Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2017, 20:23   #221
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Overtuigd door bedriegers? Vergelijkbaar met die idioten die zichzelf opblazen omdat ze denken dat ze daarna XX maagden ter beschikking krijgen.

bron: https://www.demorgen.be/binnenland/5...otje-b8f8f83e/

Men mag mij altijd van het tegendeel overtuigen met studies die het tegendeel staven. Ik ben benieuwd.
De oorlog is een vehicel, een excuus voor de Vlaams nationalistische overtuiging. Het is absoluut niet het ontstaan geweest.

Men heeft nu een kapstok om hun verhaal aan op te hangen. Het ideale slachtofferolletje....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 20:24   #222
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Waarom blazen mensen zichzelf op ?

Frontsoldaten hadden niet veel uitzicht. Veel dood, vernieling en miserie. Ze zijn dan ook erg vatbaar voor radicale ideologien...

Maar deze heren waren blijkbaar zo gebrainwashed door de zgn vlaams zaak, dat ze overliepen. Naar de vijand die Vlamingen afschoot aan de lopende band in de dorpen die ze bezette.

Sterk bezig.
Dit is beter - t.t.z. méér uitgewerkt - dan de antwoorden van "Het Oosten" (lafaards, oorlogsmoe) en "pajoske" (overtuigd door bedriegers).

Let wel: u romantiseert die mensen niet, u praat ze niet goed, maar u demoniseert ze evenmin.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 28 augustus 2017 om 20:32.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 20:25   #223
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat niemand problemen heeft met de francofonie, behalve gij.
O maak je geen zorgen, de Canadezen kunnen er over meepraten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 20:28   #224
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. met andere woorden : de poepers van de bazen ..
Luister even viermiljoen. Forummer Het Oosten doet een ernstige poging de discussie die hier plaats vindt op een deftige manier te voeren. In een materie die voor jou véél te hoog gegrepen is. Ik vraag me af wat in godsnaam de poepers van de bazen te maken hebben met de 1ste wereldoorlog en alles daarrond. Het is trouwens de zoveelste keer dat je op die manier reageert. Ik verzoek je dan ook te stoppen met het verkloten van deze draad én voor éénmaal je wafel te houden.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 20:36   #225
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
O maak je geen zorgen, de Canadezen kunnen er over meepraten...
Oh dit wil ik horen.
Oud 28 augustus 2017, 20:40   #226
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Luister even viermiljoen. Forummer Het Oosten doet een ernstige poging de discussie die hier plaats vindt op een deftige manier te voeren. In een materie die voor jou véél te hoog gegrepen is. Ik vraag me af wat in godsnaam de poepers van de bazen te maken hebben met de 1ste wereldoorlog en alles daarrond. Het is trouwens de zoveelste keer dat je op die manier reageert. Ik verzoek je dan ook te stoppen met het verkloten van deze draad én voor éénmaal je wafel te houden.
Wereldoorlog I is in ieder geval een complex gegeven. Ik gebruik als bronnen hier bvb doorbraak.be. Niet echt belgicistisch.

Maar Koning Albert I was helemaal geen Vlamingenhater. Hij heeft zijn eed in het Nederlands afgelegd (naast het Frans). Duits was toen nog geen taal in ons land. Hij sprak Nederlands tijdens zijn bezoeken. Hij heeft gepleit in een troonrede voor een Nederlandstalige univerisiteit in Gent.

Citaat:
De noodzakelijkheid van een vruchtbare eendracht vereischt de oprechte samenwerking van al de kinderen van een zelfde vaderland zonder onderscheid van oorsprong of taal; op dit gebied der talen zal de strengste gelijkheid en de volstrekste gerechtigheidszin voorzitten bij het uitwerken der ontwerpen, die de Regeering aan de nationale vertegenwoordiging onderwerpen zal. Op die wijze zal een verstandhouding ontstaan, die de eenheid en onverdeelbaarheid van het Land bestendigen zullen, zooals zij zich gedurende den oorlog geopenbaard hebben door zooveel bloedoffers. Een wederkeerige eerbied der belangen van Vlamingen en Walen moet het Bestuur doordringen, elkeen de zekerheid geven, in zijn taal verstaan te worden en hem zijn volle verstandelijke ontwikkeling te verzekeren, namelijk in het hooger onderwijs.

Dat de ambtenaar, de magistraat, de officier de taal moeten kennen van hen die zij besturen, is een grondregel der billijkheid. Het belang zelf van het Land brengt mee dat elke van onze twee bevolkingen in hare taal ten volle hare persoonlijkheid, hare oorspronkelijkheid, hare verstandelijke gaven en haren aanleg voor kunst ontwikkelen kunne. De Regeering zal het Parlement voorstellen van nu af aan de grondvesten te leggen van een Vlaamsche Hoogeschool te Gent, behoudens het recht van de Kamers die uit de verkiezingen zullen ontstaan, de bepaalde vormen en wijzen te regelen.
Het probleem was de eenheid van zijn leger tijdens WO1.
Oud 28 augustus 2017, 21:04   #227
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

PS, cdH, Ecolo, MR allemaal hebben ze samen gewerkt om het cordon op VB te verwezenlijken om Vlaamse stemmen op VB na de verkiezing totaal waardeloos te maken. België zou democratisch land zijn…. Maar Alles werd door heen de geschiedenis van het sjoemel merk België gedaan OM zoveel mogelijk de democratische meerderheid % te verminder van Vlaanderen, Vlaamse stemmen na de verkiezing waardeloos te maken.

PS, cdH, Ecolo, MR hebben samen gewerkt om de persoonlijke waarde van de Vlaamse stem bij verkiezing minder waardig te maken aan de Waalse,

PS, cdH, Ecolo, MR hebben samen gewerkt om Brussel te verfransen,

PS, cdH, Ecolo, MR hebben samen gewerkt om BHV om Franstalig landsdeel uit te brijden en macht van Franstalige Brusselse rechtbank.

PS, cdH, Ecolo, MR hebben samen gewerkt Tot zelfs de staatsgreep droom van Di rupo PS Wallon – Bruxel gesteund, allemaal om de democratische meerderheid van de Vlamingen te verkleinen.

Zolang dat de zo gezegde Vlaamse partijen, als het om het belang van Vlaanderen gaat NIET zullen samen werken: maar om de persoonlijke zitjes van de partij iconen of de eigen partij >> Zal de democratische waarde door versplintering die in de weegschaal geworpen word om Vlaanderen te verdedigen steeds weer democratisch te weinig zijn tegen de Franstalige samen werking van LINKS TOT RECHTS >> PS, cdH, Ecolo, MR.

Met het resultaat dat mensen die leven op Vlaamse boden steeds weer democratisch misbruikt zullen worden.

Dus Of de Vlaamse partijen werken samen Voor Vlaanderen of ze doen aan Asterix en Obelix dorpspolitiek goed voor strips maar waar mensen die leven op Vlaamse boden, Vlaanderen niets mee oplevert.
*
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 21:12   #228
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wereldoorlog I is in ieder geval een complex gegeven. Ik gebruik als bronnen hier bvb doorbraak.be. Niet echt belgicistisch.

Maar Koning Albert I was helemaal geen Vlamingenhater. Hij heeft zijn eed in het Nederlands afgelegd (naast het Frans). Duits was toen nog geen taal in ons land. Hij sprak Nederlands tijdens zijn bezoeken. Hij heeft gepleit in een troonrede voor een Nederlandstalige univerisiteit in Gent.

Het probleem was de eenheid van zijn leger tijdens WO1.
Mijn reserves t.o.v. Albert heb ik reeds een paar maal verwoord. De argumenten die jij voorlegt schijnen deze enigszins te weerleggen. Goed.

Dat wereldoorlog 1 een complex gegeven is correct. Ik ben in het bezit van twee standaardwerken in dit verband, nl. "Twintig eeuwen Vlaanderen" een 15-delige kanjer geschreven door Vlaamse en Nederlandse professoren en wetenschappers en het 4-delig "Geschiedenis van de Vlaamse Gedachte" door H. Elias. Terwijl Elias weinig zegt over samenwerking tusen een paar Vlaamse soldaten en de Duitse legerleiding wordt deze wel uitvoerig geciteerd in T.E.V. met ellenlange artikels en foto's, écht te' veel om te verwerken, ik heb wel belangstelling maar niet de tijd. Mij uitspreken over deze kwestie doe ik dus niet.

Maar feitelijk heeft mijn posting aan vier miljoen er niks mee te maken. Ik wou alleen zijn prietpraat even aan de kaak stellen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 21:19   #229
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oh, maak je geen zorgen, volgens Pandabeer volstaat het om naar het Europees hof van de rechten van de mens te gaan... en het zal afgeschaft worden...
Dat is inderdaad ooit gebeurd. Toch naar de Raad van Europa. En de Vlamingen kregen ongelijk. De stoute francofonie kreeg .... gelijk!

Ik denk dat degenen denken dat ze de 'goeien' zijn, eigenlijk de slechteriken zijn. Straf hé!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 21:34   #230
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn reserves t.o.v. Albert heb ik reeds een paar maal verwoord. De argumenten die jij voorlegt schijnen deze enigszins te weerleggen. Goed.

Dat wereldoorlog 1 een complex gegeven is correct. Ik ben in het bezit van twee standaardwerken in dit verband, nl. "Twintig eeuwen Vlaanderen" een 15-delige kanjer geschreven door Vlaamse en Nederlandse professoren en wetenschappers en het 4-delig "Geschiedenis van de Vlaamse Gedachte" door H. Elias. Terwijl Elias weinig zegt over samenwerking tusen een paar Vlaamse soldaten en de Duitse legerleiding wordt deze wel uitvoerig geciteerd in T.E.V. met ellenlange artikels en foto's, écht te' veel om te verwerken, ik heb wel belangstelling maar niet de tijd. Mij uitspreken over deze kwestie doe ik dus niet.

