![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trump: ‘En wat met de koeien?’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 3 februari 2018 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof alle alle artsen even moeilijk of even gemakkelijk zouden moeten zijn ivm ziekteverlof. Sommige artsen zijn inderdaad soepeler dan andere en dan ? Iedere arts oordeelt naar eigen oordeel. Iedere patiënt is ook anders .Iemand van 55 met een te hoge bloeddruk heeft een ander genezingsproces dan een sportman van 23. Alle rechters zijn toch ook niet even streng of soepel ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag me af, als de controledokter langs komt, en die zegt, morgen gaan werken in plaats van binnen twee dagen, heeft de huisarts dan een een leugenachtig ziektebriefje geschreven?
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij ook af: wat met een verkoudheid? Moet/mag je daar verlof voor vragen? Ik heb het nog nooit gedaan, maar soms ben je wel 2 dagen serieus van de kaart.
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180202_03336602 De sancties variëren van een waarschuwing tot een schorsing van een paar dagen, weken of zelfs maanden. In vijf jaar tijd sprak de Orde der Artsen, die controleert of dokters zich aan hun deontologische plicht houden, in 119 dossiers een straf uit. Vooral in 2015 (35 sancties), daarna zakte het aantal, tot 14 vorig jaar. We vergeten er voor het gemak dan ook nog bij te vertellen dat heel veel kleine ondernemingen niet de middelen hebben om controle artsen uit te sturen, laat staan een klacht in te dienen. Die werkgevers zijn in de eerste plaats bezig met ondernemen, met hun klanten te bedienen, hun klanten te helpen, hun klanten te ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Als een dokter oordeelt dat je ziek bent, ben je ziek.
Vroeger ging ik ook ziek werken. Tot ik eens met buikgriep ben gaan werken. En de week erna half mijn afdeling met buikgriep thuis lag. Je kan beter gewoon thuisblijven als je ziek bent. Maar die VOKA dikzakken begrijpen dat niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wou me dan soms terug aan het werk nog voor ik de huisarts had gezien. ![]() Of, als ik een week ziek thuis was, dan kwam de controlearts me op woensdag zeggen dat ik donderdag weer aan het werk moest. Als ik hem dan vertelde dat ik donderdag eerst terug langs de huisarts zou gaan om te zien of die akkoord was met de controlearts zijn diagnose, dan was het plots toch ok om die week ziek thuis te blijven. Maar, zei hij, na die week moest ik terug gaan werken. Ik vertelde steeds weer hetzelfde, onder voorbehoud dat de huisarts daarmee akkoord ging. De controlearts verliet dan de woning met enige verwarring op zijn gezicht, hij was dat blijkbaar niet gewoon.
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, alles voor het welzijn van den niet zo zieke werknemer.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Duidelijk uit welke hoek, eens te meer, de ziektefraude wordt ontkent en zelfs verdedigd.
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een griepje kan voor sommige mensen dodelijk zijn. Een zware verkoudheid kan voor zwakkere mensen leiden tot zware complicaties indien slecht verzorgd. Ik merkte het al langer ...U heeft totaal geen medische kennis terwijl U zich wel een een gereputeerd medicus waant. U begeeft zich werkelijk zonder enige schroom op glad ijs. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 februari 2018 om 16:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dokters doen het ook dikwijls om klanten te houden, want de concurentie is groot.
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Gouverneur
|
![]() Nooit begrepen waarom een werkgever een thuisblijvende zieke werknemer de eerste 1 tot 2 weken moet betalen. Daar hebben we de sociale zekerheid toch voor?