Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2018, 19:10   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op die foto knalt er niets, het is geen video.


Gij, uw woord is echt niets waard, want je leest zelfs geen posten.

Ben je nu zo dom of doe je zo dom?

Ook een Mercedes kan onmogelijk op tijd stoppen. Lees nu eens gewoon de uitleg van Teslarati en uit de handleiding van Tesla zelf, of post 51. https://www.teslarati.com/tesla-mode...crash-details/
Kijk
op de snelweg zul je automatisch in een beligsche situatie mee met de flow van de auto's afremmen
maar wannneer uw voorligger botst, zal het verschil in snelheid nooit te groot zijn om de auto niet volledig te doen remmen.

De situatie dat een wagen stilstaat op de snelweg, en je komt als enige chauffeur af, en je vlamt daar aan 120km/u naar een stilstaande wagen, denk ik wel dat er een staartbotsing zal gebeuren maar normaal niet erger dan 30km/u
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 19:12   #62
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat zal wel een fout zijn. Kun je me de link eens geven?

Zelfs gewone autopilot is altijd een optie ook op de duurste versie.
Anders zouden er geen optieprijzen voor zijn.
Ow... komt nochtans van de Tesla website (er nog geen on-line besteld ondertussen ?):

https://www.tesla.com/nl_BE/autopilot?redirect=no

Ja, alle geproduceerde auto's bevatten de sensoren en de drive PX-2 computer - de optie die je betaalt is enkel om de software ontgrendelen. Het economisch aspect hiervan (winst ? hoeveel % betalen voor de optie ?) is mij ook een mysterie.

Laatst gewijzigd door Aurora_Borealis : 21 februari 2018 om 19:13.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 19:18   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Kijk
op de snelweg zul je automatisch in een beligsche situatie mee met de flow van de auto's afremmen
maar wannneer uw voorligger botst, zal het verschil in snelheid nooit te groot zijn om de auto niet volledig te doen remmen.

De situatie dat een wagen stilstaat op de snelweg, en je komt als enige chauffeur af, en je vlamt daar aan 120km/u naar een stilstaande wagen, denk ik wel dat er een staartbotsing zal gebeuren maar normaal niet erger dan 30km/u
Paul fysieke wetten kun je nooit oplossen met huidige techniek. Ik ken geen radar of lidar of camera die door hoge metalen voertuigen door kan detecteren. Jij? Uitwijken gaat niet wegens voorrangsnegatie. Remweg blijft idem. Opstijgen kan die Tesla ook niet.

Heb je de Mercedes big Fail al gezien?
https://www.youtube.com/watch?v=BYY7OfQ4-5A

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 19:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 19:25   #64
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Ow... komt nochtans van de Tesla website (er nog geen on-line besteld ondertussen ?):

https://www.tesla.com/nl_BE/autopilot?redirect=no
Heb het ondertussen zelf gevonden na wat zoeken, zeer vreemde tekst staat bij alle Europese landen, raar.

Citaat:
Ja, alle geproduceerde auto's bevatten de sensoren en de drive PX-2 computer - de optie die je betaalt is enkel om de software ontgrendelen. Het economisch aspect hiervan (winst ? hoeveel % betalen voor de optie ?) is mij ook een mysterie.
Waar haal je dat uit? Je zei toch dat het bedrog was?

Hoe weet je dat dat dit werkelijk zo is voor alle hardware? Voor massaproductiegemak zouden bepaalde hardware en cablage wel altijd aanwezig kunnen zijn, maar toch niet de krachtigere computer ?

Al dat extra gewicht meeslepen als men het niet gebruikt? Of hoopt men dat de klant dan na 2-3 jaar rijden toch overgaat tot die extra investering? Minder waardeverlies bij verdere verkoop? Gegarandeerde terugkoopwaarde bestaat ook bij Tesla.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 19:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 19:30   #65
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Moet ik in mijn favorieten zetten, klopt die?

