Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
30 september 2017, 19:59 | #41 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 81.400
|
Citaat:
De nva is niet allergisch aan belastingen. Wel aan hoge belastingen. Jobvernietigende belastingen .. bla bla... Onze oplossing om van de actuele slechte toestand naar een ideale toestand te gaan, is a) tax-shift, b) tax-vermindering op de juiste doelen, c) tax-verhoging enkel en alleen als het saldo van de shift juist zit, en het ook voor de juiste uitgekozen doelen is. Mag ik het fiscale luik van de communisten samen vatten als: de rijken zodanig belasten dat ze zo vlug als mogelijk vluchten, en met wat dan nog geraapt kan worden, alles uitdelen aan vooral die mensen die niet willen werken.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
30 september 2017, 22:25 | #42 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
Citaat:
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
|
12 oktober 2017, 06:48 | #43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
|
Citaat:
|
|
12 oktober 2017, 08:46 | #44 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.539
|
Citaat:
een echte taxshift is een CARBON TAX... dat is een tax op de consumptie van ALLE FOSSIELE grondstoffen aan de BASIS ter waarde van bvb 20cent per liter. Dat geeft dan een recurrent inkomen van 5miljard die rechtstreeks in de min gaat van de lasten op arbeid met een navenante daling van de loonkost en stijging van het inkomen die volledig (lees goed volledig) de stijging van de kostprijs compenseert. Die 5 miljard heffing op fossiele energie zonder discriminatie van openbare besturen en openbare dienstverleners en gehandicapte en spoorwegen en zware industrie, zorgt dat er een navenante investeringsgolf gebeurt van 50miljard om deze fossiele kostprijs te compenseren. Het schept een tewerkstelling van 200.000 werknemers... Die 5 miljard heffing zorgt ook voor een daling van 20% van fossiele grondstoffen, of Belgie haalt zijn CO2 norm dubbel en dik zonder nog één euro subsidies te geven... En nu verder doordenken: moet je een fileheffing invoeren ? Nee... de CO2 taks lost alles op moet je een LEZ invoeren ? Nee... de CO2 taks lost dat op moet je een CO2 gerelateerde BIV invoeren ? Nee... de CO2 taks lost dat op moet je elektrische auto's subsidieren ? Nee... fossielvrije elektriciteit wordt goedkoper dan fossiele electriciteit dus nee... moet je warmtepompen subsidieren ? Nee, verwarmen met warmtepomp wordt goedkoper dan met aardgas moet je kernenergie verbieden ? Nee, kernenergie wordt een CO2 vrij alternatief moet je met andere woorden een overvloed aan ambtelijke regelkneverij uitvinden om menselijk gedrag te sturen... Nee de vrije markt en de keuze van de burger om zo goedkoop mogelijk te rijden, zo goedkoop mogelijk te verwarmen en zo goedkoop mogelijk te produceren zorgt ervoor dat mensen kiezen voor fossielvrije en CO2 arme en emissievrije producten,diensten, verplaatsing,verwarming etc... Dus er is geen taxshift... want anders moest Weyts al die regels niet uitvinden en die taksen niet invoeren... Een taks op de snelwegen is eigenlijk een belasting op de ambtelijke inefficientie en jarenlang bezuinigen op de investeringen van de openbare wegennetwerk... Als de filestroken morgen allemaal 1 strook bijkrijgen dan bouw je voor 500miljoen 500km wegstrookcapaciteit (door gewoon bvb de pechstrook te integreren in de wegstrookcapaciteit en een lichte stabilise vluchtstrook te maken) en krijg je een mobiliteitsverbetering van 30% kortere files... en 20% tijdswinst bij de burger... Of een BNP boost van enkele miljarden die rendabel terugvloeien in de begroting... Dus een bedrijfsleider die redeneert over het bedrijf vlaanderen, zou dus nooit beslissen om bvb wegstrookcapaciteit te belasten, of een belasting in te voeren om zo uw eigen luiheid rendabel te maken.. Want de overheid gaat nu nooit nog belang hebben bij het oplossen van de files... Integendeel ze zal alles doen om meer files te hebben en zo meer inkomsten te hebben. |
|
12 oktober 2017, 09:44 | #45 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.460
|
Het te goedkoop maken van het wagengebruik en het over-faciliteren van de auto is de basis voor het huidige totaal ontspoorde en van de pot gerukte autogebruik. Met alle gevolgen van dien zoals onleefbaarheid, lawaai, vervuiling, tal van ziekten bij mensen, ongevallen waarbij mensen worden weggerukt uit het leven en de families verscheurd achterblijft, verminkten, talloze dode dieren, verwoesting en versnippering van natuur, files, stress en agressie, enorme beheerskosten enz.
