat zijn.

Laatst gewijzigd door werkman : 28 juli 2017 om 07:56.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 08:33   #73
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat heeft die flik eigenlijk concreet en precies willen aanklagen, en wie heeft die flik eigenlijk precies willen aanklagen ?
Uw vragen doen niet direct ter zake volgens mij.
Er is wel een bijkomende vraag, wie gaat dit oplossen.

Aangezien Jan twee jaar geleden heeft aangekondigd dat hij Molenbeek ging opkuisen is het hij die dat gaat oplossen.

Ik wacht, aangezien ik de zestig reeds gepasseerd ben is mijn tijd redelijk beperkt.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 08:33   #74
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aangezien Jan twee jaar geleden heeft aangekondigd dat hij Molenbeek ging opkuisen is het hij die dat gaat oplossen.

Ik wacht, aangezien ik de zestig reeds gepasseerd ben is mijn tijd redelijk beperkt.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 12:19   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht

Neen, de echte vraag, naar aanleiding van de 'bekentenis' van de flik is:
wie saboteert onze minister Jan ?
Ik zie geen enkele andere mogelijkheid dan het lokale gemeentelijke niveau.

Oud 28 juli 2017, 13:07   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele andere mogelijkheid dan het lokale gemeentelijke niveau
.
Als dat zo is, zal Jan dat wel weten, en dan moet hij dat publiekelijk zeggen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat zijn eigen coalitie-genoten hem afremmen (cd&v ??? Jongeren-voorzitter Sammy Mahdi is islamiet, en woont in Molenbeek). Maar dan moet Jan dat ook publiekelijk zeggen, als hij niet wilt om zelf gebrek aan initiatief verweten te worden.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 juli 2017 om 13:08.
Oud 28 juli 2017, 13:51   #77
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie geen enkele andere mogelijkheid dan het lokale gemeentelijke niveau.
tweede mogelijkheid: Jan is incompetent
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 15:35   #78
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tweede mogelijkheid: Jan is incompetent
Voor een fanboy als Schoof is dit totaal uitgesloten. Jan kan immers niks verkeerds doen.
Oud 28 juli 2017, 16:20   #79
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Voor een fanboy als Schoof is dit totaal uitgesloten. Jan kan immers niks verkeerds doen.
Dat Jan incompetent zou zijn, heeft meneer de flik alleszins niet gezegd.

Hij heeft alleen gezegd wat in de openingspost gequoot werd. En ik meen tussen de regels te lezen dat er niet veel naar minister Jan verwezen wordt.

Oud 28 juli 2017, 17:24   #80
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn nu éénmaal de Franstaligen die de plak zwaaien in Brussel tot spijt van wie het benijdt.

En die 'oude' flik .....weet je waar die nog met weemoed van droomt ? Inderdaad van de goede oude gemeentepolitie.

En mij lijkt het duidelijk....in feite heeft die nog gelijk ook....het was in feite toen nog beter ook.
Het zijn nu éénmaal de Franstaligen die de plak zwaaien in Brussel tot spijt van wie het benijdt.

En dus is het te gek dat die de "hoofdstad" van het land vullen waar de meerderheid uit Vlamingen bestaat die voor meer dan 3/4 of 4/5 de economie in handen hebben!
Vlaanderen heeft een eigen hoofdstad nodig.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be