Boven duizendvijftig per week, veel is er niet bijgekomen tov januari, pakweg 200 per week. In elk geval duidelijk stijgende tendens.

Heb je de Mercedes big Fail al gezien?
https://www.youtube.com/watch?v=BYY7OfQ4-5A
Ik denk niet dat ze de acc testen in die filmpjes.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 19:32   #66
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ik denk niet dat ze de acc testen in die filmpjes.
Toch wel, stond in alle Duitse kranten toen.

BAS plus remassistent, radardetectie:

Citaat:
https://www.focus.de/auto/autoaktuel...aid_17895.html

Die Idee der Simulation war, dass der neue radargestützte Bremsassistent der S-Klasse (BAS plus) den Fahrer selbst bei null Sicht zum Bremsen auffordert, wenn er ein Hindernis vor dem Fahrzeug erkennt. Die Warnung aber kam nicht. Was dann kam, sah für die Zuschauer so aus: Der Redakteur bremste auftragsgemäß nicht und der Mercedes fuhr auf seine gestauten Markenkollegen auf. Die Anfangsgeschwindigkeit lag bei immerhin 55 km/h.
Als radarspecialist weet ik direct wat de oorzaak was.
(de test vond plaats in een hal, en de radarbeam was te breed voor reflecties te vermijden)

Dat heb je ervan als je niet naar de techniekers luistert.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 19:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 19:52   #67
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

De mijne stopt, Mijn schoonbroer ook, en mijn schoonvader ook
Mercedes claimt volgens mij niet dat de auto zonder botsen remt...

Het verschil is dat de ene zegt dit

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 februari 2018 om 19:54.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 19:58   #68
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waar haal je dat uit? Je zei toch dat het bedrog was?
Het "bedrog" is de belofte dat de huidige hardware geschikt zal zijn voor level 5 automatisering...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hoe weet je dat dat dit werkelijk zo is voor alle hardware? Voor massaproductiegemak zouden bepaalde hardware en cablage wel altijd aanwezig kunnen zijn, maar toch niet de krachtigere computer ?
En toch is het zo: Alle Tesla's geproduceerd na oktober '16 hebben hardware versie 2 aan boord zijnde: 3 voorwaartse camera's, 1 achterwaartse camera, 4 zijdelingse camera's, 1 radar, 12 ultrasone detectoren en 1 Nvidia Drive PX-2 computer (1x Tegra Soc, 1x Pascal GPU).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Al dat extra gewicht meeslepen als men het niet gebruikt? Of hoopt men dat de klant dan na 2-3 jaar rijden toch overgaat tot die extra investering? Minder waardeverlies bij verdere verkoop? Gegarandeerde terugkoopwaarde bestaat ook bij Tesla.
Wie weet, uiteindelijk betaal je voor softwaretoegang. Het is wel 1000 $ duurder indien achteraf dan bij aankoop.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 20:01   #69
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
De mijne stopt, Mijn schoonbroer ook, en mijn schoonvader ook

Mercedes claimt volgens mij niet dat de auto zonder botsen remt...
Die oude BAS plus is idd enkel een remassistent en remt niet volledig autonoom tot stilstand, dat moet de bestuurder doen.
Maar bij die test op TV werkte die remassistent veel te laat en daarom remde de bestuurder ook te laat tot stilstand.

Citaat:
Het verschil is dat de ene zegt dit
[/quote]
Men moet wel Engels begrijpen.
Veel zinnen heeft Musk nooit letterlijk gezegd.

Zoiets wel, bijna 2 jaar geleden...:

Citaat:
“So as a rough guess, I would say we would aim to produce 100,000 to 200,000 Model 3s in the second half of next year. That’s my expectation right now.”

"Dus als een ruwe schatting, zou ik zeggen dat we ernaar streven 100.000 tot 200.000 Model 3's te produceren in de tweede helft van volgend jaar. Dat is mijn verwachting nu."

https://insideevs.com/elon-musk-tesl...-half-of-2017/
En wat zegt Audi, BMW, Daimler en VW over hun toekomstige jaarproductie van E-wagens?
Niets? Ik dacht het wel.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 20:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 20:22   #70
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Het "bedrog" is de belofte dat de huidige hardware geschikt zal zijn voor level 5 automatisering...
Dat kan Tesla nooit weten, dat hangt van de homologatievoorwaarden af.

