Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2018, 11:17   #17881
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Daar bestaan alternatieve methoden voor.

Fixeer beiden aan het hoofd, nodig hun werkgever uit er op te kakken en degene die hem bedankt voor de mooie hoed, is de Vlaming.
Gij dacht, o lijdzaam volk dat' t gruwelijke getij
Der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 11:19   #17882
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Mag dat zomaar?
"Normaal geldt de afspraak dat landen dergelijke praktijken zoals afluisteren of trackers plaatsen niet doen op andermans grondgebied. Als ze dat wel willen doen, dan moet het betrokken land daarvoor ingeschakeld worden. Met andere woorden: als de Spaanse autoriteiten de auto van Puigdemont wilden laten tracken, dan moesten ze de Belgische inlichtingendiensten vragen om die tracker te plaatsen. De kwestie zorgt misschien wel weer voor een diplomatieke rel tussen België en Spanje."
Ik ben vergeten wie het was, maar ooit zei een verongelijkte en gefrustreerde Commander in Chief van een wereldmacht zoiets van: "Da's ni eerlijk, ze vechten in hun zandbak niet op onze wijze".
Oud 7 april 2018, 11:22   #17883
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jij hebt al honderden keren gezegd dat er geen geweld gebruikt is door demonstranten.
Ik sluit niet uit dat er geïsoleerde incidenten geweest zijn.
Durf jij uitsluiten dat er op een vakbondsbetoging nergens geweld voorkomt?
Is dat dan een rebellie, en moeten de leiders van de betoging voor 30 jaar in de cel gesmeten worden, wegens "rebellie"?

Citaat:
Het rapport van de Guardia + de Mossos spreekt dat formeel tegen en geeft een gedetailleerde opsomming van 315 feiten.
Honderdduizenden mensen die betoogd hebben.
Durf jij zeggen dat de pro-Spanje betogingen volledig vredevol verliepen?
Dat daar nooit geweld gebruikt werd?
Ik heb beelden genoeg gezien van pro-Spanje betogers die pro-Catalonië betogers in elkaar klopten.
Dat is wat anders dan rebellie, of georganiseerd geweld om een staatsgreep te plegen.

De Duitse rechter heeft die bewijsstukken van tafel geveegd, belangrijker dan wat Pandareus ervan denkt.

Citaat:
Ik heb nooit gezegd dat iets niet betrouwbaar is omdat het niet uit "onze" pers komt...
Kojak wel, iedere keer ik met een bewijs afkwam, was het van "in onze media".

Citaat:
Om mij te informeren lees ik zowel El Pais als La Vanguardia, en sinds kort meer en meer El Mundo omdat ik vind dat zij het meest achtergrond info meegeven over de catalaanse toestanden.
Goh, ik kijk op diverse kranten, zowel El Pais, El Mundo, als La Vanguardia, als Catalaanse pro-onafhankelijkheidspagina's, als Radio Nacional de España.
En nu veel zich in Duitsland afspeelt ook regelmatig op Duitse bronnen (Die Welt bijv.).
En soms zie ik in Publico (Portugees) ook een artikel over Catalonië.
Of in de Vlaamse media.
Ik denk dat mijn bronnen nog iets veelzijdiger zijn dan de jouwe.

Citaat:
En dat is namelijk dat La Vanguardia voor 95% vriendelijke artikels schrijft tgo de separatisten. A contrario is dan weer El Pais die bijzonder weinig affectie hebben voor de separatisten.
Wat ik zie is dat er binnen Spanje één grote hetze gecreëerd geweest is tegen de Catalanen.
Wie is eerst begonnen roepen van "Puidgemont a la prisión" ?
Ik geloof nooit dat dat iets spontaans was, dat is georganiseerd vanuit de PP.
Een heel klimaat van criminaliseren van iedereen die ook maar enige sympathie heeft voor de Catalanen.
Dat zie ik in al die kranten, maar inderdaad minst van al bij La Vanguardia, die huilen minst van al mee met de wolven in het bos.
De juristen die van stommiteiten spreken, daarover lees ik niet op elpais, of elmundo (de websites, want ik ga geen kranten kopen).

Citaat:
Ik hoop toch dat je weet wat de lobbykracht is van een organisastie als die van Jordi Sanchez ? En over welke middelen zij beschikken ?
Meer dan een staatsregime zeker?
Geloof je het zelf?
Als de Catalanen sympathie krijgen, dan komt dat voor een deel omdat ze de media bereiken, maar ook omdat wat zij verkondigen hout snijdt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
De mening van professoren en van een gepensioneerde magistraat zijn zeker lezenswaardig. Maar ik hou evenveel rekening met wat El Mundo nu uitbrengt : een officieel rapport met gedetailleerde feiten en dat spreekt wat die professoren zeggen vrij radicaal tegen.
Een rapport dat door een Duitse rechter naar de prullenmand is verwezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Dus : de rechtbank zal moeten beslissen, dat is haar job.
Correctie : de rechtbank heeft al beslist.
Oud 7 april 2018, 11:24   #17884
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Daar bestaan alternatieve methoden voor.

