Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2018, 12:02   #101
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Krijgen de Walen maar 7 miljard van u? Awel, zulle! Wat voor 'n gierigaard zijt gij feitelijk?
En de Walen mogen producten blijven kopen in een onafhankelijk Vlaanderen? Très bien! Maar de vraag is alleen maar of ze dat wel verder gaan willen blijven doen eens wij onafhankelijk zullen worden.
Ik ben grootgebracht, in Vlaanderen, met Franstalig kapitaal! Ik vind derhalve dat wij, Vlamingen, wel eens een wederdienst mogen bewijzen, tenminste aan onze Franstalige landgenoten. Ze hebben meer voor ons gedaan dan ge wel zoudt willen aannemen.
En, wat zal Vlaanderen worden in de nabije toekomst? Een land vol met amechtige gepensioneerden. Een sociaal kerkhof! Wallonië heeft een jongere bevolking dan wij nu hebben. We zullen de Walen in de toekomst wellicht nog meer nodig hebben dan we nu willen toegeven. L'union fait la force. Ik weet nu wel niet in welke sociale omgeving gij leeft en werkt maar daar geldt dat principe ook! En als ge dat nu zelf nog niet beseft dan wordt het hoogtijd dat ge dat ge dat eens ontdekt, want ik vind u maar een sukkelaar!

Norbert de strandkruier
Zoals ik voor een onafhankelijk Vlaanderen ben
,ben ik ook voor een onafhankelijk Wallonië
en als we U mogen geloven zal dat een succes worden met de jonge Waalse bevolking.

En als U dan toch absoluut een schaal vergroting wil,

dat de Walen dan samen met Frankrijk gaan,

dat geeft U 60 miljoen extra landgenoten

ipv van 6 miljoen Vlamingen.

Een 10 X maal grotere schaal vergroting.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 12:04   #102
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denk eens 2 minuten na voor ge iets schrijft.

Hoeveel producten in onze supermarkten worden in Vlaanderen gemaakt en van een etiket voorzien? Dat zal bitter weinig zijn.

Wanneer op die etiketten volgens de enge-Vlaamse-vendeliers-denkwijze enkel Nederlandse* tekst mag staan betekent dat dat voor de Vlaamse supermarkten aparte etiketten moeten ontworpen en gedrukt worden. Vanwege de relatief kleine afname, Vlaanderen is een prutske op gebied van schaalgrootte tegenover Europa of de wereld. Die etiketten enkel voor Vlaanderne gaan de producten dus merkelijk duurder maken.

* denkt gij nu echt dat in Nederland de etiketten enkel in het Nederlands zijn? Kom eens van onder uw kerktoren vandaan, en doe uw oogkleppen af.
Ga eens winkelen in Nederland dan zal je zien dat de etikettering daar Nederlandstalig is en niet Franstalig/Nederlandstalig is zoals hier.
Oud 5 april 2018, 14:54   #103
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ga eens winkelen in Nederland dan zal je zien dat de etikettering daar Nederlandstalig is en niet Franstalig/Nederlandstalig is zoals hier.
Mijnen besten vriend, ik ga alle weken winkelen in Nederland en ik vind daar heel veel producten die -minstens!- tweetalig, dus in het Nederlands en het Frans, geëtiketteerd zijn. Doe de volgende keer uw ogen wat beter open.

Norbert de strandkruier
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 15:06   #104
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnen besten vriend, ik ga alle weken winkelen in Nederland en ik vind daar heel veel producten die -minstens!- tweetalig, dus in het Nederlands en het Frans, geëtiketteerd zijn. Doe de volgende keer uw ogen wat beter open.