Bovendien heeft Musk al toegegeven dat die PX 2 wslk te kort gaat komen voor level 5, dan krijgt die een free upgrade naar xxxx.
Dus bedrog kan dat nooit zijn. Dat kan Tesla zich sowieso niet permitteren, de aasgieren staan al klaar.

Ook bij de optie verbeterde autopilot of zelfrijdende software staat altijd: onder voorbehoud van goedkeuring ... en afhankelijk van uitgebreide softwarevalidatie en wettelijke goedkeuring... te lezen.

Tesla kan die toekomstige homologatievoorwaarden niet precies weten. Bovendien kan elk land zijn eigen voorwaarden stellen...

Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 20:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 20:44   #71
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die oude BAS plus is idd enkel een remassistent en remt niet volledig autonoom tot stilstand, dat moet de bestuurder doen.
Maar bij die test op TV werkte die remassistent veel te laat en daarom remde de bestuurder ook te laat tot stilstand.


Men moet wel Engels begrijpen.
Veel zinnen heeft Musk nooit letterlijk gezegd.

Zoiets wel, bijna 2 jaar geleden...:



En wat zegt Audi, BMW, Daimler en VW over hun toekomstige jaarproductie van E-wagens?
Niets? Ik dacht het wel. [/quote]

Hier ongevallen dalen dankzij de snufjes
https://mobile.twitter.com/vrtnws/st...89777833644033
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 20:47   #72
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Bolt is goed gestart...
https://mobile.twitter.com/danhyder/...42381051219969
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 20:59   #73
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Gestart in 2018 bedoel je, want die zijn al heel lang bezig.

Raar, Tesla model 3 doet alvast beter en staat eerste: (model 3 verkoopt voorlopig enkel in USA, dat *worldwide is dan irrelevant)


Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 21:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 21:03   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Ze hebben daar af en toe een uitleg voor in die draad
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2018, 21:09   #75
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ze hebben daar af en toe een uitleg voor in die draad
Heb het gezien.

Model 3 moet dan in februari boven 3000 uitkomen.
En maart wslk boven 4500...
anders klopt de 3-tracker niet: https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/


Laatst gewijzigd door Micele : 21 februari 2018 om 21:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 00:55   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is juist die doen elk 3 jaar gans de wereld alle wegen hoeken en kantjes gemiddeld al 6 keer gereden en hebben copy staan op hun servers. Kunnen daar rustig 3d algoritmes op loslaten...

anderzijds 1000 Tesla's in Belgie die 10.000km per jaar rijden, en hij verzamelt 10miljoen kilometers, op een wegnet van 152.000km Die rijden in één jaar tijd gans Belgie 100keer af...

kan mij wel niet inbeelden dat Elon van Gans Belgie via GSM al die beelden zit over te zetten en te copieren over gans de wereld ??? En dat 100keer... dat is nu nou net eventjes overkill zou ik denken.

Ik denk wel dat hij een data'fingerprint' van radargegevens en beelden verzamelt om de 5-10meter bvb
Anna en Paul het grote verschil tussen google maps data en Tesla maps data werd al in oktober 2015 uitgelegd, ik moest even zoeken:

Zelfs met figuur, het spreekt voor zichzelf dat Tesla per rijstrook zeer nauwkeurig moet zijn en precies in het midden van die rijstrook moet kunnen rijden, ook in scherpe bochten naargelang snelheid enz..., dus op x centimeters nauwkeurig. Google data maps zijn gewoon gps locatie plaats x vanwagen y, stemmetje zegt hier afdraaien enz... nauwkeurigheid steekt niet op 5 meter meer of minder, het is pure assistentie. Data kan ingezameld worden waar voertuig x op dat moment met snelheid y rijdt en richting ook, Tom tom doet dat weet ik. Aan de hand daarvan kan men snel weten of ergens file staat en hoe lang de file ongeveer is.
Per rijstrook -en in de rijstrook- nauwkeurig echter is ook helemaal niet nodig, hebben ze ook niet denk ik