Fixeer beiden aan het hoofd, nodig hun werkgever uit er op te kakken en degene die hem bedankt voor de mooie hoed, is de Vlaming.
Met je post toon je aan dat je Vlaming bent.
Niemand heeft zoveel zelfhaat als de Vlaming, en verloochent de eigen cultuur...
Oud 7 april 2018, 11:25   #17885
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Waar heb ik ergens ontkent dat er geen geweld gebruikt geweest is ?
Als ik zei dat Llarena 15 bladzijden vol over dat vermeende geweld had neergepend beweerde je dat het niet waar was, je vroeg een binnenlandse bron hiervan.
Toen ik een Spaanse bron aanhaalde was het niet goed, het moest een Vlaamse bron zijn, zolang je die niet had was het zogezegd niet waar.
Dáárover gaat het.
Je kronkelt als de beste tjeven.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 april 2018 om 11:26.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 11:48   #17886
De gemuilkorfde

Standaard

http://www.lavanguardia.com/politica...uigdemont.html
Er begint een zekere Spanning te ontstaan tussen Spanje en Duitsland.
De Spanjaarden voelen zich "gekrenkt".
Op het congres van de PP beklaagden zij zich erover dat de Duitse minister van Justitie de beslissing van de Duitse rechtbank verdedigd had.

Rajoy begint zich echt als Don Quijote te gedragen.
Hij voelt zich "gekrenkt".

En nog een die de pedalen kwijt is :
https://esradio.libertaddigital.com/...na-123508.html

Deze spreekt van "nazi's in Duitsland", noemt voortdurend de regering en de oppositie "ziek in het hoofd", en dergelijke meer.
Hij vindt dat Spanje gekrenkt is, en dat ze maar uit de EU moeten stappen.
Rijp voor het zothuis, dus.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 7 april 2018 om 11:49.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 12:50   #17887
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meer dan de helft van de Catalanen heeft helemaal geen herinnering aan het Franco regime.
Uit uw duim gezogen?
Ik heb nog net een draad gestart over opgravingen in ... Andalucia.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 12:53   #17888
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De krant El Mundo is te weten gekomen dat rechter Llarena een rapport kreeg, opgemaakt zowel door de Guardia Civil als door de Mossos en dat een gedetailleerde opsomming geeft van in totaal 315 geweld feiten.
bron : http://www.elmundo.es/espana/2018/04...7648b45f7.html
en
http://www.elmundo.es/espana/2018/03...30e8b45a7.html

Er is dus een fundamenteel verschil tussen enerzijds de rechtbank die gebonden is door het geheim v/h onderzoek en anderzijds de propaganda die ANC en Omnium continu aan de pers voederen. Zo krijgt men het beeld dat de leiders niets te maken hadden met het geweld, tot zelfs de bewering dat er helemaal geen geweld gebruikt is.
315 feiten van geweld?
Dat is in Brussel een half uur voor een gematigde fgtb betoging.

Daar moet hier niet gezeverd worden: de Catalaanse betogers en toetti kwanti zijn wereldkampioen in brave vredevolle verlopen van manifestaties.

Wereldkampioen.

Dat rechterlijk gevalleke is wereldkampioen in juridische duimzuigerij.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 april 2018, 12:55   #17889
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Catalanen bestaan niet. Dat zijn gewoon Spanjaarden.

Zij die Spanje lief hebben, verafschuwen deze verdeeldheid-zaaiers.
Zoiets ongeveer zeggen de Joodse kolonisten in de bezette gebieden ook.
En dat is niet nietschs.

Oud 7 april 2018, 13:00   #17890
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Niets mis mee. Franco wist wel hoe je separatisten moest aanpakken.
Te doorzichtig, kallikles...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 13:02   #17891
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ach kom, het is met Catalonië hetzelfde verlopen als met Noord-Ierland. De bezetter stimuleert massa immigratie om het verzet te breken. 40 procent of toch zoiets in de buurt zijn ingeweken Spanjaarden die mee mogen stemmen. Het is haast een wonder dat er in Catalonië nog een meerderheid voor onafhankelijkheid kon gevonden worden , daarvoor moest zeker 85 procent van de Catalaans sprekenden pro stemmen.
Een meerderheid ? Welke dan wel ? 44% van de stemgerechtigden stemt bij de recente parlementsverkiezingen op partijen die separatistische doelstellingen hebben.
Oud 7 april 2018, 13:05   #17892
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die grondwet die de catalanen mee goedkeurden, zowel bij referendum als via het parlement. Klein detail dat je vergeten had...
Lang geleden, en met de toen actuele recente geschiedenis, was die grondwet de enige mogelijkheid om een positieve democratische stap te zetten.

