![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#781 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
Als gij een zeer oude diesel inlevert bij aankoop van een nieuwe ga je er vast geen 10.000 voor terug krijgen. Bij een nog redelijk jonge wagen van het duurdere type kan het wel zijn dat ge 10.000 terug krijgt maar geloof maar niet dat ze die dan slopen. Voor de rest krijg je eigenlijk niets want wanneer ge geen wagen inlevert zul je een betere prijs kunnen onderhandelen en uw oude wagen gaat u op de exportmarkt meer opbrengen dan die 2000 euro slooppremie. Als ik de mijne, en die wordt nu 5 jaar oud, te koop breng op de tweedehandsmarkt is die direct verkocht en rijd die binnen een maand of zo rond ergens in Afrika, en dan krijg ik er nog goed wat geld voor. Bij de aankoop van een nieuwe heb ik dan een betere onderhandelingspositie. Waarom zou ik dan mijn oude wagen inleveren? Dat moet gij mij eens uitleggen. Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2017 om 01:09. |
|
|
|
|
|
|
#782 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 48.015
|
Citaat:
Denken die dat wij achterlijken zijn? |
|
|
|
|
|
|
#783 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 48.015
|
Citaat:
Lang geleden volgde Panorama een auto die op een boot gezet werd, een Opel Manta. De eigenaar hier kreeg er 20.000 BF voor en via een aantal tussenstations die er ook op verdienden betaalde de nieuwe eigenaar ginder 80.000 BF. Laatst gewijzigd door daiwa : 5 september 2017 om 01:16. |
|
|
|
|
|
|
#784 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Ja, dat denken ze, en het ergste van al is dat ze dan nog gelijk hebben ook, het merendeel hier blijken inderdaad achterlijken te zijn.
|
|
|
|
|
|
#785 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 48.015
|
|
|
|
|
|
|
#786 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
Afrika is de vuilbak van Europa. Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2017 om 01:23. |
|
|
|
|
|
|
#787 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 48.015
|
Citaat:
Nu mag je misschien wel het dubbele rekenen. En Afrika is inderdaad de vuilbak van Europa, je hebt er geen idee van wat men allemaal in die auto's en vrachtwagens steekt. Autobanden die tot op de draad versleten zijn, volle camions. Die steekt men daar in brand, schijnt goed voor het milieu te zijn en daarom kopen wij onze zuivere lucht daar. Laatst gewijzigd door daiwa : 5 september 2017 om 01:30. |
|
|
|
|
|
|
#788 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
Koopt ge u een Polo dan krijg je 2000 euro. Merkel zorgde er trouwens voor dat gemeenten waar de uitstoot normen overschreden worden aanspraak kunnen maken uit een pot van 500 miljoen euro voor projecten om het verkeer in die steden te ontmoedigen, niet te verbieden. |
|
|
|
|
|
|
#789 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#790 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.994
|
Citaat:
10000 € wordt enkel betaald bij VW en Audi, voor hun sjoemeldiesels blijkbaar, die worden verschrot. Andere merken betalen veel minder voor de recycling. Bij VW moet je daarvoor wel een vette Touareg aankopen, voor een nieuwe Golf is het ook nog wel 5000 €. Voor de heel kleine VWkes is het nog 2000 € LOL. Ik zal de directe link eens geven sé, en de vertaling erbij: Citaat:
Citaat:
Je ziet manipulated in Duitsland wil van zijn ergste kankerbakken afgeraken. Blijkbaar kunnen ze bij de recyclagebedrijven daar nog serieus geld mee verdienen. Sinterklaas is op 6 december, toch voor de kinderen. En uitzonderingen worden er gemaakt in de mijngemeenten daar valt Sinterklaas op St. Barbara de 4 december. LOL
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2017 om 09:53. |
|||
|
|
|
|
|
#791 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.994
|
vervolg ...