Norbert de strandkruier
Ogen open en snaveltje toe

Enkel Nederlands op de verpakking op de Jumbo artikelen in Nederland ,

waar blijft Uw Franse etikettering?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  img_3218_jumbo_vollemelk_chocola_front.png‎
Bekeken: 46
Grootte:  807,5 KB
ID: 108682  

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 april 2018 om 15:08.
Oud 5 april 2018, 15:19   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wees maar gerust in 2019 start de finale politieke ontwikkeling

op weg naar de Vlaamse Onafhankelijkheid.
Oh ? wachten we niet meer tot de schotten en de catalanen ons de weg gaan tonen ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 15:21   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En de Vlaamse export kan alleen maar stijgen,eens we verlost zullen zijn van het Waals blok aan ons been.
Of ben je de stommiteiten van Waals politicus Magnette al vergeten,die de Canadezen zodanig op de heupen heeft gewerkt , dat de Canadese Premier de Belgische koning weigerde te ontmoeten tijdens zijn recente handelsmissie in Canada.

Zolang we in het Belgische keurslijf blijven zitten benadelen deze Waalse
"politici" ook ons imago in het buitenland.
Veel gekker moet het niet meer worden : een vendelzwaaier die de verdediging van de koning op zich neemt...

Rare jongens, die nationalisten...
Oud 5 april 2018, 15:36   #107
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1829194

Folderaanbieding bij de jumbo. 'Lait' is dat Nederlands?

BTW toen ik jaren geleden tijdens mijn verlof regelmatig in Zuid-Frankrijk in de plaatselijke Carrefour winkelde, kon ik op vele producten ook een Nederlandstalige uitleg lezen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 5 april 2018 om 15:40.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 15:41   #108
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:

Kijk maar eens naar dit product hier:
https://www.ah.nl/producten/product/...ink-biologisch
Ge ziet het daar al staan: "sans sucres ajoutés" en "noisette riz." De achterkant kan ik niet laten zien maar daar staat nog veel meer op. Ik heb er zonet nog van gedronken! Het is een drink van de firma "Wessanen" en die is beursgenoteerd bij Euronext Amsterdam.
Voil?*!!

Norbert de strandkruier
Oud 5 april 2018, 16:52   #109
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Krijgen de Walen maar 7 miljard van u? Awel, zulle! Wat voor 'n gierigaard zijt gij feitelijk?
Ik weet niet in welke modus je verkeert, Strandsnuiver, maar ik zal er van uitgaan dat uw schrijfsel niet als ‘n trolsel bedoeld is.
Aldus, jaar in jaar uit, decennium na decennium, eeuw na eeuw…:

"Ik zoek al 40 jaar naar voorbeelden van de solidariteit van het zuiden met het noorden. Ik heb er nooit gevonden. [...] Noch in de negentiende, noch in de twintigste eeuw stroomde er een Waals belastingoverschot naar Vlaanderen. [...] De kostprijs van het bestuur in Wallonië is bijna 50% hoger dan in Vlaanderen. Dat is nog hoger dan in Brussel, waar de meerkosten 35% bedragen. [...] Laat de transfers passeren via de Europese Unie en na enkele jaren zal men daar vaststellen dat het de spuigaten uitloopt. De EU zal eisen dat Wallonië zijn bestedingen normaliseert. Vanaf 1830 hebben de Vlamingen de Belgische rekeningen buitenmatig betaald, onder meer voor de bruggen, spoorwegen en kanalen van Wallonië. Dat deden ze zelfs in de dramatische jaren 1840-1860, toen arm Vlaanderen op zijn dieptepunt zat en er op het Vlaamse platteland hongerdoden vielen".

