Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2018, 19:28   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
In feite is die vlag dus een begrafenis-vlag ?
De begrafenis van Belgie, ja.
Oud 12 april 2018, 19:35   #162
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Symboliek, daar draait het om. Met uw zwarte vlag toont ge aan dat ge niet in een land wilt wonen waar democratisch gekozen werd voor een vlag met rode tong en nagels als symbool. Gij kiest er voor in een land te wonen waar een minderheid van vendelzwaaiers, die volksverraad als vaderlandsliefde verkopen de plak zwaaien.

Ge hebt weer eens duidelijk gemaakt waarom ik iets tegen NV-A heb. Waarom ik die kliek voor geen meter vertrouw.
De Limburgse Leeuw heeft ook maar twee kleuren(geel/rood ) .
Dus ook geen Belgische tricolore.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Flag_of_Limburg_(Belgium).svg.png
Bekeken: 32
Grootte:  109,9 KB
ID: 108726

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 12 april 2018 om 19:36.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 19:36   #163
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De begrafenis van Belgie, ja.
A FUNeral meestal veel ambiance.
Oud 12 april 2018, 19:36   #164
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik zal er subiet eens eentje bestellen se. Voor die €5 lidgeld die ik betaal wil ik wel wat terugkrijgen.
Er zijn vele merken toiletpapier die zachter en functioneler zijn om je de aars af te vegen hoor dan de blok-vlag op goedkoop glanspapier.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 19:39   #165
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Symboliek, daar draait het om. Met uw zwarte vlag toont ge aan dat ge niet in een land wilt wonen waar democratisch gekozen werd voor een vlag met rode tong en nagels als symbool. Gij kiest er voor in een land te wonen waar een minderheid van vendelzwaaiers, die volksverraad als vaderlandsliefde verkopen de plak zwaaien.

Ge hebt weer eens duidelijk gemaakt waarom ik iets tegen NV-A heb. Waarom ik die kliek voor geen meter vertrouw.
Inderdaad dat rode is er teveel aan voor ons.

Dat geel/zwart/rood is de Belgische tricolore.

Wij gaan voor het Vlaamse geel/zwarte duo.

Symboliek daar draait het inderdaad om.

Naam: images.jpg
Bekeken: 110
Grootte: 16,8 KB

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 12 april 2018 om 19:44.
Oud 12 april 2018, 19:40   #166
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Razzia's op joden in Antwerpen; waarbij zo'n 20.000 nooit meer zijn teruggekeerd. Die waren op vakantie zeker?
Misschien zijn dat die permanente vakanties voor joden naar Spanje waar onze vriend Flying Diego zo zeker van is dat die de historische waarheid vormen ?
Oud 12 april 2018, 19:49   #167
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nagel op de kop, we willen niet in Belgie wonen.

De strijd gaat verder tot Belgie kapot is.
En toch leeft u er.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 19:55   #168
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En toch leeft u er.
Wij leven ook al in Vlaanderen, de EU , de wereld en het heelal

Dat Belgische niveau heeft praktisch niets meer te betekenen.
Oud 12 april 2018, 20:00   #169
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nagel op de kop, we willen niet in Belgie wonen.

De strijd gaat verder tot Belgie kapot is.
U gaat dan uit uw as herrijzen om dit feit te aanschouwen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 20:01   #170
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad dat rode is er teveel aan voor ons.

Dat geel/zwart/rood is de Belgische tricolore.

Wij gaan voor het Vlaamse geel/zwarte duo.

Symboliek daar draait het inderdaad om.

Bijlage 108727
U zoudt beter uw Catalaanse strijdmakkers gaan helpen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 20:09   #171
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In feite is die vlag dus een begrafenis-vlag ?

Voor mij betekent die vlag niks meer.
Over sommige redenen van de collaboratie wordt zedelijk gezwegen
Een onderdrukt volk dacht dat ze via de Duitsers van de francofone overheersing konden af geraken. En het waren niet de domsten die destijds collaboreerden. Toch op mijn gemeente niet.
En persoonlijk heb ik er gekend die met de Duitsers gingen strijden tegen het smerig communisme. En wie gaf de aanzet tot die verdwazing? Juist; de kerk.
En dezen die nu deel uitmaken van het VB zijn geen collaborateurs maar mogelijk sommigen wel kinderen van gewezen collaborateurs.
Iedereen heeft wonden opgelopen in die smerige oorlog.
De collaboratie heeft inderdaad ook onschuldigen tot slachtoffer gemaakt.
Maar de repressie nadien ook. Ik hoor nog steeds de verhalen van mijn vader
die is moeten vluchten voor de Duitsers. Reden? Er werd een Duitse soldaat vermoord en de jeep waarin hij zat werd open en bloot op de eigendom van mijn vader gestationeerd bij nacht. Hij is moeten vluchten en onderduiken terwijl de kogels hem om de oren vlogen.
Reeds voor dat voorval heeft mijn vader opgesloten gezeten met de ganse bevolking van mijn dorp in de parochiekerk waarvan de uitgangen waren afgesloten met houtbundels om in brand te steken.
Een mooie juffrouw hqad een verhouding met de hoogste Duitse officier en verkreeg dat de gruweldaad niet werd uitgevoerd. Maar zij heeft wel gecollaboreerd dus. Bij de bevrijding heeft zij wel het gelag moeten betalen.
De omschrijving van het gebeurde zal ik jullie besparen maar ze is wel platgereden door een aantal bevrijders. Plotseling was een groot deel dorpscrapul de bevrijders. Persoonlijke vetes werden uitgevochten met moorden. Mensen van nu willen niet beseffen wat voor smerigheid een oorlog veroorzaakt. Maar nu nog wordt diezelfde oorlog misbruikt om Vlamingen uit mekaar te spelen. Kinderen van alle partijen hebben ook recht op leven want ook zij zijn slachtoffer geweest.
De vuile politiek bedient zich van alle bruikbare elementen. Geraffineerd nog wel. Het stomste voorbeeld is het gebruik van de islam. Alle partijen hebben de islam omarmd. Niet omdat die vluchtelingen mensen zijn maar wel omdat er op de stemmetjes werd/wordt geaast. Tot er sprake is van een islam partij. Oei! Groot alarm. Dat mag niet want die aanhangers van Allah delen onze waarden niet. Weten ze dat verdomd nu pas?
Weg mogelijk teveel stemmetjes. Pas nu moeten ze verboden worden.
Ik vind de evolutie erg. Heel erg! Zelfs de stomste kloot kan zien wat de echte reden is van de recente gewijzigde visie. Maar......het niet willen zien is ook een vorm van collaboratie. Men kan ook collaboreren met de smeerlapperij en de leugens. En zo ver is het gekomen. Partijslaafjes kiezen niet meer voor moraal maar wel voor het vullen van eigen zak.
Maar ondertussen maar zeuren en zagen over politiekers omdat die hetzelfde zouden doen.
Wie speelt hier in feite met onze kloten?
Als we nadenken stellen we vast dat het wijzelf zijn.
De mens is geen eerlijk wezen. Het is een huichelaar.
Allen zonder uitzondering. De uitzondering zou rondgelopen hebben in den Bijbel. De barmhartige Samaritaan. Uitzonderingen bevestigen het bestaan van de algemene regel.
Stop met dat gezaag hier over pietluttige onderwerpen. Get a live!
Zoals normale mensen proberen.

Laatst gewijzigd door werkman : 12 april 2018 om 20:27.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 20:11   #172
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En bekijk de foto van die inteelt-mongool : de genenpoel van Staf Declercq, Hendrik Elias en hun beste vriend Leon Degrelle heeft zich in niet al te geslaagde manier naar volgende generaties overgezet via de bloedlijn van Karel Dillen & zijn gevolg.
Zelfs in het midden oosten zie je zelden dergelijke genetische garbage volwassen worden.
Aanhanger van Lombroso, soms?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 20:11   #173
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zoudt beter uw Catalaanse strijdmakkers gaan helpen.
Wees gerust de volgende Catalaanse verkiezingen komen er aan
Oud 12 april 2018, 20:19   #174
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zat deze voormiddag in een kerk. Een kalotengebouw dus. Voor een begrafenis.
De verplicht-ongehuwde vooraan zei op een zeker ogenblik iets waardoor ik wat wakker werd ...

" ... door middel van woorden ... door middel van symbolen geven wij uiting aan gevoelens ..."

Dat is dus de bedoeling van die vlag.
Het is maar het symbool van het land waarin wij willen wonen.
Ge moet daar niets demonisch achter zoeken.

Wil jij in vlaamsblok-land wonen ? Ben je een adept van Cyriel Verschaeve & Co zoals Karel Dillen dat was ? Heb je zijn vertaling van Bardèche zijn negationistische boek ook in de bibliotheek staan ?
Oud 12 april 2018, 20:22   #175
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hm, neen, niks doen dat is passieve collaboratie.
Misschien hadden die burgers geen zin om neergeschoten te worden door de actieve collaborateurs met de zwarte uniformen ?
Oud 12 april 2018, 20:27   #176
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Correctie: met hulp van de Antwerpse gemeentepolitie, samen met de fanatieken onder de collabo's.

In Brussel braadde die haring niet en werkte de politie niet mee.

In Charleroi en Luik daarentegen wél weer.

<<...Vijfenzeventig jaar geleden werden in Antwerpen, Brussel, Charleroi en Luik verschillende razzia’s gehouden. Daarbij werden heel wat Joden gearresteerd en vervolgens gedeporteerd. Slechts weinigen van hen keerden levend terug.

De opdracht kwam van de Duitsers, maar uitgezonderd in Brussel werkte de Belgische politie ook mee...>>

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...t-in-ons-land/

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 20:27   #177
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En bekijk de foto van die inteelt-mongool : de genenpoel van Staf Declercq, Hendrik Elias en hun beste vriend Leon Degrelle heeft zich in niet al te geslaagde manier naar volgende generaties overgezet via de bloedlijn van Karel Dillen & zijn gevolg.
Zelfs in het midden oosten zie je zelden dergelijke genetische garbage volwassen worden.
Foute Duits-Vlaamse genen dus
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 20:33   #178
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Voor mij betekent die vlag niks meer.
Over sommige redenen van de collaboratie wordt zedelijk gezwegen
Een onderdrukt volk dacht dat ze via de Duitsers van de francofone overheersing konden af geraken. En het waren niet de domsten die destijds collaboreerden. Toch op mijn gemeente niet.
En persoonlijk heb ik er gekend die met de Duitsers gingen strijden tegen het smerig communisme. En wie gaf de aanzet tot die verdwazing? Juist; de kerk.
En dezen die nu deel uitmaken van het VB zijn geen collaborateurs maar mogelijk sommigen wel kinderen van gewezen collaborateurs.
Iedereen heeft wonden opgelopen in die smerige oorlog.
De collaboratie heeft inderdaad ook onschuldigen tot slachtoffer gemaakt.
Maar de repressie nadien ook. Ik hoor nog steeds de verhalen van mijn vader
die is moeten vluchten voor de Duitsers. Reden? Er werd een Duitse soldaat vermoord en de jeep waarin hij zat werd open en bloot op de eigendom van mijn vader gestationeerd bij nacht. Hij is moeten vluchten en onderduiken terwijl de kogels hem om de oren vlogen.
Reeds voor dat voorval heeft mijn vader opgesloten gezeten met de ganse bevolking van mijn dorp in de parochiekerk waarvan de uitgangen waren afgesloten met houtbundels om in brand te steken.
Een mooie juffrouw hqad een verhouding met de hoogste Duitse officier en verkreeg dat de gruweldaad niet werd uitgevoerd. Maar zij heeft wel gecollaboreerd dus. Bij de bevrijding heeft zij wel het gelag moeten betalen.
De omschrijving van het gebeurde zal ik jullie besparen maar ze is wel platgereden door een aantal bevrijders. Plotseling was een groot deel dorpscrapul de bevrijders. Persoonlijke vetes werden uitgevochten met moorden. Mensen van nu willen niet beseffen wat voor smerigheid een oorlog veroorzaakt. Maar nu nog wordt diezelfde oorlog misbruikt om Vlamingen uit mekaar te spelen. Kinderen van alle partijen hebben ook recht op leven want ook zij zijn slachtoffer geweest.
De vuile politiek bedient zich van alle bruikbare elementen. Geraffineerd nog wel. Het stomste voorbeeld is het gebruik van de islam. Alle partijen hebben de islam omarmd. Niet omdat die vluchtelingen mensen zijn maar wel omdat er op de stemmetjes werd/wordt geaast. Tot er sprake is van een islam partij. Oei! Groot alarm. Dat mag niet want die aanhangers van Allah delen onze waarden niet. Weten ze dat verdomd nu pas?
Weg mogelijk teveel stemmetjes. Pas nu moeten ze verboden worden.
Ik vind de evolutie erg. Heel erg! Zelfs de stomste kloot kan zien wat de echte reden is van de recente gewijzigde visie. Maar......het niet willen zien is ook een vorm van collaboratie. Men kan ook collaboreren met de smeerlapperij en de leugens. En zo ver is het gekomen. Partijslaafjes kiezen niet meer voor moraal maar wel voor het vullen van eigen zak.
Maar ondertussen maar zeuren en zagen over politiekers omdat die hetzelfde zouden doen.
Wie speelt hier in feite met onze kloten?
Als we nadenken stellen we vast dat het wijzelf zijn.
De mens is geen eerlijk wezen. Het is een huichelaar.
Allen zonder uitzondering. De uitzondering zou rondgelopen hebben in den Bijbel. De barmhartige Samaritaan. Uitzonderingen bevestigen het bestaan van de algemene regel.
Stop met dat gezaag hier over pietluttige onderwerpen. Get a live!
Zoals normale mensen proberen.

Prachtige poging! Lezen willen jullie echt niet? Opnieuw proberen!
Panda zal wel gelijk hebben! Zoals hij altijd al had. De strijd moet doorgaan!

Laatst gewijzigd door werkman : 12 april 2018 om 20:34.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 20:49   #179
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alweer zit ge er een kilometer naast.
Ik ijver democratisch om een nieuwe stemming in het parlement enz. bla bla ...

Ge begrijpt dat blijkbaar niet goed dat iemand rechtmatig een ander politiek idee kan hebben, en daar politiek voor mag ijveren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2018, 20:51   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik wil voor slechts 5 euro ook wel zo'n vlag! Die kan ik dan in mijn veranda leggen om er bij het binnenkomen hele dagen mijn vuile schoenen aan af te vegen!

Norbert de strandkruier
Ik ken er die ook hun voeten aan die vlag zouden willen vegen, en zelfs nog verder gaan: het gat van Phphphhphillipe den taaien zouden willen rimmen uit vaderlandsliefde.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be