Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 april 2018, 14:09   #17901
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

President Puigdemont zit ondertussen in Berlijn

en zou daar willen blijven tot hij terug naar België mag terugkeren.

"Puigdemont will vorerst in Berlin bleiben

http://www.zeit.de/politik/ausland/2018-04/carles-puigdemont-pressekonferenz-katalonien-justiz-deutschland"

"Sein Wunsch sei, nach Abschluss des Verfahrens nach Belgien zurückzukehren.
Dort hatte sich Puigdemont aufgehalten, nachdem er aus Spanien geflohen war.
Von Belgien aus wolle er sich weiter für die katalanische Exilregierung engagieren."
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 14:20   #17902
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Typische reactie van een volksnationalist : er zijn echte catalaanse spanjaarden, en valse catalaanse spanjaarden.

Al degenen die geboren zijn in catalonië, uit ouders en grootouders van catalonië, geen makak in de familielijn hebben en geen verraders die ooit trouwden met een spaanse uit een andere provincie : dat zijn de goeie.
Natuurlijk , gedurende een paar honderd jaar heeft de bezetter zijn zonen uitgezonden om alzo de oorspronkelijke bewoners onder de knoet te houden.
Ze waren met veel meer nietwaar, het recht van de sterkste
Wij hebben geluk gehad , als de Walen met 20 miljoen waren geweest en wij maar met 5 miljoen, waren we ook compleet verfranst en werd onze eigenheid ook compleet vernietigd.
In Catalonië spreekt trouwens ongeveer 40 procent van de bevolking niet eens Catalaans. De onaangepasten, dat mag daar, ze worden gebruikt als instrument van de bezetter.
Ik weet het, het is een ongemakkelijke waarheid,n maar het blijft daarom niet minder waar.
Wat de Spanjaarden daar hebben uitgezet zou nu trouwens veroordeeld worden als culturele genocide.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 14:32   #17903
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen weet van vakbondsbetogingen die ingaan tegen een vonnis van het hooggerechtshof
Ja, bij ons worden de hoogste juridische instanties inderdaad niet ingezet om de mensen te muilkorven, om referenda te verbieden, enz.
Daar geef ik je gelijk in.

Citaat:
waarbij de ANC + Omnium patrons fysiek aanwezig waren bij de urenlange opsluiting van politiebeambten in een overheidsgebouw terwijl zij buiten de manifestaties coordineerden waarbij politievoertuigen kapot gemaakt werden en er in totaal 315 individuele geweldsdelicten zijn opgenomen in het politierapport.
Die 315 is de som van alle geweldsdelicten in de aanloop naar en in de nasleep van...
Of ANC en Omnium dat allemaal coördineerden, dat moeten ze maar eens bewijzen.

Citaat:
Waarbij de top 3 van de Mossos in samenspraak met lokaal minister van BZ Forn de orders van de staat lippendienst bewezen maar zij op geen enkel moment hun collega's hebben proberen te ontzetten uit de sekwestratie door betogers.
Collega's?
Ik heb de beelden gezien van die "collega's", hoe ze klopten op betogers, ongewapende mensen schopten.
Maar daar hoor je niets over, hee.
Waar zijn de rapporten daarover?
Onder de mat geveegd van de "neutrale en onpartijdige" Spaanse justitie, zeker?

Citaat:
Vakbondsbetogingen zijn doelgericht, soms een beetje irrationeel, maar nooit misdadig.
Dus er sneuvelen nooit ruiten, er worden nooit vernielingen aangegaan.
Er is nooit een incident met een ambulance die niet kan passeren.
Ik heb het icoontje met de heiligenkrans niet gevonden bij de smileys...

Citaat:
Waar haal je dat ? De duitse rechter heeft zich nooit moeten buigen over bewijsstukken. Die moest enkel beslissen over een europees aanhoudingsbevel en vraag tot uitlevering...
De Duitse rechter heeft gevonden dat er geen sprake was van het geweld dat beschreven was in de akte van beschuldiging.
Dat staat potverdorie in de link een beetje erboven, iets waar je daarstraks nog van zei dat je ermee akkoord ging.

Citaat:
We spreken dan ook enkel voor onszelf, zinloos om uitspraken van de ene te gaan becommentariëren alsof ze door een ander zijn gedaan.
Je was dan ook bijzonder zwijgzaam toen Rajoy in het zand beet.

