![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw hoera is zéér kortzichtig want want vele KMO's waaronder de mijne draaien op export en dan ben je , tenzij je naar Holland exporteert, niets. Aan het Engels is nog een mouw te passen want wereldwijd spreekt men een soort krakkemikkig Engels basistaaltje. Maar we hebben wel als onmiddelijke buren, Walen bijgerekend, meer dan zeventig miljoen Franstalige verbruikers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3263 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas voor u.
![]() |
![]() |
![]() |
#3264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit project in Brussels beheer zou onvermijdelijk een totaal fiasco geworden zijn. Men zou het bijna spijtig vinden dat het niet door zou gaan, om de totale ondergang van dit megalomaan project te aanschouwen. Maar de collatoral damage in de noordrand zou te groot zijn, dus het is nu best om dit gedrocht finaal en voorgoed af te voeren, uit te wissen en naar de eeuwige vergetlheid te zenden. Laat Brussel zichzelf op hun eigen terrein naar de vernieling helpen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171212_03238285 Citaat:
![]() |
![]() |
#3265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of verwijst u nu gewoon naar het chronisch taalgebrek van Franstaligen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3266 |
Europees Commissaris
|
![]() Probeer maar eens via internet in het Frans iets te kopen. Je zal het oneindig vlugger vinden in Nederland. En bovendien nog veel kans dat het beterkoop uitvalt. Als je oplet tenminste want sommige Nederlanders hebben de Belgische ziekte. Ze slagen er ook met hun pet naar. Uw omzet voor 65 % in het Frans? Kan zijn hoor. Wat verkoop je? IJskreem in de zomer en van deur tot deur dan? ![]() Maar toegegeven. De Franse periode was soms wel een plezante. Zelfs bij wijlen een hilarische. Ik herinner mij nog het Vlaams boerke dat in Brussel moest gaan werken. Ik gebruikte bij wijlen ook graag de uitdrukking als ik na de dagtaak stopte: "Je suis chemin". En regelmatig gebruikten we ook de uitdrukking :"le patron va aller un corridor"! Plezante tijden. Maar serieus nu. Ik heb wel een tijdje moeten zoeken waar Montaigu lag in "Le Pays Plat". En ik woonde er toen bijna in. Een tweetalige Vlaming vertikte het toendertijds om over Scherpenheuvel te spreken. "Montaigu" had meer een internationale uitstraling waarschijnlijk. Of was het nobeler? Een uitzonderlijke tweetalige Waal heeft mij wel een Nederlandstalig (?) spreekwoord geleerd. Hij beweerde steeds maar dat in het land der blinden éénoog koning was. Hij wist dat toen reeds. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3269 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs als ze van goede wil zouden zijn, ze begrijpen het niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#3270 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Alle Franstaligen die bij ons op de loonlijst staan, meer dan 200, spreken Frans en Engels. Anders worden ze niet aangenomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3272 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3274 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of moet de Vlaming zijn plan trekken in een stukje Benelux? Vent; wat in België gebeurt is dus zuiver achteruitstelling van een volk. Van mij mogen ze dus in Vlaanderen ook aanwerven op basis van Nederlands-Engels. En de Franstaligen dus ook niet meer aan nemen. Ben benieuwd om het gehuil te horen moest het zover komen. Ik weet niet wat er bij "ons" geproduceert