Aja het gaat over het slopen van oude diesels euronorm 4 en lager, die lager is tot euronorm 1, het gaat dus eventueel over #miljoenen diesels hé, het betreft ca. 6,4 miljoen diesels, enkel in Duitsland, heeft Welt.de opgezocht, 6,4 miljoen "eigenaars" die een aanbieding krijgen een nieuwe wagen te kopen met een schrotpremie of conversiepremie voor hun oude. Euronorm 1 dat zijn dus al diesels die ouder kunnen zijn als 25 jaar. In 1992 werd euronorm 1 verplicht voor de constructeur, maar de jaren ervoor zullen er ook wel diesels verkocht zijn die euronorm 1 haalden. De bezitters van hun oud dieselbakje kan het ook laten natuurlijk, maar dan niet enkele jaren later komen bleiten dat hun diesel helemaal niets meer waard is (want die actie duurt meestal maar 1 jaar, D heeft dat in het verleden nog eens gedaan op een wat andere manier, ggl op Abwrackprämie 2009, andere landen trouwens ook: https://de.wikipedia.org/wiki/Verschrottungspr%C3%A4mie https://nl.wikipedia.org/wiki/Slooppremie) De link had ik al gegeven, ik zal ze even snel vertalen via google ( je moogt ook naar het filmpje kijken Citaat:
Zo wil de autobranche oude diesels van de weg halen De Duitse automobielindustrie is in crisis. Om klanten nog steeds aan te trekken leveren de fabrikanten een korting op. Iedereen die een oude diesel vervangt met een nieuwe auto krijgt een bonus. Volkswagen betaalt maximaal 10.000 euro bij het vervangen van oude auto's voor nieuwe auto's. Dit zou leiden tot betere luchtkwaliteit in de steden. Deskundigen geloven echter dat de impact van de slooppremie laag is. Met hoge uitwisselingsprijzen wil de automobielindustrie zo veel mogelijk klanten om hun oude diesel te ruilen voor een nieuwe auto. Afhankelijk van het nieuwe automodel biedt de Volkswagen Group premies van € 2000 tot € 10.000. Daimler en BMW betalen 2000 euro voor de aanschaf van een nieuwe auto, Toyota hetzelfde als men overbrengt van een diesel naar een Toyota-hybride auto. Bij Ford geeft men tot 8.000 euro voor oude dieselwagens. Bij Audi en Volkswagen worden premies verhoogd wanneer de klant een aardgas-, hybride of elektrische auto koopt. De premies worden betaald als een dieselauto van de Euro-1 naar de Euro 4-categorie wordt verschrot en het bewijs hiervan wordt verstrekt bij het kopen van een nieuwe auto. De procedure is vergelijkbaar met die van de slooppremie na de financiële crisis in 2009. Auto's van de euronorm Euro 1 tot 4 zijn ongeveer #6,4 miljoen met een totale voorraad van ongeveer 43,5 miljoen personenauto's in Duitsland. Dus je zal je diesel zonder verlies verliezen De Bundesland en de deelstaten hadden de premies op de Diesel-top in Berlijn afgelopen week na een sterke weerstand van de automobilisten. "Het was het meest controversiële punt tussen industrie en politiek," zei hij. Voorafgaand hadden de premierministers van Beieren en Nedersaksen, Horst Seehofer (CSU) en Stephan Weil (SPD) de inkoopcentra van de overheid verhoogd om de dalende verkoopcijfers voor diesels te ondersteunen. Wie dus zijn diesel euronorm 1 van pakweg 25 jaar inruilt voor pakweg een vette Audi Q7 hybride of een VW Touareg hybride of andere hybrides in die prijsklasse (Audi A7- A8?) kan dus 10000 € + 2380 € "vangen". LOL Bij Ford zal het ook wel zo een verhaal zijn met die TOT 8000 €.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 september 2017 om 10:35. |
|
|
|
|
|
|
#792 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
Uw en mijne diesel gaat, bij inruil, negen tegen één, belanden in Afrika om daar lekker verder, en nog veel harder dan hier, roet uit te blazen. Dus, zoals ik al eerder aangehaald heb, de aankoop van een elektrische schildpad in ruil voor een dieselvoertuig levert alleen MEER uitstoot. Laatst gewijzigd door Garry : 5 september 2017 om 23:57. |
|
|
|
|
|
|
#793 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.994
|
Citaat:
Of ga jij me nu aantonen dat deze bedrijven niet bestaan? Linkje voor jou: http://carlovanlingen.be/ En dat gaat niet over diesels uit het Brusselse of ergens uit België, het gaat over eventueel miljoenen diesels uit Duitsland en andere Europese landen, de link van slooppremies in Europa - kort na de bankencrisis van 2008 - heb ik gegeven. MILJOENEN oude diesels. Citaat:
