![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geen kleintje. Er zijn daar maar 2 oplossingen voor. Je pikt er een op grote werken. Of je koopt er een en die kost enorm veel. En dat ding maakt lawaai.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 27 augustus 2017 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dan spreken we over particuliere kopers. Niet over leaserijders, zelfstandigen of mensen die het bedrag gewoon cash neerleggen.... Dus de werkelijke gemiddelde kost zal nog wat hoger liggen. In de VS is dat 35k dollar. Dus niet iedereen is zo arm als jij denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op iedere wagen hebben ze een zeer gezonde marge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nieuwe kerncentralestroom is een pak duurder, ook als wind en zon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Banneling
|
![]() Johan, in wat voor milieus vertoef jij eigenlijk ?
Stroom is duurder geworden, maar wij hebben een voorschotfactuur van 75 euro per maand. Ik vind dat nog heel goed meevallen. Gezin van 4 en vrijstaande woning. Als je zulke bedragen zwaar noemt voor een budget zit je in de categorie leefloner of eeuwige dopper te spreken.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Micro WKK's zijn daarom veelal gastubrines. Vraag maar eens een offerte. Ik heb het ooit gedaan. Ik heb me snel omgedraaid. Reteduur en enkel electriciteitsproductie in de winter. (Want iets wat Johan ook niet echt snapt is dat een WKK enkel rendabel is als manier om wat electriciteit te produceren naast warmte productie, wat zijn hoofddoel is.) Kortom, grote fabrieken met droogprocessen bvb hebben baat aan een WKK. Woningen die iet of wat geisoleerd zijn maken daarmee verlies. Die moeten te weinig stoken en zullen bijgevolg het merendeel van de stroom nog van het net moeten trekken. Maargoed, geloof deze nerd maar niet, ik heb er eentje neergezet van 600k voor mijn vorige werkgever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien als je in een caravan woont met 2 lampen en een klein kacheltje...maar dan nog? Een klein generator verbruikt circa 1 liter per uur...mogelijks wat meer. Een grote?
![]() |
![]() |
#408 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een reden waarom men dit niet doet, en op plaatsen waar men het deed, voor zonnepanelen + batterijen kiest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk eerder dat, wanneer we morgen allemaal op elektriciteit willen gaan rijden, er een nieuw atoomcentrale tijdperk geboren wordt. En dan rest de vraag, waar we tot op vandaag nog geen oplossing voor hebben, ..."waar blijven we met de gevaarlijke restafval"? Of dit nadeel nu te verkiezen is boven de nadelen van fossiele brandstof betwijfel ik. Overigens, in de Sahara is het overdag zeer warm en zonnepanelen verliezen een deel van hun productievermogen door warmte. Maar we kunnen dan de stroom dat ze opwekken gebruiken om een hele batterij ventilatoren aan te drijven om de panelen te koelen. Het gaat ook een kostelijke bedoening worden om al die panelen dagelijks weer schoon te vegen van al dat rondvliegend zand. Dus,... de Sahara lijkt me toch geen optimale keuze. Laatst gewijzigd door Garry : 28 augustus 2017 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kernafal kan veilig worden opgeborgen in kleilagen, granietlagen, enz...en dit voor de rest van de tijd. Nota: velen beseffen niet dat onze aardkorst van haar eigen stevig radioactief is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wind en zon! We zullen niet op één of twee bronnen, zoals wind en zon, kunnen teren en blijven teren in de toekomst om onze gigantische stroomverbruik te leveren. Of ge het nu graag hoort of niet, we zullen nood blijven hebben aan andere stroomleverende toestanden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echter nieuwe kerncentrales zullen stroom leveren die een pak duurder is als die 15 euro MWh. Daarom zon en wind: ze kunnen de gemiddelde prijs omlaag trekken. De nieuwe centrale hinkley point in GB heeft een deal dat ze stroom verkoopt aan 92.50 pond per MWh. Dat is NIET goedkoop. Zon en wind duiken daar zeer gemakkelijk onder met (verkoops)prijzen in de range an 50-60 euro/MWh nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik ook niet gezegd heb. Ik had het over de oppervlakte. Er zijn ook koudere woestijnen. Kijk toch eens waar de Chinezen hun -huidige- PV-panelen zetten. tussen 36 en 41 graden Noorderbreedte zegt jou dat iets?: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...power_stations
Wie weet worden die "toekomstige PV-technieken" niet op de aarde geplaatst, na pakweg 2050. Een hele hoop wetenschappers zijn daaraan bezig, Japanners op kop. Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 augustus 2017 om 10:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar zouden die Duitse wetenschappers wel aan gedacht hebben voor die enorme stijging aan zonne-energie vanaf 2040? ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 augustus 2017 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kennis van hoe electriciteit gebruikt kan worden is genoeg.
Het gebruik van onstuurbare energiebronnen zoals zon en wind kan alleen in combinatie met grootschalige energie opslag, om er een stuurbare energiebron van te maken. Maar het gaat een dure, zure appel zijn om door te bijten om de overgang van fossiel naar hernieuwbaar voor 7 miljard+ mensen met een redelijke levensstandaard voor elkaar te krijgen. Ik alvast ben niet bereid die overgang te bekosten.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 augustus 2017 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bekostigen? LOL
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 augustus 2017 om 10:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat schrijf ik niet. Ook die kwispels zijn daarvan op de hoogte.
Maar ze gebruiken een kristallen bol om zulke voorspellingen te doen. Extrapolaties van gegevens uit het verleden en nu die de menselijke factor van morgen gewoon negeren, een faling die ingenieurs en dergelijke wel meer maken. Ik negeer de menselijke factor niet, maar zie die als extreem negatief. Ah, het is dus gratis?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 augustus 2017 om 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zal moeten Maddox. Of de gevolgen collectief dragen: mislukte oogsten, voedseltekorten, oorlogen, migratiestromen die onhoudbaar worden, stevige zeespiegelstijgingen, lange droogtes, overstromingen... We zien de effecten nu reeds op grote schaal, of denk je dat het een toeval is dat Harvey de krachtigste orkaan is die ze in houston ooit hebben gezien ? Tis van te moeten en je zal mee betalen. De overheid zal je, terecht, de keuze voor een fossiel wagen ontzeggen over x-jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kwestie, veel stormen zijn er niet gemeten toen de koolstof nog vrij in de natuur rondzwierf ipv opgeslagen te zijn in fossiele brandstoffen. Citaat:
![]() |