![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
JOUW perspectief. Subjectiviteit in volle glorie. En daarmee volkomen waardeloos voor anderen en te gekleurd om zelfs maar het predikaat van 'waarheidszoekend' te kunnen verdienen. Het opgeheven moraliteitsvingertje dat je te pas en te onpas opsteekt zou je dan ook beter achterwege laten.
![]() |
![]() |
#602 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat religie inferieur is maar het is te subjectief om in objectieve waarheden te meten. Ervaring kan men niet meten, tenzij men zeer zware hersenscans gaat doen en zien wat er gebeurt bij die of geen ervaring...
![]() |
![]() |
#603 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen echt niet meer als dieren in het oerwoud leven en elkaar opvreten zoals de dieren doen. Citaat:
Dat we ook dieren zijn dat weten we al sinds Darwin. Niks nieuws dus. Citaat:
De mens is echt wel dier genoeg. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als de mens weer een dier zou worden is het met zijn Mens zijn gedaan.
![]() |
![]() |
#605 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees dan consequent. Respect, vrijheid, liefde, gelijkheid, vriendschap e.d. zijn ook allemaal inferieur dan volgens u.
Wat blijft er over? Materie en objectiviteit en de ratio. Verklaar vriendschap tegenover mij en je komt al in de religieuze sfeer.
![]() |
#606 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het enige waar religie tegen is; alles onder de noemer plaatsen van het pure slavendom van de natuurwetten en het materialisme. Geen levenssap...
![]() |
![]() |
#608 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men kan perfect beslissingen nemen die tegen de ratio ingaan, alleen moet men zeer voorzichtig zijn als men die beslissing voor anderen neemt. Neem bijvoorbeeld volksgezondheid. Wat te doen met behandelingen die zeer duur zijn en zeer weinig effect hebben? Door te pogen de emoties van een enkeling en zijn familie ten dienste te zijn negeert men mogelijks de emoties van honderd andere patiënten en hun familie. Ik kan nog voorbeelden geven. In dergelijke gevallen kan men alleen de ratio hanteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De emoties zijn nodig om te overleven. Als je geen angst kent dan kan ik zo een kogel door je kop jagen en jij wijkt niet eens uit of probeert mij te ontwapenen. Het accent ligt in de individuele beslissingen dat men meer handelt vanuit emotie en groepsbeslissingen meer handelt vanuit het rationele. Vb: ik laat wat zieke mensen achter want anders gaat heel de kudde dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men kan emotioneel handelen moeilijk categoriseren als goed of slecht, het is wat het is. Vandaar dat ik geen uitspraken doe over hoe iemand handelt als het enkel een impact op zichzelf heeft en dat ik vind dat iedereen een verregaande individuele vrijheid moet hebben. Maar zodra er een impact van het handelen is op anderen (zowel mens als dier) dienen we de ratio in te roepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Marie zegt dat iedereen het in zichzelf heeft om aan te voelen wat goed en wat slecht is, maar dat wij mensen die eigenschap totaal verloren hebben door het verkeerd gebruik van ons verstand, de door jouw zo beroemde ratio, waar jij hier bij hoog en bij laag bij bij blijft zweren en waar jij geen enkel kwaad woord over wil horen... En zo lang wij dat verkeerd gebruik niet gaan rechttrekken en zo lang wij gaan blijven zweren bij dat verstand zoals wij het nu gebruiken en misbruiken zolang zullen er ellenlange discussies over goed en slecht gevoerd worden zonder dat we ook maar één stap vooruit zullen gaan of voor elke stap vooruit er tien achteruit worden gezet... Kijk rond je en zie het verziekt heel dat ratio-gedoe geworden is en hoe totaal verkeerd die ratio misbruikt wordt om het recht van de sterksten onder toe te dekken... Hele zogenaamde ratio-discussies en allemaal hebben ze zogezegd gelijk terwijl ze allemaal of totaal geen benul hebben van wat ze zelf zeggen en durven vragen of zelf zo totaal buiten de wetten van de ratio handelen omdat het hen niet te doen is om de ratio maar om hun eigen groot voordeel en profijt... De ratio komt erna, nooit ervoor; want de ratio, het verstand weet niets en kan alleen maar afleiden en niet vooruit lopen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een richtinglijn voor mij is en blijft... Ik wil opklimmen naar de hemel (extase) maar ik wil met mijn voeten vast op de grond blijven staan... of ik weiger als een ballon die men lostgelaten heeft tussen hemel en aarde rond te zweven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kun jij mij andere nieuwe en onbekende begrippen en concepten geven, maar niemand zal er dan nog een iota van begrijpen want onverstaanbaar... Iemand die tot het godsbegrip doordringt zal zeggen dat hij liefdevol is. Mijn opvoeding is Christelijk, en dus gebruik ik hoofdzakelijk Christelijke beschrijvingen omdat ik die het meeste ken... Weet ik ook wel dat God uit het oude testament alles behalve liefdevol genoemd kan worden... Ik sluit mij dan ook niet op in de bijbel en mijn godsbeeld is dan ook niet opgesloten in het bijbelse gebeuren... En ik denk niet dat ik zonder met zingeving bezig te zijn ik tot een godsbeeld gekomen zou zijn... Het zou mij waarschijnlijk dan allemaal koud gelaten hebben... En wat het wollige betreft... Weet dat dat, met alle grootspraak erbij, het eerste is dat je achter je moet laten want om tot een godservaring te komen moet je door de poort van het niets gaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als ik zeg dat ik met zingeving bezig ben dan gebruik ik die term, jij gebruikt de term god. wat is duidelijker? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door 1207 : 31 oktober 2017 om 09:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders verzwakt de hele ketting, schakel...
![]() |
![]() |
#617 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We houden nu wat pragmatische leuzen over met een mix van emopraat en individuele leuzen ipv grotere projecten, dromen. Voor een droom zijn er al miljarden mensen over de klink gejaagd. Voor wat emopraat 2 man en een paardenkop; het is gwn irritant zoals een mug die niet stopt met Zzzzzz'en...
![]() |
![]() |
#618 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik zeg is dat we het algemen goed niet meer kennen en zelfs niet meer herkennen en dat we met de zogezegde ratio er een hele soep van maken... Iedereen kan met de ratio bewijzen dat hij en alleen hij gelijk heeft; ook al vertelt hij de grofste leugens.... De waarheid is en heeft geen misvormde ratio nodig om hem te bewijzen... Eens dat je de waarheid wel kent en herkent val je van je stoel om alle drogredenen, zo gezegde rationele bewijsvoeringen, te zien de grootste stommiteiten als waarheid naar voren te schuiven... En inderdaad zit de worm meestal in het eigen betoog, maar de meeste mensen zien en doorzien dat niet en lopen weeral mee een straatje verder in deze leugenachtige wereld; een en al verontwaardiging over zoveel zogezegd onrecht dat zij hier, met hun volle verstand zijn komen bewijzen... De ratio is maar de ratio kent de waarheid niet... De ratio uit zichzelf kent alleen de leugen en zelfs als hij per geluk het af en toe wel aan het rechte eind heeft dan geeft hij dat gelijk bij de minste drogreden opnieuw op... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het emotionele is vrouwelijk en giet zich niet in formules. Dus je hebt geen enkele maatstaf voor al je bewering buiten intuitie. Koffiedik kijken. Wat is jouw maatstaf van de dingen te meten en te weten?
![]() |