Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 juni 2018, 09:31   #2541
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Tesla ook nog niet gezien hun produktieproblemen.
Zo snel als Tesla opschaalt hebben de klassieke bedrijven het nooit gedaan.

Moet wel intellectueel eerlijk zijn.

Ik ga nog lachen als VW opeens 500-1 miljoen EV's wilt maken. Oops, toch moeilijker dan ze dachten.

Toevallig heb ik de productielijn van BMW i3 gezien, dat is ook nog massas handwerk hoor, en dan vooral de batterij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 09:34   #2542
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Er is een reden waarom dat prutswagentje 40k euro kost (en dan volgens mij nog niet eens rendabel is....).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 09:45   #2543
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is een reden waarom dat prutswagentje 40k euro kost (en dan volgens mij nog niet eens rendabel is....).
Zonder steun van de overheden was het helemaal over en uit.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 09:47   #2544
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zonder steun van de overheden was het helemaal over en uit.
Dus je zegt simpelweg dat de Duitse fabrikanten niet in staat zijn om op een rendabele manier EV's te maken.

genoteerd
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 09:49   #2545
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dus je zegt simpelweg dat de Duitse fabrikanten niet in staat zijn om op een rendabele manier EV's te maken.

genoteerd
Geen enkele fabrikant verkocht zonder overheidssteun nog e-wagens, zie maar hoe Tesla sjoemelt met hun uitleveringen om toch maar gebruik te kunnen maken van overheidssteun om hun wagens op de markt te brengen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 09:54   #2546
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Geen enkele fabrikant verkocht zonder overheidssteun nog e-wagens, zie maar hoe Tesla sjoemelt met hun uitleveringen om toch maar gebruik te kunnen maken van overheidssteun om hun wagens op de markt te brengen.
Ik ben oud genoeg om de dieselpremies nog te herinneren.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 09:59   #2547
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben oud genoeg om de dieselpremies nog te herinneren.
Krijg je als de politiekers emotioneel reageren zoals nu bij de e-auto.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:01   #2548
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Geen enkele fabrikant verkocht zonder overheidssteun nog e-wagens, zie maar hoe Tesla sjoemelt met hun uitleveringen om toch maar gebruik te kunnen maken van overheidssteun om hun wagens op de markt te brengen.
Vind ik en mooie geste tov hun trouwe klanten - die al eersten reserveerden - en die 6 maand of langer moesten wachten op hun model 3. Nu kunnen die genieten van de volle federale US-premie van $7500 ipv de helft ervan. Tesla heeft daardoor geen cent meer winst hoor. En het heeft ook helemaal geen invloed op de verkoopcijfers.

De dieselwagen wordt veel hoger gesubsidieerd dan de electrische wagen.
Enkel simpelen van geest beseffen dat nog niet.


Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2018 om 10:05.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:03   #2549
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Vind ik en mooie geste tov hun trouwe klanten - die al eersten reserveerden - en die 6 maand of langer moesten wachten op hun model 3. Nu kunnen die genieten van de volle federale US-premie van $7500 ipv de helft ervan. Tesla heeft daardoor geen cent meer winst hoor. En het heeft ook helemaal geen invloed op de verkoopcijfers.
Om eerlijk te zijn:

Ze hopen dat de mensen door die tax credits meer opties gaan nemen, zoals autopilot, AWD, enz...

Dus meer winst. En veel, want die opties zijn de winstmachine per wagen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:04   #2550
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Uiteraard zijn dieselwagens gesubsidieerd tot in het oneindige.

Men rekent de werkelijke kost gewoon niet aan en schuift die af op de maatschappij via de gezondheidszorg.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:08   #2551
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Uiteraard zijn dieselwagens gesubsidieerd tot in het oneindige.

Men rekent de werkelijke kost gewoon niet aan en schuift die af op de maatschappij via de gezondheidszorg.
Nog eventjes en dan gaat men beweren dat dieselrijders betaald worden om met diesel te rijden.

Het gat dat de subsidies voor zonnepanelen geslagen hebben en waarvoor iedereen moet betalen ongeacht ze er bezitten is ook maar een detail waarschijnlijk.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:10   #2552
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn:

Ze hopen dat de mensen door die tax credits meer opties gaan nemen, zoals autopilot, AWD, enz...

Dus meer winst. En veel, want die opties zijn de winstmachine per wagen.
Juiste aanvulling.
Het is ergens logisch - toch voor diegene die het geld hebben - daarvoor een paar extra leuke opties te nemen, zeker welke die de waarde van de wagen later meebepalen zoals autopilot of kwaliteitsvoller interieur.

Tesla verbetert menige optie met de jaren door software-aanpassingen, integendeel voor ICE-constructeurs....