Een Tesla in semi-autonome mode of beter moet ook in de toekomst netjes midden op de rijstrook kunnen blijven rijden, ook zonder rijbaan en-of rijstrookmarkeringen enz...
De camera nemen beelden van de omgeving, staan er plots rode lichten? Is er plots ergens een zebrapad, andere wegmarkeringen in stad x op plaats y op rijstrook z aan de rechterkant ofzo? dit wordt real time gemeld zodra er een Tesla passeert, wslk hoeft die zijn autopilot nog niet geactiveerd hebben, maar hij moet er wel eentje hebben (hardware), de data wordt uitgewisseld via 3/4g/LTE via cloud networking. Blijkbaar hebben alle Tesla nu die hardware (vorige post van Aurora)

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-buil...pilot-drivers/

FIRMWARE Tesla Building Next Gen Maps through its Autopilot Drivers
By Steve Hanley
Posted on October 16, 2015



Tesla will use cloud technology to create the most accurate digital road maps ever made to make true autonomous driving possible in the years to come.

Tesla using cloud technology to create digital maps

True autonomous driving will require far better electronic maps than any that currently exist. Google and Apple have been creating digital maps for some time, each serving its purpose to provide location-based information and directions to humans. But when it comes to self-driving cars, the vehicle will require much more detailed information than what’s currently available through today’s lower quality maps.

Tesla has a an idea on how to build the next generation of maps for its family of Autopilot enabled vehicles. Instead of sending out a dedicated fleet of mapping cars like Google does, Tesla will use cloud technology built into its Version 7.0 software to gather reams of data directly from its Model S and Model X owners. Using an array of radars, cameras and sonar equipment that’s installed on Autopilot-enabled Teslas, the company will be able to leverage crowd sourced data from its owners to create the most accurate and detailed maps ever made.

Did the city of Amsterdam install a new traffic light overnight? Did the city of San Jose change the lane markings on Silver Creek Road recently? The Tesla cloud will know and share that information in real-time with every other Tesla in the world. Elon Musk calls this a “fleet learning network” where all of its cars contribute to a shared database. “When one car learns something, all learn,” said Musk.

Musk focused on a section of Interstate 405 in California, a heavily traveled highway with lanes that are often poorly marked. Using information provided by other Tesla drivers who have traveled this specific section of road, Tesla Autopilot can still function with confidence, even in the absence of clear lane markings.

The mapping process is already far along, thanks to data supplied by those cars that participated in the beta testing of the Version 7.0 software. Notice how incredibly detailed this digital map of San Francisco is. As more and more data is acquired by Tesla automobiles in the weeks and months to come, the precision of that data will only get better.

Musk believes true autonomous driving is 5 to 6 years away. There are legal and regulatory hurdles to clear first. But when the time comes, Tesla will possess the best digital maps of any car company and, once again, Musk and company will be years ahead of the competition.
Uiteraard hoeft men het niet te geloven alles fake, ook die 2 zelflandende boosters die terugkeerden uit de ruimte zullen wel fake geweest zijn, synchroon landen op x-centimeters nauwkeurig allez nu...


Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2018 om 01:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:10   #77
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Anna en Paul het grote verschil tussen google maps data en Tesla maps data werd al in oktober 2015 uitgelegd, ik moest even zoeken:

Zelfs met figuur, het spreekt voor zichzelf dat Tesla per rijstrook zeer nauwkeurig moet zijn en precies in het midden van die rijstrook moet kunnen rijden, ook in scherpe bochten naargelang snelheid enz..., dus op x centimeters nauwkeurig. Google data maps zijn gewoon gps locatie plaats x vanwagen y, stemmetje zegt hier afdraaien enz... nauwkeurigheid steekt niet op 5 meter meer of minder, het is pure assistentie. Data kan ingezameld worden waar voertuig x op dat moment met snelheid y rijdt en richting ook, Tom tom doet dat weet ik. Aan de hand daarvan kan men snel weten of ergens file staat en hoe lang de file ongeveer is.
Per rijstrook -en in de rijstrook- nauwkeurig echter is ook helemaal niet nodig, hebben ze ook niet denk ik

Een Tesla in semi-autonome mode of beter moet ook in de toekomst netjes midden op de rijstrook kunnen blijven rijden, ook zonder rijbaan en-of rijstrookmarkeringen enz...
De camera nemen beelden van de omgeving, staan er plots rode lichten? Is er plots ergens een zebrapad, andere wegmarkeringen in stad x op plaats y op rijstrook z aan de rechterkant ofzo? dit wordt real time gemeld zodra er een Tesla passeert, wslk hoeft die zijn autopilot nog niet geactiveerd hebben, maar hij moet er wel eentje hebben (hardware), de data wordt uitgewisseld via 3/4g/LTE via cloud networking. Blijkbaar hebben alle Tesla nu die hardware (vorige post van Aurora)
Het belang van nauwkeurige kaartgegevens voor autonome voertuigen is sterk overroepen: een autonoom zelfrijdend voertuig moet beslissingen kunnen nemen op basis van sensordata die het zelf uit de directe omgeving vergaart, kaartgegevens dienen enkel ter ondersteuning van de navigatie. Een voertuig dat uitsluitend kan rijden met hi-res kaarten is misschien zelfrijdend, maar nog niet autonoom.

Er zit altijd een vertraging in het real-time aspect van die kaarten. Iemand is altijd de eerste die een plotse onvoorziene wijziging in de weggesteldheid ervaart. Kijk, ik heb ook al ontzettend bruusk moeten uitwijken omdat, in de late avond, plots een omgekeerd pallet isolatierollen op het eerste rijvak van de (onverlichte) snelweg opdook - aan kaartgegevens heb ik dan niks (was pas gebeurd, de verbaasde vrachtwagenchauffeur stond een kilometertje verder), wel aan nauwkeurige sensordata en volledige interpretatie van de omgeving (vereist een zeer hoog niveau van AI die volgens mij nog jaren veraf is).

In een gebied zonder 3G/4G dekking zit je evenzeer in de problemen.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:13   #78
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is juist die doen elk 3 jaar gans de wereld alle wegen hoeken en kantjes gemiddeld al 6 keer gereden en hebben copy staan op hun servers. Kunnen daar rustig 3d algoritmes op loslaten...

anderzijds 1000 Tesla's in Belgie die 10.000km per jaar rijden, en hij verzamelt 10miljoen kilometers, op een wegnet van 152.000km Die rijden in één jaar tijd gans Belgie 100keer af...

kan mij wel niet inbeelden dat Elon van Gans Belgie via GSM al die beelden zit over te zetten en te copieren over gans de wereld ??? En dat 100keer... dat is nu nou net eventjes overkill zou ik denken.

Ik denk wel dat hij een data'fingerprint' van radargegevens en beelden verzamelt om de 5-10meter bvb
elke automobilist die zn androidgsm als gps gebruikt, apps als Waze gebruikt is infobron voor Google.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:26   #79
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.407
Standaard

Bij Tesla kunnen de bestuurders met (semi)autopilot dit jaar of binnenkort? een stevige softwareupdate verwachten, zodat de enhanced autopilot duidelijk beter gaat zijn dan de oude. Wie weet 1 level beter:

Citaat:
https://electrek.co/2018/02/02/tesla...ate-elon-musk/

A new Tesla Autopilot update is ‘in final testing phase’, says Elon Musk

- Feb. 2nd 2018
Dat werd eens tijd, naja Tesla gaat ook niet riskeren dat er foutjes in zitten, door overhaast te zijn.