Maar feitelijk heeft mijn posting aan vier miljoen er niks mee te maken. Ik wou alleen zijn prietpraat even aan de kaak stellen.
Uit wat ik erover gelezen heb m.b.t. Albert 1 (en ik heb indertijd meerdere bronnen geraadpleegd) moet ik toch tot het besluit komen dat koning Albert uiteindelijk niet gedaan heeft na de oorlog wat hij had beloofd. Spijtig voor sommigen, maar het zijn wel de feiten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 augustus 2017 om 21:38.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 21:39   #231
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Uit wat ik erover gelezen heb m.b.t. Albert 1 (en ik heb indertijd meerdere bronnen geraadpleegd) moet ik toch tot het besluit komen dat koning Albert uiteindelijk niet gedaan heeft na de oorlog wat hij had beloofd. Spijtig voor sommigen, maar het zijn wel de feiten.
Albert I kon niks doen. Zijn regering heeft zijn troonrede gewoon langs zich neergeleg.

Uiteindelijk was hij een held, maar niet held genoeg om op dat gebied verschil te maken.
Oud 28 augustus 2017, 21:52   #232
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De geschiedenis van de Vlaamse Gedachte door Elias is een interessant werk. Alhoewel de benadering natuurlijk spruit uit het brein van Hendrik Elias. Daar moet men altijd rekening mee houden.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 22:57   #233
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mijn grootvader zal dat niet goed begrepen hebben waarschijnlijk, toen ze hem oppakten en op transport zetten om dwangarbeid in duitsland te gaan doen bij de boeren. Waar hij slaag kreeg en in de schuur mocht slapen als een beest. Hij had waarschijnlijk de edelmoedige vlaamse motieven minder goed begrepen van het saucissenvolk van staf de clercq & consoorten dat hem thuis is komen oppikken om hun quota te kunnen halen dat de bezetter opeiste.
Misschien dachten die mensen dat uw grootvader uitschot was. Je weet zelf hoe dat gaat als je zulke labels gebruikt.
Oud 28 augustus 2017, 23:30   #234
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien dachten die mensen dat uw grootvader uitschot was. Je weet zelf hoe dat gaat als je zulke labels gebruikt.
Idem voor mijn vader. Zijn enige "misdaad" was lidmaatschap van het VNV.
Nooit een uniform gedragen, geen vlieg kwaad gedaan. Prijskaartje: 15 maanden internering: geniekazerne, Hemiksem. Verplicht ontslagen bij Gevaert. Puur van staatswege opgelegde broodroof dus.

Laatst gewijzigd door Wapper : 28 augustus 2017 om 23:33.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2017, 23:41   #235
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Idem voor mijn vader. Zijn enige "misdaad" was lidmaatschap van het VNV.
Nooit een uniform gedragen, geen vlieg kwaad gedaan. Prijskaartje: 15 maanden internering: geniekazerne, Hemiksem. Verplicht ontslagen bij Gevaert. Puur van staatswege opgelegde broodroof dus.
Ja, en die Belgische staat eist trouw en loyaliteit van ons...

Schaamteloze parvenu's.
Oud 29 augustus 2017, 05:28   #236
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat klopt. Men legt ten onrechte de fout bij Albert terwijl het de regering was die categoriek weigerde om het onderwijs in vlaanderen te vernederlandsen. Kerk en staat hebben toen samen erin gelukt die belofte van de koning vakkundig te saboteren. Heeft Albert niet een beetje teveel de kool en de geit willen sparen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 07:31   #237
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat is toch al een tijdje afgeschaft, die term. je leeft nog in de vorige eeuw.
Ik voeg er graag aan toe dat wij daarom nu over Algemeen Nederlands praten.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2017, 07:32   #238
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Heb ik iets gemist?
Regelmatig.
Oud 29 augustus 2017, 07:33   #239
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Van Grieken verzet zich tegen de N-VA, dat weet je toch hé?
En terecht.
Oud 29 augustus 2017, 07:38   #240
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oh ! wat een groot nieuws !
"onafhankelijke lokale partijen" zal weer het zoveelste eufemisme van het blok zijn zeker nadat ze al eens met Pegida probeerden undercover te gaan ? Toen was dat ook een 'spontaan' gebeuren tot bleek dat alles door blokkers onder controle stond.

Onafhankelijke lokale partijen... Dat men daar niet eerder heeft aan gedacht...
D�*t is het gat in de markt
Met die reactie bewijs je dat je niet op de hoogte bent van politieke veranderingen die plaats vinden.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be