Citaat:
En in de praktijk ben je de spreekbuis van La Vanguardia.
Ik vraag me soms af of je ernstig bent in je antwoorden : een fucking portugese bron, wat weten die nu te vertellen over catalonië ???
En wat zouden die minder weten dan een andere bron?
Portugal heeft niet de pretentie die Spanje heeft.
Portugal kent wel de Spaanse agressie.
Het is een derde partij.
Wat ik zie als ik Duitse, Portugese, Vlaamse, Britse bronnen zie is dat die heel wat minder geneigd zijn om zomaar de Spaanse verhaaltjes na te praten.

Citaat:
Minst van al ? La Vanguardia schrijft quasi exclusief pro separatistische artikels, zelfs in die mate dat het zinloos geworden is om naar dat propaganda-blogje calanannews.com te surfen aangezien alles reeds in het lang en breed door de fanboys van La Vanguardia besproken is.
Ik vind ze helemaal niet pro separatistisch.
Ze hebben helemaal gelijk.
Rajoy had 15 jaar geleden moeten dat Estatut niet blokkeren, en als hij het toch gedaan had, had hij van in het begin moeten onderhandelen met de Catalanen.
Wat hij gedaan heeft is koppig alle mogelijke onderhandelingen afblokken, en daarna het politieke probleem exporteren naar het Spaanse gerecht, wetende dat hij daar wel op de nodige steun kon rekenen, om ze te veroordelen.
Zijn Europese vrienden gingen ook niets durven zeggen, en anders ging hij ze wel eens gaan afdreigen, zoals hij met België deed in de zaak De Bolle.
Zijn misrekening kwam toen Puigdemont en anderen naar het buitenland gingen, en zo het Spaanse probleem exporteerden naar heel Europa.
Zo stilaan is zijn krediet op in Europa.
Men ziet dat deze man niet in staat is te onderhandelen.
De Duitse rechter zegt feitelijk : "manneke, gedaan met spelen, zorg voor een politieke oplossing in plaats van heel Europa lastig te vallen omwille van jouw incompetentie of koppigheid.".
Maar goed, als Rajoy met heel Europa ruzie wil moet hij vooral zo doordoen.

Citaat:
Omdat ze al jarenlang een goed geplande mediastrategie uitgewerkt hebben, en het moet toegegeven worden : die werkt.
Je moet mij niet wijsmaken dat het propagandamachientje van Madrid minder krachtig is dan dat van de Catalaanse onafhankelijkheidsminnenden.

Citaat:
Ik ken er zo een, een stadsgenoot die op hun payroll staat en o.a. voor Doorbraak.be positieve artikels over catalonië schrijft.
Alsof doorbraak.be nu de meest gekende site is.
Hij is gekend in Vlaams-nationale middens, maar die hoefden niet echt nog overtuigd te worden voor de Catalaanse zaak.

Citaat:
Waar denk je dat de redacties van buitenlandse kranten hun info voor een groot stuk halen ? Bij organisaties zoals die van Sanchez en Cuixart. Dat zijn geoliede marketing-machines.
Ja, en Rajoy heeft geen middelen om zijn standpunt kenbaar te maken.
Maak dat de ganzen wijs.

Citaat:
Onzin, de duitse rechter heeft dat rapport nooit gezien. Waar haal je dat toch ?
In dat artikel van La Vanguardia, maar ook in dat van El Periódico, wordt gewezen op het feit dat Llarena die 315 gewelddelicten in detail beschrijft, en als bewijs geeft van het nemen van gevangenen.
De Duitse rechter verwerpt dat echter.
Dus ja, hij spreekt zich wel erover uit.
Bovendien, het beroep dat de Spanjaarden zouden willen indienen gaat er precies over dat de rechter zich over de grond van de zaak (geweld of niet) heeft uitgesproken.

Citaat:
heu... het proces (hooggerechtshof spanje) moet nog beginnen hoor... het onderzoek is nog gaande.
Hij kan niet uitgeleverd worden voor rebellie, dus ze mogen nu onderzoeken wat ze willen, dat deel van het proces kan niet meer.
Tenzij ze daar toch nog ergens een truuk van de foor bovenhalen om de Duitse beslissing weer ongedaan te maken.
Oud 7 april 2018, 14:47   #17904
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ondertussen hebben reeds 3000 Spaansgezinde bedrijven
plus hun aanhang ,Catalonië verlaten .