https://lvb.net/item/442

Je zou je moeten diep schamen voor je onwelriekende uitspraak, Strandluier.
Citaat:
En de Walen mogen producten blijven kopen in een onafhankelijk Vlaanderen? Très bien! Maar de vraag is alleen maar of ze dat wel verder gaan willen blijven doen eens wij onafhankelijk zullen worden.
Vraag het hen eens en vertel het ons hier.
Citaat:
Ik ben grootgebracht, in Vlaanderen, met Franstalig kapitaal! Ik vind derhalve dat wij, Vlamingen, wel eens een wederdienst mogen bewijzen, tenminste aan onze Franstalige landgenoten.
Akkoord dat gij de kosten van uw opvoeding terug betaald aan uw Waalse weldoener, maar moet ik daarom meebetalen ?
Citaat:
Ze hebben meer voor ons gedaan dan ge wel zoudt willen aannemen.
Dat is dan alleen in jouw verbeelding, Strandzuiger, want ene Juul Hannes spreekt je wensdromen alvast tegen.
Citaat:
En, wat zal Vlaanderen worden in de nabije toekomst? Een land vol met amechtige gepensioneerden. Een sociaal kerkhof! Wallonië heeft een jongere bevolking dan wij nu hebben. We zullen de Walen in de toekomst wellicht nog meer nodig hebben dan we nu willen toegeven.
Als we in de toekomst immigranten nodig zullen hebben, dan zijn werklustige Walen uiteraard welkom en mogen ze hier ’n job komen invullen waarvoor we niet direct ne Vlaam in reserve hebben.
Uiteraard zullen ze dan (bij de meeste bedrijven toch) zich duidelijk moeten kunnen uitdrukken in het Nederlands, net zoals dat in bv de haven van A’pen en Zeebrugge een grondvoorwaarde is, om daar aan de slag te kunnen gaan.

C’est normal, quoi ?
Citaat:
L'union fait la force. Ik weet nu wel niet in welke sociale omgeving gij leeft en werkt maar daar geldt dat principe ook! En als ge dat nu zelf nog niet beseft dan wordt het hoogtijd dat ge dat ge dat eens ontdekt, want ik vind u maar een sukkelaar!

Norbert de strandkruier
Ik maak mee deel uit van een in Vlaanderen gevestigde economische omgeving die, samengeteld, jaar in jaar uit, decennium na decennium, eeuw na eeuw, haar monetaire surplus/welvaart gedwongen/ongevraagd getransfereerd ziet naar een anderstalig landsgebied, dat het economische niveau van een corrupt ex-Oostblokland niet overstijgt en daartoe ook geen aanstalten lijkt te maken.

Economisch bekeken, de laatste halve eeuw lijkt erop alsof het daar permanent vól met sukkelaars en corrupte partijbonzen zit, derhalve zijn de Vlaamse miljarden die in de Waalse faalstaat verdwijnen verloren miljarden.
Tijd dat het Waalse volk haar eigen verantwoordelijkheid opneemt, dat zal alvast hun levenskwaliteit en eigenwaarde opkrikken, alsook het nodige respect oogsten bij de vaste handelspartners.

Uwe sukkelaar van dienst.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 5 april 2018 om 16:53.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 17:29   #110
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Kijk maar eens naar dit product hier:
Ge ziet het daar al staan: "sans sucres ajoutés" en "noisette riz." De achterkant kan ik niet laten zien maar daar staat nog veel meer op. Ik heb er zonet nog van gedronken! Het is een drink van de firma "Wessanen" en die is beursgenoteerd bij Euronext Amsterdam.
Voil?*!!

Norbert de strandkruier
Moet ge nóg een voorbeeld hebben? Kijk dan hier, ook gekocht in den AH van Sas-van-Gent (Zeeuws-Vlaanderen):
https://www.ah.nl/producten/product/...-lichte-siroop
Ik heb er deze avond van gegeten. En als ge aan de zijkant van zo'n blik kijkt dan ziet ge dat alle etikettering in 3 talen is: Frans, Nederlands en Duits. Frans is zelfs de eerste taal want die is ook te zien boven het Duitse opschrift aan de andere zijde van het blik. En weet ge van waar dat blik lichees komt? Van Engeland (Middlesex)!

Norbert de strandkruier
Oud 5 april 2018, 17:30   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is rascisme.
Oud 5 april 2018, 17:37   #112
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denk eens 2 minuten na voor ge iets schrijft.