Sedertdien is de wereld wel wat veranderd.
Maar blijkbaar niet de mentaliteit van onmensen zoals sommige leiders van de Spaanse PP en van het Vlaams Blok.

Daarmee staat ge te blinken in uw bloot pietje, hé vriend.

Oud 7 april 2018, 13:09   #17893
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een meerderheid ? Welke dan wel ? 44% van de stemgerechtigden stemt bij de recente parlementsverkiezingen op partijen die separatistische doelstellingen hebben.
Oei, dan is er geen separatistische meerderheid in het Catalaanse parlement.
Wanneer komt die regering van dat geil-mooie meisje met haar C-cup dan?

Oud 7 april 2018, 13:10   #17894
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Ne panda met een blinkend pietche. Da wordt een foto voor Gaia.
Oud 7 april 2018, 13:49   #17895
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik sluit niet uit dat er geïsoleerde incidenten geweest zijn.
Durf jij uitsluiten dat er op een vakbondsbetoging nergens geweld voorkomt?
Is dat dan een rebellie, en moeten de leiders van de betoging voor 30 jaar in de cel gesmeten worden, wegens "rebellie"?
Ik heb geen weet van vakbondsbetogingen die ingaan tegen een vonnis van het hooggerechtshof, die ingaan tegen een verbod uitgaande van het ministerie van BZ, waarbij de ANC + Omnium patrons fysiek aanwezig waren bij de urenlange opsluiting van politiebeambten in een overheidsgebouw terwijl zij buiten de manifestaties coordineerden waarbij politievoertuigen kapot gemaakt werden en er in totaal 315 individuele geweldsdelicten zijn opgenomen in het politierapport. Waarbij de top 3 van de Mossos in samenspraak met lokaal minister van BZ Forn de orders van de staat lippendienst bewezen maar zij op geen enkel moment hun collega's hebben proberen te ontzetten uit de sekwestratie door betogers.
Vakbondsbetogingen zijn doelgericht, soms een beetje irrationeel, maar nooit misdadig.
Hen vergelijken met de misdadigers waarvan hier sprake is spuwen in het gezicht van de vakbeweging.

Citaat:
Honderdduizenden mensen die betoogd hebben.
Durf jij zeggen dat de pro-Spanje betogingen volledig vredevol verliepen?
Dat daar nooit geweld gebruikt werd?
Ik heb beelden genoeg gezien van pro-Spanje betogers die pro-Catalonië betogers in elkaar klopten.
Dat is wat anders dan rebellie, of georganiseerd geweld om een staatsgreep te plegen.

De Duitse rechter heeft die bewijsstukken van tafel geveegd, belangrijker dan wat Pandareus ervan denkt.
Waar haal je dat ? De duitse rechter heeft zich nooit moeten buigen over bewijsstukken. Die moest enkel beslissen over een europees aanhoudingsbevel en vraag tot uitlevering...

Citaat:
Kojak wel, iedere keer ik met een bewijs afkwam, was het van "in onze media".
We spreken dan ook enkel voor onszelf, zinloos om uitspraken van de ene te gaan becommentariëren alsof ze door een ander zijn gedaan.

Citaat:
Goh, ik kijk op diverse kranten, zowel El Pais, El Mundo, als La Vanguardia, als Catalaanse pro-onafhankelijkheidspagina's, als Radio Nacional de España.
En nu veel zich in Duitsland afspeelt ook regelmatig op Duitse bronnen (Die Welt bijv.).
En soms zie ik in Publico (Portugees) ook een artikel over Catalonië.
Of in de Vlaamse media.
Ik denk dat mijn bronnen nog iets veelzijdiger zijn dan de jouwe.
En in de praktijk ben je de spreekbuis van La Vanguardia.
Ik vraag me soms af of je ernstig bent in je antwoorden : een fucking portugese bron, wat weten die nu te vertellen over catalonië ???
De vlaamse media volgen we zeker en vast alle 2, dat is een open deur intrappen.