Bij de volgende verkiezingen

springen de Catalaans gezinden makkelijk boven de 50%
De gedachte dat er iemand is die werkelijk blij is met dergelijk catastrofaal economisch nieuws is beangstigend...

In het zog van het nationalisme heeft de cretinisering van de publieke opinie blijkbaar een fertiele voedingsbodem gevonden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 14:54   #17905
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gedachte dat er iemand is die werkelijk blij is met dergelijk catastrofaal economisch nieuws is beangstigend...
In het zog van het nationalisme heeft de cretinisering van de publieke opinie blijkbaar een fertiele voedingsbodem gevonden.
Ik heb het, net zoals met de mentaliteit van de Witte, moeilijk met het ophemelen van Rajoy en dat is INDERDAAD, beanstigend van jullie alle twee.
Oud 7 april 2018, 14:56   #17906
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
President Puigdemont zit ondertussen in Berlijn

en zou daar willen blijven tot hij terug naar België mag terugkeren.

"Puigdemont will vorerst in Berlin bleiben

http://www.zeit.de/politik/ausland/2018-04/carles-puigdemont-pressekonferenz-katalonien-justiz-deutschland"

"Sein Wunsch sei, nach Abschluss des Verfahrens nach Belgien zurückzukehren.
Dort hatte sich Puigdemont aufgehalten, nachdem er aus Spanien geflohen war.
Von Belgien aus wolle er sich weiter für die katalanische Exilregierung engagieren."
Wachten op de beslissing ten gronde van de duitse rechter, en dan de vlieger op in handboeien, naar Madrid. Dat moet er gebeuren.
Oud 7 april 2018, 15:31   #17907
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ja, bij ons worden de hoogste juridische instanties inderdaad niet ingezet om de mensen te muilkorven, om referenda te verbieden, enz.
Daar geef ik je gelijk in.
We hebben wel een politieke partije (N-VA) die ernaar streeft om vakbonden gedwongen rechtspersoonlijkheid te geven, opdat zij ze dan zouden kunnen laten dagvaarden en beslag laten leggen op vakbondsfondsen en hun leiders strafrechtelijk te kunnen laten vervolgen.
Referenda zijn bij ons verboden, behalve voor wat lokale onbenulligheden.
Wie dat probeert te omzeilen, zal zeeer snel de arm van de wet voelen.

Citaat:
Die 315 is de som van alle geweldsdelicten in de aanloop naar en in de nasleep van...
Of ANC en Omnium dat allemaal coördineerden, dat moeten ze maar eens bewijzen.
Dat zal dan ook 1 van de belangrijkste overtuigingsstukken zijn tijdens het proces ten gronde in spanje. Afwachten maar. Vergeet vooral niet dat het openbaar ministerie in het bezit is van al de documenten die de Mossos in opdracht van Forn moest gaan verbranden. Remember ?

Citaat:
Collega's?
Ik heb de beelden gezien van die "collega's", hoe ze klopten op betogers, ongewapende mensen schopten.
Maar daar hoor je niets over, hee.
Waar zijn de rapporten daarover?
Onder de mat geveegd van de "neutrale en onpartijdige" Spaanse justitie, zeker?
Hindert het argument je zodanig, dat je verkiest het links te laten liggen en dan maar over iets anders begint ?

Citaat:
Dus er sneuvelen nooit ruiten, er worden nooit vernielingen aangegaan.
Er is nooit een incident met een ambulance die niet kan passeren.
Ik heb het icoontje met de heiligenkrans niet gevonden bij de smileys...
Heb jij weet van vakbondsbetogingen bv in België met als doel de staat gedwongen op te splitsen ? En die daar dan nog in doorgaan na een vonnis van de hoogste rechterlijke autoriteit, na een bevel van de minister van BZ aan de politie om alles in het werk te zetten om de illegale feiten niet te laten doorgaan ?

Vertel ! Ik zou het echt niet weten.

Citaat:
De Duitse rechter heeft gevonden dat er geen sprake was van het geweld dat beschreven was in de akte van beschuldiging.
Dat staat potverdorie in de link een beetje erboven, iets waar je daarstraks nog van zei dat je ermee akkoord ging.
Godverdomme... Hoe is dat nu mogelijk ? De duitse rechter sprak zich uit over de uitvoering van een europees aanhoudingsbevel. Die heeft nooit bewijsstukken gezien die pas op het proces ten gronde in spanje zullen naar boven komen. Denk jij nu echt dat een buitenlandse rechter die over een aanhoudingsbevel moet oordelen een proces ten gronde moet voeren ? In essentie moet die gewoon oordelen of de strafbare feiten die in dat mandaat staan ook strafbaar zijn in zijn eigen land, en als dat zo is moet hij uitleveren.

Citaat:
Je was dan ook bijzonder zwijgzaam toen Rajoy in het zand beet.
Dat is het laatste van mijn zorgen, dit is een juridisch probleem dat door de rechter moet opgelost worden. De politieke consequenties voor PP en Rajoy interesseren mij niet.

Citaat:
En wat zouden die minder weten dan een andere bron?
Portugal heeft niet de pretentie die Spanje heeft.
Portugal kent wel de Spaanse agressie.
Het is een derde partij.
Wat ik zie als ik Duitse, Portugese, Vlaamse, Britse bronnen zie is dat die heel wat minder geneigd zijn om zomaar de Spaanse verhaaltjes na te praten.
De mening van een fucking portugese krant over catalonië is even relevant dan die van Kerk & Leven, of het ledenblad van de vlaamse vinkenzetters.

Citaat:
Ik vind ze helemaal niet pro separatistisch.
Ze hebben helemaal gelijk.
Heb je last van dyslexie of zo ? Hun verslaggeving is op het randje van de hysterie en puur gericht op de separatisten hun besognes en hun agenda.
Citaat:

Rajoy had 15 jaar geleden moeten dat Estatut niet blokkeren, en als hij het toch gedaan had, had hij van in het begin moeten onderhandelen met de Catalanen.
Wat hij gedaan heeft is koppig alle mogelijke onderhandelingen afblokken, en daarna het politieke probleem exporteren naar het Spaanse gerecht, wetende dat hij daar wel op de nodige steun kon rekenen, om ze te veroordelen.
Zijn Europese vrienden gingen ook niets durven zeggen, en anders ging hij ze wel eens gaan afdreigen, zoals hij met België deed in de zaak De Bolle.
Zijn misrekening kwam toen Puigdemont en anderen naar het buitenland gingen, en zo het Spaanse probleem exporteerden naar heel Europa.
Zo stilaan is zijn krediet op in Europa.
Men ziet dat deze man niet in staat is te onderhandelen.
De Duitse rechter zegt feitelijk : "manneke, gedaan met spelen, zorg voor een politieke oplossing in plaats van heel Europa lastig te vallen omwille van jouw incompetentie of koppigheid.".
Maar goed, als Rajoy met heel Europa ruzie wil moet hij vooral zo doordoen.
Niemand, en dus ook Rajoy "moet" iets doen. Dat hij politiek een stuk onbenul is weet ik ook. Maar dat heeft niets te zien met wat er nu aan het gebeuren is : er is de vaststelling van een aantal misdrijven, en het proces volgt.
Daarna kan men met een schone lei herbeginnen.

Of Rajoy daar nog zal bij zijn is overigens van geen enkel belang.

Citaat:
Je moet mij niet wijsmaken dat het propagandamachientje van Madrid minder krachtig is dan dat van de Catalaanse onafhankelijkheidsminnenden
Rajoy zijn propagandamachine is onvoorstelbaar zwak, een kritiek die hij trouwens zwaar op zijn brood kreeg in zijn eigen europese fractie. Hij laat de propaganda quasi volledig over aan de andere partij en zit constant in verdediging.
Citaat:
Alsof doorbraak.be nu de meest gekende site is.
Hij is gekend in Vlaams-nationale middens, maar die hoefden niet echt nog overtuigd te worden voor de Catalaanse zaak.
Doe eens wat bronnenonderzoek, kijk bv eens wat mevrouw Puigdemont doet voor de kost. Zoek eens op over welke budgetten ANC beschikt, en wat ze daarmee doen. Het is een geoliede propagandamachine, en de vaststelling is dat verschillende kranten hun input gretig opnemen in hun kopij.

Citaat:
Ja, en Rajoy heeft geen middelen om zijn standpunt kenbaar te maken.
Maak dat de ganzen wijs.
Middelen ? Zeker wel. Maar vraag mij aub niet om Rajoy te verdedigen, ik heb een hekel aan die incompetente conservatieve politicus van de bok zijn kloten.
De media strategie van Rajoy is overigens onbestaande, de man communiceert nog slechter dan een autist in een gesloten instelling.

Citaat:
In dat artikel van La Vanguardia, maar ook in dat van El Periódico, wordt gewezen op het feit dat Llarena die 315 gewelddelicten in detail beschrijft, en als bewijs geeft van het nemen van gevangenen.
De Duitse rechter verwerpt dat echter.
Dus ja, hij spreekt zich wel erover uit.
Bovendien, het beroep dat de Spanjaarden zouden willen indienen gaat er precies over dat de rechter zich over de grond van de zaak (geweld of niet) heeft uitgesproken.
Opnieuw : de duitse rechter spreekt zich uit over een aanhoudingsbevel en vraag tot uitlevering. Noch over de artikelen in La Vanguardia of El Periodico, noch over bewijsmateriaal dat hij nooit te zien kreeg en bij het openbaar ministerie in Madrid ligt.
Er is maar 1 ding zeker : het spaanse gerecht is er niet in gelukt om op geloofwaardige manier hun these van een specifiek misdrijf (rebellion) naar de duitse rechter te verwoorden waarbij die laatste besliste dat volgens duits recht de opgesomde feiten niet onder "hoogverraad" vallen en hij het misdrijf dus niet kan weerhouden als grond voor uitlevering.

Citaat:
Hij kan niet uitgeleverd worden voor rebellie, dus ze mogen nu onderzoeken wat ze willen, dat deel van het proces kan niet meer.
Tenzij ze daar toch nog ergens een truuk van de foor bovenhalen om de Duitse beslissing weer ongedaan te maken.
Uiterst onwaarschijnlijk. In hoofde van Puigdemont en Rovira is de aanklacht van rebellion zo dood als een pier.
Llareda moet zijn verlies nemen, en recht spreken binnen de middelen die hem resten.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 april 2018 om 15:32.
Oud 7 april 2018, 15:32   #17908
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wachten op de beslissing ten gronde van de duitse rechter, en dan de vlieger op in handboeien, naar Madrid. Dat moet er gebeuren.
IJdele hoop van een Belgicist die denkt de Catalaanse Onafhankelijkheid te kunnen tegen houden door de Catalaanse voormannen te interneren .

Hoe meer Catalanen er in de gevangenis van Madrid verdwijnen hoe vlugger Catalonië onafhankelijk zal zijn .

Gelukkig beseft Rajoy dit nog altijd niet.
Oud 7 april 2018, 15:32   #17909
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Spanjaarden zullen eerst maar eens moeten bewijzen dat het werkelijk om corruptie gaat, of ze bijten voor de 2e keer in het zand...
Oud 7 april 2018, 15:36   #17910
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IJdele hoop van een Belgicist die denkt de Catalaanse Onafhankelijkheid te kunnen tegen houden door de Catalaanse voormannen te interneren .

Hoe meer Catalanen er in de gevangenis van Madrid verdwijnen hoe vlugger Catalonië onafhankelijk zal zijn .

Gelukkig beseft Rajoy dit nog altijd niet.
Mooi zo ! Kaproen is dus een bondgenoot in mijn hoop dat de Jordi's, Forn, Orihol, Puigdemont en Rovira voor lange tijd achter de tralies vliegen.

Hoe meer ze achter de tralies vliegen, hoe sneller de onafhankelijkheid er zal zijn.

Waarom vluchten sommigen dan nog eigenlijk ? Zijn ze dan geen voorstander meer van onafhankelijkheid ?
Oud 7 april 2018, 15:37   #17911
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

"Catalonia love it or leave it"

Naam: Love-it-or-Leave-it-300x188.jpg
Bekeken: 651
Grootte: 5,6 KB
Oud 7 april 2018, 15:42   #17912
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Israeli mossad individuen inschakelen.
Die hebben nogal wat ervaring met ontvoeringen en evt. ook met plan Plan B remedies: uitschakelen, aka neutraliseren.
"En tout bien tout honneur, bien sûr !"
Maar o wee als de Russen zoiets doen...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 15:45   #17913
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Meer dan de helft van de Catalanen heeft helemaal geen herinnering aan het Franco regime.
Iedereen heeft wel ouders of grootouders die geleden hebben onder dat regime, en velen zijn ongetwijfeld grootgebracht met die verhalen.
Als je weet dat de Duitse bezetting maar 4 jaar duurde en al 73 jaar geleden is hier, maar toch nog zoveel emoties losmaakt, kun je je wel indenken wat 40 jaar Franco dictatuur tot nog geen 40 jaar geleden allemaal gedaan heeft met de Catalanen.
Oud 7 april 2018, 15:48   #17914
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik heb het, net zoals met de mentaliteit van de Witte, moeilijk met het ophemelen van Rajoy en dat is INDERDAAD, beanstigend van jullie alle twee.
Rajoy mag van mijn part doodvallen, vandaag, morgen, eender wanneer. Dat raakt mijn kouwe kleren niet.
Je stapt mee in de -bewust- geplante drogredenering van de vendeliersclub : de strijd tegen de stoute Rajoy !

Mag ik je op het feit wijzen dat zowel PP als PSOE als Ciudadanos unaniem waren in het veroordelen van de illegale pogingen tot secessie en samen beslisten om art 155 te activeren om die onzin te stoppen ? Enig idee hoe groot die meerderheid van drie partijen in het parlement samen bedraagt ?
Oud 7 april 2018, 15:48   #17915
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te doorzichtig, kallikles...
Wat is er met kallikles?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 15:49   #17916
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De Spanjaarden zullen eerst maar eens moeten bewijzen dat het werkelijk om corruptie gaat, of ze bijten voor de 2e keer in het zand...
Natuurlijk : daarvoor dient het proces ten gronde . Hoe sneller dat er komt, hoe sneller we de waarheid gaan kennen.
Oud 7 april 2018, 15:55   #17917
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De krant El Mundo is te weten gekomen dat rechter Llarena een rapport kreeg, opgemaakt zowel door de Guardia Civil als door de Mossos en dat een gedetailleerde opsomming geeft van in totaal 315 geweld feiten.
bron : http://www.elmundo.es/espana/2018/04...7648b45f7.html
en
http://www.elmundo.es/espana/2018/03...30e8b45a7.html

Er is dus een fundamenteel verschil tussen enerzijds de rechtbank die gebonden is door het geheim v/h onderzoek en anderzijds de propaganda die ANC en Omnium continu aan de pers voederen. Zo krijgt men het beeld dat de leiders niets te maken hadden met het geweld, tot zelfs de bewering dat er helemaal geen geweld gebruikt is.
Het is opvallend hoe weinig geweld er aan te pas komt. De gemiddelde boerenbetoging in Brussel is een pak gewelddadiger. Daarom maar alle vakbondsleiders oppakken en 30 jaar in de bak steken?
Als de politie op mensen slaat omdat ze hun stem willen uitbrengen, is het meer dan logisch dat nu en dan iemand terugslaat, hoewel de leiders expliciet vroegen dit niet te doen.

Nogmaals volgens Europese leiders was Maidan in Kiev geweldloos EN ze kregen steun van de westerse leiders... Als Yanukovitch wilde ingrijpen schreeuwden de westerse politici moord en brand... meer dan 35 politiemannen kwamen om het leven en het geweld werd aangewakkerd door de oppositie EN door westerse politici als Verhofstadt... toen was dat blijkbaar geen binnenlandse aangelegenheid...

Oud 7 april 2018, 16:01   #17918
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Catalanen bestaan niet. Dat zijn gewoon Spanjaarden.

Zij die Spanje lief hebben, verafschuwen deze verdeeldheid-zaaiers.
En Vlamingen zijn gewoon Belgen... zelf lijken ze daar toch anders over te denken...
Oud 7 april 2018, 16:02   #17919
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is een incorrecte vergelijking. Volgens DNA onderzoek blijken veel Koerden dichter bij het Perzistische te zitten, dan het Turkse.

Maar Catalanen zijn gewoon Spanjaarden met een identiteitscrisis.
Genetisch is er ook bijna geen verschil tussen Vlamingen en franstaligen... of tussen Russen en Oekraïners...

Laatst gewijzigd door tomm : 7 april 2018 om 16:02.
Oud 7 april 2018, 16:04   #17920
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.khazaria.com/genetics/kurds.html.

Neem met trots je verlies. Het is alles behalve een schande om mij gelijk te geven. Dat hebben veel mensen moeten doen.
khazaria... die naam alleen al... een theorie die zegt dat de Russische Joden afstammelingen zijn van de Khazaren... Alleen vreemd dat de meeste Duits klinkende namen hebben terwijl de Khazaren een Turks volk waren...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be