Ik denk dat Nederland het eerste land gaat zijn in Europa die rijp gaat zijn autonome voertuigen ooit toe te laten onder bepaalde voorwaarden.

Er is zelfs een wetsvoorstel die toelaat autonome voertuigen vanop afstand te testen, dus zonder bestuurder of iemand in de wagen:
Citaat:
https://www.rijksoverheid.nl/actueel...stand-mogelijk

Nieuwe wet maakt testen auto’s met bestuurders op afstand mogelijk
Nieuwsbericht | 24-11-2017 | 16:30

Nederland is weer een stukje dichterbij de introductie op de openbare weg van zelfrijdende auto’s. De Tweede Kamer ontving het wetsvoorstel Experimenteerwet zelfrijdende auto’s van minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat). Als deze wet in werking treedt, kan de minister van Infrastructuur en Waterstaat vergunningen afgeven voor tests op de openbare weg met bestuurders op afstand.

Op dit moment zijn er al auto’s op de weg met geautomatiseerde functies, zoals adaptieve cruise control, automatisch parkeren en lane-keepingsystemen. Sinds 2015 is het in Nederland mogelijk om met zelfrijdende auto’s te testen op de openbare weg, maar hier moet nu nog altijd een bestuurder in het voertuig aanwezig zijn. De nieuwe wet maakt ook het testen met een bestuurder op afstand mogelijk. Dit is weer een volgende stap in de aanpak om zelfrijdend vervoer in Nederland mogelijk te maken. Op Europees niveau is afgesproken dat alle Europese landen in 2019 klaar moeten zijn om met zelfrijdende auto’s de weg op te kunnen.

Zelfrijdend vervoer biedt veel kansen. Slimme technieken kunnen bijvoorbeeld de verkeersveiligheid verbeteren. In nieuwe auto’s kunnen nu al systemen zitten die automatisch remmen in geval dat voor je plotseling iemand stopt en je in je rijbaan houden als je door bijvoorbeeld afleiding over de lijn gaat. In de komende jaren kan de autopilootfunctie op de snelweg het stuur in die periode volledig overnemen en de reis makkelijker en comfortabeler maken.

Als de auto’s met elkaar kunnen communiceren kunnen ze mogelijk ook het verkeer soepeler laten doorstromen. In de logistiek wordt nu al getest met truck platooning, waarbij 2 of meerdere trucks aan elkaar gekoppeld zijn via wifi. Hierdoor kunnen ze veel dichter op elkaar rijden en brandstof besparen. De 1e truck is dan nog bestuurd, maar de chauffeurs in de opvolgende trucks wordt rijtaken uit handen genomen.

Zelfrijdende auto’s kunnen ook een goede bron van informatie zijn. Denk aan het scannen van het wegdek en doorgeven aan de wegbeheerder dat er gaten of gladde wegdelen zijn. De wegbeheerder kan dan een strooiwagen inzetten.

Nederland is vooruitstrevend en zit in de kopgroep van landen die bezig zijn met het voorbereiden van wetgeving voor zelfrijdend vervoer. Door te experimenteren is Nederland straks goed voorbereid op de toekomst, zowel wat wetgeving betreft als voor het introduceren en combineren van nieuwe vormen van vervoer in de samenleving.
Daarmee weten ze direct waar hun weginfra -incl signalisatie en markeringen- nog gebreken vertoont.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2018 om 13:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2018, 13:44   #80
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
elke automobilist die zn androidgsm als gps gebruikt, apps als Waze gebruikt is infobron voor Google.
kijk ik denk dat auto volgende parameters kan meten

denk dat google maps dit kan meten
'gereden snelheid'

maar met een cartracking kun je ook dit meten
'wegtoestand' - putten
'afstand voor achterligger'
'lichten'
'stoppen voorrang geven'
'lijnen op wegdek'
'verkeersborden snelheid en zelfs overspringende bokherten'
'bruggen'
'slipgevaar gladheid'
'regenachtig'
een veelvoud meer dus
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be