Citaat:
Wat ik zie is dat er binnen Spanje één grote hetze gecreëerd geweest is tegen de Catalanen.
Wie is eerst begonnen roepen van "Puidgemont a la prisión" ?
Ik geloof nooit dat dat iets spontaans was, dat is georganiseerd vanuit de PP.
Een heel klimaat van criminaliseren van iedereen die ook maar enige sympathie heeft voor de Catalanen.
Dat zie ik in al die kranten, maar inderdaad minst van al bij La Vanguardia, die huilen minst van al mee met de wolven in het bos.
De juristen die van stommiteiten spreken, daarover lees ik niet op elpais, of elmundo (de websites, want ik ga geen kranten kopen).
Minst van al ? La Vanguardia schrijft quasi exclusief pro separatistische artikels, zelfs in die mate dat het zinloos geworden is om naar dat propaganda-blogje calanannews.com te surfen aangezien alles reeds in het lang en breed door de fanboys van La Vanguardia besproken is. Neutrale stukken zijn even zeldzaam als een Ferrari 256 en een pro constitutioneel artikel is onbestaande.

Citaat:
Meer dan een staatsregime zeker?
Geloof je het zelf?
Als de Catalanen sympathie krijgen, dan komt dat voor een deel omdat ze de media bereiken, maar ook omdat wat zij verkondigen hout snijdt.
Omdat ze al jarenlang een goed geplande mediastrategie uitgewerkt hebben, en het moet toegegeven worden : die werkt.
Ze hebben ook al jaren zitten investeren in een netwerk van buitenlandse correspondenten die meestal voor hun job in Barcelona wonen. Ik ken er zo een, een stadsgenoot die op hun payroll staat en o.a. voor Doorbraak.be positieve artikels over catalonië schrijft.
Waar denk je dat de redacties van buitenlandse kranten hun info voor een groot stuk halen ? Bij organisaties zoals die van Sanchez en Cuixart. Dat zijn geoliede marketing-machines.

Citaat:
Een rapport dat door een Duitse rechter naar de prullenmand is verwezen.
Onzin, de duitse rechter heeft dat rapport nooit gezien. Waar haal je dat toch ?

Citaat:
Correctie : de rechtbank heeft al beslist.
heu... het proces (hooggerechtshof spanje) moet nog beginnen hoor... het onderzoek is nog gaande. Het enige wat er reeds beslist is, is dat een buitenlandse rechtbank de aanhouding niet nodig acht in afwachting van een beslissing of ze Puigdemont gaan uitlerveren. En dat duitsland dat zeker niet zal doen omwille van "rebellion".
Oud 7 april 2018, 13:51   #17896
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge wilt het niet verstaan hé Panda Catalonië zit vol geïmporteerde Spanjaarden om het verzet te breken.
Hetzelfde met Baskenland. Twee van de vier Baskische provincies hebben zelfs geen Baskische meerderheid meer.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 13:55   #17897
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Lang geleden, en met de toen actuele recente geschiedenis, was die grondwet de enige mogelijkheid om een positieve democratische stap te zetten.

Sedertdien is de wereld wel wat veranderd.
Maar blijkbaar niet de mentaliteit van onmensen zoals sommige leiders van de Spaanse PP en van het Vlaams Blok.

Daarmee staat ge te blinken in uw bloot pietje, hé vriend.
1978 is niet lang geleden, en die grondwet kreeg een enorme meerderheid. Hij is reeds 1 keer door een misdadiger (Tejero) proberen verkracht te worden, die hebben ze in jail gestoken. Het is nu wachten op de veroordeling van de daders van de 2e poging tot verkrachting van diezelfde grondwet.
Oud 7 april 2018, 13:58   #17898
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge wilt het niet verstaan hé Panda Catalonië zit vol geïmporteerde Spanjaarden om het verzet te breken.
Hetzelfde met Baskenland. Twee van de vier Baskische provincies hebben zelfs geen Baskische meerderheid meer.
Typische reactie van een volksnationalist : er zijn echte catalaanse spanjaarden, en valse catalaanse spanjaarden.

Al degenen die geboren zijn in catalonië, uit ouders en grootouders van catalonië, geen makak in de familielijn hebben en geen verraders die ooit trouwden met een spaanse uit een andere provincie : dat zijn de goeie.
Oud 7 april 2018, 13:59   #17899
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar er zijn weinig gelijkenissen. De Belgische staat en het establishment pakken het veel slimmer aan. Dewever is al ingepakt en verbrand door het Belgische establishment.
Dan ken je Bart toch niet goed .

Die is stap voor stap op weg naar een Vlaamsgezinde meerderheid in het

Vlaams Parlement.Eens dat doel bereikt zal de Vlaamse Onafhankelijkheid

worden uitgeroepen en gaat hij de geschiedenis in als

"Vader van Vlaanderen".

Een hedendaagse Vlaamse" Pater Patriae"

Daar kan geen Belgisch establishment tegen op .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 14:01   #17900
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen hebben reeds 3000 Spaansgezinde bedrijven
plus hun aanhang ,Catalonië verlaten .

Bij de volgende verkiezingen

springen de Catalaans gezinden makkelijk boven de 50%
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be