Onze oude diesel alvast niet, die is verschroot in september 2012, en het vernietigingsattest ervan hebben we gekregen via onze garage want ze hadden het nodig bij de beslastingsdienst. We hebben eveneens een extra recyclagepremie van 1500 € gekregen bij aankoop van de nieuwe bezinewagen. Wat uwen diesel en Xx- anderen daar in Afrika gaat doen mag wel zijn, maar dat kan me nu eens niets schelen. Punt is dat miljoenen afgedankte autos verschroot of gerecycleerd worden, veel mensen zitten daar in de business. Ggln op: auto afbraak. Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
|||
|
|
|
|
|
#794 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.994
|
Citaat:
Of ga jij me nu aantonen dat deze wslk honderden bedrijven een samenzwering en leugen is? voorbeeldlink voor jou, wat je weer gaat negeren Citaat:
Citaat:
Uwen roet van uwen diesel in Afrikaanse lucht is natuurlijk veel meer als die roet die gespaard worden door miljoenen diesels die in Europa gesloopt worden, proficiat dat jij zo enen diesel nog naar Afrika gekregen hebt. Bank vooruit en lekstok van de juffrouw! Onze oude diesel alvast niet, die is verschroot in september 2012, en het vernietigingsattest ervan hebben we gekregen via onze garage want ze hadden het nodig bij de belastingsdienst. We hebben daardoor eveneens een extra recyclagepremie van 1500 € gekregen bij aankoop van de nieuwe bezinewagen. Wat uwen diesel en x-anderen daar in Afrika gaat doen mag wel zijn, maar dat kan me nu eens niets schelen. Punt is dat miljoenen afgedankte autos verschroot of gerecycleerd worden, veel mensen zitten daar in de business, Google AUTO AFBRAAK Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 september 2017 om 09:14. |
||||
|
|
|
|
|
#795 |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Toch opmerkelijk hoe mensen blijven hun eigen onzin blijven geloven, zelfs al worden ze met de feiten geconfronteerd die het tegendeel bewijzen.
Nog steeds lullen de dieselfreaks hier dat EV's meer CO2 uitstoot oplevert terwijl dat hier al veelvuldig is tegengesproken, ondersteund door wetenschappelijke literatuur. Blijkbaar is de mens op intellectueel gebied zeer inflexibel. |
|
|
|
|
|
#796 | |
|
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#797 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.994
|
Citaat:
Zoals in 2009 in Europa, zelfs tot in Egypte (enkel taxi's) laat Duitsland in 2017 miljoenen diesels euronorm 1 tem 4 verschroten, en geven de constructeurs - uiteraard een netjes berekende - dikke recyclage-premies voor, bronnen zijn heel recent (post 791). Ik denk niet dat Duitsland denkt daarmee de uitstoot te doen verhogen, enkel CO2 mag wel zijn, maar niet de gezondheidsschadelijke uitstoot volgens de Euronormen, en daarom is het vooral te doen. Uiteraard gaan er ook vele quasi versleten diesels bij zijn, zoals euronorm 1 en 2. http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=50 ![]() Deze grafiek betekent gemiddeld 2,5 kg NOx per 1000 km per dieselwagen, je moogt het uitrekenen bij wslk biljoenen dieselkms per jaar...
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 september 2017 om 15:53. |
|
|
|
|
|
|
#798 |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
|
|
|
|
|
|
#799 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.994
|
Nog maar eens het bewijs dat ze in Nederland wel degelijk het bufferprincipe Vehicle to grid kennen... (integendeel tot Vlaanderen waar de slimme meters pas in 2019 uitgerold worden):
Testartikel uit Nederland - waar de smartgrid al lokaal bestaat - en waar ze dus slimme meters en Vehicle-to-Grid kennen. De nieuwe Nissan Leaf heeft die V2G zoals zijn voorganger, maar heeft nu wel in dezelfde ruimte een 1/3 groter accupack. http://www.autoweek.nl/nieuws/dit-is...e-nissan-leaf/ ... Vehicle-to-grid De energie in het accupakket van de Leaf is niet per definitie voor de auto bestemd. De Leaf kan dankzij zogenoemde V2G-techniek (vehicle-to-grid) aan het elektriciteitsnetwerk gehangen worden. Nissan doet dit om ondersteuning te bieden bij "[...] het verwerken van de onregelmatige, hernieuwbare energiestromen, zodat groene energie beter beschikbaar komt en voordeliger wordt." Leaf-eigenaren die hun auto aan het stroomnetwerk hangen, kunnen hier geld mee verdienen. ....
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 september 2017 om 15:01. |
|
|
|
|
|
#800 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
Citaat:
En nog groter vervuilers zijn de bromfietsen die op tweetakt rondsputteren maar daar licht kennelijk niemand over wakker. Laatst gewijzigd door Garry : 11 september 2017 om 17:44. |
|
|
|
|