Hoeveel producten in onze supermarkten worden in Vlaanderen gemaakt en van een etiket voorzien? Dat zal bitter weinig zijn.

Wanneer op die etiketten volgens de enge-Vlaamse-vendeliers-denkwijze enkel Nederlandse* tekst mag staan betekent dat dat voor de Vlaamse supermarkten aparte etiketten moeten ontworpen en gedrukt worden. Vanwege de relatief kleine afname, Vlaanderen is een prutske op gebied van schaalgrootte tegenover Europa of de wereld. Die etiketten enkel voor Vlaanderne gaan de producten dus merkelijk duurder maken.

* denkt gij nu echt dat in Nederland de etiketten enkel in het Nederlands zijn? Kom eens van onder uw kerktoren vandaan, en doe uw oogkleppen af.

Welke taal (/talen) staan er volgens u op etiketten in pakweg Finland? Malta? IJsland?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 18:09   #113
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik weet niet in welke modus je verkeert, Strandsnuiver, maar ik zal er van uitgaan dat uw schrijfsel niet als ‘n trolsel bedoeld is.
Aldus, jaar in jaar uit, decennium na decennium, eeuw na eeuw…:

"Ik zoek al 40 jaar naar voorbeelden van de solidariteit van het zuiden met het noorden. Ik heb er nooit gevonden. [...] Noch in de negentiende, noch in de twintigste eeuw stroomde er een Waals belastingoverschot naar Vlaanderen. [...] De kostprijs van het bestuur in Wallonië is bijna 50% hoger dan in Vlaanderen. Dat is nog hoger dan in Brussel, waar de meerkosten 35% bedragen. [...] Laat de transfers passeren via de Europese Unie en na enkele jaren zal men daar vaststellen dat het de spuigaten uitloopt. De EU zal eisen dat Wallonië zijn bestedingen normaliseert. Vanaf 1830 hebben de Vlamingen de Belgische rekeningen buitenmatig betaald, onder meer voor de bruggen, spoorwegen en kanalen van Wallonië. Dat deden ze zelfs in de dramatische jaren 1840-1860, toen arm Vlaanderen op zijn dieptepunt zat en er op het Vlaamse platteland hongerdoden vielen".

https://lvb.net/item/442

Je zou je moeten diep schamen voor je onwelriekende uitspraak, Strandluier.

Vraag het hen eens en vertel het ons hier.

Akkoord dat gij de kosten van uw opvoeding terug betaald aan uw Waalse weldoener, maar moet ik daarom meebetalen ?

Dat is dan alleen in jouw verbeelding, Strandzuiger, want ene Juul Hannes spreekt je wensdromen alvast tegen.

Als we in de toekomst immigranten nodig zullen hebben, dan zijn werklustige Walen uiteraard welkom en mogen ze hier ’n job komen invullen waarvoor we niet direct ne Vlaam in reserve hebben.
Uiteraard zullen ze dan (bij de meeste bedrijven toch) zich duidelijk moeten kunnen uitdrukken in het Nederlands, net zoals dat in bv de haven van A’pen en Zeebrugge een grondvoorwaarde is, om daar aan de slag te kunnen gaan.

C’est normal, quoi ?

Ik maak mee deel uit van een in Vlaanderen gevestigde economische omgeving die, samengeteld, jaar in jaar uit, decennium na decennium, eeuw na eeuw, haar monetaire surplus/welvaart gedwongen/ongevraagd getransfereerd ziet naar een anderstalig landsgebied, dat het economische niveau van een corrupt ex-Oostblokland niet overstijgt en daartoe ook geen aanstalten lijkt te maken.

Economisch bekeken, de laatste halve eeuw lijkt erop alsof het daar permanent vól met sukkelaars en corrupte partijbonzen zit, derhalve zijn de Vlaamse miljarden die in de Waalse faalstaat verdwijnen verloren miljarden.
Tijd dat het Waalse volk haar eigen verantwoordelijkheid opneemt, dat zal alvast hun levenskwaliteit en eigenwaarde opkrikken, alsook het nodige respect oogsten bij de vaste handelspartners.