Tevens heeft dit ertoe geleidt dat mensen ver van hun werk gingen wonen of ver van hun woonst gingen werken. Immers, het autorijden is altijd zo spotgoedkoop geweest dat dit gemakkelijk te realiseren was. De fiscaliteit van de bedrijfswagens past uiteraard tevens perfect in dit plaatje. Had autorijden veel duurder geweest vanaf het begin en had men niet zoveel faciliteiten voorzien, dan was het gebruik ervan ook niet dermate ontspoord en hadden de mensen ook hun voorzorgen genomen met betrekking tot de afstand woon-werk. Het loont dan immers niet meer om ver te gaan werken als je na het in rekening brengen van de verplaatsingskosten uiteindelijk minder over houdt. Iets wat tot nog toe wel het geval was. Tevens is het ook goed dat men effectief het autogebruik gaat belasten en niet het bezit. Zo bouwt men een responsabilisering in die tot op heden veel minder bestond daar je sowieso steeds een grote vast kost had met onder meer de verkeersbelasting die totaal onafhankelijk is van het autogebruik. Thans zie je dat men exact dezelfde fouten maakt met vliegtuigreizen die men ook belachelijk goedkoop aanbiedt terwijl de uiteindelijke kost voor 93 % gefinancierd wordt door de maatschappij. Ook hier zie je dezelfde gevolgen en op termijn ook dezelfde problemen zoals men thans met de auto ervaart.
__________________
Ignorance is bliss |
12 oktober 2017, 09:50 | #46 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.539
|
Citaat:
De spoorwegen vervoeren 10% van de personen... Van discriminatie gesproken... het is de grootste discriminatie ingebouwd in onze maatschapij die er bestaat |
|
12 oktober 2017, 10:05 | #47 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.460
|
Citaat:
__________________
Ignorance is bliss |
|
12 oktober 2017, 10:13 | #48 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.767
|
Citaat:
Citaat:
Of bedoelen ze de honderden miljoenen die naar nieuwe sjieke spoorwegstations gaan in Wallonië? In Mons zijn ze nog altijd bezig? : Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 oktober 2017 om 10:26. |
||||
12 oktober 2017, 11:36 | #49 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.539
|
Citaat:
De trein subsidieert 50cent per kilometer, of de trein kost dus dubbel zo duur dan de auto... Verwondert u dat dan dat een auto die sneller en goedkoper een probleem oplost |
|
12 oktober 2017, 13:01 | #50 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.539
|
nee openbaar vervoer is quantité negligabe. In een maatschappij met zelfrijdende auto's heb je geen openbaar vervoer nodig.... In een maatschappij waar 10% van de mobiliteit gebeurt met een openbaar vervoer die met lege roetdieselbrakende bussen en lege pitchstokende treinen, en lege belbussen rondrijdt is het openbaar vervoer eerder een luxeprobleem die beter weggesaneerd wordt dan een oplossing of iets noodzakelijks.. Het is noodzakelijk voor een kudde kiesvee van 1miljoen profiteurs die dankzij de trein goedkoop op hun werk geraken en zo nog extra geld in hun maandloonzakje stoppen. Het is voor de normale gemiddelde belg niet noodzakelijk, integendeel een bus is een hindernis op de weg, een trein is een hindernis, dat zijn dus hindernissen die de mobiliteit telkens stilleggen;..
|
12 oktober 2017, 13:04 | #51 | |
Banneling
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
|
Citaat:
tegen de tijd dat politiek Vlaanderen het openbaar vervoer zou gemoderniseerd en interessant kunnen maken tegen een veel te hoge prijs, zal het achterhaald zijn, net als de overkapping van de Antwerpse ring, die zal tegen de tijd dat t gerealiseerd wordt een niet meer bestaand milieuprobleem oplossen op een manier waar nog generaties Vlamingen voor zullen afbetalen. |
|
12 oktober 2017, 13:08 | #52 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.539
|
dubbel
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 oktober 2017 om 13:10. |
12 oktober 2017, 13:08 | #53 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.539
|
Citaat:
Belgie heeft 3000 personen tewerkstelling per miljardpersonenkilometers. Wij hebben dus 100 keer meer tewerkstelling... Waar zitten die mensen ? Je zou denken dat er alleen al een trein of vijf nodig zijn om het eigen personeel rond te voeren... De spoorwegen vervoeren dus op enkele lijnen heel efficient heel veel volk en voor de rest zijn het gewoon lege roestbakken die geld verspillen in belgie... Los het probleem op van de 20.000 man personeel teveel, en los het probleem op van de valse indirecte subsidies aan de spoorwegenv ia gratis abonnementen en ik ga terug mee in het verhaal. Dus in Belgie is het spoor een zwart gat die je beter saneert
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 12 oktober 2017 om 13:09. |
|
12 oktober 2017, 19:02 | #54 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.460
|
Citaat:
__________________
Ignorance is bliss |
|
13 oktober 2017, 07:07 | #55 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.539
|
Citaat:
Iedereen kan op zijn werk geraken met de auto, maar 95% kan niet op zijn werk geraken met de trein... |
|
13 oktober 2017, 08:12 | #56 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.460
|
Citaat:
Mobiliteit en de oplossing van de mobiliteitsknoop is net een samengang van verschillende vervoerswijzen. De ene kan perfect te voet, de andere met de fiets, een andere met trein of bus, met de auto enz. Zowat de helft van de mensen woont op minder dan 10 km van het werk, 70 procent op minder dan 20 km. 10 km is een afstand die perfect fietsbaar is voor iedereen, 20 km is dat ook perfect met een elektrische fiets. De auto zorgt voor lawaai, vervuiling, ziekten bij mensen, heeft veel ruimte nodig op de weg en om te parkeren, zorgt voor files en stress, ongevallen … kortom wat thans vooral aan de orde is, is het autogebruik belasten en met dit geld meer intelligente alternatieven uitbouwen.
__________________
Ignorance is bliss |
|