wordt. Maar belangrijk kan dat niet zijn als er toch andere kwaliteiten niet mee tellen voor aanwerving. Wat is jullie activiteit? Grachten graven misschien? Beer uitvoeren bij de landbouwers? Of met bussen rondrijden bij het openbaar vervoer? Tuurlijk moet men dan Frans kennen in Wallonië. Wat dacht je zelf? Zet één Nederlandstalige achter het stuur van een openbare bus in Wallonië en dit land is gesplitst op veertien dagen. Zeker weten. En mochten wij; Vlamingen; ongelijk hebben dan kunnen jullie zonder complimenten ook een toegeving doen. Jullie leren reeds in de scholen Engels. Dus spreek het dan ook waar mogelijk. En dan krijgen wij Vlamingen een argument bij om hetzelfde te eisen en te krijgen. En die verduivelde jarenlange kolder zal in dit land na één generatie stoppen. Bovendien nog iets. Ik heb jaren lang vertoefd op camping tegen Verviers. (Robertville) Daar was er ook voortdurend heibel tussen Walen en Duitsers. Dus ook daar vierde de niet verdraagzaamheid hoogtij. En meer nog. Heb je nog steeds niet door wat de Babel-structuur van Europa veroorzaakt? Wat het ons allen kost om nog steeds niet een gemeenschappelijke taal te hebben? Hoeveel decennia bouwt men reeds aan dit Europa? Wel......op deze manier zal het er nooit echt komen. Europa wordt gebruikt voor andere zaken dan vrede behouden. Het is alleen een vlag om het politieke reilen en zeilen ver van het toezicht van de kiezer te houden. En voor sommigen is deze doelstelling bereikt. Meer hoeft dat niet te zijn. Juist het tegenovergestelde gebeurt in België. Maar hier zijn er andere doelstellingen. Die eenheid bezorgt hier voordelen aan bepaalde groepen en benadeelt andere groepen. En daarom vindt Dewever geen medewerkers. Hij zal ze trouwens nooit vinden. Hij moet zich geen illuzies koesteren. Hij zal vliegen als de tijd rijp is en zeker geen kapitale fouten mogen maken want dan vliegt hij nog vlugger. Dit zwaard van Damocles hangt reeds van in den beginne boven zijn kop. En nu zet ik mijn ploat af. Ge hebt mijn mening. Dat volstaat! ![]() Maar ik heb er niks meer mee te maken. Zaaaaalig! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3275 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3276 |
Europees Commissaris
|
![]() Speelt niet de minste rol wat jullie zijn. We zijn hier op een forum om over politiek te praten. Lees dus mijn opmerkingen en weerleg ze waar mogelijk. Zolang het bij serieus praten blijft bijt ik niet. Ik zal zelfs niet blaffen. Begrijpelijk dat je niet zou reageren op niets zeggende one-liners. Maar als er toch mensen zijn op dit forum die hun mening in het lang en het breed uiteen zetten dan mag je daar wel eens serieus op tegen argumenteren. Trouwens de manier waarop hier velen in debat gaan hangt mij reeds lang de strot uit. Maar feitelijk moet ik alleen nog slimmer worden en eindelijk toegeven dat het geen zin heeft en dat je geen echt debat moet verwachten. Dat is een vaststelling. Alleen moet ik ze nog verwerken. Wat moeilijk is. Na jarenlang gevochten te hebben tegen windmolens verliest men moeilijk de ingesteldheid van Don Quichote. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3277 |
Minister
|
![]() Ten eerst het onderwerp was >>>>Ze zullen hem niet krijgen, onze Vlaamse Parking C… en dat moet ook voor mij niet kunnen om dat dat weer past in de strategie om Vlaanderens electorale meerderheid te doen krimpen! De voetbal op zich is dus wéér en alleen oogverblindende sjoemel van de Franstaligen, waar enkelen hopen er meteen ook financial beter van te worden. 30 jaar lang 1,4 miljoen € bv.
Wat bewezen word >>>door dat zelfs beslist werd dat de wereldkampioenschappen hier niet zullen gespeeld worden de Brusselse, Franstalige clan toch verder te doen. Niet de voetbal telt maar grondgebied uitbreiding Franstalige politieke electorale groei ten aanzien van Vlaanderen…. Ik verklaar mij nader: Het probleem is dat mensen die leven op Vlaamse bodem >> welke taal ze ook mogen spreken << worden uitgebuit in het sjoemel merk België, dorpen-gemeenschap Brussel, Brussels gewest, Bruxel-Wallon. Via en van af oprichting sjoemel merk België discrimineerde systeem dat taal gebruikt/misbruikt van de “sale-flamand” om mensen die leven op Vlaamse boden financieel met opgedrongen solidariteit dat steeds richting Franstaligen stroomt te kunnen misbruiken. De taal-theater (net zoals BHV) word gebruikt/misbruikt om dat het emotioneel werkt en de mensen dan niet verder meer kijken dan de poppenkast die hen al decennia voorgeschoteld word: Bovendien zijn de Franstaligen al decennia stelselmatig bezig het stemgerechtigd grondgebied van Vlaanderen aftepeuzel om zo hun % minderheid in België te verkleinen om zo de democratische meerderheid van Vlaanderen te omzeilen. Net zoal de creatie van sjoemel Brussels gewest, sjoemel Bruxel-Wallon, sjoemel achterkamer senaat om zo de democratische meerderheid van Vlaanderen steeds weer federaal te counteren. Sjoemel, sjoemel, sjoemel. Dus stop AUB met kleinzielig te blijven reutelen en ter plaatse te blijven trappelen over de taal want net dat is wat de Franstaligen als afleiding maneuver juist willen. Reutelen over de taal, maar niet dat gans Vlaanderen en zij die leven op Vlaamse bodem, welke taal men ook spreekt al decennia financieel uitgemolken word, en de CD&V, sp.a, Open VLD, Agalev-Groen, PVDA samen met hun Franstalige broeders ostentatief weigeren iets aan te doen!. Wat spijtig genoeg een zéér enge politieke keuze uitlokt indien men op verandering hoopt! Hoopen dat ooit Deelstaat Vlaanderen volledig zelfbeslissend ze de eigen financiën kan en mag regelen en beslissen waar het geld WEL of NIET naar toe gaat, wat bv wel kan in de kantons van Zwitserland of deelstaten in Duitsland!!!!! Betreft de taal dat gebruikt word in de handel…. Het is nogal evident dat NIET de taal beslist of handel gedaan word maar de economische noodzaak! Het is bijgevolg evident als men bv diamanten wil kopen of ontginnen dat men mensen zal aanstellen die de plaatselijke taal kunnen, spreken al is het Bosjesmannen taal. Bij bananen zal het wellicht meestal Engels/Spaans/Portugees zijn. Dus blijkbaar zijn hier veel totaal niet bekend met hou de handel werkt. Sorry
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in privé sfeer is het vermoedelijk nog moeilijker : je moet dan zelf een aandrang, een gewoonte doorbreken. Voor mezelf zeg ik dan : heeel moeilijk. Zeker als je zelf gemakkelijk in het engels praat, dan vloeit dat er vanzelf uit. Een jeugdvriendin die al 25 jaar in parijs woont, 2 kinderen. Zij heeft vanaf dat de kinderen klein waren thuis haar uiterste best gedaan om ze alletwee naast het evidente frans ook nederlands te leren. Haar man is spanjaard dus kent naast spaans enkel frans. Waarom wou ze dat, goed wetende dat de kans klein is dat ze ooit nog definitief weerkeren ? Zodat ze met hun grootouders, neven en nichten zouden kunnen converseren en ook gewoon omdat ze dat als een deel van haar wereld ziet en het wou meegeven aan haar kinderen. Bij de oudste is dat formidabel gelukt, bij nummer 2 is het totaal mislukt. Ze begrijpt het passief maar kan het niet praten. De inspanning was nochtans identiek. Zelfs met mijn koppig en vierkant karakter leerde ik daar iets uit : als zelfs een moeder die zelf tolk is, plus London scool of economics heeft doorlopen er in privé sfeer niet in lukt haar jongste een taal aan te leren die in haar lokale biotoop in parijs inderdaad "ver van mijn bed" is, dan is het minder evident dan de slogans vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken zelf iemand uit het Esperantomilieu waar de kinderen drie talen van kindsbeen af hebben geleerd. Met succes. Bij alle twee de kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over esperanto ga ik geen uitspraken doen, dat is ongetwijfeld een leuke hobby voor geïnteresseerden. Zoals kantklossen of vinkenzetting. Maar ik sprak over een taal. |
|
![]() |
![]() |