Uwe sukkelaar van dienst.

2
Oud 5 april 2018, 18:18   #114
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oh ? wachten we niet meer tot de schotten en de catalanen ons de weg gaan tonen ?
We kennen de weg ondertussen en weten dat we de steun van een grootmacht nodig zullen hebben ,daar wordt nu al volop aan gewerkt.

Naam: 30124089_1925280924170417_7052764954948009984_o.jpg
Bekeken: 114
Grootte: 353,7 KB

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 april 2018 om 18:20.
Oud 5 april 2018, 18:29   #115
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kennen de weg ondertussen en weten dat we de steun van een grootmacht nodig zullen hebben ,daar wordt nu al volop aan gewerkt.

Bijlage 108683
Leuke foto. Een chinees met een vlaamse vlag, groot formaat. En daarnaast een groep chinezen met van die kleine vlaams blok vlaggetjes. Wat moet dit bewijzen ? Dat je buitenlandse toeristen alles in hun handen kunt stoppen ?
Oud 5 april 2018, 18:34   #116
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Strandkruier;8683369]Kijk maar eens naar dit product hier:
Voil?*!!

Norbert de strandkruier[/QUOTE

En weer geen Franse tekst op dit product in Nederland ,
Dit zou in België niet kunnen .De extra opdruk in het Frans veroorzaakt extra kosten voor de Vlaamse consument in België

Naam: ah-chocoladepasta-wit.jpg
Bekeken: 102
Grootte: 106,0 KB
Oud 5 april 2018, 18:38   #117
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuke foto. Een chinees met een vlaamse vlag, groot formaat. En daarnaast een groep chinezen met van die kleine vlaams blok vlaggetjes. Wat moet dit bewijzen ? Dat je buitenlandse toeristen alles in hun handen kunt stoppen ?

Ooit al een foto gezien van een Chinees met een Waalse vlag ?

Ik nog niet ,de Chinezen weten waar de kwaliteit zit

en kiezen massaal voor de Vlaamse Leeuw.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 april 2018 om 18:42.
Oud 5 april 2018, 18:45   #118
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was zondag bij de start van de Ronde van Vlaanderen. De vlaggemannen stonden er om die vlaggetjes in ieders handen te stoppen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2018, 18:45   #119
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben grootgebracht, in Vlaanderen, met Franstalig kapitaal! Ik vind derhalve dat wij, Vlamingen, wel eens een wederdienst mogen bewijzen, tenminste aan onze Franstalige landgenoten. Ze hebben meer voor ons gedaan dan ge wel zoudt willen aannemen.
En, wat zal Vlaanderen worden in de nabije toekomst? Een land vol met amechtige gepensioneerden. Een sociaal kerkhof! Wallonië heeft een jongere bevolking dan wij nu hebben. We zullen de Walen in de toekomst wellicht nog meer nodig hebben dan we nu willen toegeven. L'union fait la force. Ik weet nu wel niet in welke sociale omgeving gij leeft en werkt maar daar geldt dat principe ook! En als ge dat nu zelf nog niet beseft dan wordt het hoogtijd dat ge dat ge dat eens ontdekt, want ik vind u maar een sukkelaar!

Norbert de strandkruier

Naam: 28576656_1228519230614813_8683953005867273820_n.jpg
Bekeken: 57
Grootte: 87,9 KB
Oud 5 april 2018, 18:49   #120
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat was zondag bij de start van de Ronde van Vlaanderen. De vlaggemannen stonden er om die vlaggetjes in ieders handen te stoppen.
Zo kweek je relaties en sympathie voor de Vlaamse Onafhankelijkheid

ook bij de Chinezen.

Naam: 29695034_1925279947503848_6510498228289404928_o.jpg
Bekeken: 51
Grootte: 167,3 KB

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 april 2018 om 18:52.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be