(verkoop maar eens na 4 jaar jouw model 3 zonder enige autopilotversie of bepaalde opties...)

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2018 om 10:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:14   #2553
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Juiste aanvulling.
Het is ergens logisch - toch voor diegene die het geld hebben - daarvoor een paar extra leuke opties te nemen, zeker welke die de waarde van de wagen later meebepalen zoals autopilot of kwaliteitsvoller interieur.

Tesla verbetert menige optie met de jaren door software-aanpassingen, integendeel voor ICE-constructeurs....

(verkoop maar eens na 4 jaar jouw model 3 zonder enige autopilotversie of bepaalde opties...)
Die autopilot optie kunnen ze dan gewoon bijkopen he....software licentie.

Maar het zal de prijs van de wagen wel drukken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:15   #2554
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Nog eventjes en dan gaat men beweren dat dieselrijders betaald worden om met diesel te rijden.

Het gat dat de subsidies voor zonnepanelen geslagen hebben en waarvoor iedereen moet betalen ongeacht ze er bezitten is ook maar een detail waarschijnlijk.
Met stromannen kom je niet ver in deze discussie.



En dat is dan nog heel voorzichtig gerekend...

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2018 om 10:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:21   #2555
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die autopilot optie kunnen ze dan gewoon bijkopen he....software licentie.

Maar het zal de prijs van de wagen wel drukken.
Voor dat later bij te kunnen kopen zullen ze wslk de volle pot moeten betalen...

En het kan zijn dat er nog hardware-aanpassingen nodig zijn, dewelke diegene die origineel de optie hadden sowieso gratis krijgen. (stond in Electrek)

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2018 om 10:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:22   #2556
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Voor dat later bij te kunnen kopen zullen ze wslk de volle pot moeten betalen...
6000 + 4000 euro (1000 euro per stap duurder)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:26   #2557
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
6000 + 4000 euro (1000 euro per stap duurder)
Hardware aanpassingen (motherboard) zijn wslk ook nog nodig. (tegen betaling dan?)
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:28   #2558
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Hardware aanpassingen (motherboard) zijn wslk ook nog nodig. (tegen betaling dan?)
Nope alle wagens die van de band rollen (S, X en 3) zijn fully autopilot capable.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:31   #2559
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nope alle wagens die van de band rollen (S, X en 3) zijn fully autopilot capable.
Maar Musk heeft gezegd indien de rekenkracht niet voldoende is voor autopilot level 5 dan wordt deze op kosten van Tesla nog aangepast.
Lees: snellere grafikchips...

Citaat:
https://driverless.wonderhowto.com/n...-said-0179422/

Level 4 — Despite What Musk Said

BY BRUCE GAIN 08/14/2017 11:31 PM

Elon Musk has repeatedly said Tesla models in production today have the requisite hardware to offer "full self-driving" capabilities. But for features more advanced than Level 3, Tesla will, in fact, have to revamp Autopilot's hardware to handle the extra computing load.

More specifically, Tesla S and X models produced since October and Tesla Model 3s have the requisite cameras, radar, and other sensors to support Level 4 driving (when you can take a nap in the backseat as the car drives itself). But they do not have enough graphics processor unit (GPU) capacity — the chips used for neural networking and other tasks — Anirudh Venkitaraman, an analyst for Frost & Sullivan, told Driverless.

Teslas just do not have the computing power required to handle Level 4 or Level 5 driving. For that to happen, Tesla is going to have to replace the suite of GPUs in its cars, which should happen before the end of the year.

— Anirudh Venkitaraman, an analyst for Frost & Sullivan
A Small Boost
Tesla has already quietly begun to add computing horsepower to its models during the past few weeks, by integrating an extra GPU into Nvidia's Drive PX2 neural network chip platform in all of its models, Electrek reported. The hardware revision began when Tesla began production of the Model 3.

However, Tesla has been downplaying the significance the additional GPU offers, maintaining that it will not significantly boost the performance of Autopilot.

Nvidia, which supplies Tesla with the neural network GPU computing platform in its cars, has also signaled that its existing hardware is insufficient for Level 4 performance. The current Teslas have Nvidia's Drive PX2 computer platform, which offers a maximum of 24 trillions of operations per second (TOPs) of processing power, and is not the next-generation Drive PX platform needed for Level 4, Nvidia said.

"The new Driver PX will offer 30 TOPS, which will be capable of Level 4 autonomy," a Nvidia spokesman told Driverless.
Capable of Level 4... maar er is ook nog level 5

Laatst gewijzigd door Micele : 26 juni 2018 om 10:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2018, 10:38   #2560
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dat kan.

Maar ze gaan de autopilot trial versions terugbrengen: maandje autopilot proberen, gratis. En hopen dat er dan zijn die overgaan tot de aankoop.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be