![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie geen verband tussen het verdwijnen van de oude provinciale structuren (en de oprichting van relevante stads- en plattelandsgewesten) en wat u (en Beke) uit de mouw schudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb alleszins nog nooit gehoord dat "de Antwerpenaar" Limburg wil afschaffen. Er is sprake van het afschaffen van de provincies, maar dan allemaal en niet alleen Limburg. Als dat zal gaan zoals de senaat werd "afgeschaft" zie ik geen reden om je zorgen te maken.... Geloof je écht dat Beke andere zorgen heeft dan het behoud van de macht? En dat het tot opstand van de Limburgers zal leiden indien de tsjeven (vooral Beke) de macht verliezen?
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.limburg.be/administratie
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Ik ben akkoord met de stelling dat de provincies "te vet" zijn.
Nu zijn er nog enkele domeinen waarop Limburg nog zeggenschap heeft of deels inspraak in heeft, die ze dan zal moeten afgeven aan Vlaanderen (de facto antwerpen). En dat is hetgene dat me stoort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als Brussel alles moet bepalen wat er in de provincies zou moeten gebeuren dan vrees ik het ergste. Ze hebben nationaal al bewezen dat ze betreffende natuurbehoud en economische ontwikkeling; wat zelfs prachtig kan samengaan; er niks van afweten en dat ze er zelfs de tijd niet voor vrijmaken om er over na te denken. En het is aan de provincies zelf om te bewijzen dat ze het beter kunnen en onmisbaar zijn. Voor zover dat ze nog kunnen en mogen natuurlijk. Want de macht van de partijen in stand houden beheert momenteel het ganse politieke spel in dit land. En de realiteit wordt met graagte over het hoofd gezien. De echte gevolgen zullen er komen binnen een paar decennia. Afromen wat er niet meer is zal niet blijven duren. Iedereen wil een te groot deel van een koek die bijna op is. En wie zal achter blijven? Niet dezen die genoeg bezitten om zich een yacht aan te schaffen en op zee ergens tussen de eilanden te gaan ronddobberen. En ze weten het verdomd. Onterecht geld bij mekaar scharrelen is hun hoofddoel. En......na ons de zondvloed! ![]() Wat ik merk doet mij nadenken. Maar.....ik moei mij er niet meer mee. Ik heb recht op nog een beetje rust. Het is genoeg geweest. Mijn rug staat al genoeg vol littekens. Lossen jullie het zelf maar op. Maar met zeuren over alineas; komma's en punten in teksten van anderen die nog iets willen of durven zeggen zullen jullie er niet komen. Anderen en beteren dus. Voor mij is er geen enkel probleem hoor. Oorlog voeren voor suikerklontjes is evenmin nog een optie voor mij. ![]() Dat is iets voor apen in de Zoo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon Beke napraten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geeuw! Erg! Heel erg! We zijn weer beland waar we moeten zijn. Rechtstreeks het oerbos in. Het gaat weer eindigen met elfjes die leefden destijds in Limburg. En trollen natuurlijk. Vroeger leefden die onder de grond maar momenteel zitten die bovengronds gids te spelen in de Limburgse bossen. ![]() Weeral een topic waar ik inhoudelijk niks meer verwacht over Limburg zelf. Die suikerklontjes gooien in de Antwerpse Zoo moesten ze verbieden. Straks staat de hele apenplaneet weer in rep en roer en weten we weer van niks op het einde. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 7 mei 2018 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Als Vandeurzen eerlijk is moet hij het in rood gekleurde vervangen door "als Limburgs blok over de partijgrenzen heen" Laatst gewijzigd door pajoske : 7 mei 2018 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en na aftrek van de Waalse transfers slechts de laagste pensioenen van West-Europa trekken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
A'pen zal dus niet twijfelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavek had het niet over verkiezingen. Hij stoort er zich aan dat Antwerpen de provincie Limburg de facto overneemt.
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie nog altijd geen bewijzen dat Vlaanderen de facto Antwerpen is.
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De meeste limburgers wensen niet dat de zaken waarover men nu zelf bevoegd is (bvb toerisme, daar kan de rest van Vlaanderen nog wat van ons leren) overgaan naar het Vlaams niveau. Dat is alles wat telt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaan ze de onafhankelijkheid van het Limburgse volk uitroepen?
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||||
|
![]() Citaat:
Voor de betonstop heeft men bv de regels zo gemaakt dat ze gunstig zijn voor Antwerpen en met uitbreiding 'de ruit'. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door pajoske : 7 mei 2018 om 15:16. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Ik merk dat in de buurlanden ook meer en meer de wil is om samen te werken o.a. iv.m. openbaar vervoer. Iets waar Limburg altijd stiefmoederlijk behandeld werd. Met de nieuwe Europese wetgeving terzake zal dat mogelijk worden. Laatst gewijzigd door pajoske : 7 mei 2018 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |