Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2005, 07:29   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Met luxe suv bedoel ik een Porsche Cayenne, BMW x5, Mercedes ML en dergelijke. Je hebt ook nog kleinere suv's zoals een toyota RAV4 of een freelander die een heel pak minder centen kosten.

Verder dacht ik dat er wel degelijk een vaste wand moest zijn om de koffer van de passagiers te scheiden en dat een gewoon net nooit voldoende is geweest om zo'n auto als lichte vracht in te schrijven.

En een kleine SUV zoals een Rav4 of een Freelander beschikt over een normale motor. (dus geen 3 of 4 liters waar je je blauw op betaald... )

Mijn freelanderke heeft dezelfde motor als ze gebruiken in de BMW 3 reeks.

Ik ga dus nie meer inschrijvingstaks betalen op mijn machine als de eigenaar van een BMW 3 met een 2 liter Turbo Diesel Common Rail. De motor is natuurlijk wel anders getuned als een doorsnee BMW motor.

Er is gzocht naar trekkracht , koppel dus ipv naar snelheid, da neemt niet weg dat ge met die Freelander de snelheidslimieten ruimschoots kunt breken natuurlijk maar hij is nie zo snel als de BMW.

Dat intereseert mij dan ook totaal nie, anders had ik die BMW gekocht natuurlijk.

't hondje moet ook meekunnen, in de zomer kan ik met mijn Targa dakske open rijden en de achterruit af, wreed plezant !

Als ik naar den Ikea moet , moet ik geen camionet huren, voorzetel naar voor klikken, achterzetel plat, en hop een pak van goe 2 meters lang schuift integraal in den auto.

In de winter rij ik op mijn gemakske en volledig relaxed over de alpen terwijl al de rest op zijn tanden zit te bijten om toch maar door die sneeuw te ploeteren.

Mijne schone broer mag zijn sportkar met 2500 Diesel Injectie en tiptronic troep met tractioncontrol op zijn achterwielen hebben.

Hij blijft staan op 't glad, ik nie.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2005, 10:42   #22
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill
Een lesgeefkick komt vaak voor bij net afgestudeerde industriële ingenieurs die pronken met' legalise cannabis' en die het nodig vinden om mensen die al jaren ervaring hebben met auto's wat les te geven over de geschiedenis van de jeep en over het al dan niet juist gebruik van dit woord. Ze vinden het namelijk ook leuk om mensen erop te wijzen dat ze niet met een jeep rijden maar met een terreinwagen of nog erger een SUV.
Kenmerkend is ook dat ze wel al eens iets hebben horen vertellen hebben of gelezen hebben over de materie, maar in de praktijk er de ballen van kennen en daarom maar wat populair links gebral hierover citeren.
Duidelijk?
Niet echt onder de indruk, maar daar heb je't 'links gebrabel', hoezo links? En is 'link' uberhaupt slecht? Ik ben niet links or rechts ik kan met alletwee de voeten voetballen ...
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 09:09   #23
Donaldduck
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2005
Berichten: 55
Standaard

@Krizis ,heb jij al eens zo'n luxe suv lichtevracht gezien ?? denk het ni hé want ze bestaan gewoon niet . Het is niet omdat er in zo'n spel een netje achter de achterbank staat dat hij ingeschreven is als lichte vracht er moet zo'n stikkertje(je weet wel) op de voorruit zitten en bij die luxe suv's heb ik da nog niet gezien ,dus vanwaar al dat lesgeefkick gebral over luxe suv's die te weinig tax betalen .Het is al moeilijk om een echte niet4X4 lichtevracht als lichtevracht in te schrijven laat staan zo'n luxe ding. Je zit ook nogal te lullen over de motor , wel er zijn veel normale motoren (minder dan 2l)die veel meer vervuilen dan zo'n 3 of 4 liter gaan we nu al die R4'tjes en 2PK'tjes van die linkse hippies ook zwaarder taxen of mag het dan weer wel .
Donaldduck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 09:14   #24
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

idd, de 'luxe tereinwagens' zoals de X5 Cayene enz.. zijn standaard geen lichte vracht.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 10:22   #25
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck
@Krizis ,heb jij al eens zo'n luxe suv lichtevracht gezien ?? denk het ni hé want ze bestaan gewoon niet . Het is niet omdat er in zo'n spel een netje achter de achterbank staat dat hij ingeschreven is als lichte vracht er moet zo'n stikkertje(je weet wel) op de voorruit zitten en bij die luxe suv's heb ik da nog niet gezien ,dus vanwaar al dat lesgeefkick gebral over luxe suv's die te weinig tax betalen .Het is al moeilijk om een echte niet4X4 lichtevracht als lichtevracht in te schrijven laat staan zo'n luxe ding. Je zit ook nogal te lullen over de motor , wel er zijn veel normale motoren (minder dan 2l)die veel meer vervuilen dan zo'n 3 of 4 liter gaan we nu al die R4'tjes en 2PK'tjes van die linkse hippies ook zwaarder taxen of mag het dan weer wel .
Yo,
Mijn pa rijd met een Volvo XC90, dusja, ik heb dat al van kortbij gezien, maar en uhm, van die stickers, heb ik nooit van gehoord, dat dat bij een lpg-installatie moet ja, maar niet bij lichte vracht ... en uhm, die "luxe" SUV's met een motot onder de 2000cc? I don't think so, Geef eens een voorbeeld? En 't is niet omdat ik cannabist ben dat ik een linkse hippie ben, hoe kortzichtig van u ... ik rijd trowuens met een volvo v40 (oudere wagen) die vroeger van m'n ma was, ne 2.0i.
Geef me dan zo eens 1 voorbeeld van een "luxe" SUV met een motor kleiner dan 2000cc...? BMW X5 bvb. Kleinse motor is een 3.0 liter!
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 13:57   #26
Donaldduck
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2005
Berichten: 55
Standaard

Een lichte vracht krijgt een stikkertje bij de keuring met datum dat hij ergens zichtbaar op zijn voorruit moet kleven ,ik zeg niet dat luxe suv's lichte motoren hebben ,ik zeg dat er veel autotjes met een motor minder dan 2l (lees goed er staat KLEINE wagens en NIET suv's) meer kunnen vervuilen dan een moderne 3L. Waar schrijf ik dat je een linkse hippie in een 2pktje bent voel je je soms aangesproken ?? Waarom met een oude 2liter de aardkloot vervuilen , zo'n oude 2liter is meer dan dubbel zo vervuilend dan bv. een nieuwe 1,2
dus ga nu niet zitten mekkeren over die zware motoren terwijl je zelf met een OUDE 2 liter gaat doempen op de weg .
En als laatste , dat vb moet ik dus niet geven omdat ik nooit geschreven heb dat er luxe suv's bestaan met een motor kleiner dan 2liter .
Donaldduck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 14:01   #27
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Nee, dat was jij inderdaad neit, worry, dat was Bill, of een van die anderen ... maar idd, oudere mototren zijn niet zo rendabel inderdaad, dat weet ik ook wel ... maar het is gewoon onnodig dat die yuppies tegenwoordig een X5 als gezinswagen gebruiken om te gn winkelen en hun kinderen van school te halen ... trouwens, zo erg verveuild die volvo v40 niet, 't is wel een 2 liter, maar is hij is maar 5 jaar oud ...
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 14:19   #28
Donaldduck
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2005
Berichten: 55
Standaard

Het kan zijn dat die luxe suv's onnodig zijn maar dan kan je ook zeggen dat luxe fietsen onnodig zijn met een goedkoope fiets kan je ook de baan op of niet .
Donaldduck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 14:23   #29
krizis
Gouverneur
 
krizis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Berichten: 1.072
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donaldduck
Het kan zijn dat die luxe suv's onnodig zijn maar dan kan je ook zeggen dat luxe fietsen onnodig zijn met een goedkoope fiets kan je ook de baan op of niet .
Maar dei grote SUV zijn wel meer een gevaar op de weg dan een geowne middenklasse wage, die SUV's wegen tenslotte het dubbel ... een dure fiets is doorgaans lichter ... dan een goedkope
__________________
Legalise & advertise !
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 14:33   #30
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Zeker als je ze laat rijden op LPG, zoals ik van plan ben.
van mij mogen ze zelfs een snelheidsbegrenzer verplichten voor lichtevracht.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 29-07-2005 at 15:38
Reason:
--------------------------------

