![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op de snelweg zul je automatisch in een beligsche situatie mee met de flow van de auto's afremmen maar wannneer uw voorligger botst, zal het verschil in snelheid nooit te groot zijn om de auto niet volledig te doen remmen. De situatie dat een wagen stilstaat op de snelweg, en je komt als enige chauffeur af, en je vlamt daar aan 120km/u naar een stilstaande wagen, denk ik wel dat er een staartbotsing zal gebeuren maar normaal niet erger dan 30km/u |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
https://www.tesla.com/nl_BE/autopilot?redirect=no Ja, alle geproduceerde auto's bevatten de sensoren en de drive PX-2 computer - de optie die je betaalt is enkel om de software ontgrendelen. Het economisch aspect hiervan (winst ? hoeveel % betalen voor de optie ?) is mij ook een mysterie. Laatst gewijzigd door Aurora_Borealis : 21 februari 2018 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je de Mercedes big Fail al gezien? ![]() https://www.youtube.com/watch?v=BYY7OfQ4-5A Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe weet je dat dat dit werkelijk zo is voor alle hardware? Voor massaproductiegemak zouden bepaalde hardware en cablage wel altijd aanwezig kunnen zijn, maar toch niet de krachtigere computer ? Al dat extra gewicht meeslepen als men het niet gebruikt? Of hoopt men dat de klant dan na 2-3 jaar rijden toch overgaat tot die extra investering? Minder waardeverlies bij verdere verkoop? Gegarandeerde terugkoopwaarde bestaat ook bij Tesla. Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 19:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BAS plus remassistent, radardetectie: Citaat:
![]() (de test vond plaats in een hal, en de radarbeam was te breed voor reflecties te vermijden) Dat heb je ervan als je niet naar de techniekers luistert. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 19:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mijne stopt, Mijn schoonbroer ook, en mijn schoonvader ook
Mercedes claimt volgens mij niet dat de auto zonder botsen remt... Het verschil is dat de ene zegt dit
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 21 februari 2018 om 19:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het "bedrog" is de belofte dat de huidige hardware geschikt zal zijn voor level 5 automatisering...
Citaat:
Wie weet, uiteindelijk betaal je voor softwaretoegang. Het is wel 1000 $ duurder indien achteraf dan bij aankoop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij die test op TV werkte die remassistent veel te laat en daarom remde de bestuurder ook te laat tot stilstand. Citaat:
Men moet wel Engels begrijpen. Veel zinnen heeft Musk nooit letterlijk gezegd. Zoiets wel, bijna 2 jaar geleden...: Citaat:
Niets? Ik dacht het wel. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 20:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien heeft Musk al toegegeven dat die PX 2 wslk te kort gaat komen voor level 5, dan krijgt die een free upgrade naar xxxx. Dus bedrog kan dat nooit zijn. Dat kan Tesla zich sowieso niet permitteren, de aasgieren staan al klaar. Ook bij de optie verbeterde autopilot of zelfrijdende software staat altijd: onder voorbehoud van goedkeuring ... en afhankelijk van uitgebreide softwarevalidatie en wettelijke goedkeuring... te lezen. Tesla kan die toekomstige homologatievoorwaarden niet precies weten. Bovendien kan elk land zijn eigen voorwaarden stellen... Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel zinnen heeft Musk nooit letterlijk gezegd. Zoiets wel, bijna 2 jaar geleden...: En wat zegt Audi, BMW, Daimler en VW over hun toekomstige jaarproductie van E-wagens? Niets? Ik dacht het wel. ![]() Hier ongevallen dalen dankzij de snufjes https://mobile.twitter.com/vrtnws/st...89777833644033 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bolt is goed gestart...
https://mobile.twitter.com/danhyder/...42381051219969 |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raar, Tesla model 3 doet alvast beter en staat eerste: (model 3 verkoopt voorlopig enkel in USA, dat *worldwide is dan irrelevant) Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben daar af en toe een uitleg voor in die draad
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Model 3 moet dan in februari boven 3000 uitkomen. En maart wslk boven 4500... anders klopt de 3-tracker niet: https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/ ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs met figuur, het spreekt voor zichzelf dat Tesla per rijstrook zeer nauwkeurig moet zijn en precies in het midden van die rijstrook moet kunnen rijden, ook in scherpe bochten naargelang snelheid enz..., dus op x centimeters nauwkeurig. Google data maps zijn gewoon gps locatie plaats x vanwagen y, stemmetje zegt hier afdraaien enz... nauwkeurigheid steekt niet op 5 meter meer of minder, het is pure assistentie. Data kan ingezameld worden waar voertuig x op dat moment met snelheid y rijdt en richting ook, Tom tom doet dat weet ik. Aan de hand daarvan kan men snel weten of ergens file staat en hoe lang de file ongeveer is. Per rijstrook -en in de rijstrook- nauwkeurig echter is ook helemaal niet nodig, hebben ze ook niet denk ik Een Tesla in semi-autonome mode of beter moet ook in de toekomst netjes midden op de rijstrook kunnen blijven rijden, ook zonder rijbaan en-of rijstrookmarkeringen enz... De camera nemen beelden van de omgeving, staan er plots rode lichten? Is er plots ergens een zebrapad, andere wegmarkeringen in stad x op plaats y op rijstrook z aan de rechterkant ofzo? dit wordt real time gemeld zodra er een Tesla passeert, wslk hoeft die zijn autopilot nog niet geactiveerd hebben, maar hij moet er wel eentje hebben (hardware), de data wordt uitgewisseld via 3/4g/LTE via cloud networking. Blijkbaar hebben alle Tesla nu die hardware (vorige post van Aurora) Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2018 om 01:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zit altijd een vertraging in het real-time aspect van die kaarten. Iemand is altijd de eerste die een plotse onvoorziene wijziging in de weggesteldheid ervaart. Kijk, ik heb ook al ontzettend bruusk moeten uitwijken omdat, in de late avond, plots een omgekeerd pallet isolatierollen op het eerste rijvak van de (onverlichte) snelweg opdook - aan kaartgegevens heb ik dan niks (was pas gebeurd, de verbaasde vrachtwagenchauffeur stond een kilometertje verder), wel aan nauwkeurige sensordata en volledige interpretatie van de omgeving (vereist een zeer hoog niveau van AI die volgens mij nog jaren veraf is). In een gebied zonder 3G/4G dekking zit je evenzeer in de problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Tesla kunnen de bestuurders met (semi)autopilot dit jaar of binnenkort? een stevige softwareupdate verwachten, zodat de enhanced autopilot duidelijk beter gaat zijn dan de oude. Wie weet 1 level beter:
Citaat:
Ik denk dat Nederland het eerste land gaat zijn in Europa die rijp gaat zijn autonome voertuigen ooit toe te laten onder bepaalde voorwaarden. Er is zelfs een wetsvoorstel die toelaat autonome voertuigen vanop afstand te testen, dus zonder bestuurder of iemand in de wagen: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2018 om 13:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
denk dat google maps dit kan meten 'gereden snelheid' maar met een cartracking kun je ook dit meten 'wegtoestand' - putten 'afstand voor achterligger' 'lichten' 'stoppen voorrang geven' 'lijnen op wegdek' 'verkeersborden snelheid en zelfs overspringende bokherten' 'bruggen' 'slipgevaar gladheid' 'regenachtig' een veelvoud meer dus |
|
![]() |
![]() |