![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat belangrijker zou zijn is de mensen een aangename werksfeer te bezorgen. Ik zou voor geen geld in de ambtenarij willen werken, ik werk liever dubbel zo hard voor hetzelfde geld in een dynamische omgeving dan in een verstarde organisatie waar inderdaad de partijkaart en vriendjespolitiek belangrijker is dan inzet en het resultaat. Ik denk dat het instrinsiek in het systeem zit want dit is niet enkel zo in België maar dit quasi overal het geval. Vandaar vind ik dat de ambtenarij sowieso zo klein mogelijk moet gehouden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn vermoedelijk wel statuten in de administraties waar het oppotten van ziektedagen geen nut heeft en men het kan afschaffen; maar in de zware beroepen als onderwijs en de witte sector zou ik daar toch maar wat voorzichtiger in zijn.
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#144 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat doet een mens dan? Inderdaad tal van zaken zoeken naast de hoofdbezigheid en wachten op het pensioen. En als men ziektedagen over heeft is het dan zeer verleidelijk om die te gaan opnemen. Nu, dit gezegd zijnde, mijn zoon stelde het een tijdje geleden correct, namelijk een werknemer heeft de illusie van zekerheid en een zelfstandige heeft de illusie van vrijheid. Ik zou je desondanks inderdaad aanraden om binnen het kader waar je momenteel werkt te kijken naar oplossingen die je opnieuw plezier in het werk kunnen verschaffen. Je inbeelden dat je 25 jaar bent en nog alles moet bewijzen. Ik ben zelfstandige maar ik moet dit ook doen. Als ik niet mee ben met de nieuwe technologie mag ik morgen de boeken toe doen en verplicht op pensioen gaan. Betreffende dit erven, het is niet omdat iemand anders erft dat jij minder hebt. Ik erf liever niets want dit betekent toch dat men een dierbare verliest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er al een veel zwart geld weet te ontvangen dan staat de ambtenaar toch wel zijn eerste in de rij.
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 juli 2018 om 13:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb een wachttijd van bijvoorbeeld 3 maanden. Het is dus enkel nuttig in geval van ernstige ziekte. Maar het is veel goedkoper. Bijna al mijn verzekeringen hebben een hoge franchise omdat ik vind dat een verzekering dient om risico's te dekken waarvan de kosten zeer hoog zijn maar waarvan de waarschijnijkheid laag is. Af en toe eens een dag ziek zijn is geen risico, het is een feit van het leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk dus wel dat ik het profiel heb van middenkader of middle management. Dus ik mag mij daar wel aan spiegelen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar liever bezig zijn op de profiterende werklozen en potverterende ambtenaren. Terwijl de profiteurs daar 'slechts' enkele honderden miljoenen per jaar kosten aan de overheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of u bent een idealist, of u hebt een probleem met de realiteit.
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U mag van mij als zelfstandige of ondernemer bakken geld verdienen, kan mij niets schelen dat u met een Porsche rondrijdt. Maar u moet wel eerlijk afdragen en niet altijd liggen te zeveren op de gewone werkmens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan doe je het verkeerd. Of heb je de extraatjes niet nodig als idealist
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel, dan geef ik mijn ontslag en ga ik elders werken. Zal niet de eerste keer zijn, en waarschijnlijk ook niet de laatste.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 28 juli 2018 om 14:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uiteraard zit er binnen de vakbonden veel smeerlapperij en we moeten dat boeltje verder opkuisen, maar zonder vakbonden zouden we nog veel slechter af zijn, ook werknemers in de privé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ervaring bepaalt de trede op de ladder en promoties worden bepaald door prestaties. BTW, 60-uren weken in de ambtenarij? Citaat:
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 28 juli 2018 om 14:49. |
||
![]() |
![]() |