Zeker als je ze laat rijden op LPG, zoals ik van plan ben.
van mij mogen ze zelfs een snelheidsbegrenzer verplichten voor lichtevracht.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Zeker als je ze laat rijden op LPG, zoals ik van plan ben.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 29 juli 2005 om 14:38.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 14:44   #31
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Nee, dat was jij inderdaad neit, worry, dat was Bill, of een van die anderen ... maar idd, oudere mototren zijn niet zo rendabel inderdaad, dat weet ik ook wel ... maar het is gewoon onnodig dat die yuppies tegenwoordig een X5 als gezinswagen gebruiken om te gn winkelen en hun kinderen van school te halen ... trouwens, zo erg verveuild die volvo v40 niet, 't is wel een 2 liter, maar is hij is maar 5 jaar oud ...
Hmm we weten er de ballen van en we leggen wat woorden in iemands mond die nooit gezegd zijn..... Ik begin me af te vragen hoe ge uw diplommeke behaald hebt, ingenieurke! Ik hen hier nooit gezegd dat er luxe suvs zijn met een motor lichter dan 2000 cc. Maar ze bestaan wel. (Landrover Freelander 1800cc benzine) of is dit geen SUV, of valt deze niet te catalogeren onder 'luxe' want geen BMW/VW/Porsche.....de nachtmerriemerken van losers die dit niet kunnen betalen? En de grens met 'zware' motoren ligt die bij 2000cc? Dan gaan we veel auto's moeten afschaffen. Een tip : als je over een onderwerp geen praktijkervaring hebt (een artikel in het ledenboekske van greenpeace telt niet) zwijg er dan over het komt nogal belachelijk over.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 14:51   #32
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Maar dei grote SUV zijn wel meer een gevaar op de weg dan een geowne middenklasse wage, die SUV's wegen tenslotte het dubbel ... een dure fiets is doorgaans lichter ... dan een goedkope
Nu gaan we het 'zwaarte' sprookje aansnijden. De gemiddelde BMW 5 klasse weegt niet minder dan een SUV. Afschaffen? Vrachtwagens afschaffen?
Straks komen we nog met het slechter zicht sprookje en dan is de klassieke nitwit kuddediertheorie helemaal compleet. Congrats.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 14:54   #33
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Zeker als je ze laat rijden op LPG, zoals ik van plan ben.
van mij mogen ze zelfs een snelheidsbegrenzer verplichten voor lichtevracht.
Snelheidsbegrenzers ? Pfft 1 duwke op de knop en dat spel staat af. Zoals bij een groot deel vd grote vrachtwagens. Enne we weten allemaal hoe veilig deze zijn! In de verste verte niet te vergelijken met een suv. Met of zonder begrenzer...
Nog eentje voor de 'experts': Wordt een suv die als lichte vracht wordt ingeschreven plots gevaarlijker?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bill on 29-07-2005 at 16:00
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Zeker als je ze laat rijden op LPG, zoals ik van plan ben.
van mij mogen ze zelfs een snelheidsbegrenzer verplichten voor lichtevracht.
Snelheidsbegrenzers ? Pfft 1 duwke op de knop en dat spel staat af. Zoals bij een groot deel vd grote vrachtwagens. Enne we weten allemaal hoe veilig deze zijn! In de verste verte niet te vergelijken met een suv. Met of zonder begrenzer...
Nog eentje voor de 'experts': Wordt een suv die als lichte vracht wordt ingeschreven plots gevaarlijker?[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Zeker als je ze laat rijden op LPG, zoals ik van plan ben.
van mij mogen ze zelfs een snelheidsbegrenzer verplichten voor lichtevracht.
Snelheidsbegrenzers ? Pfft 1 duwke op de knop en dat spel staat af. Zoals bij een groot deel vd grote vrachtwagens. Enne we weten allemaal hoe veilig deze zijn! Met of zonder begrenzer...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bill : 29 juli 2005 om 15:00.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2005, 15:02   #34
Donaldduck
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juli 2005
Berichten: 55
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Maar dei grote SUV zijn wel meer een gevaar op de weg dan een geowne middenklasse wage, die SUV's wegen tenslotte het dubbel ... een dure fiets is doorgaans lichter ... dan een goedkope
De trams of bussen van de lijn wegen ook meer dan het dubbele van een suv ,aangezien dat dus het criterium is om te bepalen of het een gevaar is op de weg zou ik voorstellen om eerst die van de weg te bannen .Volgens mij is het vooral de persoon die achter het stuur zit die zal bepalen of een voertuig een gevaar is of niet.Er rijden MEER kleine wagens als ongeleid projectiel rond op onze wegen dan zware suvs.
Donaldduck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2017, 22:01   #35
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.282
Standaard

Iemand recent een ombouw naar lichte vracht gedaan?
Ik denk hier in de richting van een Ford Fiesta Van of een Opel Corsa Van.
Met zo'n 1000 km per week is de investering er redelijk snel uit.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  20171130a_Politics.jpg‎
Bekeken: 69
Grootte:  123,3 KB
ID: 107902  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be