![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De Vlaming is een kuddebeest he. Zeggen ze op TV dat een diesel niet meer interessant is dan stappen ze massaal over naar benzine. Binnen afzienbare tijd is hun benzinewagen ook volledig voorbijgestreefd en waardeloos. Dan komt het volgende en ga zo maar verder.
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#104 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Een goeie diesel haalt dat met 150-160 pk. Ge gaat hier echt komen vertellen dat een benzine een hoger koppel heeft dan een diesel?
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier de motorenpaus: http://www.handelsblatt.com/meinung/.../19843796.html Het ligt enkel aan het oogluikend sjoemelen en aan de energierijkere brandstof aan zich. Smijt er nog maar een turbo bij en verhoog de inspuitdruk nog maar eens met 500 bar. Niemand controleert wat we vervuilen aan NOx. 6 maal meer dan de norm, moet kunnen niet? Aha mogen we het nu niet meer? Dan zetten we er een adblue inspuiting en dito bij, de domme klant betaalt dat wel, wie weet merken ze het pas in 2021. Maar die oude opgewarmde dieselmoteurtjes hebben we toch maar lekker verkocht. Lijkt wel chiptuning met wat extra koeling. Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2018 om 16:56. |
|
|
|
|
|
|
#107 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen die heeft 2000 cc, zie je dat niet? En omdat het een benzine is en dat hoog koppel zolang kan aanhouden - integendeel tot een toeren-handicap-diesel - haalt die idd max 300 PK die men in de regel amper gaat kunnen gebruiken. Citaat:
Als je 380 Nm te weing vindt uit 2000 cc ZUIGER-verplaatsing kan ik er ook vinden van 400 Nm en meer, gewoon wat meer turbodruk chip anders programmeren, navenant meer luchtmassa (uiteraard hardware luchtfilter enzo aanpassen). Poepsimpel. Wil je meer dan 400 Nm. Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2018 om 17:09. |
||
|
|
|
|
|
#108 |
|
Parlementslid
|
Het woord sjoemelen. De overheid stelt een bepaalde manier van meten op en de fabrikanten gebruiken deze wetgeving op alle mogelijke manieren. Dan komt uit dat de software er wat mee "sjoemelt" en het hek is van de dam. En wat doet de overheid dan maar : diegenen bestraffen die de wetgeving hebben geoptimaliseerd. Maar zij zijn zelf de schuldigen door een wetgeving met veel gaten in te maken.
En 15 jaar geleden was de diesel al voorbij gestreefd? Dan heeft de overheid wel heel lang hun kop in het zand gestoken. Eerst even nog dik cashen en dan nog eens extra dik gaan belasten. Maar is ook weer zo typisch om aan politiek te doen en de gewone burger te kunnen blijven kloten. Maar ik blijf het zeggen : groen is poen. En de domme klant kan niet anders dan betalen. Is het dan niet meer dan normaal dat iedereen, van fabrikant tot eindgebruiker, alle mogelijke achterpoorten zoekt en zich zo in de grijze zone plaatst? We kunnen er nog honderden bladzijden over blijven lullen. De echte poenpakkers beslissen morgen en wij mogen ons erbij neerleggen. Onthoud mijn woorden : eens de diesel verbannen is gaan ze terug hetzelfde met de benzine doen. En eens de meerderheid dan naar een E-wagen is overgeschakeld gaan ze die nog tien keer zo hard belasten. Vandaag is een E-wagen kopen hip en cool, binnen x aantal jaren betaal je je blauw aan belastingen en dure elektriciteit. Maar wat gaat de prijs van diesel doen als iedereen op benzine zou gaan rijden? Als dit wereldwijd zou gaan gebeuren dan zitten ze met een afvalproduct. Ik zie het al voor mij : binnen bepaalde heb je een dikke diesel die oldtimer is geworden en waar de brandstof bijna weg gegeven wordt. Misschien worden dat nog echte kassakanonnen |
|
|
|
|
|
#109 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2018 om 17:13. |
||
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En 15 jaar geleden werd de verkoop van diesels nog volop aangemoedigd met ecopremies voor zogenaamd zuinige diesels en het afschaffen van de extra dieseltaks die bovenop de BIV moest betaald worden. Echt een voorbeeld van slecht beleid op lange termijn dit. In Nederland staan ze veel verder op dit vlak maar autobezit en autorijden is daar wel belachelijk duur. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2018 om 17:23. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#113 |
|
Parlementslid
|
Misschien maar ik ben er zeer zeker van dat veel mensen diezelfde visie delen. Zeker wat het ooit zwaar belasten van E-wagens. Of waar denk je dat de mindere inkomsten van BIV en VB gaan moeten van komen? Een belasting op wat op dat moment het meeste gebruikt wordt, bovenop een kilometerheffing in verhouding van de zwaarte van het batterijpak. Ik hoop dat ik mis ben maar we zullen binnen 10-15 jaar het zien wie gelijk heeft en wie ongelijk.
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gaat men die pakweg 5-10% propere E-wagens aanpakken of de vuile 90-95% ICE? Waar is het meeste geld te halen met een goede reden (volksgezondheid) ? Astemblief, mijn logisch en simpel antwoord. Lagere school is daarvoor voldoende. En jij zegt toch altijd dat groen poen is? Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2018 om 17:37. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk kan het overal beter, ik zie geen Amerikaan in de rocky mountains de bakfiets nemen. Het is wat echt uit de uitlaat komt, in Europa weten ze het nu ook... Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2018 om 17:46. |
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ca. 48 kmh/1000 rpm = 120 kmh bij 2500 t/min. ![]() Dezelfde motor als alle VAG versies. Tijdje geleden al afgelost door 1.0 Tsi , 110 PK, 3-cilinder, hoger koppel**. ik vermoed dat de overbrengverhoudingen identiek gebleven zijn, bandenhoogte weet ik niet, kan ik opzoeken. ** https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Golf_VII#Ottomotoren Laatst gewijzigd door Micele : 28 februari 2018 om 18:14. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iets wat die normale en piepkleine cillinderinhoud van tegenwoordig niet kunnen. |
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|